Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Някой знае ли нещо по въпроса, изпробвал ли е, някакви проблеми?

Не открих подобна тема тук, затова реших да попитам :)

 

Ето линк и към подобна тема във ClubVW:

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=6557&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

и една статия:

http://free.bol.bg/boboyanchev//golf11.jpg

Публикувано

някъде в стария форум в дир-а помня, че се обсъждаше тая тема преди повече от година. Имаше и линкове към български производители на биодизел или на пречистващи инсталации, не помня точно, а и темата сигурно е изтрита вече...

Публикувано

lipi котката ме съсипва :mrgreen: :smt041 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082 :smt082

 

 

Lipi: Разбирам те tsanko :D , ама не пълни темата с това сега

Публикувано

Понеже дипломната ми работа по немски беше свързана с автомобили, алтернативни горива и прочие, една от статиите ми беше точно тази, за отработеното олио, използвано като гориво. Патентът е български, няква фирма в София го използва за служебните си коли, нулеви (или почти нулеви) вредни емисии... тва е по спомен. Ако искаш мога да я изровя статията и да я напиша тук във форум-а.

Публикувано

В Автобилд имаше една статия за олиото като гориво-дава почти нулеви вредни емисии а динамичните характеристики са почти същите като с дизелово гориво.

Публикувано

Проблемът е че зимата олиото бързо замръзва и не е желателно. Ама лятото....

Публикувано

Тук слагам няколко линк-а, където пише не само за алтернатива на дизела, ами и на бензина. Лично аз съм зареждал етанол на служебни автомобили, на които си им пише в документите, че са ОК с такова гориво. Етанола навлиза все повече в ежедневието. На автомобилното изложение разбрах, че MB С240 от тази година го правят да се кара с такова гориво :) Но не знам дали има проблем да се зареждат всички съвременни коли или трябват някакви преработки...Разправят, че не е проблем, ама....ще видим

Поздрави!

http://www.fortwayne.com/mld/journalgazette/14063617.htm

http://www.cbc.ca/manitoba/story/mb_ethanol-200602.html

http://oee.nrcan.gc.ca/publications/infosource/pub/vehiclefuels/ethanol/M92_257_2003.cfm

Публикувано

Мен ми е ясно, че е възможно, днес цял ден четох какво ли не за това проложение на олиото :) Идеята ми беше дали някой го е изпробвал лично, обикновено рафинирано олио, но не използвано за готвене да се ползва за гориво, чисто или в някъкво съотношение с дизел. А за зимата е ясно, че ако не се подгрява по някакъв начин няма да става за работа.

Публикувано

Какъв е смисъла да се използва ново олио-цената му е като на нафтата, а горивните му показатели със сигурност са много по-ниски. Виж за такова, дето вече е пражило кюфтета и така или иначе ще го хвърляш - има смисъл. За ТДИ-ПД на капачето на резервоара пише да не се зарежда биодизел.

Публикувано

Аз бях чел някъде, че и на това алтернативно гориво в скоро време ще му лепнат акциз. Иначе идеята е доста добра :)

Публикувано

baijoro в статията която аз имам се споменава само за отпадъчно олио, така да се каже. Олио, с което са пържили риба мриба, картофи ей такива неща в ресторантите. Пишеше също, че готвачите които се наемали със задачата да събират ненужното олио в туби за тази фирма (дето си зареждала служебните коли със такова олио) си докарвали долу-горе по още една заплата месечно...

Публикувано

И аз почвам на събирам изпозлваното олио! :lol:

Публикувано

Ами един от редакторите на АутоБилд си караше бая време голфа със Олио включително и зимата. Естествено имал е разни преработки за да може да запали зимно време ,ма само това. Идеята е че във германиа Олиото е по-ефтино от Нафтата...

 

Нулеви емисии чак ме съмнява ,разликата във замърсяването може да е във дребните частици ,които един съвременен дизел със PAR филтър ги оправя без проблем.

 

Етанол може само на автомобили които горивната им система е направена да работи със него ,иначе лощо...

  • 1 година по-късно...
Публикувано

След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.

 

Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.

 

Та за 690 лева получих следното:

- резервоар 25 литра за олиото

- топлообменник с 30 пластини

- нагревател 600 вата

- ел. помпа (американска) за олиото

- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери

- 4 клапана

- електрическа кутия за превключване олио/нафта

- реле 50 А

- предпазители

- всички кабели с изолация и обувки

- макручи за олио, нафта и антифриз

- изолации за маркучите

- 2 шепи скоби

- закрепване на резервоара

- метални планки за разните елементи

- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.

- схеми за монтаж

 

Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:

 

Резервоара за олио, закрепен :

004792826.jpg

 

Тук идва олиото от резервоара :

004792824.jpg

 

Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:

004792828.jpg

 

От планките направихме гнездо за топлообменника

004792829.jpg

 

Общ поглед върху монтажа:

004792831.jpg

ляво-долу - топлообменник

ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио

дясно-център - нагревател + реле за него

дясно горе - клапан за вход олио в ГНП

горе център - клапан за вход нафта в ГНП

от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар

 

По-близък план върху нагревателя:

004792843.jpg

вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.

 

КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :

Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.

 

КАК СЕ ПОЛЗВА :

Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.

 

Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.

 

Айде весели празници :D:D:D

Публикувано

Да живее фритюрника!

Публикувано

До тук си свършил половината работа. Сега остава и да минеш 20-30000 км и да споделиш впечатленията цялостно.

Публикувано

_Readline ще споделиш ли твойто проучване. Нещо се заинтригувах.. Пък и скоро си купихме фритюрник /сериозно, не се майтапя/ !

Публикувано

Наа мене ми пише "Not for Biodiesel" на капачката на резервоара... що тъй?

Публикувано
хм

Яко...

а бензин да има нещо?

сок от джанка? :lol:

 

:) Зелев сок :)

 

П.С. Има един недостатък... колата ще подпръцква от време на време :)

Публикувано

Брех това олио! Но работи! Пък немците (май не само те, но за тях знам) си добавят и вода към горивото... и работи по-добре - по-малко вредни емисии, повечко мощност и .... ами по-ниска цена (засега - нали ни очаква световна водна криза).

 

И сега идва ред на тия (като мен) дето са си взели последен модел нафтова печка, която не може да работи с олио..... Бах какво го мислих, какво стана... уж икономична кола, пък май остана от най-скъпите за зареждане ;)

 

Чакаме да минат 20-30 хил. км. да стане ясно как се справя машината, дали няма проблеми с маркучи и дюзи.... пък после... ще му мислим.

 

(колкото и да се чувствам прецакан, защото новите двигатели просто не търпят промени, не и съществени, честно казано ми се иска тоя експеримент да е успешен. Както и да станат ясни спецификите при ползване на олио, защото как работи системата докато е нова е едно, но как се износва при употреба и дали няма отражение върху други детайли е съвсем различно)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.