Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пущината харчи 15-16/100 ?!?


Lipi

Recommended Posts

И аз особено напоследък имам по-голям разход от нормалното, та реших да подновя темата. С газ за 10 лв (около 9 л) изкарвам към 70 км, което прави около 13.5 л на 100 км. Без да карам спортно или пък да имам проблеми с реглажите или несменени филтри, кабели, свещи и пр.

Сега мисля си, че след като производителя дава нормален разход на бензин градско 9/100, то е нормално градското да е около 11/100. На мен откакто карам на газ минималния разход ми е бил към 8-9 градско за кратък период през зимата на 2003-2004. Оттогава такова постижение нямам. Затова си го обяснявам единствено с качеството на газта, по точно съотношението между бутана и пропана през зимата и лятото. По принцип тея, дето ни пълнят колите с газ по газостанциите обикновено не знаят нито откъде е газта (вносна, българска), нито какво е съотношението между пропана и бутана. Само на едно място един ми каза, че съотношението било 60:40 в полза на пропана през зимата и съответно същото, но в полза на бутана през лятото. А то трябва да бъде следното (от книгата на Анчев и Димитров от 1984 г.): През лятото и при топло време - 80-90% бутан и 10-20% пропан; при умерен климат като нашия през пролетта и есента сместа трябва да е 50:50; а през зимата 60:40 в полза на пропана. А тука съм убеден, че никакви норми не се спазват, макар че трябва да има наредби за това. Още едно доказателство е, че сипват на газостанцията една и съща газ и за горене (за бутилки за печки) и за коли.

Разбира се за повишения разход може и доста други причини да има, но този е един от най-вероятните, но за съжаление - трудно доказуем. Как и къде може да се направи анализ какъв е точния състав на газта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех че колата ми гори много газ , но истинате е другаде .Като се вдигна цената на газтта хората почнаха да зареждат за по 10- 20 лв. и по рядко цялата бутилка. Това кара собствениците на газстанциите да почват със измамите. Пресен пример от неделя на Лукойл е Бургас (на излизане от града ). Кареам на газ ( следователно в бутилката има някаква газ ).зареждам и бутилката хваща 27,8 литра !!!!!!!

До сега с каквато и помпа да е била газсртанцията бутилката от празна понече от 26 литра не меже да хване . Нямах време да се заяждам и си я платих като първия балък, пък и управителя го нямаше, да ми обясни как в 26 литорва бутилка влизат 28 литра

Така че не си разбазиквайте колите просто ни лъжат зверски . :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм имал подобен случай, с 1.5 литра газ в повече. Извиках управителя и се започнаха едни "ама то зависи от винтила кога ще затвори..." и тем подобни разяснения. Опитах се да му обясня, че до сега не ми се е случвало да зареда повече от 27 литра. Не съм за левчето, а за принципа. Не съм и 100 % (няма и как да бъда), че наистина точно в този случай винтила не е затворил малко по-късно. Нямах време да се разправям, въпреки че знам, че мога да поискам проверка на колонката. Теглих му една майна. На следващите зареждания "проблемния винтил" затваряше нормално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал съм , че като останат 5 - 6 литра в бутилката и трябва да натискам доста за да върви колата , а от друга страна ако отвъртя крана за да върви в тоз момент почва да харчи 12 и повече . Та за това си мисля , че с последните 10 литра няма да мога да мина толкова колкото с първите и не чакам хептем да свърши газта , а зареждам на около 50 - 60 км. преди това и рядко разхода скача повече от 10/100 , а парите са в рамките на 40 лв. 8)

П.П. Разбира се зареждам до горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да са те излъгали с газта и да си сипал по-малко. Също така може газта да е некачествена.

Не е за пръв, нито за последен път. Дано не ти се случва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве момчета моита по едно време като бях със скодов карборатор ми гореше към 13-14,смених си го с ладов и падна разхода според мен много голямо значение има карбуратора и неговото състояние

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам от газови уредби, карбураторът там не играе особена роля.

Отделно, смятам, че карбураторът е по-съвършена система от моноинжекциона, а ако се комбинира с електронно управление - ще бъде и от пълната инжекция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не знам за вашите, ама аз вчера си засякох моята, понеже ми се наложи да мина точно 100 км /извънградско/ и ми стъпи точно 12 лв /6,9 л А95/, като се има предвид, че под 90 не съм падал ... карбуратора ми е с горивни жигльори 105/130 и въздушни 140/170, който на са от най-малките. Но високия разход по принцип идва от не добро гориво, изпарител менте и кофти настройка на колата. Не гарантирам 100 %, но така съм чувал от познати, които карат на газ. А и предполагам сте чували за израза - Евтиното винаги излиза по-скъпо, така че не мисля, че като спестите 30-40 лв за изпарител /примерно/ ще се примирите с 2-3-4 литра по-висок разход ... всеки сам си решава нали, просто това е моето мнение. Айде успех с понижаването на разхода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве момчета моита по едно време като бях със скодов карборатор ми гореше към 13-14,смених си го с ладов и падна разхода според мен много голямо значение има карбуратора и неговото състояние

 

Госта има право, че карбуратора при газ не играе роля - но ти предполагам говориш за бензин.

 

Отделно, смятам, че карбураторът е по-съвършена система от моноинжекциона, а ако се комбинира с електронно управление - ще бъде и от пълната инжекция.

 

По принцип вътрешното образуване на сместа (инжекционният двигател) е по-добро от външното (карбуратор). Но използването на електронно запалване, па ако сложиш и ламбда контрол естествено ще повиши КПД на карбураторния двигател.

Даже и аз се замислям за ламбда контрол на газта - тогава ще падне разхода със сигурност.

 

SKODA 105 RS, проблемът с високия разход на газ стои само при градско. На извънградско газта определено е по-изгодна - мойта харчи 7/100 газ, много рядко повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал , че карбуратора е толкоз безучастен при газта по простата причина , че като се запуши жигльора за въздух на моя и ми чезнат малките обороти и колата спира да върви , а до колко е икономия на дълго бих поспорил т.к. моя таралясник повече от 5,5/100 на дълго не е вдигал , но в града и особено на къси разстояния съм стигал до 18/100 срещу твърдо 10/100 на газ , но това може да е изключение само при Фаворита/Формана заради ел. смукача , без който за съжаление няма палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го описва колегата, най-вероятно става въпрос за не добре регулирана газова система - изпарител + тройник (двете малки кранчета на маркуча, който отива при карбуратора). Много съм си играл с тази система и се убедих, че настройването и е много трудно. Ако настроиш правилната смес гориво/въздух за ниски и средни обороти, то на високи ще имаш бедна смес, ако я настроиш за високи обороти, на ниски щи имаш богата смес и ще гори много. Всички ЕЛКОН-аджии настройват за добра смес на ниски обороти. Универсалното решение е Ламбда контрол. Вместо тройника се слага стъпков мотор, който регулира сместа в зависимот от нуждата в конкретния момент. Затова реших да си направя такова нещо. В доста напреднал стадий съм и определно с него сместа е винаги каквато трябва, а разхода е нормален и колата си върви като на бензин. Само трябва да пипна някои неща по софтуера на управлението и ще мога да ви дам конкретни цифри. А иначе карбуратора участва за газта само за оборотите на празен ход, другото е настройка на газовата система.

Та това е колега, за да ти гори 16, сместа ти е винаги богата. Трябва да се регулира колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще взема и аз да търся да си купя една ламбда сонда със стъпково моторче - чух че са около 35-50 лв най-евтините втора употреба. Днес кво ми се случи, не е истина. Колата е с много завити винтове на тройника и с липса на мощност. С газ за 5 лв. (4.6 л) изкарах около 20-25 км градско. И ми свърши в центъра на София. За сведение - заредих от Шел Надежда, на Ломско шосе. Чак дотолкова да не е регулирана не може да бъде. Ама за всеки случай взех един въздушен филтър да го сменя. Но не мисля че с новия ще се промени много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с много завити винтове на тройника и с липса на мощност. С газ за 5 лв. (4.6 л) изкарах около 20-25 км градско. И ми свърши в центъра на София. За сведение - заредих от Шел Надежда, на Ломско шосе. Чак дотолкова да не е регулирана не може да бъде.

Въпреки, че са завити много кранчетата, ако е много отворен изпарителя, сместа пак може да е богата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да е отворен от кранчето за празен ход ако става дума - не мисля - даже е почти докрай и то завито иначе падат оборотите и гасне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да е отворен от кранчето за празен ход ако става дума - не мисля - даже е почти докрай и то завито иначе падат оборотите и гасне

Това кранче не е само за празен ход. От него се определя при какъв вакуум, колко газ да ти пуска изпарителя. От него зависи и това как се държи колата в движение и като цяло центровката на газовата система зависи повече от него, отколкото от кранчетата на тройника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но това не променя нещата поне за мен, тъй като въпросното кранче откак смених мембраните преди 8 месеца си е почти до край завито, иначе гасне на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.