Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Добрата осветеност на пътя


vRS

Recommended Posts

Tъй като добрата осветеност и видимост на пътя е много важна за нашата сигурност реших да ви дам малко повече информация относно качеството на предлаганите крушки

 

1. Започваме със стандартните модели крушки на фирмите OSRAM, GENERAL ELECTRIC ,PHILIPS и NARVA:

 

OSRAM H4 Standard, OSRAM H4 LIGHT@DAY, GENERAL ELECTRIC H4 Standard, PHILIPS H4 Long Life, NARVA H4 Standard.

 

Снимка на продуктите

 

p39pic.jpg

 

 

Схема при дневен режим на работа

 

p39gis1.jpg

 

Схема при нощен режим на работа

 

p39gis2.jpg

 

 

2. Крушки с усилен светлинен поток (но пак 55 вата) +30%;+50%

 

OSRAM H4 Silverstar (+50%); GENERAL ELECTRIC H4 Megalight Plus (+60%); PHILIPS H4 Premium (+30%); PHILIPS H4 Visionplus (+50%); NARVA H4 Range Power; HELLA H4 Light Power (+50%); IPF Super Low Beam.

 

Снимка на продуктите

 

p39pic1.jpg

 

 

Схема при дневен режим на работа

 

p40gis1.jpg

 

Схема при нощен режим на работа

 

p40gis2.jpg

 

 

3. Крушки подходящи за всички сезони

PHILIPS H4 Weather Vision; NARVA H4 Azzurro; GENERAL ELECTRIC H4 AllDay; IPF H4 Superbeam.

 

Снимка на продуктите

 

p40pic.jpg

 

Схема при дневен режим на работа

 

p40gis3.jpg

 

Схема при нощен режим на работа

 

p40gis4.jpg

 

 

4. Крушки подобряващи визуалният комфорт

PHILIPS H4 Blue Vision; NARVA H4 Range Power Blue; OSRAM H4 Cool Blue; XENOBRITE H4 Superwhite; GENERAL ELECTRIC H4 Superblue; IPF Gran Bluez Bulb; IPF White Max Neo Bulb.

 

Снимка на продуктите

 

p41pic1.jpg

 

Схема при дневен режим на работа

 

p41gis1.jpg

 

Схема при нощен режим на работа

 

p41gis2.jpg

 

Исползвани са материали от руският сайт potrebitel.ru

 

Нядявам се, че съм ви бил полезен :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Крушки подходящи за всички сезони

 

за 1ви път чувам, че има разлика дали са зимни или летни.Ако някой има информация може да я сподели. Ще ми е интересно да прочета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Крушки подходящи за всички сезони

 

за 1ви път чувам, че има разлика дали са зимни или летни.Ако някой има информация може да я сподели. Ще ми е интересно да прочета

 

Тези крушки имат лек жълтеникъв отенък :idea: Видимостта е много добра при гъста мъгла и мараня :arrow: при дъжд не са особено добри :idea: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някаква информация или сравнителни характеристики за Н7...?
Н7 добре, но за какъв фар :arrow: кола? Има разлика :idea: Сравнителни характеристики не мога да ти дам, мога да помогна с опит, който е доста голям :D :idea: :roll: :oops:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Skoda Fabia Elegance 1.4 16v... по-скоро ако имаш някакви наблюдения върху отделните модели на Н7... последните които сложих ми се струва че малко жълтеят... не са така ярки като оригиналните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Skoda Fabia Elegance 1.4 16v... по-скоро ако имаш някакви наблюдения върху отделните модели на Н7... последните които сложих ми се струва че малко жълтеят... не са така ярки като оригиналните

 

Рефлекторите и фаровете на Fabia-та като цяло са изключително добри! Ако си обърнал внимание видимостта е по-добра от тази при Octavia 1! Бих ти препоръчал крушки Philips Vision plus :arrow: много добро решение, но нямат гаранция! Други много добри крушки са Osram Cool Blue :idea: Не се заблуждавай от найменованието на модела :arrow: крушките не светят със син цвят а с много ярко бял :idea: Аз ползвам точно такива крушки и съм много доволен! Гаранцията е 2 години :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих ти препоръчал и да си регулираш фаровете, защото често от дупките, светлините бият на долу :idea: В никакъв случай не слагай крушки от 100 и повече вата :idea: :arrow: рефлекторите потъмняват, горят релета, компютърът ти ще откачи и т.н :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за инфото....

доколкото до Octavia 1 нямам наблюдение но новата Octavia няма как да се сравни с Fabia-та... много и се кефя... все пак е нова :)

 

Пак заповядай :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, много интересна информация.

 

Аз също съм с Cool Blue и съм изключително доволен - никакъв жълтеникъв оттенък, нито синкав (какъвто мразя по принцип)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като от скоро съм потребител на ксенонови светлини, бих искал да споделя впечатленията си - Пъроначално бях скептик, поръчах си ги под "натиска" на един познат. Ксеноновите светлини са нещо невероятно, просто променят начина на шофиране нощем. Освен много добрата осветеност дават и невероятен контраст, също така много добре осветяват в страни от пътя - тротоарите. Според мен те са една от основните системи за по добра безопасност. За заслепяването на насрещно движещите се - с оригиналните фарове няма такова нещо - те са с динамична настройка. Въобще ако някой се чуди - гласувам с две ръце за тази екстра. Като недостатък се сещам единствено за цената която се съмнявам да падне особено много тъй като тези светлини са доста сложни. И тъй като слушах доста мнения от псевдо специалисти ето малко техническа информация от сайта на CNS която пък е превод от сайта на Philips (с други думи достоверна).

Ползите:

До 180 метра дължина на светлинния поток при ксенон, спрямо максимум 100 метра при халогенна крушка (до ниво 2 lux)

prodsheet_xen_spec_3_bg.jpg

 

Ксеноновата технология дава над 2 пъти повече светлина спрямо халогенната, като при това консумира само половината от мощността (във ватове). Така водачът вижда много по-добре и по-ясно, а автомобилът разполага с повече мощност. Ксеноновата светлина често достига до 3 пъти по-нисък разход на енергия (ксенон = 35 W , халоген – 55-100 W )

До 4 пъти по-ярка светлина (ксенон = 2400-3200 lu , халоген = 800-1700 lu )

До 10 пъти по-интензивна светлина (кеснон = 202,500 cd , халоген = 21,000 cd )

До 6 пъти по-продължителен живот (ксенон = >3000 часа, халоген = 400 часа)

Около 60% от ПТП стават по тъмно. Навременното и по-добро разпознаване на знаците, препятствията и завоите са изключително важни за предотвратяването на пътно-транспортни произшествия. Казано с други думи - ксеноновите светлини понякога спасяват живота ти. Твоят и на околните.

 

s_prodsheet_xen_spec.jpg

 

Ксеноновата светлина е аналог на слънчева светлина. Халогенните крушки светят с цвят от 2300К до 3000К (2300К съответства на жълтеникав цвят, а 3000К на жълто-бял). Забележете, че бяло-синята светлина при халогенните крушки може да се постигне само чрез затъмняващи цветни филтри – най-големият причинител на заслепяване на насрещно движещите се водачи.

Ксеноновата светлина се отразява много по-добре от пътната маркировка и пътните знаци в сравнение със светлината на халогенните лампи.

Ксеноновата светлина не съдържа инфрачервена и ултравиолетова светлина – основните причинители на умора у водачите.

Ксенонът осветява пътя с естествена светлина и с рязък контраст между осветените и тъмните участъци.

Ксеноновата светлина очертава по-широка и плътна светлинна пътека.

За разлика от халогенните крушки, ксеноновите не избледняват толкова много към края на жизнения си цикъл.

При правилна инсталация, ксеноновата светлина се разпространява равномерно по цялата осветена от крушката площ.

 

s_prodsheet_xen_spec_4_bg.gif

 

Често задавани въпроси:

Какво представлява Ксеноновата светлина?

Красивата и ярка ксенонова светлина се получава „де-факто” от микро крушка, пълна със смес от благородни газове, включително Ксенон. Крушката няма вътрешен нажежаем светещ елемент (волфрамова жичка), както е при халогенните крушки. Светлината се получава чрез създаване на искра и електрическа дъга между два електрода. Ксеноновата крушка се нуждае от стартер за възпламеняване, както и от високоволтови генератори, за да функционира правилно.

 

Какви са предимствата на Ксеноновата технология?

Ксеноновият фар свети с 2 до 3 пъти по-ярка светлина от аналогичен с халогенна лампа, като при това консумира наполовина по-малко енергия. Благодарение на това водачът вижда по-ясно и шофира по-икономично. Светлината, която ксеноновата крушка произвежда, е идентична със слънчевата светлина при ясно небе. Проучванията доказват, че това помага за концентрацията на шофьора и по този начин повишава безопасността му. Очакваната продължителност на живот на ксеноновите крушки е около 2500-3000 часа, спрямо 300 часа живот на халогенната крушка.

 

От какво се състои ксеноновият комплект?

Ксеноновият комплект се състои от две специални ксенонови крушки, два стартера, два високоволтови генератора и необходимото окабеляване.

 

4100к; 5000к; 6000к... какво е всичко това? Каква е разликата?

Това е доста дълга тема. По принцип други я обясняват с картинки, които в повечето случай са изключително неточни. Ние ще го кажем по-разбираемо - както знаеш (а и по-долу пише) - в келвини се измерва цветовата температура (цвета) на излъчваната от крушката светлина. Достатъчно е да знаеш, че "фабрично" поставеният ксенон от производителя използва само крушки на 4100к. Това е ОЕМ стандарта. 5000к е цветовата температура на PHILIPS Color Match, която се предлага за подмяна на една дефектирала крушка, за да избегнеш разликата в цвета на двата фара след подмяната. Тя е и малко по-синя от 4100к. 6000к е най-новият продукт на PHILIPS и се маркетира като Ultinon или Cool Power. По принцп светлината от Ultinon е по-студено синя, определено красива, но и крушката е "по-слаба" с цели 800 лумена спрямо OEM на 4100к. Ако все още си объркан - попитай за демонстрация или нашата препоръка за конкретен автомобил. А иначе - формулата е сравнително проста:

Ако фаровете на твоят автомобил са "прожекторен тип" (с леща за къси светлини) - то определено 4100к е перфектен за теб. Ако съответно си с фарове от "рефлекторен" тип - то ние определено бихме препоръчали 5000к (специално за H4) или Ultinon на 6000к. Можеш да прочетеш интересна статия по темата (на английски език) тук.

 

Каква е причината за разработване на ксеноновата светлина?

През изминалото десетилетие автомобилите станаха по-сигурни и удобни при пътуване, благодарение на технологии като ABS , системи за стабилност, въздушни възглавници и климатични инсталации. Въпреки това катастрофи продължават да се случват, като 60% от тях - на тъмно. Факт е, че един 60-годишен човек се нуждае от 10-20 пъти повече светлина от 20-годишен, за да извършва идентични дейности. С нарастване на средната възраст на населението идва и нуждата от повече светлина по време на движение. Разбира се – ксеноновата светлина не се препоръчва само на хора с намалено зрение – даже напротив. Повече дневна светлина на пътя означава по-малко умора и повече сигурност. Не е необходимо да споменаваме уникалния и красив вид, който бялата светлина с мек синкав оттенък придава на превозното средство.

 

В какво се изразяват конкретните ползи за сигурността?

По-добрата осветеност спомага за по-ранното и подобрено различаване на обекти, велосипедисти, пешеходци, и потенциални опасности за водача. От съществена значимост за адекватната реакция на шофьора са и възможно най-доброто и бързо различаване на пътни знаци и маркировка. Ето защо по-добрата осветеност допринася значително за безопасността и комфорт по време на път и може да спаси не един човешки живот.

 

Не може ли просто халогенните лампи да бъдат подобрени?

Технологичният лимит на халогенните лампи бе достигнат с появата на лампата PREMIUM . Тя предлага 30% повече светлина на пътя в сравнение с обикновената крушка. Но това като резултат е крайно незадоволително спрямо 300% повече светлина в полза на ксеноновите светлини. Пътят към бъдещи подобрения е само чрез разработването на нова технология. Крушката със светещ газ го доказа.

 

Защо Ксеноновите светлини изглеждат сини, а на пътя светят в бяло?

Това е въпрос за милиони. Светлината, която ксеноновата крушка произвежда, на практика не е синя, а чисто бяла – като напълно покрива международните спецификации за бяла светлина. Ксеноновата светлина само изглежда синя, което се дължи на разликата при сравнение с жълтеникавата светлина на халогенните фарове и понякога – на специфичната оптика на фара. Съмненията в цвета отпадат, когато сравнението се извърши спрямо дневната светлина. Всъщност за постигане на максимални резултати са необходими 3 компонента – правилната оптика, Ксенонова крушка и съответните електронни блокове за стартиране и подаване на високоволтовото напрежение. Тайната за особената на цвят светлина и видим ефект на „цветоотделяне” се крие в специални кристални призми, монтирани в краищата на прожекторната леща. Практически това е само красив визуален ефект без да има каквото и да е значение за качеството и количеството на излъчваната светлина.

 

Защо при подмяна на една ксенонова крушка новата изглежда жълта в сравнение със светлината от другия фар?

Колкото и рядко да се случва, все пак ксеноновите лампи понякога трябва да бъдат подменени. Това е напълно нормално. Логично е в този случай дефектиралата лампа да бъде подменена с лампа от същия модел и прозводител. Тогава, обаче забелязваме, че фарът с новата крушка свети доста по-жълто отколкото фарът със старата. Ето и обяснението: С течение на времето и нарастването на работните часове ксеноновата лампа постепенно започва да излъчва по-синя светлина, което се дължи на нарастването на келвините и намаляването на лумените. Повечето от търговците ще ви кажат, че няма какво да се направи по въпроса и ще трябва да карате така. Това, всъщност е абсолютно грешно. Именно за решението на този проблем PHILIPS създаде крушката "Color Match" (модел 85122CM). Това е крушка, създадена специално за Aftermarket сегмента с цел подмяна на една дефектирала лампа. Цветовата температура на Color Match e 5000к, а яркостта е 3100 лумена. Само за статистиката - OEM крушката е с цветова температура от 4100k и "дава" 3200 лумена. С други думи - ако се наложи да подмениш една дефектирала крушка - то вярното решение е PHILIPS Color Match (за съжаление други производители нямат решение на този проблем).

Нашата препоръка:

Все пак най-добре е когато дефектира лампата на единия фар - да смениш и двете. Иначе казано - дори и да решиш цветовия проблем с PHILIPS Color Match, то бъди подготвен да изгори другата крушка в съвсем скоро време (ако, разбира се - през тези месец-два не продадеш колата :). Имай в предвид, че купуването на ксенонови крушки втора употреба е възможно най-голямата грешка - та ти вече си имаш 2-ра употреба. Ако все пак е толкова наложително да си купиш втора употреба - задължително избери ЕДНАКВИ крушки като модел и производител. По възможност - гледай да са свалени пред теб от един автомобил. Това поне донякъде ще ти гарантира, че тези крушки са на еднаква възраст, т.е. еднакви работни часове и ще светят "в синхрон".

 

Не дразнят ли Ксеноновите фарове останалите водачи повече от халогенните?

Международните изисквания относно интензитета и обхвата на светлинните източници на пътя са много строги, като Ксеноновата светлина напълно ги покрива. От техническа гледна точка светлината на ксеноновите крушки е по-малко дразнеща от тази на халогенните. Това се дължи на факта, че границата между осветените и тъмните участъци е много по-ясно разграничена. При тази технология се намаля и обемът светлина, отразена към очите на приближаващите шофьори. Повишеният интензитет се изразява в подобрена хомогенност на светлината, както и в подобрена осветеност на аварийната лента и канавките до пътя. .

 

Защо ксеноновата светлина по някога разсейва насрещните шофьори?

При нормална пътна обстановка, водачите гледат право пред себе си. Поради ярко отличаващия се цвят на новата технология, водачите се изкушават да се загледат във фаровете на колата срещу тях. Същата тенденция бе наблюдавана при навлизането на халогенните фарове през 60-те години на миналия век. Тогавашните водачи също са се оплаквали от „дразнещата бяла светлина” на халогенните светлини. Постепенно водачите ще свикнат с този тип светлина, както се случи с употребата на жълтите светлини във Франция и употребата на трета стоп светлина.

 

Важно:

При никакви условия не препоръчваме да се вглеждаш продължително от близко разстояние в ксенонов фар. Силната светлина може да влоши временно зрението ти, а понякога дори и да увреди правилното възприятие за цвят в продължение на часове.

 

На какво се дължи по-високата цена на Ксеноновите продукти спрямо халогенните?

Ксеноновите комплекти не се състоят само от нов тип крушки, а представляват една цяла нова система, която включва следните елементи:

 

Високотехнологична специална крушка, произведена според най-високите стандарти за прецизност и качество.

Стартери и високоволтови генератори. Производството на високоволтовите генератори само по себе си представлява една много сложна технология.

Автоматични системи за контрол и почистване. Системи за автоматично нивелиране на фаровете по време на движение.

Какво значи Келвин (К)?

Келвин (К) е мерна единица за цветова температура, като терминът „цветова температура” няма нищо общо с „термална температура”, която обикновено измерваме в градуси по Целзий. Ярката бяла светлина на ксенона е с цветова температура от 4100К. Колкото повече са келвините – толкова по-тъмна е светлината.

 

Какво значи Лумен ( lu )?

Lumen ( lu ) е мерна единица за яркост на светлината. Зависимостта между показателите е такава, че яркостта на ксеноновата крушка намалява при увеличаване на индекса на цветовата температура (К).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм непоправим фен на Osram. От около 2-3 години карам с Osram Cool Blue - невероятно бяла светлина и добра осветеност на пътя. Пробвал съм подобни аналози на Филипс и Хела. Впечатления - Филипс светят по същия начин, т.е. разлика не намерих, но за съжаление горят. Ужким от фирмен магазин ги взех, но след като 3 ми изгоряха минах на Осрам и не съжалявам. Хела - какво да ви кажа - просто не може да докара бялото на Филипс и Осрам.

Тук бих искал да вметна нещо допълнително, което може би пропускате - задните светлини. Те също са важни :) Пробвал съм Хела, Осрам и Нарва. И отново Осрам ми е фаворит и любимец :) Нарвата свети малко по-слабичко, но също така добре. Хела - ами има върху какво да поработят още :)

Та в общи линии - за мен Осрам е истината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам халогенни крушки българско производство марка "Светлина". Може да не светят кой знае колко но поне не горят 060.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук бих искал да вметна нещо допълнително, което може би пропускате - задните светлини. Те също са важни :) Пробвал съм Хела, Осрам и Нарва. И отново Осрам ми е фаворит и любимец :) Нарвата свети малко по-слабичко, но също така добре. Хела - ами има върху какво да поработят още :)

Та в общи линии - за мен Осрам е истината :)

 

Оставихме ги за по-нататък :wink: все пак се регистрирах вчера, а вече имам 50 мнения :shock: Найстина Osram си е Osram :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rsk да не съм чул да се оплакваш от колата ;) А колкото до О, срам - и аз карам с такива - вече три години ;) и не ми е гръмнала нито едната. Явнo освен на кола, случих и на крушки :) Айде дано и на други неща да случа. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък карам с китайски халогенни крушки, от тия дето светят синъо-бяло и струват не повече от 14лв. комплекта. Досега нито една не е изгоряла! Проблем?!

 

Тия моите крушки и пак такива на един куп приятели /китайски/ светят доста по-добре от обикновените - маркови! Това се вижда с просто око. За Osram-ите на Мишел изобщо не смятам, че светят по-добре от мойте. Нали сме се събирали и съм ги виждал. Незнам какво е това преклонение пред тия марки.

 

пп.: Като си с ксенони ще си спокоен ли ако жена ти кара? Фаровете е добре да светят хубаво, но мисълта ми е, че не те правят шофъора! Ако някой не вижда добре пътя с обикновени фарове, по-добре според мен да не кара на тъмно ако ще и с прожектори да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък карам с китайски халогенни крушки, от тия дето светят синъо-бяло и струват не повече от 14лв. комплекта. Досега нито една не е изгоряла! Проблем?!

 

Тия моите крушки и пак такива на един куп приятели /китайски/ светят доста по-добре от обикновените - маркови! Това се вижда с просто око. За Osram-ите на Мишел изобщо не смятам, че светят по-добре от мойте. Нали сме се събирали и съм ги виждал. Незнам какво е това преклонение пред тия марки.

 

пп.: Като си с ксенони ще си спокоен ли ако жена ти кара? Фаровете е добре да светят хубаво, но мисълта ми е, че не те правят шофъора! Ако някой не вижда добре пътя с обикновени фарове, по-добре според мен да не кара на тъмно ако ще и с прожектори да е.

 

Не виждам какво общо има жена ми тук? Напълно съм спокоен като кара тя било то с кеснони или не. Не разбрах къде съм написал че съм страшен шофьор като съм с такива фарове. Ти защо караш с китайски халогенни крушки, от тия дето светят синъо-бяло и струват не повече от 14лв, а не караш със старите балонни крушки - предполагам защото халогенните светят по - добре? Ксеноновите светлини подобряват комфорта на шофиране а също така и безопсността. И понеже големите фирми като philips, osram, hella и т.н. са вложили милиони за разработки на халогенни крушки - та затгова китайските ментаци са по-добри от тях. Как оцени с просто око, че светят по хубаво - погледна във фара или носеше си потративен уред за исмерване на осветеност? А какво става със стъклата на фароветет ти, рефлекторите, консумацията на ток и околоните шофьори като караш с тези крушки имаш ли идея?

Ако си пешеходец и пресичаш и някой дядка който недовижда и все пак си кара по пътя, с какви фарове предпочиташ да е ?

 

ПП. Тея крушки свтят синьо-бяло защото имитират ксеноновите фарове нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.