Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло?Кое е най-походящото масло за моята Skoda? Впечатления


vRS

Recommended Posts

казвали са ми (от хора който много разбират) , че марката (за известните проиводители става въпрос) няма чак толкова голямо значение,стига да е оригинално(което в БГ е малко съмнително)......иначе в книжката на всеки автомобил пише какво се препоръчва....а на новите двг. се препоръчва 10-40В(то май отговаря най-добре на нашия климат)....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при новите коли пробега е без значние....някой казват че след време трябвало да се слага по гъсто масло.....повечето който познавам си наливат какво то са си сипвали винаги....

 

експлоатацията-това не го разбрах?.....

 

 

 

Зависи от видът на двигателя-е то това се разбира от само себе си...бензин и дизел са доста различни от към вида на маслото примерно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На новите двигатели не само, че се препорачва, но си е и задължително да им сипваш пълна синтетика (5W40), а не полусинтетика (10W40). Полусинтетиката я препоръчват за двигатели над 100-150 000 км, което обаче е относително, защото много зависи от начина на експолатация на двигателя. На Астрата й направих вече 116 000 км и все още смятам да я карам с пълна синтетика, защото колкото сипя, толкова и източвам след 15000 км.

За Щкодата 120Л - за съжаление там двигателя, независимо, че е перфектен е технлогично поостарял. Спрял съм се на полусинтетика (10W40) и съм доволен от разхода на масло - някъде към 80 мл. на 1000 км, което си около 800 мл. на 10 000 км.

За марките масла:

- Астрата до скоро я карах с опелово масло, но откакто спряха производството на 5W40 и преминаха на 5W30 спрях да го ползвам поради снижената горна температурна граница. Затова в момента й сипвам 5W40 на ELF.

- Шкодата - откакто има ELF на БГ пазара баща ми само с такова я е карал. От както аз я стопанисвам - продължавам да я карам с ELF и в краен случай с Mobil, като и двете са полусинтетични (10W40).

Знам, че на пазара има и други хубави масла, но в крайна сметка всеки си има препочитанията. А защо аз ползвам ELF - защото това масло си е доказало качествата през годините. Състоянието на моя двигател е доказателство за това.

Лошото при маслата е, че понякога си мислиш, че си купил нещо читаво, но ако то се окаже боклук - признаците за това рядко се проявяват веднага.

Та мисълта ми е - аз съм фен на ELF и Mobil :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Опел какво пише ,че се препоръчва 5-40 ли?защото аз съм виждал други марки където си казват 10-40...може би всеки производител си избира какво да препоръча....БМВ-то го карам с 10-40 на Кастрол(или на БМВ ,ама то пак е кастрол)и винаги гори масло от 0.5 до 1л(зависи как е карано,но аз не го жаля) на 10000-15000км....на колко км. е едвали някой знае (180 000 показва ама съм сигурен че има поне още 100 000).....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук мога да напиша 2 аксиоми за маслото, независимо от неговата консистенция, марка, вид, вискозитет, топлинна устойчивост и др.:

 

1. Колкото и да е странно, маслото е много хидроскопично :arrow: след по-дълъг престой в неработен режим, то трябва да се смени

 

2. Независимо от пробега, маслото трябва да се сменя поне веднъж годишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук мога да напиша 2 аксиоми за маслото, независимо от неговата консистенция, марка, вид, вискозитет, топлинна устойчивост и др.:

 

1. Колкото и да е странно, маслото е много хидроскопично :arrow: след по-дълъг престой в неработен режим, то трябва да се смени

 

2. Независимо от пробега, маслото трябва да се сменя поне веднъж годишно.

 

:idea: Напълно те подкрепям :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук мога да напиша 2 аксиоми за маслото, независимо от неговата консистенция, марка, вид, вискозитет, топлинна устойчивост и др.:

 

1. Колкото и да е странно, маслото е много хидроскопично :arrow: след по-дълъг престой в неработен режим, то трябва да се смени

 

2. Независимо от пробега, маслото трябва да се сменя поне веднъж годишно.

 

Точно така и аз съм съгласен с теб. Онзи ден си смених маслото макар че беше на има-няма 4000 км, но беше станало вече на 1 година. Сипах на рапидката ТЕХАСО 15w40! И свещите смених, филтрите - абе готов съм за събора 049.gif1237.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Колкото и да е странно, маслото е много хидроскопично след по-дълъг престой в неработен режим, то трябва да се смени

 

2. Независимо от пробега, маслото трябва да се сменя поне веднъж годишно.

 

 

:wink: :wink: :wink: :D :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при новите коли пробега е без значние....някой казват че след време трябвало да се слага по гъсто масло.....повечето който познавам си наливат какво то са си сипвали винаги....

 

експлоатацията-това не го разбрах?.....

 

Ами има разлика! Например ако повече товариш колата във високи обороти :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle и аз карам моят Фаворит с Elf, но с 15W40.Двигателят ми е на 152 200 км кажи ми с какво масло е по добре да я карам с 10W40 или 15W40.В ProMobile ми казаха, че за нея е 10W40, но аз все още се чудя дали да сипа такова масло защото старите собственици са я карали с 15W40.Кажи си мнението????? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението ми е - няма определни километри, от които нататък да започнеш да сипваш по-гъсто масло. Всичко зависи от състоянието на двигателя. Та по моите логика и становище - ако ти харчи приемливо количество полусинтетика - сипвай от него. Ако двигателя ти е доволен от "по-тънко" масълце, защо да го тормозиш с "по-гъсто". Лошото е, че ще трябва да опиташ, т.е. да пробваш как ще се държи мотора с 10W40 и ако не му хареса да хвърлиш около 36-40 лв. за 4 литра на вятъра. Но пък ако му хареса, със сигурност ще бъде доволен (мотора), пък и зимата ако не ти е гаражна колата при сутрешно палене и акумулатора ще е доволен, и стартера...:) Ти решаваш. Но да знаеш - от гледна точка на марка на маслото си се спрял на нещо много добро за парите си :)

За MPower - Опела го дадох само за пример, защото ставаше въпрос за вида на маслото+изминати километри. А що се отнася за препоръчаното за него масло - това е правило, което важи за почти всички нови автомобили на пазара и се нарича 5W40 (5W30). Т.е. щом мотора е на малко километри - само пълна синтетика. До сега не съм виждал марка автомобил, на който завода производител да му препоръчва нещо различно от пълната синтетика :) И друго за препоръката - моето мнение беше за двигатели на далеч по-малко от 180000 км :) А иначе е повече от ясно, че по всяка вероятност достигайки толкова изминати километри е нормално и без препоръка да си сипваш 10W40 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С двете ръце "за" аксиомите на Хашек и добавям японците какво са казали - независимо какво е маслото (дали от 10 или 100лв) да се кара не повече от 10 000км...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До vRS - ти си доволен от това масло или си пробвал и друго да й наливаш? :) Защото щом казваш, че е най-подходящо би трябвало тогава и друго да си опитвал :) Какво друго си й наливал? :)

А иначе за японците - аз тях много ги уважавам като страна производител и като хора с високо технологично мислене. Но дали не са го казали това преди 10 години, когато маслата бяха други :) Или може би съдиш по българските им авто дилъри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега ще ме набиете като кажа аз със какво си карам Рзпида :lol:

С червения shell helix ако се не лъжа 20W50 :) като грес е :)

Но колкото и странно да ви звучи като за лятно масло ми харесва . Моя мотор си е по износен и гарнитурите ми са се поразтекли така че засега съм доволен пък и е единственото масло на което сега е на 8 000 км и още не е черно. Предищния собственик я карал само с М10Д и докато се измие дригателя от чернилката мина доста време. За смаяната аз лично нямам вяра на качеството на маслата и ги сменям на 7-8000 км.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надали от тук присъстващите има човек, който е каталясал 10 двигателя с различни масла, за да може да определи качествата на 10-те отделни масла и да направи сравнителни характеристики.

 

Маслото влияе на двигателя (в положителна или отрицателна насока) много бавно и в продължение на много километри, тъй че аз предлагам да оставим тези анализи на технолозите в заводите-производители.

 

Аз работя в корабния бизнес и наблюдавам следното: при маслата на корабните агрегати по време на експлоатация съществуват контролни измервания на качествата им, като се изпраща композитна проба до завода-производител за анализ и становище какво е моментното качество на маслото, колко още работни часа може да се експлоатира и т.н.

 

При автомобилите това е много трудно да се контролира, но все пак ако има желаещи да инвестират в полза на науката, можете през 1000км да давате проба от отработеното масло в някоя лаборатория - те ще ви кажат най-добре.

 

Хайде със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пускам характеристиките на маслата, който съм ползвал

 

Castrol RS

 

SAE-Klasse 0W-40

Leistungsniveau ACEA A3 / B3 / B4

API SL/CF

Freigaben BMW Longlife-01

Daimler Chrysler MB 229.1

Porsche (für alle Modelle)

Volkswagen 502 00 / 505 00

Kenndaten Dichte bei 20°C 840 kg/m3

Viskosität bei 40°C 73.5 mm2/s

Viskosität bei 100°C 12.9 mm2/s

HTHS-Viskosität bei 150°C 3.7 mPa s

Viskositätsindex 177

Pour Point -57 °C

Total Base Number 10.3 mg KOH/g

 

Castrol SLX

 

Motul 8100 E- tech

 

0W40

 

PERFORMANCE

STANDARDS - ACEA A3 / B3 / B4

APPROVALS API SJ / CF

VW 502 00 / 505 00 / 503.01 - Mercedes Benz 229.3 - Porsche

 

PROPERTIES

Viscosity grade SAE J 300 0W-40

Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.861

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.3 mm²/s

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 73.2 mm²/s

Viscosity index ASTM D2270 186

Pour point ASTM D97 -60°C / -76°F

Flash point ASTM D92 226°C / 438°F

TBN ASTM D 2896 10.8 mg KOH/g

 

Mobil 1

 

Specifications & Approvals

Mobil 1 0W-40 meets or exceeds the following industry

specifications:

ACEA A3,B3,B4

API SL,SJ,EC,CF

ILSAC GF3

Mobil 1 0W-40 has the following

builder approvals:

BMW LL-01

Daimler Chrysler 229.3/229.5

Opel Long Life Service Fill GM-LL-A-025

Opel Diesel Service Fill GM-LL-B-025

Porsche Approved

Volkswagen 502.00/505.00,503.01

Typical Properties

Filling RN 4677 AAAD

Mobil 1 0W-40

SAE Grade 0W-40

Viscosity, ASTM D 445

cSt @ 40º C 80

cSt @ 100º C 14.3

Viscosity Index, ASTM D 2270 187

Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2

HTHS Viscosity, mPa·s @ 150º C, ASTM D 4683 3.6

Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54

Flash Point, ºC, ASTM D 92 236

Density @15º C kg/l, ASTM D 4052 0.855

 

Castrol TXT Softec

 

SAE-Klasse 5W-40

Leistungsniveau ACEA A3 / B3 / B4

API SL / CF

Freigaben BMW Longlife-98

Mercedes-Benz Blatt 229.3

Porsche

Volkswagen 502 00 / 505 00 (1/97)

 

Kenndaten Dichte bei 20°C 845 kg/m3

Viskosität bei 40°C 82 mm2/s

Viskosität bei 100°C 13.5 mm2/s

Viskositätsindex 166

Pour Point - 42 °C

Total Base Number 10 mg KOH/g

Sulfataschegehalt 1.1 % m/m

 

 

Интересна информация :arrow: http://www.chris-longhurst.com/carbible ... bible.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз лятото с 20W40 че доста ми харчи масълце, а зимата с 10W40 - по рядко иначе няма завъртане сутрин...пък по често си доливам...и пуши като американски драгстер :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото влияе на двигателя (в положителна или отрицателна насока) много бавно и в продължение на много километри, тъй че аз предлагам да оставим тези анализи на технолозите в заводите-производители.

 

Хашек чакай да ти кажа за една случка ,къде не трябваха много километри.....та на стария ми двигател си наливах Кастрол и нямах проблеми,но един път бащата трябваше да пътува много,а маслото беше за смяна и реши да го смени,аз го предупредих да вземе кастрол,но той не ме послуша....купи някакво на Шел....след около 1000км колата започна да работи като дизел,на хидравличние повдигачи им се *** майката.....двигателя работи и в момента,но определено не като преди....та едно масло ми излезе цял двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Някаккво на Шел"?!? Освен да е било това от 15лева (най-евтиното) - "белия" Шел. Това ми прозвуча все едно Шел-а е боклук :shock:

Едва ли е взел Shell Helix Ulltra нали :) Както и да е. Не помня точно от коя година но нали именно Шел смени Кастрол-а като официално моторно масло за Шкода. И аз например (не само аз) съм много доволен от маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, въобще с тези "хидравлични клапанови компенсатори" трябва да се внимава в избора на масло. Че и плюс към това горен разпред. вал(ове) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Някаккво на Шел"?!? Освен да е било това от 15лева (най-евтиното) - "белия" Шел. Това ми прозвуча все едно Шел-а е боклук

Едва ли е взел Shell Helix Ulltra нали Както и да е. Не помня точно от коя година но нали именно Шел смени Кастрол-а като официално моторно масло за Шкода. И аз например (не само аз) съм много доволен от маслото.

 

казах някакво ,защото не знам точно как се казва ,иначе бащато може да не ме слуша понякога ,ама не чак толкова зле,че да взема най скапаното възможно(помня само че цената си беше колкото на другите масло,тоест около 50 лв.)....но за Шел-а който се продава в БГ (и като масла и като бензин),съм много зле настроен доста пари глътнаха на семейството......

 

Абе, въобще с тези "хидравлични клапанови компенсатори" трябва да се внимава в избора на масло. Че и плюс към това горен разпред. вал(ове) ...

 

за валовете нарочно не споменавам,ма който си разбира си знае :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.