Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пичове осъвършенствах начин 105L да бие Rapid че


Recommended Posts

Пичове осъвършенствах начин 105L да бие Rapid че :) Значи лятото помагах на един приятел на баща ми да слагаме едно асансьорче, той ми подхвърли идеята за “турбо” за москвич. Значи неговата идея беше с ония старите прахосмукачки Ракета дето духат от едната страна а от другата дърпат. Слагаш маркуча от страната дето духа и го завираш в тръбата на въздушния филтър. Казва че го е правил и москвича полудявал. Както и да е тая идея не е приложима за гонки, дотолкова доколкото кабела на прахосмукачката може да се скъса, да се оплете някаде и + тва трябва да е много дълъг. Днес занимавайки се с една перка за АМD ми дойде велика идея :) Значи вземате една перка за радиатор на 120L тя е удобна защото основата и е метална, а на западните коли е пластмасова. Вземате я около нея правите ламарина която да смали диаметъра като я захващате с нитове и оставяте малка дупка за кабелите.Уплътнявате със силикон. Към нея слагате от онея метални огъващи се кюнци за абсорбатор. Пак уплътнявате със силикона. Махате въздушния филтър и пластмасовия капак огъвате кюнеца така че перката да е в най-добра позиция да смуче въздух а другия краи слагате във тялото на въздушния филтър и стягате с мостов кабел. Естествено и тук силикон. Захранвате и после..... кой е шампиона ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами във ЛАда Клуба Младежа се занимаваше със подобен проект ,разбирасе със много по-сериозна Електрическа Турбинка.

 

Общо взето всякакви такива неща са убречени ,ша имаш някакво подобрение на много ниските обороти и то само ако успееш на нагласиш карбуратора да работи на налягане ,а във по-високита таз перка ша пречи безнадежно много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm, имаш ли представа какво е количеството въздух консумирано от двигателя при 3000++ оборота? А замислял ли си се защо турбото е с турбина а не с перка? За проба пусни двигателя на празен ход, БЕЗ ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР и внимателно почни да затваряш отвора за въздух. Ще усетиш как смуче. И това на празен ход! Представи си на максимално натиснат педал на газта, т.е. максимално дроеслова/и отворена клапа/и какво е!

Та от цялата работа повече загуба отколкото печалба! ВЕрвай ми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и да изнесеш една фуния встрани от колата, с дебелия край насочен по посоката на движението, оттам със маркучи от абсорбатор напрао във въздушния филтър. Така като засилиш шкод-цака ще има някакъв подобен турбо ефект :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм чувал съм за такова "Турбо" на Москвич, но не съм виждал, а всички знаем как работи турбото, всичко е изчислено до последно, колкото повече газ толкова повече въздух под налягане :) Е ако някои ми покаже такова "Турбо" .. :roll: :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

e аз нямам 105 а 120 но да това с ръката съм го правил и знам че смуче яко, в случая немога да го тествам защото подарих перките на приятели които си ги сложиха по компютрите, кои за водно на ЦПУ то кои като Case Fan :) Идеята е че аз не намалявам нормалния капацитет от въздух а го увеличавам. Ако ми изпадне от някаде перка веднага го тествам.

 

И при мен е изчислено бе даваш газ, дърпаш смукач, и пускаш перколяка. Ако си изрод може и компресор да слажиш на коляновия вал, ама трябва де е голяяяяям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти направя една прост сметка. Ако някъде греша ме поправете!

 

Шкода 120 - двигател 1200 кубика. Количестовто засмукван въздух е 1200 кубика за два оборота на коляновия вал (нали само един такт е работен от 4...). За да улесним сметките 600 кубика за оборот.

Като умножим тези 3000 оборота по 600 кубика получаваме 1800000 кубика или 1800 литра в минута! А това прави 108000 литра/час. Един кубичен метър 1000 литра, т.е. 108 кубически метра въздух за един час работа! За 4500 оборота ти трябват 108 * 4500 / 3000 = 160 кубически метра въздух за нормална работа!

 

Е стига толкова сметки.

В крайна сметка се оказва, че за да постигнеш "турбо ефект" ти трябва това 570095_BB_00_FB.EPS.jpg

With 12 V operating voltage, this radial fan can be used in motor vehicles, caravans and on-board boats. In conjunction with a suitable power unit, it can also be used as a fixed device. The possible fields of use are as variable as the locations it can be used in. Whether you want to ventilate by blowing air in or sucking it out, or whether you want to cool hot running motors or amplifiers: The high ventilation performance makes it all possible.

Technical data: Connection voltage 12 V/DC · Current consumption 3.25 A · Speed 3300 RPM · Size of air intake 75 mm · Size of air intake 75 mm · Flow rate 4 m3/min · Noise 73 dBA · Weight 0.7 kg · Material: Plastic.

 

PS: Промених мнението щото това URL беше мноооого дълго :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без компресията! Обема се мери без компресията!

Абе в общи линий идеята е, че ти трябва огромно количество въздух. Да не говорим, че с тая духалка ще вкараш безумно количество въздух на празен ход и недостатъчно на високи обороти....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry за глупавата намеса , но някой опитвал ли се е да духне отгоре на карбуратора при идеално нагласена смес ... не си правете труда - колата тръгва да гасне т.е. вие се опитвате да ме убедите , че ще вкарвате въздуха под налягане от скороста и двигателя ще продължи да работи ... все си мисля , че единствения резултат е сериозен разход на гориво ;)

 

Тва разбира се е моето скромно мнение , с което не ангажирам никой !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, с ел. задижване ще е трудно , ако се сметне редуктор с които да се задвижва тази турбинка с тези обороти от ремъка, така хем ще се регулира дебита. По този принцип рабори механичния компресор на Мерцедес Бенц. Самоче там компресора е двуроторен двувитлов Рут, а не турбинен вид(слагат го предимно на бензиновитемотори , на дизелите си слагат турбини) . Самоче с карбуратор и турбо това е една безмислица над която Руснаците се пробвали многократно , но са открили топата вода т.е. че не става разхода е поголовен и неконтрулируем. Тези опити бих ги правил само с инжекцион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе не че разбирам особено,ама това не е ли опит на бабичка да й сложиш къса пола? :P Мен поне на такова ми прилича.

 

п.п. не искам да обидя никой,казвам си каквото ми е на акъла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и да изнесеш една фуния встрани от колата, с дебелия край насочен по посоката на движението, оттам със маркучи от абсорбатор напрао във въздушния филтър. Така като засилиш шкод-цака ще има някакъв подобен турбо ефект .

 

като вдигнеш 150км/ч ще има ефект ама ...... за по-малки скорости

си мисля че ефекта ще е минимален

 

искам да поздравя цанко и най вече максрмп че развеселяват вскички във форума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и да изнесеш една фуния встрани от колата, с дебелия край насочен по посоката на движението, оттам със маркучи от абсорбатор напрао във въздушния филтър. Така като засилиш шкод-цака ще има някакъв подобен турбо ефект .

 

като вдигнеш 150км/ч ще има ефект ама ...... за по-малки скорости

си мисля че ефекта ще е минимален

 

искам да поздравя цанко и най вече максрмп че развеселяват вскички във форума

Аз не се бъзикам, просто засега имам един куп части да сменям и не ми е до "турбото" МОЖЕ БИ лятото
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само още нещо информативно.

 

Само за Развъртане на среден ТурбоКомпресор (Е-Boost) ,са сметнали че е нужен мотор със мошност 2.3 КИЛОВАТА. Основната причина да го правят масово до скоро беше точно ,че електрическите системи за 12 волтови ,2.3Киловата им идват уеко тесни кабелчетата - зарад тва изчакват да вкарат 48 волтови и тогава да го масовизират.

 

Спидо разбирасе е напълно прав за карбуратора - нема нагласяне ,абсолютно посмъртно - маи само някакво Лайно имаше карбураторно със турбо.

 

И не на последно място - еи така за експеримент тип утрепи време - оти да не се заиграи човека:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За турбинирането на карбуратор има много варианти но като че ли най-лесния е да се затвори целия карб в кутия която е с повишеното налягане от турбината и тогава всички налягания си идват на мястото.

http://datsun1200.com/modules/nsections/index.php?op=viewarticle&artid=35

 

http://datsun1200.com/modules/myalbum/photo.php?lid=526

 

526.jpg

 

535.jpg

 

Когато търсих информация за тея електрически турбини намерих и много глупости за духалки разни но товя е безсмислено. Свестните турбини които видях бяха с по 3 стартерни електромотора и допълнителни акумулатори, които да поемат консумацията.

 

http://www.turbomagazine.com/tech/0406tur_knight/

 

0406tur_knight02_z.jpg

 

На горната снимка, нормален компресор който обичайно се задвижда от колямовия вал с ремък е задвижен с електромотори. При това пложение не се губят 15-20 конски сили само за да се върти компресора (ако искаш да турбинираш малък двигател си направи сметката) и може да се ползва когато е необходимо, при всякакви обороти.

 

По темата за духалки самоделки от това което четох и търсих като инфо, ако го синтезораме се получава сленото:

Ако приемем че имаме един двигател от 2 литра, при положение че работния цикъл е два оборота следва че за 1 оборот този двигател ще вентилира 1 литър въздух, с;едователно при 5000 оборота този мотор ще мести 5 кубически метра. Освен да може да осигури необходиния поток - трябва да създаде и налягане.

С разни духалки не може да се постигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С други думи потвърждаваш мойте сметки. Това е безмислена операция. Да не говорим, че дори да се направи, не е ясно доколко този мотор ще издъжи на повишеното натоварване. То ако беше толкова просто (с вентилатор от PC) всеки втори пернишки Golf щеше да се е омотал в перки :D ...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги ,те тези които са проектирали колата са имали достатъчно много показатели които са спазени от тях и това не са някои самправци.но щом сте решили да правите нещо няма да спрете докато сами не се убедите в плюсовете и минусите на начинанието си.в локомотивите с които съм работил има дизелови мотори с турбогенератори задвижващи се от изгорелите газове и техните обороти са зависими от оборотите на мотора.така във всеки диапазон от обороти има необходимото количество въздух,което е изчислено при проектирането.

все пак ето една идея която японците са опитвали на някои коли:отпред на колата на мястото на халогенните фарове са сложили подходящи фунии свързани с въздушния филтър с меки връзки.колкото по бързо се движи колата толкова се усилва налягането на входящия въздух но по този начин оборотите на мотора са достатъчно високи да работи с по големо количество въздух.може би трябва да се сменят жигльори за горивната смес за да се увеличи

и да стане по голяма мошността което е целта която сте си поставили.

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето тук ги има подробно описани принципите:

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1072

 

PS. тук намерих нещо за патилата при турбирането на Октавия 1,8Т:

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1011

апропо, знаете ли какво се случи с тоя колега, докъде я е докарал с тунинга, че нещо не го засичам да пише тук от доста отдавна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.