Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[S105GL'79 Project] Lenka


Хашек

Recommended Posts

Шкодата я карам редовно. Вече минах към 2500км с нея, от март насам.
Една вечер се излязохме с Иван и Емо и техните Москвичи.
5f4eada160b4b287cec1c79a2bc8a919.md.jpg

Беше ми интересно какво ще излезе на магистрала. Подгоних 2140, но не можах да го стигна. Шкодовият километраж лъже юнашки, стигна до 175. Реално са 150. Покарахме 5-6 километра един зад друг и установих, че термометърът достига отметката 100. Шкодовото двигателче на газ толкова си може. Реално всичко над 120 е много. Килата са 100-тина отгоре, а коя е по-тухлена тухла - май Москвича, ама и 120 не отстъпва с много.

Емо си се спотайва, въпреки, че и той е с по-голям мотор - все пак колата му е от 1954г (а реално е на базата на предвоенния Опел Кадет от 1938) и фабрично има максимална скорост от 90км/ч. Има врати, отварящи се срешу движението и редица други антични особености. Иначе на старт сигурно ще му гледам стоповете предвид малките килограми и агрегатите от Лада.

Много се накефих от разходката. Специално за греенето - Емо показа радиатор, който са му правили по поръчка в Сливен по негов проект, за да се събере зад компактната решетка на Москвич 400. Получило се е нещо страхотно с не запомних колко редова пита, но капацитета е значително увеличен спрямо стандартен радиатор. Всичко това от мед, не от алуминий. Минус - цената от 400 лева. Един нов меден радиатор за Лада е към 200-200 и нещо, та не е чак толкова свръх. Е, алуминиевите са евтини, ама не е същото. Но може и да си поръчам на дядо Мраз да ми донесе един такъв, ако слушам и да си го сложа на Жигулата.
За Шкодата имам нов чехословашки радиатор, но не мисля засега да преправям каквото и да е - при нормална езда тя държи между 80 и 90 градуса дори в задръстване и с натискане.

Емо ни побърка и с култовите истории за разни стари машини, които ни разказа. Така не се бях смял отдавна. Оправи ми настроението и с нетърпение чакам пак да се видим.

Една вечер ходих до едно заведение в квартала. Срещнах се с един чужденец, който си е купил един прекрасен Булгаралпин. Единственият истински спортен автомобил, произвеждан в бившия СИВ, ако не броим творенията на Ули Мелкус от ГДР. За зла беда съм твърде габаритен и не се събирам вътре, а ми е мерак да покарам. Е, то и да се събирах, такава кола струва колкото бюджета на Руанда и за нашего брата е непосилна мечта. Между другото, човекът с Алпина беше много запален и сума време си говорихме.
edada22dddc063fa5cef9ba736f15bff.md.jpg

a70f486ff554d7246fda6329f00a92ea.md.jpg

eb4e4d41b89fcb93e9efc36589977e4a.md.jpg

Размишлявам по темата за радиото на Шкодата. Сега е с радиокасетофон от Фабия. Ще ми се взема нещо по-свирещо с карта и USB, но пак да е Шкода. Има ли такива? Аз досега намирам или мултимедия, или тия касетъчни изделия.
feb7df7ea7ba3f3672506b26ce595419.md.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да смениш радиатора, защото аз откакто смених моя преди години, може да се каже, че приключиха драмите с греенето. А не е като да я карам леко или нещо да я пазя. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега нормално държи 80, макс 90 в задръстване. С нов антифриз е и  не ми се занимава да я ръчкам, честно казано. Напукал се е обезвъздушителния маркуч, ще го сменя.

Сега на хубавото време трябва да я консервирам хубаво, евентуално да оправя някоя и друга ръждица...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом вдига градуси, има нещо неизправно по системата. При мен не мърда стрелката над 90 градуса, при продължително каране с над 140 км/ч. и това при 105 мотор. Цялата магистрала София - Пловдив я взимам със скорост 130-150 км/ч през целия път(освен нагорнищата), без да загрява. Последно смених термостата, новият отваря на 82 градуса, стария отваряше на 87. Преди да го сменя грееше при висока скорост, но не е минавала 100 градуса. Все пак избягвам да я карам така, но си ги може. С жигулката с брачеда си пердашим със 160, вярно е, но все па тези коли не са правени за такива скорости :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да подсетя Момчил .. този двигател, нормално работи на 90 градуса , та няма какво да се стресираш (според мен).

За загряването на място - сложи перка от друга марка (Голф2 , Опел Кадет) .. оригиналната не става (30 W и 3000 об/мин)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.06.2020 г. at 15:35, The Best Forman написа:

Аз само да подсетя Момчил .. този двигател, нормално работи на 90 градуса , та няма какво да се стресираш (според мен).

За загряването на място - сложи перка от друга марка (Голф2 , Опел Кадет) .. оригиналната не става (30 W и 3000 об/мин)

Сега ме подсети, скоро разглеждах какво има в Мегапартс и видях, че при Фелиция фейслифт самата перка е с повече ламели, а е възможно и мотора да е по-мощен и оборотен. Ако ще се правят ъпгрейдове, то нека поне е с шкодови части. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, SKODA 105 RS написа:

...

Фелицията ако е 1.6 или 1.9 Д или е вграждан климатик , може и да по-мощни , а по времето , когато се борех с "детските болести" , Кадета и Голфа бяха най-много по моргите ;)

Един смолянски Академик по Шкодите и токовете слага от Лада , те също са доста мощни .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 ката няма проблем с дебита на радиатора , нито с перката. Възможно е термостата или датчика да е на повече градуси. Макса е с полски термостат на 95 градуса и с датчик от Москвич алеко на 83 градуса. Ако ползвам парно държи 80 градуса , ако не ползвам парно , вдига 95, нормално е за тея мотори . И да доколкото си спомням вентилатора на 120 е с 4 перки , а този на макса е с 5 , макар че е слаган от кола без клима ...

 

 

 

 

Съветвам те , ако решиш да ровичкаш кабели , да сложиш реле на датчика на перката , както е при фелиция с клима, по този начин разтоварваш контактите на датчика и той става практически вечен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що сравнявате коли с предноразположен двигател и задно разположен двигател?!?!

 

Съветските части, лично мой съвет ги избегни по тази кола.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостатът си е нов за задномоторна и с него реално вече го няма онова греене, което беше със стария - там наистина държеше 90 и нагоре, тука при нормално каране не шава над 80, а вече в задръстването се мести до 90 и като включи перка ги държи. За перките - варианти много.

Ако се хвана, правилният подход е да източа антифриза и да я налея яко с Антикалц. Колкото и да е, има отлагания. Това е препарат за кафе машини и върши страхотна работа. Нисата ми беше карана с ореховска варовита вода. Две или три процедури и изчисти и сега никакво греене.

Оттам - новия японков алуминиев радиатор с нов включвател на перката. Вече оттам - може да помисля и за усилена перка, макар че сперед мен и нейната за момента стига. Сега ще видя в Мегапартс, макар че някъде из дебрите не може да нямам Ладова. Купувам за 10 лева 6-лопатна перка от Нива на стандартния електромотор и като изключим характерния вой, гаранция ще охлажда.На Жигулата съм с Нивова перка и отпред още една тънка китайска и пак не стига.

 

Вчера следобед имах леко неприятни приключения. С жена ми водихме детето на контролен преглед за очите в Александровска болница. Не че нещо му има, ама все пак е на две и половина и е редно да го види контролно лекар. Видя го, никакви забележки, дребният вижда супер.
Тамън влизаме през бариерата и аз установявам, че зеленият автомобил няма съединител. @№$%@@@!!!
За 20 минути прегледаха малкия, отиваме при колата. Почвам да търся къде се е загубил съединителя. Миии, спирачната течност я нямаааа. Аааа?! Начи е цилиндърчето отзад на съединителя, щото отпред в краката е сухо. Намирам шишенце течност, добре че си нося. Наливам, има съединител. Ще ни се размине прибирането с репатрак и този път.
Оттам бръм-бръм на Симеоновско шосе. Дайте тука цилиндър - маркуч - течност - гарнитурка под цилиндъра! Дадоха.
Айде вкъщи, тя си капе от кутията, но все пак с минимален разход на течност стигнааа.
И кво - смених цилиндърчето, старото беше ПАЛ, вероятно чехословашко производство. Понеже съм бръз и чевръс ме домързя да регулирам пръта за натискане на вилката. Събрах целия боклук от задния багажник ииии сега пак трябва да го вадя да го регулирам.
Знаех ли, че на стара кола се прецакват хидравликите - знаех. Защо не го смених това нещастие по-рано? Щото нищо му няма. Е, проима му. Закъсах ли? Закъсах.
5af300a8f74ce33025251433827cf2af.md.jpg

 

Ето го старото цилиндърче PAL.

7c66ccf90d6ae71fe5d25952d7003e1a.md.jpg

 

Новото е 41лв, можеше да мине с гумичка, ама я по-добре да не минава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях перката от Фелиция фейслифт и я поръчах. Благодаря много за подсказката. С тия 6 лопатки трябва да бъде по-добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодарение на моя приятел и колекционер Живко имам повод да се похваля.
Минал той покрай едно депо за складиране на коли за рециклиране. Там нищо не се задържа - която става, заминава за части. Която не е интересна, я намачкват с щипката и заминава в големия камион. Понеже и той има Шкода в колекцията си, видял нещо червено и интересно и веднага ми пусна снимки.
333fd032edc1f7f3cdee097025f6464e.md.jpg

65a657716b5b169b2ab144a953a65de8.md.jpg

5c7b232f44b81417adf6fe1fc30d37ca.md.jpg

3b1dad08103e5199f85396c908fa2bf1.md.jpg

618075342496793dc4486d9590254438.md.jpg

Шкода 105GL за скрап в София??? Излетях за депото с първа космическа скорост. Слава на всички богове, минали са само 20 минути от посещението на Живко и колата си е там.
Продава ли се на части - продава се. Правим списък на желаните от мен части... 105ГЛ е рядка модификация, произвеждана само 2 моделни години - 1982/83. Каросерията е като на топ модела 120ГЛС, но няма лайсни на рамките на вратите и е с малкия двигател 742.10, тоест 1046см3 - 46 к.с.
Бая списък написах. Обявиха ми доволно солена цена - стигаше за Шкода в движение. Аз все пак не от вчера се занимавам, успях да постигна приемливо и за двете страни решение.
Спазарих се - дотук добре. Имах едни тресчотъчни ключета. Човекът ми даде една кръстата и две прави отвертки, както и миниатюрно гедороподобно нещо от магазин за левче.
Аз обаче съм упорит и с блеснал поглед пръснах Шкодичката на атоми за нула време. Никаква милост, оскубах всичко, което ми хвана окото.
Снимки от процеса няма, но ето какво се получи накрая:

Тука още има лайсни на вратите:
c44d14e003a5369878d901b424ce21e5.md.jpg

Тука е вече съвсем обрана:
f47badf401dc3bf0ea37c1e5edfb7b67.md.jpg

5d22d20841127d5d372759c42ac83268.md.jpg

Колата явно е много карана и удряна в някакъв момент - броните са сменени с японкови, на които са изрязани отвори за мигачи. Задната маска е от нормална 105/120 с вертикален стоп. Липсваха лайсните по задницата, но все пак е боядисвана в България и то след удар.
e29c1393adaf72f99a6b05778f3eb86a.md.jpg

Тука както се казва, no comment...
9c52644c7a97998a929314f6162c95e4.md.jpg

22f3de65daee0e208c1ffbb9b6d1b6f3.md.jpg

fc4266ad5012c745e76b3e448440c72c.md.jpg

Колата беше със стандартната за 105Л арматура и без черни надстройки на корите на вратите. Самите кори са ГЛ, но надупчени зверски с рапидки. Само тях не взех. Иначе, имаше допълнителните ГЛ/ГЛС изолации под задната седалка и наистина страхотен ГЛС салон.
fc4266ad5012c745e76b3e448440c72c.md.jpg

Изолацията вече съм я свалил:
a2da01cddd3ffe8bf6e23ffdce145f42.md.jpg

След нас и потоп:
f5c92dbf716e78008851d1aa17ab18dc.md.jpg

Тресчотъчно ключе, мамата и здрави ръце... Свръхредкият педален възел за Шкода с кормилна кутия и серво е долу, барабар със серво и здрави помпи на спирачки и съединител...
a99490fc60b075ccc9040121f884ff11.md.jpg

Характерно само за топ моделите на Шкода е наличето на изолация от вътрешната страна на задните калници. Отляво беше останало от нея, от дясно беше кърпена и боядисвана:
6de9c45cd8568d42015c6c63aaebd6db.md.jpg

Двигателчето си е стандартното 105 с 46 коня.
048516fea0b145cdc79d01c9f26d6cb6.jpg

Какво свалих:
- 4 фара с основи
- перфектна ГЛС решетка и обръчи на фаровете
- мокет за багажника (105/120Л са с нещо като балатум, само ГЛ/ГЛС са с мокет)
- уреди от модела след 1981 с оборотомер. Кората е поспукана, но имам напълно здрава.
- разни пластмаски по салона, дето нямат намиране - ранни врътки, ключалка за жабка, маншон за скоростен лост, ранна топка, ГЛС вложка на волана
- отлично запазени сиви чешки колани Мораван със всичкия им крепеж
- изолация там, където 105/120Л няма нищо.
- ГЛС салон с перфектни запазени седалки. Една единствена дупчица от цигара на едната задна възглавница, иначе всичко здраво. В колата не са живяли мишки и седалките освен леко мръсни и леко избелели са си здрави.
- ГЛС кора на задното стъкло с мокет, имаги и във вариант с кожа, с мокет по ме кефи.
- задно стъкло с реотани
- спойлер със здрави надписи
- металните лайсни на вратите, както и гумените външни и вътрешни на прозорците
- може и още нещо, за което не се сещам.

Характерните само за ГЛС седалки с тапициран подглавник и "луксозна" тапицерия.
1463819868e3cfcaa547774b6a2f8fb1.md.jpg

5bd095dda0ab1b4d18400c390eefd6fe.md.jpg

Кората и супер редкия 105ГЛ спойлер:
b176dc5da95075303bb8ed21f4ee1bb0.md.jpg

Рядката ГЛС решетка, правена само две години. И на зелената съм с такава. Тази е по-запазена.
f216818b13dc116f97fa5866f3c7cc2b.md.jpg

Уреди за ЛС/ГЛ/ГЛС - пак само от модел 81 до 83. Черни рингове, полски оборотомер, няма дневен брояч и лампата за бензин е на кората.
8ab00e650130795e9fce963500718d98.md.jpg

Педалният възел, който го търся откакто имам зелената.
Слаган е само на 120ЛС/ГЛС от 76 до 83, на 105ГЛ 82-83 , както и на 120Л само 83г. Няма намиране.
058a4138b4093e7e4d10866422d03f80.md.jpg

Редкият ГЛС мокет. Мръсен, смрадив, обаче здрав и е ГЛС. Мислех да пусна спирачната течност върху него, ама не. Изпада веднъж в живота. Айде сваляй газова бутилка, внимателно вадя мокета и после пльок казанчето надолу. Подът на багажника беше здрав. Вътре беше кърпена обаче.
7302e1e2ddc2cccf4c2a2671778b3d09.md.jpg

Аз съм на 99% сигурен, че разглобих фабричен 105ГЛ. Но табелата липсва. Ето го номера на купето. D ще рече 1983:
f06a0ccd2b82b02b06c62452f4f966fe.md.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувам педалите със сервото веднага! Парите са без значение. Фаровете с основите и решетките купувам , ако ти се продават, но сервото купувам на всяка цена!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , ако Момчил не ги продава пиши , имам от 130-ката , да не спамим тук темата.

 

Иначе , много добри находки , определено :) благородно завиждам аз за седалките и маншончето на скоростите ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За педалният възел нещата са ясни - отива на Зелената. В момента съм с преправян, който ще остане за резервен. Имам да си поиграя с този от червената, ще го боядисам най-малкото. Нови гуми на педалите, нови машинки за стопа и за лампата... Маншонът имам доза съмнение, дали е оригинален. Барчето на червената беше някакво никакво, не знам дали е от Шкода. Топката на скоростния лост ми се вижда от Жигули, а си е Шкодова ранна. Хм, може да са еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за препрявения може да се преговаря , ако пасва без да се реже купето , принципно...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Момчиле! Тези неща трябваше да бъдат спасени. Късмет си е.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Реших да подобря охлаждането на Шкодата.
Радиаторът беше от варианта до 1980г, който е с по-слабо топлоотдаване спрямо следващия модел. Свалих решетката и какво да видя? Старият радиатор не е пипан откакто колата е напуснала Мототехника. Навсякъде старите лентови скоби. Класика.
cf99e2350d743a9d7ac301f852f2190c.jpg

Ето с какво реших да го заместя - чисто нов радиатор Autopal - произведн през 1989г. в Чехословакия. Според зелената книга новият тип е с подобрени характеристики.
007e431d25cc683ea86aca776003351d.jpg

e25a7391198110e88476a702bf860a21.jpg

В допълнение към новия радиатор реших да поставя дифузор с шестлопатен вентилатор от последните Фелиции. Базово и Фаворит, и Фелиция, ползват същия четирилопатен вентилатор като 120, както и неговата стойка с миниатщрен дифузор, който не обхваща дясната част на радиатора.
Дифузорът, който аз си харесах, покрива цялата площ на радиатора, което би следвало да даде и по-добро охлаждане на последния. Вентилаторът е с електромотор Бош.
Модифицирахме дифузорът а Фелицията - левите уши за закрепване съвпадат, но десните - не. Затова изработихме нови уши на 100мм от левите, за да се монтира на заводските места на 120-ковия радиатор.
d9daa9f08195c25f71e710f0ff90e3ff.jpg

Дотук - добре.
Лошото дойде вчера вечерта. Уж щеше да стане за 2 часа, а се мъчих до никое време. Защо? Първо, оказа се, че радиаторът не иска да излезе назад по никакъв начин. Така казва и зелената книга - демонтирайте бронята и предната маска. Като изключим бронята, нищо друго по тази кола не изглежда да е било демонтирано последните 41 години. Маската е хваната на 8 болта към купето и калниците. В добавка спойлера долу. Ключалката на капака на резервното колело, както и клаксона също ги свалих.

Маската я дръпнах напред доколкото позволяват държачите на бронята.
Набутах новия радиатор с дифузора. Пак греда!
Стария дифузор няма изтумбената част на ушите за закрепване. Съответно новия подпира в гредата под радиатора. Беше вече тъмно, аз зъл, мръсен и потен.
Хванах чука и намлатих така старателно подготвения за монтаж дифузор. Изправих издутините, без тая на новото ухо, щото там беше така яко заварено и укрепено, че няма кривене. Нанесох поредица силни удари по гредата и в крайна сметка влезе.
Слглобих в тъмното маската и бронята и с това приключих за снощи.
Ето го новия радиатор на колата:
b6eb78cd154da9ab07173a11e92b575a.jpg

Дано си е струвало всичките мъки.
Естествено, сложих и нов термовклювател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досглобих Шкодата. Първите впечатления след модификацията са отлични. Вентилаторът от Фелиция определено духа по-силно. Новият термовключвател. е с по-ниски температури на включване и изключване и сега за сега колата не грее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.06.2020 г. at 18:58, The Best Forman написа:

Фелицията ако е 1.6 или 1.9 Д или е вграждан климатик , може и да по-мощни , а по времето , когато се борех с "детските болести" , Кадета и Голфа бяха най-много по моргите ;)

Един смолянски Академик по Шкодите и токовете слага от Лада , те също са доста мощни .

И аз ще поставя един дифузор от фелиция 1,3 Mi /Мpi , имам на какво .

Тука формата му е важния фактор , а  не силата , големината на лопатите и копактността на руското.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи му и реле на тоя включвател , както ти казах и ще изкара вечно. ;) Тея , оригиналните скоби са ужасни, това беше 1 вото което смених на моята. Не една , а всичките :) но взех твърдички, не онея кашкавали от женския пазар.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

В крайна сметка колата продължи да бълбука и свалих главата...

В крайна сметка в двата средни цилиндъра имаше водица. Гарнитурата е приключила земния си път.
Колегата Миро ми съдейства за цялостна ревизия на главата - цялостно почистване, проверка за пукнатини, челен шлайф една десета, обработка на легла и клапани, нови гумички, една нова тапа...

Оттам се хванах да я събирам и още не съм я досъбрал. Вече е с качена глава и колектори, регулирани клапани, остана да сложа свещите, капачката с кабелите, да вържа жила и маркучи, да сложа въздушния филтър и да напълня системата с вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.