Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[S105GL'79 Project] Lenka


Хашек

Recommended Posts

Сложих каквото ми продадоха на Симеоновско. Я разкажи какво повече предлага гарнитурата от Фабия? Не че си спомням в детайли как е изглеждала тая - просто нормална съвременна гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално на Temak гарнитурата за Фабия 1 е по-добре импрегнирана от фаворитовата и не гние толкоз лесно над водната риза.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рано или късно всички минаваме по този път. Най-добрата гарнитура е на Elring, по-тънка е и като изработка е най-пипната.

Интересно защо си с 8 алуминиеви пръта на повдигачите. Това не знам доколко ще се отрази добре на хлабината нанклапаните при добре загрят мотор. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, SKODA 105 RS написа:

....

Интересно защо си с 8 алуминиеви пръта на повдигачите. Това не знам доколко ще се отрази добре на хлабината нанклапаните при добре загрят мотор. ?

Ако е на 0.25 хлабината , няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно, че при MPi механично повдигачите са доста по-малко натоварени, заради разликите цялата конструкция на клапан, пружина и тарелки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я досъбрах и я подкарах. Колата работи без забележки. Вдига 90 градуса, отваря термостата, спада на 80, пак достига 90, включва перката и сваля на 80 и така си ги държи. Натисках я, карай на пета с ниски обороти... 80. Това при 26 навън. Вентилаторът с дифузор от Фелиция и новия радиатор от подобрения тип действително вършат работа. Шкодата държи с едни 10 градуса по-ниска температура. Дано това да й е правенето по охладителната система. Ще я пробвам и на магистралата - може още днес. 

Масло не гори, не съм доливал вече към 3000км от смяната. 

Планирам да сложа педалния възел от 105ГЛ и ако не ме мързи, чисто нов 32СЕДР. Това са елементарни неща, ще станат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах към 150км, включително и днес съм с нея.
Никакви проблеми с греенето, наистина си стои на 80. Пробвах я и нагоре до Кремиковския манастир, и в задръстването, просто не грее и не грее. Новият вентилатор върши отлична работа - със стария като вдигне температура и не пада, а сега включи ли, директно слиза на 80 и си стои там.

Понеже не беше мита отдавна, я измих основно.
1f03c14a63709d5d0d2a9fa2e91bef53.jpg

До манастира ходихме в отбор с Москвич 412.
0018a721be1051ea2179c9a94e0b9b21.jpg

Е, чистата дванайсетка и без да се напъва върви повече, но в крайна сметка и шкодичката държи фронта.

Наумил съм да пера ГЛС мокета за багажник и да сложа луксозната кора с мокет пред задното стъкло. Нали разглобих 105ГЛ - ще се възползвам с кеф от частите й.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица сменихме накрайниците и направихме реглаж на геометрията. В моментът воланът е направо при движение направо, както е и нормално да бъде. Старая се да я карам максимално много, вече навъртях няколкостотин километра след ремонта. Шкодата се държи отлично, вече не грее. Не губи течности, всичко си е на мястото.

Остава да я заредя с антифриз. Взех 7л Пежовски концентрат на -72 градуса, карам си всичките коли с такъв и е супер. Жалко, че я бях заредил с нов антифриз пролетта, но все едно - след две нови водни помпи, нов радиатор, нов кран за парно, ревизия на главата, нов термостат... От антифриза нищо не остана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се похваля. Шкодата твърдо не грее. Уикендът ходихме до Пловдив на рожден ден. Особено се изкефих на връщане. При над 25 градуса навън по баира преди тунела на "Тракия" посока София с 4 човека (аз и детето сме колкото двама възрастни:), с пълен преден, пълен заден багажник, пълна газова, със 120 нагоре (толкова може) и не вдигна даже и 90 градуса. Види ли равно, моментално отива малко под 80. Това за Шкода си е постижение.
Иначе, тръгна да се развива кухия болт за вакуума на делкото към карбуратора. Завивам с малката тресчотка, каза хрус. Оглеждам се, взимам си клечка от земята и я набутах в отвора. И кво, и нищо - пак си върви. Ще пробвам тая вечер все пак да изхвърля тоя карбуратор - откога му се точа. Иначе ще си кара с клечката до второто пришествие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата ти се държи точно така, както трябва. Значи системата ти е изправна. И аз доста ядове съм брал на тази тема, но когато всичко е наред, трябва да си е така. С термостат, който отваря на 80 градуса, в момента ми вдига 90 само  когато се прибирам вкъщи, понеже живея в планината и има малко изкачвания. В града не включват перка. Преди, с термостатите на 87 градуса постоянно трябваше да включвам перките. Ако има мизерии по охладителната система, т.е. ако не е промита хубаво, също може да загрява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

27cbdf5b009532f44745c0638fe92565.jpg

В събота поставих ето този чисто нов карбуратор на Шкодата. Това е Иков 32СЕДР за Шкода 120Л (код 2932) - новия вариант за т.нар "японки".
Като го разгледах какъв е новичък и симпатичен и ми дожаля да го преправям с механична втора клапа.

Та свалям аз стария (пак 32СЕДР 2932) и какво да видя? Според дебелите книги положението на дроселовите клапи се регулира в завода или със спецален инструмент. Регулировъчните винтове са достъпни само отдолу (при свален карбуратор). Да де, ама ние имаме Шкода "направи си сам" и понеже е на газ, трябва да си въртим винтовете, щото иначе не идва празния ход.
Някой някога сложил два винта с нормални глави (заводски са без глава, само стебло с резба и шлиц за права отвертка). Ииии - ти да видиш! Втора клапа си има едно палче на лостчето и удря баш в главата на винта. И съответно втора клапа не се отваря напълно, а само на 50-60%. Буквално си седи под 45-50 или от сорта вместо под 90 градуса спрямо хоризонта.
Изненада. На новия карбуратор направих тая простотия само на първа клапа, за да ми дойде празния ход.
Пробвах със заводските настройки - ни на бензин, ни на газ работи - държеше около 400 мин-1, когато не загасне.
Е„ сега си има празвн ход. Вчера я изтествах до Бяла Слатина и обратно. С пълна газ й дойде някой и друг кон.
Йорданкино го катери на 5-та със 120 на газ, което е чудесно.
Не е станала нито бърза, нито мощна кола, просто е една идея по-добра.
На връщане се засякохме с Юри. Неговият Таунус е много по-бърз, но все пак, Шкодата достойно си пърпореше със 100-120 и дори задмина няколко коли.
Доволен съм. И гори към 8/100 газ, което е много, много малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж правих карбуратора на Формана (Иков-ЛЕКР 28-30) по книга - с лофтомери , с нагласяне на клапи и дължини на вакуумната клапа и ... нищо не стана :)

 

П.П. Остави една кофа и гъба зад Варшавата , като имам път към нея да и ударя едно миене , че много пепел е събрала .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От вчера Шкодата е заредена с антифриз. Парното работи отлично, сутрин загрява за нула време.

Варшавата отвреме - навреме я мия. Последно я изкарвах преди може би два месеца.

Монтирах й огледало, разходих се 50км и това й беше. Никак не ми остава време за всичките коли.

8747157dadd12064739bed9100e5b16e.jpg

 

Сега на Волгата е разглобен задния мост - има за смяна пиньон и корона. Варшавата иначе си е в пълна бойна готовност, но от две години почти не съм я карал .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варшавата добре си стои на сухо и на завет на подземния паркинг, редом с жигулата, добре ги пазиш, респект.?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Преди  две седмици заредих Шкодата с антифриз. Карам си  я отвреме - навреме и няма никакви забележки. С новия карбуратор определено тръгна по-добре.

В неделя ходих с Шкодата да си взема Волгата.

Тази година с нея също имах приключения. Вечната мъка с намирането на части и при М-21 я има.

Лятото с жена ми и сина  ходихме на море със старата Волга. Миналата година е била три пъти на море, ходи до Гърция и Турция. Тази отиде и ни върна от Слънчев бряг.

Хубаво, ама на връщане от морето задния мост на Волгата се предаде. На колата беше моста от Донора - черната Волга М-21С. Миналата година в Одрин оригиналният мост на синята започна силно да шуми и буквално на ниска скорост се усещаха тласъци. И въпреки това, Волгата си ме прибра до София и то с бая висока скорост. Трябваше да ходим на Спасовден и без да правя нищо, взех моста от черната (свалих полуваловете и спирачките на синята и ги сложих на другия мост)... Колата си вървеше и то добре. Отиде и на още едно море 2019, и до Добрич на парад...
Хубаво, обаче пак тръгнахме на море тая година. През цялото време съм карал бързо - 100-110 и нагоре. Жега, 500км в посока.
Иии - пак зловещ шум. Мислех, че е кутията. Не!
Пак извлякох донора. Вдигнахме синята, оправихме й ръчната спирачка. Пак гласихме (и нагласихме кардана).
И какво? Мостът е аут.

Мина месец - два, докато моя приятел Драго от Скравена намери време да се занимава с моята кола. Правил ми е моста на Варшавата и съм страшно доволен. Каза ми, че пиньон и корона на М-21 е изключително рядко да заминат. Вика - донеси лагер и семеринги и да я правим.
Оказа се, че освен един превъртял лагер, пиньонът и короната са станали на нищо. Е, черната Волга вероятно е около и над 500000км. Била е дълги години служебна в Окръжния народен съвет - Ловеч. Бракувана е 1977г, после става частна и е вървяла активно до преди 10г. Не е теглила ремарке, ама е карана, карана, карана.
И се почна нова сага. Пиньон и корона 9/41 зъба за Волга. Стават само от Волга М-21 и от нищо друго. Моделът е спрян от производство през 1970г, преди точно 50г.
В интерес на истината, предавателно отношение 4,55 имат и други коли, например Варшава. Но при Варшавата главното предаване е конусно, а при Волгата е хипоидно, демек с непресичащи се, изместени оси на пиньона и короната. В резултат при Варшавата зацепва на зъб и половина, а при Волгата на три зъба едновременно и е много по-здраво. И при УАЗ има конусни главни предавания. Волговите, както вече, казах, са по-здрави обаче. И с рязане и преправяне на кожуха, може да се насади Волгов диференциал на джип.
Оттам, пиньон и корона за 21 ги търсят, колкото и да няма вече живи Волги. Из София се оказа, че няма налични.
Почвам да звъня. Излиза ми късмета в един друг магазин в град Х. 160лв. комплект, добре. Пращат ми, броя зъбите и пращам на Драго. Всичко си е омазано с грес и вързано с тел. Пиньон и корона се продават само комплект и следва да са подбрани от завода. Драго ги чисти от греста и ги слага. Изненада - короната не е от Волга и не се зацепват по никакъв начин.
Втори дубъл. Звъня - така и така, дай други. Еконтът. Броя зъби, отвързвам телта, пробвам - зацепва. Ура! Хайде пак Еконт до Драго.
Монтира новите. Изненада! Двете половини от моста не могат да се сглобят. Короната е по-дебела с 5мм! И то отворите на болтовете са си вкопани, не може да я шлайфаш. Трета бройка няма.
Ще ми върнат парите, обаче голяма греда!
Звъня във Варна - давам вече и размери - ще проверя дали имам, изчакай. Звъня в Пловдив - Магинекс. Имаме! Колко струва? 360 лева.
Чакам си аз, овесил нос, обаче се разнася звън от Варна! Имам и то съветски! 240 лева. Бързо Еконта. Това ще да е!
И така - в крайна сметка поставихме нови лагери на пиньона (СССР), на короната (Чехия), нови пиньон и корона (СССР), нови уплътнения навсякъде по моста. Масло Кастрол.
Драго завъртя тестова обиколка - готова е, идвай!
Товарим се на Шкодата с колегата Автолюбител и отиваме. Правя проба на Волгата!
Ей, родих се! Не се чува звук от трансмисията. Няма вой, няма троп, няма клоп. Няма вибрация. Само звукът на двигателя се чува и Волгата спокойно се носи по шосето.
Голям кеф!

c3d3877a2be62f1beede7246bf6cc7a4.jpg

af632a77eeb14e3aae14b7b1708df5b6.jpg

И бойната Шкодичка държи фронта! Никакво греене, пробвах я с неприлично висока скорост за стара Шкода по магистралата. Върви, стои стабилно и изобщо най-накрая вече е изправна кола!
И гори нищо! И е безшумна.
4961580f4ad67742ab6327f69be09996.jpg

Сега ще си покарам Волгата бавно и полека едни хиляда километра, за да не правя повече мост.
За момента съм свръх доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

ce02e81c653b122c98728b08606c6caf.jpg

 

Общо взето, нищо интересно не се случва със Шкодата и това е добре. Карам я активно, след последните ремонти няма никакви проблеми.

На снимката са две Шкоди от 1979, в двете възможни зелени бои - кипарис и маслина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

От самото начало ми се иска да видя как ли ще стоят стандартните железни 14-ки с рингове и тасове на колата.

Понеже ми се ще да карам и на сняг, реших да изпълня замисленото със зимни гуми.

Джантите - стандартни Шкодови 4 1/2 - 14 ги взех от Коце - Малкия. И петте имат обозначение 11-66 от вътрешната страна. Дали са от ноември 1966, или това е друг някакъв код, не зная. Някой ако знае - да каже.

Ето какво се случи след като се разделиха с ръждата посредством пясъкоструй и след това получиха прахово покритие. Цветът си е заводския за Шкода. Идеите за жълти, червени, бели и още други подобни извращения остават за друг път.

177b81fc8c235b43e58b731114eeacc2.jpg

 

cafbde6af453b8a59d8322b6afe88267.jpg

 

Ето и декоративните елементи за ранна Л/ЛС/ГЛС:

78381573d0c34e1d5609d1d02faf19d7.jpg

 

4af6dad245b6c879b8a28a7dcf53287c.jpg

 

Цялото упражнение е най-вероятно излишно - едва ли ще навия хиляди километри зимата точно с тази кола, но не пречи да опитам. Откакто не грее и всичко й работи, я ползвам доста активно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямам търпение да видя как ще застанат, много са красиви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, m_g написа:

От самото начало ми се иска да видя как ли ще стоят стандартните железни 14-ки с рингове и тасове на колата.

Понеже ми се ще да карам и на сняг, реших да изпълня замисленото със зимни гуми.

 

Не се ли предлагаха всесезонни гуми с този размер?

Кеф ти с ляти джанти, кеф ти с тасове - по всяко време. Зимата не е добре за хрома, но ти каза, че няма да я караш много.

Има си чар и с тасове. За изпълнението няма какво да коментирам. Перфектно, както винаги. Честито!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи на бързо се захванах да търся тасовете с ринговете. Тук тасове, там тасове, няма ги. Е, намерих нови тасове за стара Октавия (кога, по дяволите, ще си купя Октавия, ама нейсе) , за Варшава... И един комплект за 120 - пак нови (това е втория комплект). Уикендът ще ровя по-обстойно. Вкъщи са, и сигурно 5 пъти съм ритнал точния кашон, ама на.

На -12 Шкодата запали безпроблемно. Новият карбуратор си е нов карбуратор.

Парното учудващо грее и предвид добрата херметичност на купето, вътре определено не е студено. Е, Жигуловото парно няма коя стара кола да го бие, но и Шкодата се държи достойно на студа. Много ми хареса как се държи на сняг с летните Барумки. Върви като луноход. Бях забравил как се кара кола на задно, на която 80% от товарът пада отзад. Е, в моя случай е сигурно 40/60, щото си тежа на мястото и има разни предмети в багажника. Но все едно, май може да се кара и без зимни гуми, стига да не се бърза, но то и така, и така, карам с 40-50. Без ЕСП не ми се правят глупости. Вчера на нормалната кола на няколко пъти ми се включи, въпреки отличните зимни гуми. Новите коли са друга бира, но и 120 определено може да се движи на студа.

Вече дали купето ще издържи повече от три зими, съмнявам се, но и там процедурата е ясна. Правил съм и пак ще правя.

Бате Жоро, за всесезонни - със Шкодовият размер няма нищо. То 155/80R14 няма въобще, та поръчах пак Барум, но 165/80R14.  Държа на високи и тесни гуми заради комфорта и проходимостта. Пък и външният вид на старата кола не е адекватен с нископрофилна гума, а аз си обичам колите да са като от каталога. И километражът почва да лъже безобразно с малки гуми... 

Да видим какво ще излезе като дойдат гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, m_g написа:

Пък и външният вид на старата кола не е адекватен с нископрофилна гума, а аз си обичам колите да са като от каталога.

 

Аболютно! Външния вид отива на кино.

Задномоторните са доста проходими на сняг. Това съм го разбрал от дългогодишния ми опит със 120ката./да не говоря и за на баща ми стотачките, но там само се возих и бях страничен наблюдател/ И е благодарение на задно разположения мотор. По онова време нямаше и зимни гуми. Карах си я със заводския Барум. Катерил съм и стръмни планински наклони.

Много добре се държи колата, за разлика от други соц.автомобили. Спирам на заснежен наклон и спокойно си тръгва от място. Гази и по-дълбок сняг. Малко е по-трудно управляема заради леката предница, но и на това се свиква. Просто трябва да се има предвид.

Отчитам, като малка грешка, че си взел зимни гуми, щото може да решиш и лятото да си я караш с тези джанти. Не, че не може и лятото със зимни гуми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.