Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[S105GL'79 Project] Lenka


Хашек

Recommended Posts

normal_DSC00233.JPG

Като гледам добре се справяш и с теленета четка и флекса ... да не та я уплашила нещо баба Кирка :mrgreen:

Срещите са традиционно в неделя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам добре се справяш и с теленета четка и флекса ... да не та я уплашила нещо баба Кирка :mrgreen:

smile091 smile091 Баба Кирка ми се римува със Свирка smile049 smile091 smile091

Добре, че е Керка и е яко перка smile091

 

Не искам да съм толкова цветущ в изказа, ама...малко й е отпрала съчмата и е малко така smile048 (Вие я видяхте на близка среща от третия вид smile091 )

 

А и този флекс го пуснах напук на баба ти Керка в 23:30 до 0:30 същата вечер :smt019

 

Еми по всичко личи, че в неделя съм на линия! Вече имам всички необходими атрибути!

 

P.S. Под колата е като в Сахара - демек СУХО! smile159

 

Пишката е запоена качествено - няма лабаво. Ако беше пластмасово радиаторчето шеше да се лепи, ама сега - 250 ватовия поялник и напред!

Още веднъж благодаря на всички участници в забавлението smile126 , за запойката е виновен майстор Киро! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Козметиката продължава - ето какво се случва на предпазните кори:

 

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=25

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=26

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=27

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=28

 

Хубаво става, ама много прах лети, а и много шум...довечера ще сложа антифоните! :smt033

 

А ето и един интересен начин за клокване на радиатора:

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=22

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=23

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/dis ... 371&pos=24

 

Взима се една тънка отвертка около 2-3 мм и се прокарва през ламелите. Аз го прокарвах през 7 ламелчета. Ефекта е добър, а за топлоотдаването не се притеснявайте - отдава си чудесно, не духа студено! \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Max,това доколкото виждам е радиатора на парното и идеята на колегата е най-вероятно по-малко съпротивление и следователно по-силна струя от вентилатора в купето,което пък на мен ми се вижда интересен ход...основно за обдухването на предното стъкло може би...а щом няма и отрицателен ефект върху температурата :smt017

Радвам се че колата продължава да бъде в добри ръце!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да приема този начин на работа за правилен, [-X това го няма при нито 1 модел автомобил а и 120 няма проблем с охлаждането

 

Max - кое те притеснява? Тук не говорим за охлаждането на автомобила, а за отоплението :roll: и точно за по-малко съпротивление се борим - за да може на турбинката да й е по-леко, а предния джам да изсъхва по-лесно...

 

А за дупките - при някои джипове ламелите са на до 5-6 мм един от друг, аз тук ги раздалечих на около 2мм...И при джиповете и тук идеята е да минават по-лесно въздуха и евентуалните боклуци/мухи/листа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не гледах крайщата за да видя че е от парно, като видях издевателството и очите ми се забиха там. Относно топлоотдаването не мога да кажа нищо тъи като не съм пеавил никога горната интервенция но ми изглежда неправилна

 

Когато имаш кола преди 1984 се сменя се радиаторчето с такова от японка, доколкото знам е по - голямо. Дали това е такова не знам. Там е едно от местата броящи се на пръсти което не се е чупило за да отворя

 

Като цяло проблема на парното, доколкото има такъв е в отвореното моторче в което се набиват яко боклуци и в резултат то започва да запича, вие, скърца.

За тепературата на топлото няма какво да се направи, в този студ с включено парно мотора (моя) не може да направи 80гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че не се е чупило - кофти е като се счупи, пипкаво е. Дали е по-голямо не знам - нека някой с японка каже. Това на снимките е купувано скоро и е доста по-добре от стоманениня оригинален радиатор. А интервенцията беше само експериментална - с положителен резултат.

 

Да, за отвореното моторче съм съгласен - може да се направи един филтър тип дамски чорапогащник, който да спира листата и едрите буби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобрение на радиатора за парното има при моделите след 1980г./зелената книга/т.е.с 13ки джанти. Направен е от по лек материал за по-голямо топлоотдаване. Друга разлика няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобрение на радиатора за парното има при моделите от 1981г./зелената книга/т.е.с 13ки джанти. Направен е от по лек материал за по-голямо топлоотдаване. Друга разлика няма.

 

Какво общо има тежестта на материала с топлоотдаването не знам, НО Халюминия определено е по-добър в топлоотдаването от ламарината :smt032

 

А за тежестта не може да говорим - ламариненото е сигурно 5-6 кила а другото има няма едно кило празно...А и ламариненото събира сигурно двойно повече вода с двойно по-малък дебит smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мрежата против комари и според мен е добър вариант. Мислил съм да си сложа парче в спойлера на предния капак да спира по-големите боклуци. Обаче мисля, че има значение къде се поставя, защото се намаля въздушния поток, който е така необходим за обдухване на предното стъкло. :-k Може би е по-добре да е точно пред перката някак. И аз обмислям варианти по въпроса.

Преди време разширих малко отворите пред стъклото, така че да духа по-голяма струя въздух към стъклото. Може да използваш отвертката, но и сложи някой парцал да не одере ламарината или таблото. Поиграх си доста, обаче ефекта е добър! Даже лятото сваляш леко сенника и все едно си сложил вентилатор на мястото му. Въздуха не ходи назад, а към теб. Може към лицето или тялото да го насочиш, пускаш вентилатора на парното на мах. и вече не се усеща, че си влезнал във фурна. ;) Направо го заобичах после мойто парно.

 

Само ме терзае въпроса с тези 2.5л в радиатора. Би трябвало двигателя да достигне по-бързо работната си температура със затворен кран на парното. Обаче пък после като го отваряш и сякаш му боцваш една студена инжекция - температурата на охл. течност пада с 10-15 градуса. Не е ли вредно за двг-то се чудя? Опитвам постепенно да отварям крана, ама въпроса е да уцелиш с колко.

П.п. - Успехи с модернизирането на Ленка :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За студената инжекция не се притеснявай - тоз двигател да не е от захарен памук - от 6-7 литра в малкия кръг и към 1-2 литра в радиаторчето - ако имаш 6 литра на 70 градуса и прибавиш 2 литра на 20 градуса какво ще се получи? Ще се получат 8 литра на 57.5 градуса в идеални условия. Т.Е няма да се шокира нищо по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобрение на радиатора за парното има при моделите от 1981г./зелената книга/т.е.с 13ки джанти. Направен е от по лек материал за по-голямо топлоотдаване. Друга разлика няма.

 

Какво общо има тежестта на материала с топлоотдаването не знам, НО Халюминия определено е по-добър в топлоотдаването от ламарината :smt032

 

А за тежестта не може да говорим - ламариненото е сигурно 5-6 кила а другото има няма едно кило празно...А и ламариненото събира сигурно двойно повече вода с двойно по-малък дебит smile048

 

Цитирах написаното в книгата за Шкода. Там не пише от какъв метал е парното.

Аз също предполагам, че е от алуминий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да ви се похваля! Ожених сееее!!! smile049

 

Ленка се справи чудесно със задачата, въпреки минусовите температури и летните гуми smile152

 

Ето доказатествата:

794711721773721241261480073g7VZZHidrcbh25Wln4E8.JPG

 

6401101818025660171261480132vgSFcqAjSTIGCFYLJDVH.JPG

 

11479529942470615171261480140uN7skng5vTkce7Cnb8pZ.JPG 93030305521320042211261480152gm9vtmhMKEMY0DNGJUSt.JPG 2317646319210916911261480167RQ9hfTOoishcw9TWJhM4.JPG

 

29978572916892223141261480172LiMkh3OpSYKho1gB2cXA.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко предистория - в деня на сватбата монтирах клаксоните - закъде без тях [-X

 

Влезоха чудесно в някакво пространство отляво на резервната гума, даже имаше скоба за по-удобно закачане (ползвах скобата за тръбата на парното)

 

122304264549483562126200661127RXZkanHYuF76xi1mpw.JPG

 

4169159817307248831262006618xJjQAZoQ4KdnIvb3A2nw.JPG

 

И малко следистория:

Сватбена украса, правена на -10 градуса...не че е лоша де!

171459547411016407341262006625Ri8YoDaPklbuaINc60OS.JPG

 

Подаръци ще има, за всички от сърце...

77115217252885156912620066326fPOf2ZVq8v3TLmutJQ3.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и последното нещо, което се занимавах...След като прибързано си свалих таблото от жълтата Шкода чрез срязване на жиците сега някой трябваше да го оправи...за целта трябваше да изясня кое къде отива... А и сложиш светодиоди в уредите около оборотомера...

 

Ако на някой му притрябва схема на свързването на таблото към двата конектора - ето я разписана като за индианци:

 

16190279364528099491262006643Uvasm0mqU5pYixuefSYl.JPG

 

А ето и резултата:

 

944609909480784931262006651V70epBcF9gL1TJbdpZCT.JPG

 

Откъде гледах? От това непокътнато, оригинално, супер запазено GL табло, което е отгоре. (Скоро цялата GL-ка ще е в мой ръце smile153 )

 

127376670516773442981262006656FJ3BOLC5KfCsOLUcXOYl.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ъпгрейд на стандартното табло / с уреда с многото лампички/ изглежда някак странно - присадения оборотомер :-k някак си не е за там - според мен де

Още повече, че си имаш и табло с оборотомер - че и със съвсем здрава дъска / за което ти завиждам благородно де - аз имам 2-3 и все са пукнати и то на едно и също място.../ Но пък важното е на теб да ти харесва в края на краищата :smt017

 

п.п. между другото винаги съм си мислел, че на Ленка най ще и отива табло направено с хромирани рингове на уредите, тъй като по нея има хром елементи.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Как закрепяш диодите в стандарнтите канали за фасонки в таблото?

2. Колко КОма резистори добавяш? 1К? ... или повече...

3. Оставяш ли стъкълцето което си е оригинално в тия анджаклами на таблото, или извеждаш диода съвсеееем до отпред...

4. ъъъ, не свети ли много дразнещо силно нощем? (то това може да се регулира с резистор де.., а може и главен потенциометър за силата на осветлението на цялото табло ама си е бая играцка май.. )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина на моделите преди '80 г. са били хромирани ринговете... една идейка - може да предложиш на ТОЗИ колега да си размените таблата - доколкото съм виждал в галерията му неговото табло е с хромирани рингове, а той така и така ще я продава за части... :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Как закрепяш диодите в стандарнтите канали за фасонки в таблото?

2. Колко КОма резистори добавяш? 1К? ... или повече...

3. Оставяш ли стъкълцето което си е оригинално в тия анджаклами на таблото, или извеждаш диода съвсеееем до отпред...

4. ъъъ, не свети ли много дразнещо силно нощем? (то това може да се регулира с резистор де.., а може и главен потенциометър за силата на осветлението на цялото табло ама си е бая играцка май.. )

 

 

1. - Не ги закрепям в стандартните канали - там си има кушки - примерно на мигачите. Закрепям ги с лепило в чашките, в които седят мааалките стъкълца, вътре в уреда с лампичките (в който насадих оборотомера).

2. 1к и по-малко - 800 ома примерно.

3. Стъкълцето - оставям го ако не си пречат с диода - примерно ако е синьо стъкълцето и ти сложиш червен диод - няма да светне изобщо през стъклото, защото диода не е крушка и съответно излъчва само на определена дължина на вълната - съответстваща на червения цвят примерно.

4. Ъъъ, колко дразнещо да свети? Тези, които светят по-дълго - примерно този за включни светлини - съм го сложил матов, точно с цел да не свети прекалено силно и концентрирано.

И да, може би следващия път, когато се заиграя с таблото ще направя и централизирано регулируемо осветление с потенциометър.

 

@Krankenstein

Благодаря за инфото, ще му пиша на колегата, пък да видим...

 

@всички останали

 

Да, и на мен ми харесва оригиналния оборотомер, даже ако имах ГЛ дъска веднага отивам да си го купя от магазина...А тази дъска си я връщам на ГЛ-ката, която скоро (надявам се) ще си има своя тема в раздел "Проекти" smile153

 

А иначе едно табло с хромирани рингове пътува от доста време от Варна към мен, ама все не стига... smile117 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега часовника с вградения оборотомер е страшен =D> И аз имам мерак да си направя такъв, но не мога да намеря толкова малък оборотомер. От какво е този присаден оборотомер колега, ако може да споделиш smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш на лични да се разберем имам малак оборотомер . Размера е колкото уреда за бензина примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Малък ъпдейт на проекта...от днес си имаме лека издутина за сервото...който не си спомня жълтата шкода - сервото, което ще бъде там е от западна кола, марка Ate, и е доста по-голямо от шкодовото...което налага преправяне на конзолата с педалите и леко издуване на ламарината навътре. А иначе имаше леки ръждички около конзолата, предполагам, че са от попротеклата помпа на съединителя...която ще бъде сменена или поправена...не съм решил още кое точно да бъде. smile049

 

Ръждичките бяха изтъркани и намазани с протекта.

 

Ето снимчици от резултата на 2х 2-3 часов труд плюс половин час игра с четката :smt032

 

44155423373016715112707091269CqJdUYNMoCRr32Blnmq.JPG

 

14730757488322728651270709135wFhxj318vB1ExJS0VbaZ.JPG

 

135783399214114153671270709144kk0HeNNGTq5dL7bs4sJe.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето го и самото серво, с преправената конзола и чисто нова помпа за съединителя.

 

213508797121056313191271170525GBx0a7pLx0VrnqB4nG0f.JPG 18949246358591039481271170529e7vsHmr5D69hDKr7qFsH.JPG 8006553781777499841271170532PaNMfMErABt6NCqijaL2.JPG 17853571843672363861271170535HPgI2S2RdfL3tv7LGQYn.JPG 16096202326035755321271170538hEVUGOOlnv4gukVG6Q14.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.