Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За спирачната течност


vRS

Recommended Posts

И на двете коли - Bosh, DOT4. Сменям я на 2 годинки +- половин година. Но това, което го пише на опаковката е относително. На 2 години е хубаво да я сменяш ако караш що-годе нормално. Но ако си като състезател и караш газ-спирачка е добре и по-рано да я сменяш. В резултат на загряването на джанти-спирачни апарати в спирачната течност се образуват мехурчета, които влошават качеството й :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bosh DOT 4 e добро решение! Какви са разликите със спортната спирачна течност има едно основно предимство и един недостатък - точката на кипене е много по-висока (достига до 340-350 градуса при някои марки) и съответно няма опасност педалът на спирачката да потъне, защото течността е завряла. От друга страна спортната спирачна течност е чувствителна към влагата и в рамките на доста малко километри / време поеме сериозно количество влага и качествата и спадат рязко. Поради тази прчина трябва да се сменя на 3/6 месеца и на 5000/10000км.

 

 

За спирачната течност: Motul RBF 600 или Castrol SLR Racing. И двете течности са DOT 4, но дефакто сериозно надвишават съществуващите базови стандарти, включително DOT 5.1. Никой производител не се кахъри, да вади сертификати за DOT 5.1 например, защото таргет клиентите не са масовият потребител. Карал съм и с двете, не мисля, че има разлика в качествата, Motul-а се намира по-лесно и е по-евтин. Един основен показател e Dry Bоiling Temperature / Wet Boiling Temperature - т.е. температурата на кипене на течността при отваряне на оригиналната опаковка и съответно при поемане на определен % влага. Какъв е точно процента по стандарт не мога да цитирам по памет. Разбира се, течеността има и други характеристики - коефициент на термично разширение, вискозитет, стабилност на вискозитета при различни температури (-40 до +320) и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, човече чета какво пишеш и за крушките и тук за сп. течност, ама като имам впредвид, че колата ми е 87 година, тия екстри, дето ги пишете просто за 80 % от потребителите на форума не стоят на дневен ред. По темата ще кажа, че карам със спирачна течност, купена от ОМВ. При нашите, разбирай, старите коли, проблемите са от друго естество. Лично при мен от апаратчетата ...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, човече чета какво пишеш и за крушките и тук за сп. течност, ама като имам впредвид, че колата ми е 87 година, тия екстри, дето ги пишете просто за 80 % от потребителите на форума не стоят на дневен ред. По темата ще кажа, че карам със спирачна течност, купена от ОМВ. При нашите, разбирай, старите коли, проблемите са от друго естество. Лично при мен от апаратчетата ...

 

Поздрави

 

:roll: Аз не ги пиша тия теми в рездела за 105L все пак :roll: За другите 20% от потребителите може би това е интересна и полезна информация :roll: Целта не е ли потребителите да се увеличават и тук да има всякаква информация, която да е от полза :roll: Може да съм се объркал :idea: Не знам кой определя дневният ред :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей така бе 105l - защо и ти да не си сложиш такава спирачна течност. Това, че караш с течност от OMW не значи, че тя не отговаря на стандартите :)

А пък аз тамън се чудех, какво съм забравил да си сменя :) а то било спирачната течност... Ама колата "кове" - аз от спирачките съм много доволен, макар да не съм сменял течноста въобще, а като се сетя за ЕураТек - може би тя въобще не е сменяна от както е купена колата... Но нямам проблеми. Като се прибера обаче ще вземе да я сменя ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, ти да не се обидиш нещо. По - скоро исках да кажа, че много бих се радвал на информация за моята 'кола'. Вчера примерно ми се прецака клаксона, та за 9лв. си имам нов :lol:. Също лятото се хванах и поизшкурих тук там и мазнах с протектора, който е 3в1 и съм страшно доволен. Препоръчвам го на всеки !

 

vRS, човече чета какво пишеш и за крушките и тук за сп. течност, ама като имам впредвид, че колата ми е 87 година, тия екстри, дето ги пишете просто за 80 % от потребителите на форума не стоят на дневен ред. По темата ще кажа, че карам със спирачна течност, купена от ОМВ. При нашите, разбирай, старите коли, проблемите са от друго естество. Лично при мен от апаратчетата ...

 

Поздрави

 

:roll: Аз не ги пиша тия теми в рездела за 105L все пак :roll: За другите 20% от потребителите може би това е интересна и полезна информация :roll: Целта не е ли потребителите да се увеличават и тук да има всякаква информация, която да е от полза :roll: Може да съм се объркал :idea: Не знам кой определя дневният ред :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, ти да не се обидиш нещо. По - скоро исках да кажа, че много бих се радвал на информация за моята 'кола'. Вчера примерно ми се прецака клаксона, та за 9лв. си имам нов :lol:. Също лятото се хванах и поизшкурих тук там и мазнах с протектора, който е 3в1 и съм страшно доволен. Препоръчвам го на всеки !

 

Не се обиждам :wink: :arrow: Я кажи за какъв протектор става дума :roll: Да не би да си полирал колата :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, ти да не се обидиш нещо. По - скоро исках да кажа, че много бих се радвал на информация за моята 'кола'. Вчера примерно ми се прецака клаксона, та за 9лв. си имам нов :lol:. Също лятото се хванах и поизшкурих тук там и мазнах с протектора, който е 3в1 и съм страшно доволен. Препоръчвам го на всеки !

 

Не се обиждам :wink: :arrow: Я кажи за какъв протектор става дума :roll: Да не би да си полирал колата :roll:

 

:lol: прочете ли, че колата е 87 година ? Праговете под вратата ги минах със шкурката и отгоре въпросното 3в1 ръждопреобразовател, грунд и боя. Ако искаш и ти можеш на пробваш на vRS-a :twisted: :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да успокоя приятелите, които карат наште си шкодички да не се притесняват ако са забравили да сменят спирачната течност на 2 години. И на 12 да е не е фатално. добре, че не са почнали само дот 4 да сипват, че това вече ще е фатално за 120ките.

 

vRS: Надявам се да ни извиниш, че не сме такива фанатици!

 

пп.: А забравих, като я сменяш на 2год. и се дигат конете, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее стига де. Не се заяждай приятелски ми вземи я смени най-накрая тая спирачна течност де :D Аз не съм фанатик ама си сменям спирачната течност. Те тва за смяната наистина за добро го пишат на етикетчето....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята спирачна течност не съм я сменял от както имам книжка (2.5г.) питах бащата дали я е сменял и той ми каза че няма спомен :shock: :D . Иначе колата си спира. Напролет ще мисля за смяна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да успокоя приятелите, които карат наште си шкодички да не се притесняват ако са забравили да сменят спирачната течност на 2 години. И на 12 да е не е фатално. добре, че не са почнали само дот 4 да сипват, че това вече ще е фатално за 120ките.

 

vRS: Надявам се да ни извиниш, че не сме такива фанатици!

 

пп.: А забравих, като я сменяш на 2год. и се дигат конете, нали?

 

Не от сините пръскалки се вдигат по 5 коня ако са две по 10 коня! Може да пробваш :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се заяждаш с vRS :shock: Това, което човека пише за спирачната течност, за крушките и т.н. са все неща приложими и препоръчителни за всяка кола, независимо дали е Шкода или не, независимо дали е на 24 г. като моята или на 1-2 като неговата. Защо ДОТ4 да е фатална за 120-ките? Аз не съм забелязал за времето от както я ползвам да имам проблеми, породени от нея. А относно периодичността на смяната на спирачната течност - 2 г. е препоръчано от производителя й, но това не значи, че ако не я смениш ще се хвърлиш някъде, но тя просто няма да работи вече оптимално. Същото важи примерно и за антифриза (vRS - я пусни и една тема и за него :) ). Хубаво е на около 2 годинки да го сменяш, независимо от възраста на колата и аз точно така правя. Като при редовната смяна на антифриза резултата е доста по-видим - на следващата среща ще ти покажа колко ми е чиста охладителната уредба, което нали се сещаш, че е препоставка за добрата работа на охладителната уредба :)

За 105l - приятелю, твоята е 87-ма, а моята е 81-ва година. Без да се обиждаш, ама по твоята логика може би трябва да си взимам спирачна течност втора ръка ли :)

Оставете го vRS - човека хубави неща пише, които тук много хора са забравили, че е добре да се взимат под внимание. В крайна сметка не всичко по една кола е "как да разглобя еди кое си" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях рази информация в един сайт и реших да я споделя :arrow:

 

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

 

DOT3

 

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

 

Предимства:

- евтина и разпространена в търговската мрежа.

 

Недостатъци:

- уврежда уплътненията от естествена гума;

- уврежда боята;

- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

 

Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

 

DOT4

 

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

 

Предимства:

- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;

- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;

- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

 

Недостатъци:

- уврежда боите;

- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;

- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

 

DOT5

 

Известна като „силиконова" спирачна течност.

 

Предимства:

не уврежда боите;

- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;

- съвместима с всички уплътнения.

 

Недостатъци:

- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

 

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.

Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

 

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

 

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.

 

 

DOT 5.1

 

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

 

Предимства:

- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.

Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;

- съвместима с всички гумени уплътнения.

 

Недостатъци:

 

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;

- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;

- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

 

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.

Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

 

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.

Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

 

Общите препоръки са:

 

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

 

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

 

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

 

:idea: 4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не е тайна, откъде го черпиш това полезно инфо? Някакъв конкретен сайт или оттук-оттам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не е тайна, откъде го черпиш това полезно инфо? Някакъв конкретен сайт или оттук-оттам?
Това последното инфо е оттук-оттам :lol: всичко друго, което съм писал е базирано на личният ми опит :roll:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.