Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпросче за борд. компютрите


izov

Recommended Posts

Здравейте,

 

на няколко различни автомобила с борд. комп. (включително и на моя) забелязвам, че когато колата е на скорост и си махнеш крака от педала на газта показанието за моментен разход е 0, а когато изключиш от скорост и я пуснеш по инерция показанието е примерно 3-4л/100км.

 

Истински ли са тези данни или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е вярно.Когато спускаш на скорост без газ двигателя се върти принудително и по този начин не се изразходва гориво.А когато освободиш от скорост вече за да се поддържа празния ход се използва гориво.Но чак 3-4 на сто ми се вижда доста.Нашата Октавия 1.6 бензин показва 1,2-1,5,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, така и предполагах че става... Значи вече ще се кара доколкото е възможно на скорост ;o)))

 

Иначе за разхода по инерция - варира, понякога е 1-2, понякога е 3...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак зависи от скоростта с която се движиш.Ако караш със 100 км/ч на свободна ще ти показва много по-малко,отколкото със 40 км/ч примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак зависи от скоростта с която се движиш.Ако караш със 100 км/ч на свободна ще ти показва много по-малко,отколкото със 40 км/ч примерно.

 

те това няма логика....или поне аз не я намирам...

 

Иначе за разхода по инерция - варира, понякога е 1-2, понякога е 3...

 

когато колата е студена трябва да ти показва по-голям разход,когато загрее намалява....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак зависи от скоростта с която се движиш.Ако караш със 100 км/ч на свободна ще ти показва много по-малко,отколкото със 40 км/ч примерно.

 

те това няма логика....или поне аз не я намирам...

.

Приятел,има логика.Да приемем теоритично,че трябва да изминеш 100км път по инерция,а двигателя е загрял и консумира 1литър/час на празен ход.Когато се движиш със 100 км/ч ще го изминеш за 1 час.Така двигателя ще изгори 1 литър бензин.А ако се движиш със 50км/ч ще караш 2 часа и така двигателя ще изгори 2 литра.Това е логиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят независимо дали колта е студена или топла, независимо от скоростта с която се движа, пусна ли на моторна спирачка ми дава разход 0 а като изключа от скорост без климатик ми дава 0.7-0.8 с климатик 1.2-1.3 л разход. Според мен когато пуснеш колата на моторна спирачка спира подаването на гориво и за това колата не харчи гориво.

 

Лошото е че във всички други случаи (когато двигателя е стартиран) разхода е далеч по голям :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел,има логика.Да приемем теоритично,че трябва да изминеш 100км път по инерция,а двигателя е загрял и консумира 1литър/час на празен ход.Когато се движиш със 100 км/ч ще го изминеш за 1 час.Така двигателя ще изгори 1 литър бензин.А ако се движиш със 50км/ч ще караш 2 часа и така двигателя ще изгори 2 литра.Това е логиката.
по принцип си прав,но когато изключиш от скорост компютъра показва литра на час,на него не му пука дали се движиш с 100,200 или си на място....
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MPower е прав :) Когато се движиш по инерция, без значение от скороста, компютъра отчита литри за час и не го интересува дали спускаш Хемус със 140км/ч или ще паркираш на паркинга на Била :) А относно моторната спирачка - тогава компютъра отчита разход 0, защото двигателя получава само въздух, а гориво - не. Пробвал съм го със 120-ката :) По нанадолнище ако изгася мотора и включа на 4-та примерно, двигателя работи точно така, все едно е запален и е на 4-та без гас :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато караш със 150 примерно, подаването на гориво - т.е. разхода е около 6 литра и бордовия комп. го отчита това на дисплея :) Пуснеш ли колата по инерция, комп-а започва да актуализира инфото си (това го прави на всеки 30 метра) и започва да показва различни данни, които ако сте забелязали намаляват постепенно и в крайна сметка стигат нормата, която е около 0.6/час - поне при моята Шкода. Лично съм го пробвал, че ми беше интересно :) Аз винаги си карам на скорост, най-малкото заради така наречената моторна спирачка :) А и разхода винаги ми е бил нисък :) Освен това, така по-малко се употребяват спирачките и - не е истина, но ползвам спирачките, само когато трябва да се спре рязко или напълно (до 0км/ч.) и не се учудих, че смених накладките на 60 хиляди. Предните! А задните се оказаха за смяна след 160 хиляди :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че като се ползва моторна спирачка освен, че разхода на гориво намалява и накладките издържат повече. Но дали това не оказва негативно влияние на двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:shock: абе тука нещо ме съмнява...

ако това че не подава бенз към мотора е вярно, то как и кое разбира, дали си на скорост или на свободен...

айде октавии и фабии може, ама на 120ката нали си е едно жило дето дърпа газта. и като не натискаш педала то си е на някакво положение което пуска маааалко газ, колкото за тихите... ???

:roll: :roll: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На октавията мисля 4е се следи оборотомера и ако не си натиснал газта а си над 1700 оборота спира бензина и компютъра показва 0л/км (от което намалява сумарния разход) като паднат оборотите по4ва да показва моментния разход а при спрял показва нещо като 0.8 л/4ас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:shock: абе тука нещо ме съмнява...

ако това че не подава бенз към мотора е вярно, то как и кое разбира, дали си на скорост или на свободен...

айде октавии и фабии може, ама на 120ката нали си е едно жило дето дърпа газта. и като не натискаш педала то си е на някакво положение което пуска маааалко газ, колкото за тихите... ???

:roll: :roll: :roll:

Предполагам че при тези модели има устройство за спиране на горивото при принудителен празен ход както при ладите с карбуратор Озон(от моделът 2105(1300S)).Спирането на горивото става по електронен път като се следи и вакуумът на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На октавията мисля 4е се следи оборотомера и ако не си натиснал газта а си над 1700 оборота спира бензина и компютъра показва 0л/км (от което намалява сумарния разход) като паднат оборотите по4ва да показва моментния разход а при спрял показва нещо като 0.8 л/4ас

Всичко зависи от това, на коя предавка си, когато пуснеш педала на газ-та. Колата намалява до определени обороти и подава отново гориво, чак когато мине под границата на оборотите за определена предавка. Защото иначе ще почне да придърпва :) Ама кое нещо, какво следи - нямам идея... Толкова са ми познанията явно :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подава отново гориво, чак когато мине под границата на оборотите за определена предавка. Защото иначе ще почне да придърпва

 

я пак че аз нещо ,не разбрах ,колата започва да придърпва чак когато мине оборотите на празен ход.....или поне моята е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом те съмнява, че 120-ката спира притока на гориво в движение на дадена скорост и отпуснат педал на газта, пробвай това, което описах по-горе: ВНИМАВАЙ - около, отпред и зад теб да няма коли, т.е. препоръчително е да си сам на платното. Засили се примерно до 60 км/ч. Изключи от скорост и след това изгаси двигателя (не го оставяй на контакт). Сега включи отново на 4-та скорост и чуй .... двигателя :) Споко, няма да прецакаш нищо, правил съм го не еднократно :) По-голямо доказателство за спирането на горивото от това, ако не си напълно наясно с принципа на работа на карбуратора, просто няма.

Идентичен е случая с колите с компютър, с тази разлика, че там подобни опити не е желателно да се правят заради електрониката. Но и в двата случая е повече от ясно, че на скорост с отпуснат педал на газта колата е в режим на моторна спирачка, т.е. двигателя се храни само с въздух :)

Интересно ми е друго - какво става, когато Икарус-ите на градски транспорт примерно (а и други автобуси) отпуснат педала на газта при включена дадена предавка и натиснат един бутон с крака (намира се на пода вблизост до педалите). Тогава се засилва моторната спирачка, но на какъв принцип става това - дали пък не намаляват така притока на въздух :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при леките коли трудно може да се нарече моторна спирачка.Опита който описваш не е много коректен.Има някои по-стари модели карбуратори без електроника за спиране на горивото и когато караш на изключен двигател и на скорост бензиновата помпа работи,двигателя свободно си засмуква гориво,само разликата е че то не изгаря,защото е прекъсната искрата.Така се събират неизгорели бензинови пари в ауспуха и в един момент като дадеш на контакт или запалиш двигателя ще чуеш гръм(като при газките и зиловете) и ако ти е поизгнило гърнето ще цъфне.Това става заради мигновенното запалване на газовете.Когато карам Ладата на баща ми спускам по този начин обаче тя е на газ и има електромагнитно клапанче на бензина и на газта,така че когато не си на контакт такова нещо не може да се случи.

 

При автобусите и някои камиони принципа е,че като се включи моторната спирачка се притваря изхода на двигателя към ауспуха и отработените газове се връщат отново в цилиндрите.При това се затормозява двигателя и започва да работи при много ниски обороти(може би ако е на свободна ще изгасне) и така се използва спирачния ефект.Това е много полезно против бързото износване на спирачките.По същия принцип се гаси и двигателя.Не е по електронен път като при бензиновия двигател(при леките дизелови коли се спира притока на гориво).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подава отново гориво, чак когато мине под границата на оборотите за определена предавка. Защото иначе ще почне да придърпва

 

я пак че аз нещо ,не разбрах ,колата започва да придърпва чак когато мине оборотите на празен ход.....или поне моята е така

Разбира се, че става въпрос само, когато колата е на скорост, но без газ :) То, ако ти придърпва докато е по инерция...май сервиза трябва да те зове ;) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, това че не е на контакт значи че не се подава искра, не че не се вкарва бенз... :roll: :roll: :roll:

предпокагам

При по-старите карбуратори е така,а по-новите си имат система за принудителен празен ход която спира горивото. :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 120-ката имаш електромагнитен клапан, който след изгасване на мотора спира притока на гориво. Аз гореописания експеримент съм го правил при наличието на ел. клапан за бензина (част от газовата инсталация), но предполагам, че неизгорял бензин (пари) не би трябвало да се събира никъде именно поради наличието на фабричния за карбуратора електромагнитен клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.