Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Боя за джанти???


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Със спрей от флакон знам че нестава- ръждясва след 2месеца(хаха изпитал съм го :lol: )! Каква боя е подходяща за пръскането на стоманените джанти? Или с каква боя се пръскат оригинално?

Предварително мерси :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С прахово покритие е най-добре, но не знам колко ще искат.

 

Другия вариант който се сещам е да ги минеш със сребърен феролит (може и грешно да го пиша). Естествено преди това много търкане - да няма никаква ръжда (може и един ръдопреобразувател да им намажаш) - смятам че ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спреичетата не са ефикасно средство но бих те посъветвал единствено като ги изтъркаш да им мацнеш предварително грунд а след това боята. Не знам дали ще се съгласиш с мен но с бащата сме ползвали автоемаил лак и не сме съжалявали успех дано следващото боядисване да изтрае с години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със спрей от флакон знам че нестава- ръждясва след 2месеца(хаха изпитал съм го :lol: )! Каква боя е подходяща за пръскането на стоманените джанти? Или с каква боя се пръскат оригинално?

Предварително мерси :mrgreen:

 

С грунда е ясно - предишните ми оригинални джанти ги пръснах с едно спрейче за 5 лв. 2 години не мръднаха. Само дето преди да ги пръсна 2 часа шкурката игра здраво :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

e posledno sus sprei moje da se napravi edna dobre boqdisana janta,koqto da izdurji pone 1-2 godini ako se is6kuri dobre.az 6te si zemam seq janti i 6te probvam sled mesec dva 6te vi kaja pada li :)))

 

 

high_octane : Колега, моля пиши на кирилица !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз правих следното: телена 1четка на бормашината + търкане на ръка с шкурка и джантата светна. после сложих червн грунд(от най ефтините) и боя пак от най-ефтините.Това го направих само на резервната ми джанта която сега я карам със зимна гума и до сега не ми е хванало ражда въпреки солта водата и студа.

аз си направих само 1 джанта за проба и като видях колко трябва да се търка от ръжда се отказах. не ми се диша тоя прахоляк за още 7 джанти(3 зимни и 4 летни)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здраво търкане на ръждата до изчезването й,след това грундиране и после пръскаш със сребърен феролит....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така бях направил- с телената четка, шкурка, и спрей. Ама ей на зимата: солта, камачетата- и хоп лека ръжда. Трябва да е нещо по "дебело" като покритие. Спирам се на това с грунда после с боя -автоемайл лак :). Поне желание има за шкурката(отново на 4те джанти :cry: ). Намислил съм нещо по специално и като станат готови ще ви покажа :)

Следва продължение... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит с джанти на Самара:

1. Лудо търкане с четка на дрелка до метален блясък.

2. Грундиране с кафяв грунд.

3. Боядисване със сребърен феролит с четка.

4. Пръскане със спрей за джанти.

Резултат: Две зими без ръжда. /джантите бяха със зимни гуми/

Опит на мой комшия:

1. Джантите не се бутат откакто са излезли от завода - с ръждата.

2. Периодично /май всяка пролет/ си купува комплект тасове за 15-тина лева.

Резултатът никак не е лош! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще ме посъветвате за летите джанти. Те с какво се боядисват. Гледам повечето варненски шкодички са с едни златисти джанти. Много са яки :) искам и мойте такива :mrgreen: Как се казва боицата за да знам какво да търся :)

За металните джанти един колега ми каза на някаква много здрава боя "хамършлак" (не знам как точно се пише) в която има мерални частици и на цвят сив металик, каквито са оргиналните джанти.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойте лети джанти ги бях боядисал със спрей от 5.80 (немска боя - Racing) - отидоха 3-4 спрея обаче мърдане нема, до оня ден си стояха така, както съм ги боядисал миналото лято....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит върху две джанти с тригодишно каране зиме и лете:

1.Телена четка на бормашина

2.Шприц кит (спрей) - цвят слонова кост (има и червен) на Боди

3.Сив (в моя случай) спрей за джанти на Дупли Колор

4.Безцветен лак също на Дупли Колор.

 

Резултат - 3 години пек, дъжд, сняг, луга.. И чак тази година се появиха 1-2 малки точки, които съм убеден, че са резултат на пропуск при търкането. Всъщност ръждата веднъж тръгне ли, не съм убеден, че има 100% лек за спирането й.

 

Защо използвах лак? Защото играе запечатваща и защитна роля. Колелото в дъжд, кишавица и т.н. загребва достатъчно мръсотия, която при въртенето му играе роля на финна шкурка... А лака не се бои от това :) Освен това след лакиране на пипане джантите са много яки.

Защо не използвах грунд? Защото грунда никога не може да се нанесе така равномерно както шприц кита от спрей.

 

Относно здравината - моя метод е доказал, че не се плаши от камъчета е тем подбни "дразнители". Но безпорен е факта, че праховото боядисване е далеч по-здраво. Който има възможност - да го използва. Аз лично следващите джанити именно прахово ще ги боядисвам.

 

За Rapid - ако не искаш сам да си ги правиш - повечето автобояджии би трябвало да ти ги пръснат. Април месец ще давам на Астрата джантите да ги пръсне едно приятелче. Ако искаш - виждаш ги и ако ги одобриш - ти си наред :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да препоръчам тук боята, с която си боядисах предния мост след ремонта - хлоркаучукова боя. С такава Mishelle си е боядисал пода на гаража : ))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Есента си боядисвах джантите с един спрей , които го дават че издържа високи температури - до 300 градуса и съм много доволен / след сума пароструйки и луга още имат вид и не са матирали / 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички изпуснаха ръждопреобразувател, пък хич да не е - върши работа - спестява доста работа, а и пише, че предпазва...

 

Аз го споменах още в първия си пост обаче съм изтървал една буквичка :( , но и ръдопреобразувал като пише пак се разбира, освен че спестява търкане, той действа и на места където не може да се стигне с шкурката а и предпазва от повторно ръждясване, това е причината да не се шкури след нанасянето му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ви кажа едно място на което правят лети и стоманени джанти (и всякакви изделия от метал). Има два варианта вие сами да си почистите джантите и после да ги дадете за прахово боядистване (непрепоръчвам защото на ръка или с четка няма как да излезне всичката ръжда) или по-добрия вариант на същото място ви ги изчистват с пясакоструика и след това прахово боядисване.

Аз съм използвал тази услуга само един път върху един планински бегач и останах доволен, боята е много здрава. Може да отидете на място и да видите направо някое готово изделие и да си прецените дали ви харесва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и линк към мястото за което ви споменах.

http://bgmaps.com/map.asp?sid=40516f6a1a728e1434884b0b665eb61e&ix=11&iy=38

По-точно излизайки от София по бул. ,,Европа", след като пресечете околомръсното, завивате в ляво по пътя за Банкя и на около 100-150метра вляво има един портал питате там и те ще ви упътят в кое от халетата боядисват прахово.

Сигурен съм че има и други места, но аз знам само това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааааа сетих се! Хахахаха в МЕИ-то правихме едни пластинки по този начин и изглеждаха после като... ГУМЕНИ!!!!! и лъскави! Дааа ето това е много добро! Ами мисля да го пробвам тогава, ама колко взимат хората, скъпо ли е!?!?!? И може ли да се правят няколко цвята- смисъл един до друг или само еднородно боядисване ще бъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по спомени ми се върти в главата нещо от сорта на 15-20лв на джанта, но това включва и пясакоструиката и боядисването, по-добре да се провери а не да говоря така на изуст. Имах някъде тяхна визитка, ако я намеря ще пиша за телефоните им.

А колкото до цветовете имат няколко цвята за джанти, но незнам дали могат да ги преливат или да отсичат и да стане от два или повече цвята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прахово боядисване - определено това е решението!

"Знаех си, че трябва да има и по лесен начин!" Това си казах, след цял ден работа с шкурката и спрея, когато един колега ме открехна за съществуването на Пясъкоструиката.

И аз препоръчвам тези на разклона за Банкя - портала на 50 м след разклона, в ляво! Взеха ми 18 лв. за джанта, което включва пясъкоструйката, праховото боядисване и лакиране. Джантите са като нови и за сега нямат и следа от ръжда или дефекти в покритието, след експлоатацията през зимата.

Относно летите джанти, процедурата е същата. Проблем е, че не правят двуцветно боядисване. Не разбрах точно защо, но не ставало с прахово боядисване.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.