Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няма ток....


Totogada

Recommended Posts

Значи сутринта си паля нормално колата.След около 2 часа акомулатора хич го няма .. мотора завартя 2 пати само и край.

Трябваше да я бутна,че да запали.

Покарах около 10км да се зареди уж тоя акомулатор :?: ама нацки неще..Как да проверя да не ми е прецакано това нещо,което зарежда акомулатора(динамо ли как се казва)без да слагам друг акомулатор?

 

П.С. Да попитам колко градуса е нормалната температура на водата... през зимата и лятото на Skoda 120 L.

Сега няколко пати като я режа стига до 85*C много ли е(струва ми се добре)?

Иначе ако карам нормално 80*C си стои :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз днес отсраних същия проблем!

Това , което си обяснил означава, че от генератора не срига ток до акумолатора! Причината за това може да са две :

1. Да не ти работи генератора- обикновене за прецакват едни четки!

2. Да не ти работи релето- това е по-вероятната причина!

За да разбереш какво точно е Трябва да имаш мултицет и да вържеш генератора директно към акумолатора, т. е. да елиминираш релето.

Ако в този случай на запалена кола напрежението започне да се покачва към 13-13.5 волта значи не ти работи релето.

Ако обаче и тогава напрежението остане 11-12 волта значи ти се е прецакал генератора.

P.S. Колкото до температурата около 75-80 градуса е нормална!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ми работи релето?

Какво се прави ново ли се взима?

Колко пари е ?

Какво е това мултицет?

Тези четки каде се намират... някаде на видно място ли.

 

П.С. Гледам.. амперметара изобщо май не се марда или бие кам"-".Тея четчици колко пари са... и лесно ли се сменят... с една дума колко кинта ще ми излезе да ги смена при майстор..Горе-долу?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърсете проблема на по лесно място - в акомулатора. Да не би да е стар и да не държи ток? Повредени клетки или празни? Пробвай да го замериш да видиш какво ще покаже. пробвай с друг акомулатор, пък чак тогава ръчкай реле или алтернатор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърсете проблема на по лесно място - в акомулатора. Да не би да е стар и да не държи ток? Повредени клетки или празни? Пробвай да го замериш да видиш какво ще покаже. пробвай с друг акомулатор, пък чак тогава ръчкай реле или алтернатор...

Ами май май е стар и има мисля,че повредена клетка :(

Има ли някав шанс да въскръсне,ако го заредя наново?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърсете проблема на по лесно място - в акомулатора. Да не би да е стар и да не държи ток? Повредени клетки или празни? Пробвай да го замериш да видиш какво ще покаже. пробвай с друг акомулатор, пък чак тогава ръчкай реле или алтернатор...

Ами май май е стар и има мисля,че повредена клетка :(

Има ли някав шанс да въскръсне,ако го заредя наново?

П.С. Ами чудно ми е защо не иска да се зарежда по време на движение на колата?Това динамо май хич го няма незнам :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има далеч по-лесен начин да разбереш дали колата (алтернатор и реле) ти зарежда акумуатора. Взимаш мултицет и при запалена кола мериш .... на клемите на акумулатора. Без включени консуматори би трябвало да ти показва на празни обороти към 13 волта примерно. Ако ти показва 12 волта и надолу - няма зареждане. А дали ти е жив акумулатора. Ами първо вземи мултицет и го измери - колко волта показва - ако е под 11 волта показанието - акумулатора е труп - колкото и да го зареждаш - ще палне колата 2-3 пъти и дотук. Ако нямаш мултицет - можеш да измериш гъстотата на електролита с ....абе забравих му името. Представлява една дълга стъклена тръба с диаметър около 2 см и дължина може би към 20 см. От едната страна има гумена джаджка за стискане, а от другата страна има заострен гумен накрайник, който се вре в клетката на акумулатора. Вътре в стъклото има една продаълговата стъклена джаджа със скала на нея. След като засмучеш електролит - гледай скалата, на нея пише примерно пълен, наполовина, празен. Та тоз прибор можеш да си го закупиш от ОМВ, Шел, Радиал...има го навсякъде и е към 5 кинта май.

Четки на алтернатора - не се мъчи сам, освен ако нямаш голямо менгеме и желания сам да си ги смениш. Ако прецениш, че проблема е в четките - сваляй алтернатора, сложи го в торбичка и беж към първия майстор на ел. мотори - има ги навсякъде. Операцията е не по-скъпа от 10 кинта заедно с четките.

Релето не помня колко пари беше - 10 кинта май, ма не съм много сигурен.

А ако не ти се занимава с всичко гореописано - закарай колата на някой автожичкаджия (познавам един много добър, близо до Герена е). Най-много за час трябва да е готова :)

Аре със здраве и дано съм бил малко полезен.

Ако има нещо - пи(т/п)ай :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е там че тъпия акумолатор изобщо неще да заварти ... двигателя... хич го няма ама хич.

Май ще трябва да се сменя.

Ще диря такова нещо за мерене на акумолатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз като имах същия проблем се оказаха четките на стартера. отидох до технополис/ щото ми е наблизо/ купих си мултицет за 10 лв./ това е уред с който можеш да мериш напрежение и още куп глупости/ и видях, че акумулатора е ОК. Само че при мен с бутане палеше без проблем. Т.е. сам си я бутах на равното и сам си я палех.

А, да преди това долях вода в акумулатора и го заредих :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз като имах същия проблем се оказаха четките на стартера. отидох до технополис/ щото ми е наблизо/ купих си мултицет за 10 лв./ това е уред с който можеш да мериш напрежение и още куп глупости/ и видях, че акумулатора е ОК. Само че при мен с бутане палеше без проблем. Т.е. сам си я бутах на равното и сам си я палех.

А, да преди това долях вода в акумулатора и го заредих :D

Ами и при мене с бутане пали ама като я карам незарежда акумолатора.. :( Загасне ли един път айде варви пак я бутни :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареди веднаж хубаво акумулатора - ако може с зареждачка от жигула примерно, дето се вижда с колко ампера се зарежда. Принципно на нов, но изтощен акумулатор тръгва да зарежда откъм 7-8 ампера и пада докъм 4-5, като е готов. Ако не падне дотам дори и след няколко часа зареждане можеш да го пишеш бегал.(Изхода от ситуацията е нов :)

 

За проверка - зарежда/незарежда направи следния номер - с читав акумулатор - слагаш го на колата, замерваш колко волта ти дава на клемите, палиш, пускаш примерно дълги и вентилатора на парното, замерваш пак, после замерваш за последно волтажа на 3000 оборота/мин. Ако всичко е наред със системата трябва да имаш следните резултати(примерни!) - на незапалена кола - около 12,5-13 волта, на запалена кола и включени консуматори около 11,5-12 волта и на 3000 оборота около 13-13,5 волта(но не повече от 14,4 - тогава презарежда и се скапва акумулатора).

 

Ако отива над 14,4 волта - сменяш релето.

Ако дори и на 3000 оборота си седи 11-12 волта - проблема е в алтернатора. Преди да го свалиш огледай около него за висящи жички!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих нов акумолатор.. и ми показва над 20в стои на +.

Веднага го махнах да не го прецакам.Сега какво да правя?

Амперметера загря... доста..

Немога да разбера от каде идва тоя проблем... да не е от релето или какво?

Трябва ли клемите да имат пален допир с "+" и "-".

Тази на "-" нямаше изобщо пален допир... а тази на "+" много трудно влезе...

Излизаха искри като ги слагам тея клемички.Това нормално ли е

Rele.JPG

Днеска от тука излизаше пушак... ама веднага го махнах... акомулатора[/img]

П.П. Казаха ми че в тоя алтернатор изгармяли някакви диоди.Тея диоди варвели с някви плочки .. и трябвало да се сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе пич, ти да не си обърнал клемите? Защото на плюса е по голям диаметъра от колкото на минуса. И затова на минуса ти е било хлабаво,а на плюса едвам си го вкарал ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе пич, ти да не си обърнал клемите? Защото на плюса е по голям диаметъра от колкото на минуса. И затова на минуса ти е било хлабаво,а на плюса едвам си го вкарал ???

Ами точно това.. една трябваше да я набивам.... защото беше по тясна.

Ама би трябвало изобщо да не даде на контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих се бях обаркал клемите :):D:D:o

Xора вече ми писна и този акумолатор и тои падна :(((((( карах я днеска малко и сега паля никои няма :((((Не е вазможно да се е скапал акумолатора проверихме(с онова което мери волтажа показа че релето зарежда 11.7в .Трябва да е поне 13.7). Кажете от какво може да е че да го оправям вече че ми писна

 

 

П.П Питах тук таме и ми казаха че е вазможно да имам отечка.Колата я карах точно един час и неще да запали.Утре сигорно ще хода при един жичкар майстор да я види. :? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Toя нов акумолатор както е фабричен възможно ли малко да е зареден и това реле .. да не го е зареждало и да се изтощил от 1 час каране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 11,7 напрежение на запален двигател мога да ти кажа че акумулатора ти въобще не се зарежда :-)), акумулаторите обикновенно ги продават заредени така че би трябвало да си работи както трябва моя като го сменях лятото чак сега есента ми се наложи да го заредя на зарядка че зимата в началото като запаля колата има много ниски обороти и не зарежда добре.

Утечка може да си измериш дали имаш като махнеш ената от клемите на акумулатора и свържеш мултицета които е поставен в режим за мерене на прав ток между клемата за акумулатора и полиуса на акумулатора така ще видиш колко е утечката. Но трябва да нямаш никакви консуматори включени (аларми, фаровен, вентилатори).

При изключен генератор и изключени консуматори би трябвало да можеш да караш 8-10 часа, ако включиш фаровете това време пада на 2 часа, а ако си пуснал и парното :-)) което е 60 вата това време ще се заформи на към час сигурно.

Би трябвало жидкаджията да те оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 11,7 напрежение на запален двигател мога да ти кажа че акумулатора ти въобще не се зарежда :-)), акумулаторите обикновенно ги продават заредени така че би трябвало да си работи както трябва моя като го сменях лятото чак сега есента ми се наложи да го заредя на зарядка че зимата в началото като запаля колата има много ниски обороти и не зарежда добре.

Утечка може да си измериш дали имаш като махнеш ената от клемите на акумулатора и свържеш мултицета които е поставен в режим за мерене на прав ток между клемата за акумулатора и полиуса на акумулатора така ще видиш колко е утечката. Но трябва да нямаш никакви консуматори включени (аларми, фаровен, вентилатори).

При изключен генератор и изключени консуматори би трябвало да можеш да караш 8-10 часа, ако включиш фаровете това време пада на 2 часа, а ако си пуснал и парното :-)) което е 60 вата това време ще се заформи на към час сигурно.

Би трябвало жидкаджията да те оправи.

Сега отивам да видя дали не са разхлабени клемите.Казаха ми,че масата можела да прави бела.. ммм незнам сега ще видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега отивам да видя дали не са разхлабени клемите.Казаха ми,че масата можела да прави бела.. ммм незнам сега ще видя.

Релето незарежда това е проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това си е по- добрия вариант, така че можеш да си доволен!

Едно ново електронно реле струва 7 лв.(за Лада), а ремонта на генератора( какавато можеше да е другата причина)- поне 20лв.

Така че слагай едно ново реле и по- малко проблеми за в бъдеще!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това си е по- добрия вариант, така че можеш да си доволен!

Едно ново електронно реле струва 7 лв.(за Лада), а ремонта на генератора( какавато можеше да е другата причина)- поне 20лв.

Така че слагай едно ново реле и по- малко проблеми за в бъдеще!!!

Ще послушам съвета ти ще си взема ново реле :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Налага се да решиш дали да ремонтираш или да подмениш с работещ алтернатор. Ако желаеш мода да помогна и вдвата случая. София GSM 0887693727

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.