Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Привет шкодари!

Пише ви един много объркан потенциален шкодар, но за момента - тойотаджия ;)

 

Кратко описание на картинката - в момента карам Toyota Avensis Combi 1.8i '99г, на близо 170 000км. Адски съм доволен от машината! Никога не ме е подвеждала! Но, вече май дойде времето да се подменя. Едната причина е, че от тук на сетне остаряването й ще се усеща по-осезаемо и постепенно ще стане трудно продаваема. Другата причина е, че си пада малко лакома. С триста зора успях да достигна разход 10.3 на 100 градско. Ако се кара нормално - над 11/100. Ако почнеш да изискваш повечко от нея - литрите стават над 12 на 100. За капак, от няколко месеца смених местоработата и сега правя по 35км на ден само за да отида на работа и да се върна. Малко множко ми идва :roll:.

 

Но както и да е... да си дойдем на думата. Не е съвсем сигурно, но има големи шансове да ми дойде добра оферта за споменатата в заглавието Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 (74kW / 6-степенна скоростна кутия), 2002г, на 120 000км. Тук вече се почва голямата дилема - да направя ли конкретната подмяна, или да запазя Тойотата още известно време? :-k

 

Много ще съм благодарен, ако ми помогнете в разрешаването на дилемата. :smt100 Ще са ми полезни всякакви мнения, препоръки и преки впечатления от конкретната модификация, какви проблеми биха могли да възникнат в бъдеще, за какво да гледам сега, преди да я взема... разни такива неща. Само ще помоля за обективност все пак ;)

 

Ето и някои мнения които съм получил до момента, но които не взимам за чиста карта и които се надявам да затвърдите или отхвърлите:

 

  • 1 (+) конкретния двигател (особено с конкретната скоростна кутия) е супер икономично решение. Спрягаше се разход от под 5/100 извънградско до към 7 градско? (разхода ми е от първостепенно значение... както може би сте разбрали)

  • 2 (-) турботата давали лесно фира. (Описваха ми и конкретен автомобил, точно същата модификация).

  • 3 (-) купето много бързо се раздрънквало

  • 4 (+) двойното предаване е супер солидно и работи перфектно (вече разбрах, че не е постоянно, а само при нужда... което наистина е идеално)

  • 5 (-) "..ти си луд бе!?! Да изневериш на Авенсиса с тая бангия?!? Направи си абонамент в някой сервиз най-добре!..." :?

 

Еми... това е което са ми казали до момента. С нетърпение очаквам вашите мнения!

 

Благодаря предварително... и се извинявам за дългия ферман :oops:.

Публикувано

Мога да кажа, че по т.1 разходът е реален. Все пак на дълъг път зависи от тежестта на крака, но до 100-120 мисля, че ще е там някъде. За градското - със сигурност.

Имай предвид, че двойното предаване даже и да не е включено качва малко разхода.

По другите точки нямам наблюдения, защото колата ми е още нова, но мисля, че минусите са доста пресилени - все пак по тази кола всичко важно е от VW.

Публикувано

т.1) Разхода е такъв, какъвто са ти казали :) 5/100 при сравнително висока средна скорост - 103-4км/ч (София - Варна)....ама с 81кВ двигател. Градското ми е около 6.5/100

т.2) Колата, която карам я купих на почти 100К и турбото се задръсти (иначе си е ОК - требе да се изчисти само) на 190К

т.3) Зависи от модификацията на колата (предполагам). Возил съм се в базовия модел - не дрънкаше, ама возеше доста твърдо. За почти 200К - спокойно с ръка на сърцето мога да твърдя, че нищо не ми дрънка в колата!

т.4) Тук нямам мнение и опит...

т.5) Аз също бях пред дилемата дали Шкода или Тойота. Опитах няколко Авенсис - някак си не ми допаднаха, колкото Октавия-та. Дали щото Авенсис нямаха такова готино оборудване (аз поне не попаднах на такива де) или за друго - не знам. Но Шкода, определено правят много добри колички.

В заключение. Занеш как е Авенсис-а, покарай тук-там някоя Октавия (на Горубляне иди, или в някой представител за тест драйв)... Усети колата!!!

Аз не съжалявам, че избрах Октавия пред Авенсис.

Успех ти желая!!!

Поздрави!

Публикувано

Благодаря и на двамата!

Полезно е да чуеш мнение и от реални собственици ;).

  • 2 месеци по-късно...
Публикувано

Е, ето ме два месеца по-късно - вече в клуба!

От няколко дена търкалям по пътищата въпросната шкодичка.

 

Още нямам цялостни впечатления... но все пак първите такива са добри ;)

Публикувано

Честито .Със здраве да си я караш и много безаварийни километри.

Публикувано

Честито! Пък да я разходиш до някоя сбирка и ние да я видим :D

Публикувано

Дано не ти създава никакви проблеми и да си я кара оше дълго време ако всичко е наред ще се надяваме да доидеш на някоя сбирка на клуба честита Шкода

Публикувано

Много благодаря за пожеланията! :smt023

 

Задължително ще се опитам да дойда на някоя от следващите сбирки. А до тогава, ако изнамеря един апарат, мога да сложа някоя и друга снимка.

Публикувано

Честито.Да си я караш без аварийно и да пуснеш някоя друга снимка!!!

Публикувано

Четсито и от мен колега.Дано наистина колата да не ти създава проблеми и да оправдае очакванията ти! ;)

Публикувано

Айде със здраве да я караш. Очаквам наистина до няколко седмици да направиш един сравнителен анализ! И между другото по-голям багажник няма да намериш никъде!

Публикувано

Благодаря отново!

 

Сравнителен анализ с Тойотата ли? Няма грижи ;). Даже със снимки мога да го направя. Защото на този етап Тойотата остава във фамилията. Така че... директно сравнение мога да направя :mrgreen:.

 

За багажника - хмм :-k ... на око ми изглеждат еднакви... трябва да взема метъра и да проверя ;) .

Публикувано

С здраве да я караш, много и безавариини километри.

Публикувано

"Позьорски" снимки още не съм правил, но този уикенд се разходихме нагоре-надолу с приятели и "намазах" няколко снимки от техните апарати.

 

Ето:

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda01.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda02.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda03.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda04.jpg

 

И "позьорски" ще сложа нататък, ако искате :D.

 

И две бързи и кратки впечатления покрай разходката... неща които ми направиха най-голямо впечатление:

1) задвижване 4х4 - респект icon_pray.gif! Ясно ми беше, че ще има голяма разлика по пресечен терен... ама чак пък толкова!

 

2) пластмасовата кора под двигателя - досадна работа. Аз още като я взимах, кората беше увиснала с около 4см в задния край, защото се е посчупила около някои захващания. Та малко й трябва за да обърше земята (по пресечен терен де). Но предполагам като я оправя да си е в стандартно положение ще е малко по-търпимо.

 

За сега - толкова ;).

Поздрави!

Публикувано
пластмасовата кора под двигателя

Да си дойдем на думата:) Това ще е динственото нещо коеот ще те дразни винаги. Ако си любител на леките офф-роуд изпълнения най добре се замисли за нещо като метален протектор и увеличение на клиренса... http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1706 тука вече водихме някакъв такъв разговор

Публикувано

@Redline__: Нали? :D И на мен много ми харесва въпросната снимка. Станала е малко като за реклама... нещо от сорта на - "Шкода - неможеш да й избягаш!" :mrgreen: .

 

@Marinov: Да ти кажа...аз вече съм се замислил, даже проучвам въпроса ;). На този етап клиренса няма да го пипам... мисля само за метален протектор. Така или иначе 4х4 модификацията е повдигната спрямо останалите. Предполагам, че с подходящ протектор нещата ще се нормализират до степен, която ще ме устройва.

Публикувано

Честита колица... много лека и безавариина...

и аз съм със 4х4 но със 1.8Т, като измислиш нещо за металната кора да се обадиш и на мен едното ухо на кората е откъснато...

то тва и да са проблемите де...:))))

  • 2 години по-късно...
Публикувано
"Позьорски" снимки още не съм правил, но този уикенд се разходихме нагоре-надолу с приятели и "намазах" няколко снимки от техните апарати.

 

Ето:

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda01.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda02.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda03.jpg

http://stratiev.com/pics/skoda/skoda04.jpg

 

И "позьорски" ще сложа нататък, ако искате :D.

 

И две бързи и кратки впечатления покрай разходката... неща които ми направиха най-голямо впечатление:

1) задвижване 4х4 - респект icon_pray.gif! Ясно ми беше, че ще има голяма разлика по пресечен терен... ама чак пък толкова!

 

2) пластмасовата кора под двигателя - досадна работа. Аз още като я взимах, кората беше увиснала с около 4см в задния край, защото се е посчупила около някои захващания. Та малко й трябва за да обърше земята (по пресечен терен де). Но предполагам като я оправя да си е в стандартно положение ще е малко по-търпимо.

 

За сега - толкова ;).

Поздрави!

 

а колко беше разликата в цената,от нова до положението в която я взе??? в проценти ако може?

в смисъл не искам да те разпитвам точно колко пари ти е струвала,а по скоро като степен на загуба на стойност на модел 4 Х 4 ????

Публикувано

smile194

  • 4 години по-късно...
Публикувано

Здравейте

 

Използвам темата за да питам притежателите на въпросния автомобил до колко са доволни от него.

 

Последните дни разглеждам едно комби 1.9TDI 4x4, 2000 година. Струва ми се старо - какви проблеми може да се очаква от този модел на такива години?

  • 5 месеци по-късно...
Публикувано
@Marinov: Да ти кажа...аз вече съм се замислил, даже проучвам въпроса ;). На този етап клиренса няма да го пипам... мисля само за метален протектор. Така или иначе 4х4 модификацията е повдигната спрямо останалите. Предполагам, че с подходящ протектор нещата ще се нормализират до степен, която ще ме устройва.

 

viewtopic.php?f=46&t=30440

 

:smt017

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.