Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[S105GL'79 Project] Lenka


Хашек

Recommended Posts

Бавно напредвам със задачките по Ленчето.
В събота пръснах на атоми предницата.
Бях събрал вече две хубави метални емблеми от ранните 105/120, каквато е и тази. Всички Шкоди са с метална емблема до моделна 1979г, доколкото имам информация по въпроса. След това на S, L и LS вариантите почва да се слага пластмасова, а метална остава само на GLS.
Та ето я значи решетката с монтирана на нея емблема. Успях да я захвана надявам се здраво. Дано не я крадат, че е тегава за монтиране.
039186744-big.jpg?r=0

Последва сглобяване и ето какво се получи:
039186745-big.jpg?r=0

039186746-big.jpg?r=0

039186747-big.jpg?r=0

Доволен съм от резултата, с емблема ми изглежда по-добре.

Заиграх се и с един кусур от предишната седмица. Бях вързал кабела за допълнителната контролна лампа на късите светлини на 3-ти предпазител и съответно светеше постоянно при включено външно осветление. Какво съм чел шарената схема от зелената книга, не знам. Сега на телефона си свалих една черно-бяла и за секунда установих недоглеждането. Последва забавна операция по демонтаж на бушонно табло и жонглиране с телефон и отвертка в тъмното и на четири крака.
В резултат кабелът е вързан на 5-ти предпазител и лампата вече свети заедно с преден ляв фар само на къси. Стана както исках, доволен съм.
С кеф си поседях в тъмния гараж в шкодичката. Доволен съм, че си взех това зелено автомобилче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лошо се гледат с BMW -то? 

Приятно ми става, като чета за отношението ти към Шкодата и приятните мигове, които сте си доставили взаимно. Тя ще ти се отблагодари, да знаеш!

  Въобще не го твърдя, но личните ми спомени казват, че ранните 105 S бяха с пластмасовата емблема.Те всъщност бяха и първите Шкоди с това купе, като твоето.

Тази русенската бяла ли беше? Ходи ли да я гледаш? Един градски си е купил от Русе  такава 120-ка и ме потърси да се запознаем. Ходих да я видя и много ми хареса. Надявам се да я представи някой ден.

Още много радостни мигове ти пожелавам!

п.п. Не мога да преценя, но емблемата си я разположил малко надолу спрямо центъра, или фотото лъже? Мисля, че трябва да е на средата.

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градският е взел точно тази, бялата русенска.

Да, емблемата стои все едно е надолу. Самата решетка е леко издута и като я снимам отгоре става все едно емблемата е надолу. Крачетата са там, където са били от завода. Като я изкарам на светло, ще реша дали да я вдигна един ред нагоре. 

Днес успях да намеря нови зелени крушки за таблото. Немонтирани в уредите светят еднакво, а монтирани километражът свети по-слабо. Косьо ми обясни конструкцията на уредите. Ако ги отворя, ще светнат, ама реших повече да не пипам, за да не строша без да искам дъската.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато сглобявах таблото, ползвах лампички за осветление от няколко табла. По-старите са със сини, по-новите табла са със зелени лампички. Съответно за 30-40 години боята почва да се лющи супер лесно и всеки уред свети различно.
Тръгнах да търся сини или зелени крушки 2W със цокъл BA9s. Естествено, никъде няма такива. Никъде, никъде, та накрая си намерих нови.
Отидох, сложих ги и какво, и нищо. Светят си еднакво:
039187769-big.jpg?r=0

За зла беда, вече сложени на таблото се оказа, че километражът свети по-слабо от оборотомера. Отказах се да се разправям повече с таблото - само ще счупя напълно здравата кора.

Търсейки крушки, успях да намеря едно съвсем здраво табло за японка - 105/120L. Въпреки перфектния вид, някой беше сложил бели крушки навсякъде. Явно една е изгоряла и за да не свето един уред в бяло, а останалите - в зелено, се е стигнало до там.
039187772-big.jpg?r=0

 

Следващата задачка е да си монтирам клаксон. Косьо е реставрирал правилния клаксон, но така и не се е стигнало до поставяне. Малко се чудя дали ще изглежда добре на заводското място под бронята, или да го крия някъде, както е на по-късните Шкоди... Май ще го сложа под бронята - това си е характерно странно решение на всички стари Шкоди - и 100/110, и ранните 105/120 са така.

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога ще стигнеш до диференциала , че ми е много любопитно как се прави да не вие .. ако Косьо не го е оправил де?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oправя се с точен брой дистанциращи шайби по метода проба - грешка, като горе долу са по 1мм от страна. Аз празя 5тици , защото всички вият на 5та като Москвич , некадърно е домислена върху готовата 4ка и до нея не стига масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я подкарам, ще видим. Идеята беше да не се налага да я реставрирам изцяло и тя наистина засега се държи супер. Купето има дребни неща за оправяне - ще ги оправя и това мисля да е,  Двигателят работи засега много добре, не пуши, от местене напред-назад не съм усетил каквито и да е проблеми по трансмисията от рода на увеличена хлабина пиньон/корона. Иначе - имам още една такава уж ревизирана 5-степенна кутия със все всичко.

Технологията за главното предаване е ясна - при зацепване на лист индиго, трябва да има равномерно контактно петно без да къса листа. Подлагат се шайби, върти се и се гледа.

Ако е толкова зле кутията на колата, което не вярвам, ще проверя другата кутия, евентуално ще я оправя и следва размяна на кутии.

Е, едно ново масло и някоя добавчица няма да й навредят.

Та все си мисля, че зелената няма да ми сервира кой знае какво страшно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 27.11.2019 г. at 22:26, maxrpm написа:

Oправя се с точен брой дистанциращи шайби по метода проба - грешка, като горе долу са по 1мм от страна. Аз празя 5тици , защото всички вият на 5та като Москвич , некадърно е домислена върху готовата 4ка и до нея не стига масло...

Всъщност не е задължително да вият на пета. Забелязал съм  (поне по двете Шкоди с пет скорости, които съм имал, а и на някои колеги), че ако НЕ вие на пета, има увеличено виене на другите скорости, най-вече на четрвърта, а ако на пета вие, то останалите са по-тихи, като при четворката. 

Пак по моя преценка, по-добрия вариант е да не вие на пета.

Най-вероятно се касае за подложни шайби(пластини) някъде по зъбчатките и регулиривката им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.12.2019 г. at 8:21, desislav stanev написа:

Всъщност не е задължително да вият на пета. Забелязал съм  (поне по двете Шкоди с пет скорости, които съм имал, а и на някои колеги), че ако НЕ вие на пета, има увеличено виене на другите скорости, най-вече на четрвърта, а ако на пета вие, то останалите са по-тихи, като при четворката. 

Пак по моя преценка, по-добрия вариант е да не вие на пета.

Най-вероятно се касае за подложни шайби(пластини) някъде по зъбчатките и регулиривката им.

Бих искал да се уточня - имам предвид зъбчатките на скоростната кутия, там също има дистанционни шайби и чрез тях се напасват зъбите на двата вала един към друг. Също така, говоря за виене от кутията, а не от дифа. Виенето от кутията е характерно, мелодично(ако мога така да се изразя) и всички стари кутии го имат, повече или по-малко.От старите модели соц возила, като че ли най-безшумна ми се струват кутиите на Жигули/Лада. Шкодите са с особено "мелодични" кутии, което според мен е много симпатична черта.

Виенето на диференциала е по-различно и леко прилича на звука на кутията на "заден ход", но не толкова силно и грубо. То се регулира чрез подложните шайби под фланците на полуосите.

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията на зелената я е правил майстор Киро - наш съкварталец, който при соца е бил механик в сервиз Шкода на Ботевградско шосе и дълги години си работи на паркинга пред блока. Надявам се да няма драми с нея.

Ходих сега в събота да монтирам клаксона. Оказа се, че трябва да си намеря една Г-образна планка.
На клаксона има, но както и да го въртях, не успях да го наместя. Отворих после каталога - заводската планка е по-голяма, с един болт се лови за носача на бронята, а вторият отвор за другата (плоска) планка на клаксона е изместен 3 сантиметра надолу.
Просто г-образно железце, ама трябва да го измисля.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволявам си да пусна в темата още стари снимки, които колеги са правили на зелената Шкода.

Ето го самия момент на позеленяване - Варна, 2006г.
039208575-big.jpg?r=0

Следват още много снимки от периода преди 2009г. Шкодата си е с варненски номера, отзад се чете заводската табелка 105L. Има дори антистатик.

039208570-big.jpg?r=0

039208571-big.jpg?r=0

039208572-big.jpg?r=0

039208568-big.jpg?r=0

Вече е провъзгласена за 120GLS.
039208569-big.jpg?r=0

039208573-big.jpg?r=0

039208574-big.jpg?r=0

039208576-big.jpg?r=0

039208577-big.jpg?r=0

039208578-big.jpg?r=0

039208579-big.jpg?r=0

039208580-big.jpg?r=0

039208581-big.jpg?r=0

039208582-big.jpg?r=0

Трябва да потърся дали и аз нямам няйни стари снимки. И във Варна съм ходил, и на Шкода събора 2009г - тогава тамън бях подкарал Варшавата и за 10 дена й навих няколкостотин километра на събори на Шкода на Соколския манастир и на Лада на Сливен.
Славни времена бяха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Последният уикенд се заех с припалване на колите.
В петък почнах от Нисата. Карам я със стар акумулатор още от предния собственик. Въпреки студа все още пали безпроблемно. Оставих я да поработи 20-тина минути да позареди. Никакви проблеми.
В неделя нападнах гаражните коли. Жигулата и Варшавата запалиха от четвърт, там не съм имал и съмнение. Поработиха и те по 15-тина минути. Чудесно е, че водната помпа на Варшавата все така не капе.
Отидох да си нагледам и Шкодата. Тя е на газ. Запали от втория път. Размърдах я малко напред - назад. Искаше ми се да видя как изглежда нацяло с емблема. Как - как, като Шкода си изглежда.
039223430-big.jpg?r=0

Емблемата си е точно по средата на решетката, макар че отгоре изглежда все едно не е.
039223431-big.jpg?r=0


Пали, работи, не пуши както 120-ките обичат да правят...
039223432-big.jpg?r=0

Позволих си волността да пробвам фаровете. Светят много добре.
039223433-big.jpg?r=0

039223434-big.jpg?r=0

039223435-big.jpg?r=0

Волгата и нея я палих след Нова година, така че всички коли работят изправно. Трябва да намеря време и да посвърша някои задачи по тях, но все едно, и така са си готови за път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Официално да се похваля. Шкодата е в движение и даже минах първите 100км!
Дойде топлото време и реших, че е крайно време да подкарам новата си придобивка. Тя не беше изкарвана от гаража от 2015г.
Тук е момента да изкажа огромна благодарност на стария собственик - Косьо, че ми държа колата на сухо и сигурно място в продължение на 5 месеца, докато се наглася да си я взема.
За да мине ГТП трябваше да си платя данъка. Застраховка й направих миналия октомври, като я купих.
Миналата седмица отидох и платих данъцитв на всичките 6 ретро коли за общо 165 лева. За първи път не ходя в обшина Лозенец, а си избрах Кремиковци. Вместо да вися два часа на опашка си платих за 15 минути. Идеално.

В събота сутринта си викам - време е за каране на Шкода. Отивам в гаража и започвам да местя едни стари мебели, които бяха заградили Шкодата така, че да не може и пиле да припари до нея. Е, аз съм бая габаритен 120 кила мъж и то с официално палто...
039258363-big.jpg?r=1

За 5 минути разместих нещата. Закачих акумулатора. Ключ! Шкодата бодро заръмжа и аз доволно се ухилих. Изкарах я и наредих обратно планината от дивани, маси и столове.
Дори и дрехите си не можах да измърлям, което си е малка победа!

039258364-big.jpg?r=0

Ето я и колата за последно в стария гараж.
039258365-big.jpg?r=0

039258366-big.jpg?r=0

Без никакви проблеми я изкарах на бял свят.
039258367-big.jpg?r=0

Изчистих стария стикер за гражданска и залепих нов. Изчистих си ръцете и потеглих да търся къде да мина преглед.
Тръгнах и се усетих, че тръгвам с 41-годишна кола, която не съм карал никога, без да имам и една отвертка и с чисти дрехи. Е*ати баровеца!
Иииии отивам на близкия пункт - буквално на 100м. Затворен. В интернет работи събота, но в действителност е от понеделник до петък. Шкодата работи добре и въпреки меките гуми се движи нормално. Отивам към Лозенец. Табела - по технически причини прегледи не се извършват...

АААА!

Викам си - газ към Дружба. И там, на другия край на София, прегледаха Шкодата.
039258368-big.jpg?r=0

Докато чаках за преглед, снимах на светло уредите. Оказа се, че броячът на километри работи!
039258369-big.jpg?r=0

Ето я и на прегледа.
039258370-big.jpg?r=0

Шкодата се оказа изправна и мина без никакви проблеми.

Понеже не знаех колко газ има в бутилката (нивомерът показваше пълно), реших да заредя. Събра 7л газ (толкова е палена за 5г). В сухия резервоар сипах 10л бензин. Не протече. Дообре. Напомпах и гумите - бяха на по 1,3 всичките.
039258371-big.jpg?r=0

Така и така бях в района - отидох в Пежо на Цариградско да я огледаме отдолу.

039258372-big.jpg?r=0

039258373-big.jpg?r=0

Оказа се, че колата има здрава ходова част (само на накрайниците отпред са им се закъсали маншоните). Шенкелните оси са без хлабини. Течове няма.
Дъната на Шкодата са много приятна гледка - не е гнила, не е кърпена, просто супер.

039258375-big.jpg?r=0

039258376-big.jpg?r=0

Вече по-спокоен я подкарах пак до Центъра. Взех жена ми от работа. Шкодичката си върви като колите...
Прибрах си я при мене на сухо.

Какво има да се прави?
Масло на двигателя и филтър - щях да го сменя сега, ама нямах филтър под ръка.

По спирачките съм накупил разни работи и Митко Ненов ми подари серво от японка, та ще я конфигурирам както трябва.

За вървенето - ще сменям изпарителя - имам рециклиран от Жигулата и ми се ще да го сложа.

4 нови гуми с по-адекватен размер си трябват. Сега със 185/60R13 километражът лъже безобразно. Показва 100, тя върви с 80.

Като цяло - много съм доволен!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

В четвъртък минах през Бяла Слатина и установих, че бащината ми Шкода, както и Шкодата на чичо ми са върнати за скрап от полубрата на дядо ми.
Въпросният индивид е стар ерген, който живее в къщата на прадядо ми Димитър. Съответно нито къщата, нито двора са негови, а са по на 1/3 на него, на наследниците на моя дядо, както и на братовчедите ми от Добрич (там се е женил най-големият брат от тримата).
Идиотът изкъртил номерата на моята кола, обадил се на една сериозна фирма за рециклиране, подписал декларация (хората го познават и въобще не са и заподозряли нещо нередно) и двете Шкодички заминали на боклука срещу 200 лева общо.
Казах на човечето, че е много глупав, и си тръгнах. Няма и да стъпя повече там.
Не е проблемът в ламарините. Бежовата беше последното останало материално нещо от баща ми, който почина още 1995г. На нея съм се учил да карам, целувал съм я по волана, въобще беше за мен доста повече от просто кола. Факт, състоянието й през годините беше такова, че се искаше цялостна реставрация. Стоеше си в двора и чакаше. Е, не дочака.

Обадих се на моя приятел Драго, отидохме до най-голямата фирма за рециклиране на стари автомобили в града и там намерихме двата двигателя с мостовете. Купетата вече бяха заминали.

Това отгоре на купчината е двигателят с кутията от Шкодата на чичо ми:
b495d30ac489a0c72577e9d76095ca11.md.jpg

28dccb4fadac9cd11361ba9fc9de6495.md.jpg

61323863665341f126bf75546de86bef.md.jpg

Това е нейния преден мост (ръждивите железа с рейката):
aa1ffd35d3b94b75ecb8005ed6da5e23.md.jpg

Това е двигателят на бежовата - вижда се синия въздушен филтър.
0a0e5f5c289563ac3b26e86f330413b4.md.jpg

be2ab4be7084e6e6f056dbdba1338a26.md.jpg

Беше с 55А генератор:
b36c2cea5c16dbaaa61b503794d37cfb.md.jpg

Видинка от средата на 90-те.
abe2acf949a84a639626525bea6ac476.md.jpg

8182afa435f483a737c97d920bd2eab8.md.jpg

367adf3affd1063ea62dc88af2062f48.md.jpg

Няма какво да се направи.
Със сина ми няма да реставрираме бежова Шкода.

Поне си прибрах номерата. Данъци плащам редовно, дори и за 2020 е платен.

Вечерта в петък ходих при зелената.
Монтирах й клаксон на заводското място под бронята.
0d1bcb7a3335d171b4316b4c6eb48eb8.md.jpg

Тя поне ще живее.
В събота я карах с най-голямо удоволствие.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, m_g написа:

  Бежовата беше последното останало материално нещо от баща ми, който почина още 1995г. На нея съм се учил да карам, целувал съм я по волана.....

 

 :(

 

Момчиле, бежовата беше в много лошо състояние. Гледал съм снимки. Аз лично не бих започнал да я възстановявам. Дори и да имам сантимент към нея. Намери си прекрасна Шкодичка. Насочи вниманието си към нея.

Напред и нагоре! , както казва адаша по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дребни и низки хора няма да се отървем цял живот. Важното е да гледаме напред в дадената ситуация. Философски мисли в автомобилен форум, но няма как, живота е сложен и винаги интересен, по един или друг начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера имах много приятни емоции. Закарах зелената за пръв път на мивка. Не беше мита от 2015 година...


7f42a1ad5696ec6d8d43894c1ca8d069.md.jpg

Не бях мил и Варшавата от миналото лято, та беше много прашна. Поправих и тази несправедливост.
4f48e2ae467d40629ebcf8426f1edec5.md.jpg

509ae55539d1728cc7db78dc741de26c.md.jpg

5f893da6163626c78a45e373194f18a6.md.jpg

Маслиненото зелено (Zelená Olivová) след миенето стана още по-приятно. Ако отначало да имах леко колебание, сега вече много ме кефи.

156b6931a3592e1831fbc3165c987f5e.md.jpg

f06610ba1ed8b8e722305c2d7de8a472.md.jpg


Интериорът също получи заслужена терапия:
ce6cf156993abd08f01577df6c2be787.md.jpg

Рапидовите седалки са много удобни.
106ec3acd2ea07441e76e8ef1554b85c.md.jpg

Днес ще й търся гуми и да влиза в бокса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма парно, тоест има парно, ама не топли. Тръбите са свързани директно към радиаторчето, няма кранче.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто смених радиатора на парното, то взе, че се появи! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И както ти би се изразил.

- И после к'во, събуди се и видя че жена ти е сложила духалката да духа към теб , да не ти е студено на краката...? :) Отделно, че ако искаш да имаш каквото и да е парно, трябва да караш на бензин, защото газта охлажда водата... Едно време Мартин tini беше слагал помпа на малкия кръг на ток от някакво рено.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз потвърждавам!!!  Белослава има брутално парно!!!, Преди мноооого години зелената ми 120 ка също имаше уникално парно, сега като се замисля и Бореслава има доста добро парно, тъй че  ако 120 ка няма парно има проблем!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.