Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Снимчици


Recommended Posts

:lol: Ще го повярвам само ако го видя! :mrgreen: Е сега е мокро, ако не тези дни се ще вали! Направи клип и го качи- искам да видя как "Шкода 120 си пали гумите"! Не се заяждам - просто не го вярвам.

P.S.Не ми давайте за пример унгарския клип!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 121
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • SKODA 105 RS

    15

  • Redline__

    12

  • toto

    11

  • Neon

    11

Най-много писали в темата

Ако са 155/.../13 може и да пропушат :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз за пясък говорех, 120 4 ск. си прави 180 градусово без проблем, естествено не е като някое BMW обаче се получава, ако знаеш как да го направиш. Също така на пясък, мокро (за сняг да не говорим) можеш да си дрифтваш и е много яко, щото волана се върти 100 пъти по-лесно (от на Favorit-a например ;) ), друг е въпроса, че понякога пък е трудно да я вкараш в пътя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е до свикване. Аз знам как и си я вкарвам в пътя мн лесно. Имам точната случка на заледено, ама ще я кажа само ако му е интересно на някой.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От думите на Неон ми се струва, че според него причината 120ка да не може да върти гуми е слабия двигател. Това обаче изобщо не е така. Всъщност това, че тя не може на сухо да върти гуми на старт е едно адски голямо предимство, за което са се постарали чешките конструктори, което убягва на някои хора. Причината за това е, че тежестта върху двете полуоски е много изравнена, заради /неслучайно/ наклонения на една страна двигател, което напрактика е все едно да имаш LSD диференциал като на BMW и много други. С тази разлика, че диференциала е съвсем обикновен. Както си забелязал една Шкода 120 на сухо може да тръгне с всичките си налични 52 коня и да дръпне един куп по-мощни коли, защото не превърта гумите си. Заради това и на сняг шкодата има доста улеснено тръгване. Същия слаб двигател ако беше на кола с предноразположен двигател и предно предаване щеше още при половината мощност използвана при тръгване да си превърта гумите. Но не ми казвай, че това е някакъв плюс. Виж за справка някое Клио 1,2, които са примерно ~60коня - като му дадеш повечко газ и върти на место ама какво от това. Предноразположения двигател с предно предаване не е върха на сладоледа в автомобилостроенето, а по-скоро по-ефтин и в някой отделни случай по-лесен за обслужване вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за това е, че тежестта върху двете полуоски е много изравнена, заради /неслучайно/ наклонения на една страна двигател, което напрактика е все едно да имаш LSD диференциал като на BMW и много други. С тази разлика, че диференциала е съвсем обикновен.

 

Аз не разбрах кое балансира тежестта на наклонения двигател :oops: Освен акумулатора, де.

И за диференциала - когато едното колело има сцепление, а другото няма, без значение че натоварването на двете колела е еднакво, все едно нямаш LSD диференциал, т.е. наистина го нямаш :) А ако си в завой, тогава натоварването вече е различно и пак все едно нямаш LSD, но не за това говорим де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах кое балансира тежестта на наклонения двигател
- Той самия е наклонен на 30 градуса точно с цел да е еднаква тежестта върху двете полуоски, което вече не е така като се сложи двигател от фаворит както е модерно. А за завоите ясно. А LSDто е такова само като ново.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах кое балансира тежестта на наклонения двигател
- Той самия е наклонен на 30 градуса точно с цел да е еднаква тежестта върху двете полуоски, което вече не е така като се сложи двигател от фаворит както е модерно. А за завоите ясно. А LSDто е такова само като ново.

 

Аз до колкото съм виждал и чел имало е серийно производство на Рапид с 136 двигател(Skoda Rapid 136)- т.е фаворитов. Следователно мисля че не си прав за тежестта, че се променяла с фаворитовия двигател. Като съм махал двигателя на моята 120ка винаги от едната страна на гредата е тежал повече!!! Поправете ме ако греша.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е имало Рапид 136 и Шкода 135 и 136 не значи че при тях е оптимално. Както и да е, няма смисъл да задълбаваме. По-мощен двигател безспорно е по-добре дори и с цената на такива дреболии. То и на Фаворита не му идва перфектно тоя двигател, щото самата конструкция на двигателя е като за задно разположен ама айде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми да, щеката за маслото идва на майка си в кътния, ама и така си ги обичаме... За друго не се сещам, поне като сменям съединител не трябва да се вади целия мотор :x .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen: Естествено че смятам, че мощността на 120-ката е недостатъчна за дрифт! Говорим конкретно за Шкода 120л. ДВИГАТЕЛЯ Е СЛАБ ЗА ДРИФТ!!!!! Може сам по себе си да е перфектен, може колата да е отлична, може всичко да е ОК, но колата не става за дрифт според мен. Иначе шкодичката си е много хубава- не се отклонявайте от темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Той самия е наклонен на 30 градуса точно с цел да е еднаква тежестта върху двете полуоски

 

Искаш да кажеш, че когато двигателя е наклонен под ъгъл 30 градуса, центърът на тежестта му, лежи във вертикалната равнина, през която минава оста на коляновия вал? Не го вярвам :)

 

И извинявайте, че задълбавам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline__ и аз си я обичам, ама са си голям чешит и моя и твоя модел. И междудругото понеже съм виждал как се сменя на Фаворит съединител, мога да кажа, че е по-лесно да извадиш двигателя като на 120ката, отколкото скоростите при фав-а. А и е по-бързо де. Абе най-лесно са го измислили на разни Опели - кадети, аскони - само махаш една ламарина като капак между скоростите и двигателя и изпадат работите. /първичния вал им се изтегля леко/ Абе на Фав-а е по-интересно какво правиме като трябва да се сменя веригата, ама айде мълча си, защото веднага ще се изкажат майстори дето си го могат и без да свалят двигателя.

 

txl за мен е така, но ако не съм прав кажи, а според теб какво определя този ъгъл от 30градуса при 105/120 мотора и при 135/136 от 20градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белия лебед:

1. съединител на Фав се сменя при демонтирана кутия с 25мин. по-бързо, отколкото с демонтиран двигател.

2. ангренажна верига на Фав се сменя за същото време, за което и на 105/120

 

Въпрос на тренинг ;)

 

Освен това на 135/136 моторите ъгълът е също 30 градуса ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за ъгъла не бях зе замислял - какво става, като сложиш отзад фавов мотор, който е стоял под друг ъгъл, освен че трябва да правиш нивелираща плочка на карба. При мен се получава някакъв жесток разонанс с купето при накой скорости над 100 км/ч, но не знам има ли нещо общо с това... абе щом хората слагат ладови мотори на шкода и карат ХХХ хиляди км. без проблем, за какво говорим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ладовите мотори се монтират в Шкода в същото положение, в каквото стоят в ладите - т.е. вертикално (0 градуса) А по повод 10-те градуса разлика във фаворитовия мотор, ако трябва да сме съвсем точни, трябва освен изравнителната плочка, да се смени масленият всмукател и картерът с такива от 120 :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак защо монтират мотора под 30 градуса? Дали няма нещо общо със това да може да го съберат без да стърчи много нагоре? ,примерно виждал съм на една Тойота мини Бусче ,мотора (4 цилиндров) монтиран под 90 градуса ъгъл ,алтернатор+компресор+тн изкарани 3 метра напреде и разни такива чудеса само и само със идея да могат да го съберат:)

 

А за мошноста не съм убеден ,че се "емулура" Шпер ,тия другите коли дето имат по 60 коня вероятно имат поне 50% повече въртяш момент от шкодата и от там се получава развъртането на само едната гума. Освен това със рапида съм успявал при достатъчно брутален старт да развърта само едната гума (със наи-якия притискател и амбриаж)...

 

А и само да добавя ,че 105/120 имат Swing Axle окачване (не знам как се превежда) със тва окачване да правиш контролирано плъзгане (дрифт) е самоУбиство освен ако не си на некои голем паркинг. Изобщо то не е направено за Спорт ,а за придвижване от А до Б - всеко едно даване на газ във средата на завоя на нормале път може да ти отнеме живота много бързо - така че внимаваите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеко едно даване на газ във средата на завоя на нормале път може да ти отнеме живота много бързо - така че внимаваите!

 

че аз завоите в квартала така ги зимвам :oops: :oops: :oops:

 

добре че ми е мноооого слаб мотора та няма проблеми :oops: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се чудил за 30-те градуса. И си мисля (без да съм пробвал или мерил или нещо подобно), че центъра на тежестта на самия двигател избягва надясно, при този наклон, така че не вярвам това да е причината. Може би причината за наклона е съвсем тривиална - да може да се разположи двигателя достатъчно рационално. Знаем че на 1000МБ и 100/110 радиатора е отзад от ляво. Може би това определя наклона на двигателя. А да изправят двигателя, след като са преместили радиатора отпред при по-новите модели, не е толкова лесно, най-малкото трябва да се промени блока, за да може да се хване към скоростната кутия под друг ъгъл. А както виждаме, твърде много концепции (остарели концепции) от 1000МБ не са били променени при следващите модели, това е още едно нещо, което се е запазило.

 

А и само да добавя ,че 105/120 имат Swing Axle окачване (не знам как се превежда) със тва окачване да правиш контролирано плъзгане (дрифт) е самоУбиство освен ако не си на некои голем паркинг.

 

Брей, то това било най-лошото измислено окачване :) Че си има недостатъци е така и основния недостатък е, че колелото винаги е перпендикулярно на полуоската. Но все пак е независимо окачване. Ясно е, че далеч не е най-добрия вариант за спорт, но не мисля че е чак толкова трагично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смея да твърдя, че с премерени действия, на каквито и да настилки и условия, ще се получи желание ефект. Не смея да твърдя, че окачването на 105/120 е перфектно, но е далеч по-добро от на някоя Жигула или Лада. Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.