Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бензинова или дизелова Фабия?


Guest nx3

Recommended Posts

бензина харчи повече!,върви почти наравно с дизела(Фабиа РС е с дизел).....лошото е че подръжката на дизел е малко по-скъпа......

 

пс:винаги съм се чудел защо няма хубав бензинов двигател за Фабийте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е по-добре за нова Фабия - бензин или дизел? Нещо доста хора препоръчват дизела, какво му има на бензина?

Аз имам октавия 2.0TDi,и съм много доволен от разхода и,за вървене нямам думи просто.Един приятел купи на сина си фабиа 1.2 12v,3 цилиндъра много е доволен човека и той,така че най-добре си съобрази бюджета ,и предполагаемото разстояние ,което ще изминаваш.

P.S Все пак бензина си е бензин :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че какво му има на 2.0MPI двигателчето...
слабичко е пък и харчи много за вървежа си!

 

Незнам за харченето ама 115 коня при всички случаи не ми звучат малко... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя малко по-раширен коментар-

Всичко зависи от това къде и колко ще караш колата. Ето и малко мои коментари за различните двигатели

Бензини

1,2 HTP 12V / 64 к.с. - 3 цилиндорв двигател - много бюджетно ориентиран - много подходяща за градско шофиране. Срещал съм обаче коментари за 54 к.с. двигателя че отнема около половин година докато ускори от светофара :) , за 64 к.с. не знам как е.

1,4 MPI 16V / 101 к.с. (+3800 лв.) Мисля че този двигател беше на шкода а не на WV - въпреки че е 101 к.с. има много нисък въртящ момент.

2,0 MPI / 115 к.с. (+1200 лв. от предния) Не е технологично чудо - доста стар двигател но според мен си заслужава много повече от 1.4 16V

Дизели

1,4 TDI-PD / 75 к.с. (+4500 от HTP) с този двигател VW струва ми се печелиха много съревнования за икономичен двигател (с AUDI A2 под 3л на 100 км.). Нямам лични впечатления но ми звучи добре.

1,9 SDI / 64 к.с. (+3200 лв. от HTP) Двигателя мисля е съвместна разработка на PSA и VW - много тромав, много икономичен и много шумен.

1,9 TDI-PD / 101 к.с. (+5800 лв. от HTP) Истината е тука някъде :) . Този двигател е много добър за всякаква експлоатация и градско и извънградско стига обаче чове да навърта много километри.

RS 1,9 TDI-PD / 131 к.с. - това го ставям без коментар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко мои разсъждения за дизел или бензин.

Правим изчисленията при следните допускания - дизела стува 1.8 бенизан 1.9

При 15 000 км на година, среден разход

бензин 8.5 л/100 км - 1275 литра - 2422.5 лв.

дизел 6.5 л/100 км - 975 литра - 1755 лв.

Разликата в разходите за горива е 667 лв. на 15000 км. Ако приемем за вярни твърденията, че шкода и при дизелите са направили сервизните интервали на 15 000 км. и при разлика в сервизирането 100 лв. това прави около 550 лв. на година икономия. Ако сравним най евтиния бензин и най евтиния дизел - като динамични показатели са подобни (1.2 HTP 64кс и 1.9 SDI) рзликата в цената е 3100 лв. Тогава разликата ще се покрие за около 6 години !!! Естествено дизела след 6 години ще има малко по-висока продажна цена, но пък от друга страна общо разходите за него са по - големи (при 7% годишна застраховка това прави около 200 лв. отгоре за 1вата година, малко по малко за втората и т.н.).

Малко дългичко стана май :) . Та моето мнение е че ако се навъртат по малко 20-25 хил км. на година не си струва дизела.

Като бивш потребител на дизел мога да споделя и някои допълнителни съображения специално за градско шофиране - зимата безниновия двигател заграва много по-бързо, съответно и парното запозва да топли. При градското шофиране спиранията и тръгванията са много чести и за това е важно автомобила да ускорява добре от място до към 50 км/ч (нормалната скорост за градксо) където опредлено бензиновите двигатели има предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При градското шофиране спиранията и тръгванията са много чести и за това е важно автомобила да ускорява добре от място до към 50 км/ч (нормалната скорост за градксо) където опредлено бензиновите двигатели има предимство.

 

ей тук не съм съгласен,поради голямия си въртящ момент(който е и ниско долу в оборотите), 0-50 при равни коне е винаги за дизела!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При градското шофиране спиранията и тръгванията са много чести и за това е важно автомобила да ускорява добре от място до към 50 км/ч (нормалната скорост за градксо) където опредлено бензиновите двигатели има предимство.

 

ей тук не съм съгласен,поради голямия си въртящ момент(който е и ниско долу в оборотите), 0-50 при равни коне е винаги за дизела!

От много голям личен опит смятам, че не си прав. :D . Големия въртящ момент има по голямо значение при доускорението например 80-120. Дизела принципно реагира по-бавно от бензина, ако е с турбо тогава има дупка до към 2000 оборота (въпреки технологии като bi-turbo и VTG). Пробвал съм 1.9 TDI и 1.6 MPI на октавия 105 с/у 102 кс.и гарантирано резултата е 0-50 е в полза на бензина. :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора вие как карате нормално градско??аз лично гледам да карам спокойно(което на последък не ми се отдава,но това е друга тема),та както каза има турбо дупка до 2000(за което съм съгласен),но пък бензина няма особенно много сила до 2000(освен ако не е някой голям осмак )....защо споменаван 2000 оборота ,ми защото аз сменям на толкова при нормално градско и да ти кажа почти няма значение дали е бензин или дизел,ако пък говорим за гонка нещата седят съвсем различно.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се спрях на 1.2HTP 12V и модификация Surprise...

 

Това май е най-изгодната оферта. Не ми трябва много мощ, така че това идеално ме устройва. Лошото е, че разхода на гориво на този двигател е малко височък...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Surprise :D :oops: :? :lol:

Интересно каква е изненадата ... тоя 3 цил. двигател има 3 пъти по-малък ресурс и от най-тъпия 4-цилиндров... да не споменавам че е абсолютен мъртвец ... старата 120L върви два пъти повече

 

btw 1.4 16V си на VW ... полицейските Polo-та в София са с такива ... щом в ръцете на полицаите моторите карат по 120-140 хил. км , значи при нормална експлоатация ще изкара поне 250 000 без съществени проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я подкараш в началото ти се струва добре това 1,2 ... след 2-3мес. започваш да нервничиш на някой баир и да се чудиш ... д'е... м'... му трета ли да включа ? някое от децата ли да сваля ? или онези куфари ?

 

Не че хваля 1,4 ама поне се движи...

 

Иначе за мен идеалния мотор на фабиата е 2,0 MPi (добре изпитаното старо) ... разработка от '89та на базата на разработка от от '72ра... единствената новост - EPC (електронния дросел) отлита с 300 , заедно с половината електроника дето го командва ... слагам старата клапа с жило за газта , плясвам една газова уредба за 500лв и забравям какво е това нещо дето струва 2лв на литър ... 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.4 незнам какви лоши неща са писали по форумите ама този чешкия двигател има много по евтина поддръжка от всички останали а и много ми прилича на лека уголемен 1.3 на Фелиция които пък са си много издръжливи стига да им обръщаш внимание от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си взимай 1.2HTP 12V. Това е все едно да си си изхвърлил парите през прозореца... :shock: Който ти казава, че е доволен от него те лъже - доволен е от факта, че кара нова кола...но само толкова :roll: Ако не ти достигат парички за по-голям мотор, то по-добре си купи някоя по-мощна на 1-2 години. Убеден съм, че ще останеш по-доволен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де какъв му е проблема на 1.2 12V? В смисъл, ако не се разваля мене ме устройва... Тая кола ще я карам само аз, най-много понякога да има още някой с мене, освен това нали пише, че е 64к.с., или лъжат? Защото, ако е 64к.с., имам едно Рено, което и то е толкова и си ми върши съвсем добра работа за града, дори и с пуснат климатик... Така, че кажете дали 1.2 се разваля или пък нещо такова, защото иначе мощността ме устройва, какво казах аз карам спокойно и ще се возя в нея само аз ;o)))

 

А колкото за това да взема кола на 1-2 години - не, че не ми достига пари, мога да продам още една от колите )имам три към настоящия момент), но честно казано, не ми се дават повече от 20-21000, а пък искам колата да е чисто нова и да си има екстри ;o))) Единственото, което ме притеснява е какви ги вкарват в БГ, дали не са малко, по-скапани от тези за Германия ;o)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам преки наблюдения относно качеството на 1.2 мотора. Преполагам, че както всички останали модели на Шкода, така и тук качеството трябва да е на ниво. Но аз нямах впредвид него, а мощността. Честно да ти кажа на мен за градско, където има тръгни-спри кола с мотор, по-малък от 90 коня и климатик са две несъвместими понятия. Не, че колата няма да те закара дотам, за където си тръгнал, но ако е спъната без климатик, то спънката с него става 2 пъти по-голяма, дори и да не си състезател :) Това имах впредвид. Всъщност бих искал да уточня и друго - конските сили на един мотор не са единствения показател, по който би трябвало да избираш колата. Обърни внимание и на Nm, защото точно те "стартират" на светофар и точно те те качват на баир :)

Поздрави:)

 

P.S.: Щом такъв мотор те устройва - купувай. То лошо няма, пък и мнението си е лично мое, т.е. аз така виждам и съм опитвал нещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехе мойта Шкода ако беше 64 к.с. щях да ги духам яко по светофарите :P:) Аз какво да кажа с мойте 58 к.с от който половината са болни :)

Моя съвет да не мислиш че като е малък мотора и разхода ще е малък , въпреки че японците са способни от 1.2 да изкарат 100к. и да гори по 5-6 :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе взимам я пък каквото сабя покаже....

 

За разхода ми е перфектно ясно, че няма да е нисък въпреки, че кубатурата е малка. Тука гледам ги, че щъкат из София Фабиите криво-ляво.... Както вече казах имам и други автомобили, единия е 2.0 120к.с. с климатроник и автоматик. Ми като се качих на тая Фабия да я подкарам ми се стори доста по-пъргава от мойта кола...

 

Пожелайте ми успех с новата покупка и като взема ключовете ще се регистрирам официално във форума и ще споделя мнението за новата придобивка ;o)))

 

Благодаря на всички за коментарите и съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.