Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за tyny...[за ламбда контол , аванс процесор и други]


The Best Forman

Recommended Posts

Намерих моторчето , което холандците го бяха сложили на Вектрата , ам аз го уволних / моторчето си работи , но ламбда конторола беше сдал багажа / , та питането ми е може ли стъпково моторче да се управлява от тоз аванс процесор или не ?

 

П.П. Това е стъпково моторче , което се поставя на мястото на тройника и съответно при повече газ отваря притока на гориво към двигателя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що си мисля 4е няма много общо аванс процесора дето променя ъгъла на запалване със стъпковото моторче... за стъпковото си трябва ламбда контрол система....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ламбда контролера следи сигнала на лабда сондата (количеството на О2 в изгорелите газове на мотора) . ако в сместа има много кислород - мотора измества конуса на вън и пуска повече газ . ако кислорода е по- малко от зададените стойности - мотора мести конуса на вътре и намалява притока на газ. с помоща на този маханизъм се коригира влиянието на външни фактори - температура на входящата смес , атмосферно налягане , разлики в качеството на горивото (отношението пропан /бутан ) , нелинейности в хараттеристиката на изпарителя и други.

iwanst е прав - няма връзка между запалването и управлението на гореописания коректор на сместа .

моето лично мнение е че е безсмислено да се монтира ламбда контролер на 120 - ка , най малкото заради маслото което по традиция бива горено от моторите на тези коли. ламбда сондата ще стане консуматив :( (една ламда сонда струва около 120 лв без подгрев , 180 лв с подгрев). ламбда контролер втора употреба може да се намери в рамките на 50 - 60 лв в комплект с изпълнителния механизъм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо което няма смисъл да се монтира на шкода със стандартно запалване с делко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Когато карах Рапида реших да сложа Jethro Spark (аванс процесор) и резултата беше УЖАСЕН! колата кихаше , кашляше и не вървеше. като замерих със стробоскоп ъгълът на предварение, той се менеше в рамките на около 20 - 25 градуса на празен ход.делкото си го бях ремонтирал и нямаше никакви луфтове , ангренажната верига беше на около 15хил. км и даваше около 3 гр. колебание + /-. При сметките в аванс процесора тези +/- 3 гр. даваха колосални грешки и затова идваше такова менене на аванса с него . На края си сложих делко от Фелиция (Фаворит) с високо волтовата бобина и сабравих за всякакви проблеми за вървенето (по - силна искра = по - добро изгаряне = на по - добро вървене).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На края си сложих делко от Фелиция (Фаворит) с високо волтовата бобина и сабравих за всякакви проблеми за вървенето (по - силна искра = по - добро изгаряне = на по - добро вървене).
И аз съм така на 120ката и съм много доволен.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

мже ли малко повече инфо за аванс процесора какво представлява и що за животно е :) 10х


Прегледай внимателно тая тема и линка от форума на Опел, който съм пуснал накрая. Отзивите на повечето колеги оттам са положителни, че се качва динамиката на колата и намалява разхода с около 1 л/100 км.

Въпросния Джетро си прави самоделките Джетспарк и ги монтира и на Шкоди за около 70 лв. Само че има оплаквания от собствениците на Шкоди 120. Въпреки, че идеята именно чрез увеличаване на аванса на запалването при работа на газ в зависимост от оборотите ДВГ да работи в по-оптимален режим и да дава по-добро изгаряне и намален разход.
Може би е по-добре да се монтира най-вече на двигатели с електронно безконтактно запалване.

Също така аванс процесори с механично регулиране на желания аванс прави една старозагорска фирма и ги продава за около 35 лв. Само за безконтактно запалване с датчик на Хол.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса за аванса и газта е коментиран много в този форум. Аз само искам да напомня, че газта гори по различен начин от бензина. На ниски обороти газта има нужда от певече аванс, отколкото бензина, докато на по-високи е обратно - по-малък. Това е все известна истина и който не вярва, да се порови в нета. Така че аванспроцесора може много да промени динамиката на една кола и да й намали разхода. Това че в България се предлагат само боклуци е съвсем друг въпрос. Повечето аванспроцесори, които се продават тук, дават само статично изместване на аванса с няколко градуса предварение и така на високи обороти, където имаме нужда от по-малко аванс, отколкото на бензин, работата на мотора става още по-лоша и започват детонациите. При Jetspark отместването на аванса е статично, но е много странно. Освен всичко друго за различните двигатели зависимостта м/у аванса и оборотите е различна, затова предлагането на универсални решения ми се струва меко казано странно и това е причината да има много негативни отзиви от Jetspark и други аванспроцесори, които се предлагат в България. Затова аз се хванах сам да си правя аванспроцесор и ламбдаконтрол за моята Фелиция. Намерил съм начин да оптимизирам и настроя работата и на двете системи точно за моя мотор (781.135) и когато всичко е готово и изтествано ще напиша резултатите. Но ако всичко стане както мисля, би трябвало комбинирания ефект от двете системи да е може би 1L/100км по-малък разход и по-добра динамика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На джетспарка статично ли е? щото ако е така разликата с това сам да си мръднеш делкото е никаква. На-добре аванс-процесора да е с програма в чип, и естествено базирана на оборотите - затова трябва датчик на Хол. И мисля че Джетспарка взема предвид оборотите.

Колега dmilkov, сподели и по-нататък какъв е резултата от твоя аванс процесор. Според тебе какъв аванс процесор може да се сложи на карбураторните Шкоди без датчик на Хол, за да се подобри работата на газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предишния пост съм допуснал грешка. Исках да кажа, че при джетспарк не е статично отместването. Променя се с оборотите, но не точно така както според мен е необходимо. Иначе си прав, че ако аванс процесора отмества статично няма никаква разлика с това да си мръднеж делкото. Според мен няма значение дали си с датчик на Хол или с чукче. Моя аванспроцесор ще взема информация от делкото за момента на запалване и ще следи оборотите и в зависимост от тях ще изработва импулс към онази метална кутийка, която е вързана към бобината. Просто ще прекъсна връзката между нея и делкото и ще сложа процесора там. Тази кутиика мисля че я има и при Шкода 105/120 и затова смятам че не е проблем.

А в момента работя върху ламбда контрол. Вече си монтирах ламбда сонда на Фелицията и възоснова на нейните показания в движение си настроих колата да работи на газ. Има огромна разлика от това, което правят варненските Елкон-аджии на празен ход. След като сложих сондата пробвах да направя настройка на празен ход, когато мислех че съм я направил, започнах да карам и в движение настройката за празен ход показа много бедна смес. Настройката от Елкон-а също показваше много бедна смес. След няколко часови опити направих настройка, която показва нормална смес по време на движение. И сега колата върви като стрела. В момента следя разхода, но като гледам стрелката на бутилката разходът ще е по-малък от преди. Стигнах до извода, че настройка на място на празен ход не може да е коректна за работата на мотора по време на движение и освен това от бедна смес полза няма, защото натискаш педала повече и колата пак гори много.

И нещо друго ми направи впечатление - когато колата се настрои с нормална смес за високи обороти, то на ниските остава богата, обратно ако се настрои за ниските да е добре на високи е бедна. Този проблем не може да се реши по никакъв друг начин според мен, освен чрез ламбда контрол.

Т.е. ако искаме на газ колата да върви и харчи като на бензин, лекарството е ламда контрол + аванс процесор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

металаната кутйка която си видял на 120 - ката е регулатора на напрежението на алтернатора . прав си за това равнината на запалването на бензин не е подходяща за газ. в ниските обороти на газ трябва да има по- голям аванс от бензина . във високите обаче необходимия аванс на бензин и на газ е почти същия. има и просто решение на проблема - смяна на пружинките на делкото с по- двърди или намаляване на масата на крилцата и даване на повече статичен аванс .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny, сигурен съм, че има механично решение на проблема, но за мен електронните винаги са били по-добри (не само защото съм ел. инженер :D ). Значи първо процесора дава винаги по-добър контрол върху нещата от механиката и второ механиката има свойството да си променя параметрите с времето, а и да се разваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) заради тази причина моята шкода е с датчик на коляновия вал а делкото само разпределя високото по цилиндрите . в този случай няма влияние на разтеглена ангренажна верига , разбит привод на делкото , разбито делко . при отчитане на положението на коляновия вал след 3 места даващи луфтове се натрупва страшна грешка която не можа да компенсираш . проблема е че момента на запалването "плува" . някои ден може да кача схемата и програмата на компютъра на запалването ми ....
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А компенсираш ли ъгъла на запалване в зависимост от натоварването на колата? Т.е. симулираш ли по някакъв начин работата на вакуумния регулатор? Защото той е много важен за правилната работа на мотора. Дори и като сложа процесора, ще го оставя да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разреждането в смукателния колектор няма пряко отношение с натоварването на мотора . между другото ще те информирам че повечето мотоциклети нямат вакумен регулатор ... същото се отнася и за вартбурга и трабанта . двигателите им си работят правилно и без тази регулация . ако минаваш към софия мога да ти демострирам че и шкодовия си работи коректно . преди време бях с делко от фиат типо (безконтактно е ) много по- добре е направено от шкодовото . бях му променил малко характеристиката но пак не ми харесваше . момента на подаване на искрата плуваше . за това го изхвърлих .

dmilkov ,не мисля че ще постигнеш нещо като ползваш за източник на сигнал делкото . без значение дали е от 120 - ка , фаворит (имам две такива в мазето , едното го купих чисто ново ) или друго делко . от 10 години се слага датчик на коляновия вал и / или разпределителния вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не си прав, че разреждането в смукателния колектор няма отношение към натоварването на мотора. Дори и в съвременните автомобили с електронно управление се взема предвид позицията на дроселовата клапа, за да се определи момента на подаване на искрата. Колкото до вакуумния регулатор, пробвал съм как работи колата с и без него и разликата е чувствителна. Аз лично не бих се отказал от него и това е причината да вземам сигнал от делкото. Колкото до реализицията чрез коляновия вал - да съгласен съм че вече се реализира така, но това е при автомобилите с ECU, където си има и други датчици, които дават информация за това, което според теб нямало значение за натоварването на мотора.

А за това което правя, всички ще научите резултата, когато приключа, независимо какъв е той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен работи без тази корекция . вече 9600 км . единствения проблем е при палене на студено (под 15 градуса целзии) . тогава акомулатора е изтинал и е с повишено вътрешно съпротивление , маслото е гъсто и пречи на двигателя да се развърти и да постигне висока стартова честота на въртене . в този момент заради липсата на вакумен регулатор мотора "прехапва " . това товари стартера и го съсипва но когато запали колата и загрее нямам ядове . в интерес на истината и аз в началото мислех да слагам мап сензор но нямах такъв под ръка . за това написах програмата за без такъв . качих компа и го мнтирах . останах доволен и не мисля да го свалям .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб, че колата може да върви и без тази корекция. Но когато примерно се движиш по баир нагоре и си натиснал педала на газта до ламарината, а колата не ускорява, тогава сместа ти обеднява и в този случай вакуумния регулатор намалява аванса, за да се избегнат детонации. Същия ефект се получава и когато натовариш колата с много хора и багаж. Тогава също караш с по-натиснат педал на газта, отколкото ако си празен и сместа отново обеднява и колата има нужда от корекция на аванса. При мен е особено критично, защото съм с доста голям шлайф на главата (0,9 мм) и ако вакуумния не работи, в някои от горнияте два случая детонира силно дори и на газ. А ако карам примерно по равно или не съм натоварен, тези детонации ги няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с изпарител за кола 80 кв съм. газ до ламарината - не ми харесва на джоба . ако искам скорост на баир - предавка на долу . моята глава е свалена с 2 мм . на фреза - на шлайфиста му причерня когато му казах . за детониране не детонира . против детонации съм предвидил при температура на маслото над 140 градуса а на водата над 96 градуса - 10 градуса аванс на зад та чак на 20 градуса при 3500 оборота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорът стана малко безсмислен вече. Аз не мошах да остана убеден, че вакуумният регулатор е излишен. Щом производителите са го сложили и щом продължават да слагат сензори за позицията на дроселовата клапа и MAP сензори, значи има нужда от компенсиране на аванса според натоварването на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм на мнение, че е задължителен датчика за подналягането. Някой твърдят, че може само с едно от двете - примерно с TPS-а, обаче на фабричните моно и пълни инжекции винаги ги има и двете. Дори само за запалителната система пак е нужна корекция спрямо разреждането в смукателния колектор. Примерно на един съсед на Кадет-а /1.3 карб, 89та/ има цял електронен блок за управление на запалването - в делкото има само датчик на Хол /е и комутатора на Кадетите седи там де/, без механичен и вакумен регулатор, но към електронния блок има датчик, които следи подналягането в колектора. То е ясно по принцип, че и със и без този датчик колата ще върви, но няма да е оптимално. Изобщо съм доста скиптичен към идеята, че може да се постигне по-добро оптимизиране на работата на двигателя в домашни условия спрямо заводски. А колкото до въпроса с газта при Фаворитите и Фелициите си мисля, че е най-лесно решим на моно инжекциите, защото си имат всички необходими датчици и може да се сложи газова с електронно управляем дросел и ламбда контрол. Аз имам добри впечатления от такива газови уредби при моноинжекциите, а и всичко го има измислено в магазините за газови и не се налага да се пригажда/циганоъсва това или онова. Защо тепърва да откриваме топлата вода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed наистина е най-лесно при моноинжекциите, обаче аз като съм с карбуратор, не ми остава нищо друго, освен да си монтирам ламбда сондата и TPS-а, както и направих. А си правя сам ламбда контрола, защото ми цитираха доста големи суми за тази кутийка, а като си я направя сам, ще ми излезе много по-евтино, а освен това и ще знам как работи и ще си я променям както искам, вместо да имам черна кутия, от която нямам никакво понятие. Що се отнася до аванспроцесорите, те не са толкова скъпи, но както вече писах по-горе, тези които се продават тук, според мен не са стока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Може вместо сигнал от делкото да се сложи датчик за MPI на Фаворит Фелиция , стига маховика да е за детчик(да е на сектори високо- ниск- и тн.), а на ск. кутии 90 % от фав и 100% от фел имат място за него. За МАР сензора, задължителен е за пражилно определяне на предварението и е желателно наличието на детонационнен датчик. Виждал зъм Опел Аскона 88г. с карб. и електроника за опр. на предварение с д-к на Хол, МАР и детонационнен д-к.МАР сензора се използва при инжекционите също и за определяне на времето за впъскване на гориво, това е при по - евтините коли , при по скъпите се използва измерител на постъпващия въздух (в минаото механичен, сега термо-резисторен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.