Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Ок, както споменах - може и да не са съвсем верни числата. Останали са ми само ориентировъчно. Не е това въпроса... и 40-50кс да е промяната - мисля че си е достатъчна.

 

За вносителя - ми че как си вкарва главата в торбата? Той продава на клиента по-маломощния модел - и по документи, и по тип/модел/номер на двигателя и като обурудване и като надписи и като всичко... просто ECU-то му е друго. Хайде клиента да докаже, че това което са му продали не е това което е описано :smt102. Не виждам как.

Дори да се докаже, че има нещо пипано по колата, че двигателя вади по-голяма мощност, или че директно се докаже, че ECU-то което е в колата, не е това което трябва да е по принцип.... еми че клиента как ще докаже, че не си го е сложил сам, а му го е сложил официалния дистрибутор? Никъде нищо не е описано.

 

Но както и да е. Тези финансовите и административните въпроси не ги разбирам така или иначе... казвам каквото са ми казали. Идеята е, че се избягва големия акциз и че това става на практика с помощта на въпросния "чип-тунинг" ;).

 

Е, разбира се, тези които искат да си имат червеното надписче (примерно) отзад на капака, или пък спортните елементи (примерно) в интериора - те си поръчват големия модел и си плащат каквото си му е реда.

Публикувано

Само да спомена че не се сменя ЕКУ-то,а се препрограмира(или сменя) памета от която процесора на ЕКУ-то черпи информация.....Mishelle за една турбо кола не е проблем с един чип да се дигнат 50 коня (то си е процент някакъв,но при 200 коня примерно смятай 30 процента колко коне са ;) )...за пример мога да дам на Ауди/ФВ 1.8 турбо двигателя ,мощността му варира от 150 кс до 225 кс ;)

Публикувано

Совите не са тва ,което са:)

 

Чеп Тюнинга (за натуралка) ,може да работи по следните 2 основни насоки

 

1. Промяна на Кривите на предварението - за мотори които са 100% заводски предварението става по-агресивно (обикновенно се изисква и по-високо октанов бензин) ,за мотори които имат съответния Хардуер предварението се променя алгоритмично базирано на данни от Дайно Стендове или теоритични изчисления на Тюнерите.

 

2.Разреждане на количеството гориво при Напълно отворен (или почти напълно отворен >75% примерно) дросел. Най-високото КПД на мотора е при Ланда 1 (14.7:1) ,некои автомобили работят богато около 12.5 до 13.х ,може да се разреди спокойно до около 13.5+.

 

Тва е друго не са сещам ,остатъка е остатък като например махане на скоростния прекъсвач ,повдигане на оборотния прекъсвач и т.н. ... За така наречените Екологии ,може да променят ако Въздушните инжектори управляващи обратната връзка от изпускателните към смукателните колектори съществуват.

 

И не на последно място:

 

1.По-агресивно запалване => по-голяма вероятност за детонации ,нема бутало и мотовилки дето да издържат на предварително палене и сериозни детонации - верваите ми)

 

2.По-бедна смес => по-висока температура на изгорелите газова => по-голяма вероятност за Но.1 ... Освен тва повечето стари коли вече работят бедно понеже помпата им е сдала багажа и нема налягане ,като се убедни допълнително требе човек да е мноооогоо голем късметлия че да се размине само със изкочила гарнитур на главата ;)

 

Извод:

 

Чеп Тюнинга не е за стари автомобили ,които не са сигурно подготвени или на които някои основни параметъра не се мерят редовно.

Публикувано

lorddigital, хубав отговор и верен, НО... за бензин! При дизела нещата са малко по-различни... Това което съм чел за тунинга на 1.9TDI на VW е че основно се променя работата на турбото (включва по-рано) и количеството впръскана нафта. Та така...

 

Иначе по въпроса - ДА, бих си направил чип тунинг. Но задължително БЕЗ смяна на чипа. Специално за моя двигател има вариант с допълнително устройство между двигателя и ECUто....

 

Поздрави

Публикувано

 

Иначе по въпроса - ДА, бих си направил чип тунинг. Но задължително БЕЗ смяна на чипа. Специално за моя двигател има вариант с допълнително устройство между двигателя и ECUто....

 

Поздрави

 

интересно ми е защо без смяна на чипа?

Публикувано

Явно защото е любител на рязането и наставянето на кабели :mrgreen:

/тва е майтап/

Публикувано

The Best Forman,

 

Ама хич не си прав! :mrgreen:

На двигателя има куплунг в който е включено ECU-то. Той се откача а на негово място се закача устройството. От другата страна ECUто естествено. Така без рязане на кабели, без нищо получаваш xx кончета. Ако решиш да ходиш до сервиз и сие просто махаш устройството и готово. Проста работа. Освен това много мразя да развалям работещи неща. А с това нищо не разваляш....

 

Поздрави

Публикувано

Така е-сладка работа си е това! 8)

Публикувано
The Best Forman,

 

Ама хич не си прав! :mrgreen:

На двигателя има куплунг в който е включено ECU-то. Той се откача а на негово място се закача устройството. От другата страна ECUто естествено. Така без рязане на кабели, без нищо получаваш xx кончета. Ако решиш да ходиш до сервиз и сие просто махаш устройството и готово. Проста работа. Освен това много мразя да развалям работещи неща. А с това нищо не разваляш....

 

Поздрави

 

предполагам говориш за PowerBOX (или нещо такова беше)...само че то не е ли само при дизелите?

Публикувано

Тя мойта е дизел...

Не знам дали го има за бензин :(

Поздрави

 

PS: Това е линка за кутийката за която говоря. Точно PowerBox е! 10x. Доста време я търсих... http://www.team-bhp.com/forum/accessory-parts-reviews/6623-product-review-petes-digital-diesel-tuning-box.html

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Не си заслужава, ако се прави само това. Доста нещице трябва се пипнат отстрани - най-вече по мотора - вал, клапани, глава. Чипа обикновено вдига мощността с 25-30 коня, които не се усещат.

 

Мисля, че повече е модерно, отколкото ефективно.

 

Ако имате от 800 - 1200 лева излишнш за пробата, давайте.

Публикувано

Не си прав! Разликата е усезаема!

20-30 коня на 90 са си 22-30%!

Това няма начин да не го усетиш!

А иначе си намерих откъде да си взема и лятото живот и здраве ще отскоча да си взема ;)

 

Поздрави

Публикувано

Сега говорих с един приятел от Англия, който каза че там продавали готови програмирани чипове за всеки двигател програмата е различна, а цената е 200-300 лв наши пари.

 

А в руските сайтове има доста софтуер за процесори на автомобили, така че който разбира - сваля, коригира, програмира си чипа и пак го слага или направо нов чип.

 

А тук в България кво праят - не с 30 коня а само с 10-11 коня ти качват мощността, а искат 800 лв. Е, верно с гаранция, ама ебем ти и гаранцията, с тия пари ще си сложа един друг двигател по-мощен и въпроса е решен.

Публикувано
Сега говорих с един приятел от Англия, който каза че там продавали готови програмирани чипове за всеки двигател програмата е различна, а цената е 200-300 лв наши пари.

 

А в руските сайтове има доста софтуер за процесори на автомобили, така че който разбира - сваля, коригира, програмира си чипа и пак го слага или направо нов чип.

 

А тук в България кво праят - не с 30 коня а само с 10-11 коня ти качват мощността, а искат 800 лв. Е, верно с гаранция, ама ебем ти и гаранцията, с тия пари ще си сложа един друг двигател по-мощен и въпроса е решен.

 

чипа може да подобри параметрите на колата в определни граници...ти казваш 10-11 коня,но това са 10% повече, при атмосферна кола трудно можеш да получиш повече само с чип независимо кой го прави....отделно чувството от работата на двигателя е различно.....за 800лв естествено че не е оправдано,но пък ако се разтърсиш ще видиш че има и за доста по-малко!...друг е варианта че ако си сменял железата в колата понякога 800лв са си сума която си заслужава ;)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.