Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Roomster?


KLF

Recommended Posts

Здравейте!

Новак съм във форума, абсолютно начинаещ съм и по отношение на познаването на марката Шкода. Решил съм да купувам Roomster, но имам известни колебания и ще се радвам за съвет от притежатели на Шкода.

Първо се колебая за типа двигател, който да избера. Карал съм и бензин и дизел до момента и мога да кажа, че за мен и двата си имат предимство. Спрял съм се на 70 или 80 к.с дизел или 101 к.с бензин. Малко ме притеснява разхода на бензиновия. От друга страна годишно не навъртам повече от 10-15 хиляди километра. Цената при посочените мотори е сходна. Не съм човек, който обича да кара бързо, но не съм сигурен дали 70 к.с. ще са достатъчни за това купе.

Второ, без да искам да обидя никого, но ми се струват малко евтинки материалите вложени в интериора. В момента карам Нисан Алмера, модел от преди 3 години, и смело мога да кажа, че като серийно оборудване е далеч над Шкода. Особено ми се струва смешно да ти казват, че радиоCD-то е екстра, че дори и климатика. Да не изреждам ел. стъклата или пък абсурдните капаци за жабката??? Имах възможността да разгледам колата отблизо и ме привлече простора, защото това ми трябва като човек, който търси семейна кола. Дамаските обаче са смехотворни и като цяло усещането вътре е някак пластмасово.

Трето, четох противоречиви мнения за сервиза на Еуратек. Явно е скъпо както в повечето фирмени сервизи, но колко би ми струвала да кажем смяната на маслото и филтри. Трябва ли да дам заявка за сервиза месец или два предварително? Ако да кажем се счупи нещо по окачването в рамките на двугодишния период ще бъде ли оправен проблема без дълги спорове дали това е станало поради неправилна експлоатация на автомобила или заради лошото състояние на пътищата?

Останалото са дреболии, като например твърдението на един приятел, че гредите на Шкодите гниели здраво и след две-три години започвали едва ли не да се разпадат. За мен това е несериозно, но очаквам мнения по въпроса.

С коя застрахователна компания работят Еуратек и какъв е процента на застраховката от стойността на автомобила?

Ако я купя сега означава ли, че ще дойде със зимни гуми?

Включена ли е резервна гума в окомплектоването на автомобила или и това е абсурдна екстра?

Благодаря предварително на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 Добре дошъл! Аз за жалост съвети не мога да ти дам, понеже карам малко по-друг вид Шкода :P . Мога само да ти кажа, че сред всички "баничарки" Руумстъра е най-добрия избор според мен. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и от мен! Ти евентуално ще си първият притежател на Руумстър в този форум, така че май ние ще трябва да черпим от твоя опит с този нов модел... аз дори не съм виждал още такава кола по улиците на София :)

На повечето от въпросите свързани с оборудването, гумите и т.н. най-добре биха ти отговорили в Еуратек.

Колкото до мотора от това което съм чел във форума и изобщо, аз лично бих избрал най-мощния вариант, при положение че цената е сходна, а доколкото знам разхода е незначително по-висок, особено след както не караш много едва ли ще усетиш разлика. Обаче този тип автомобил предполага по-универсално използване, т.е. понякога пренасяне не само на самото купе, но и на на по-тежки и обемисти товари - тогава определено ще се усети разликата в мощността.

За гниенето - мисля че е вярно, но само за по-старите модели като моята Фелиция 95-ти набор например, но дори и за нея пак е пресилено да се каже, че за 2-4 години заминава - по-скоро след 8-10 г. започват проблемите...

 

Успех с покупката и ни дръж в течение! ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Второ, без да искам да обидя никого, но ми се струват малко евтинки материалите вложени в интериора. В момента карам Нисан Алмера, модел от преди 3 години, и смело мога да кажа, че като серийно оборудване е далеч над Шкода. Особено ми се струва смешно да ти казват, че радиоCD-то е екстра, че дори и климатика. Да не изреждам ел. стъклата или пък абсурдните капаци за жабката??? Имах възможността да разгледам колата отблизо и ме привлече простора, защото това ми трябва като човек, който търси семейна кола. Дамаските обаче са смехотворни и като цяло усещането вътре е някак пластмасово....

Не вярвам някой да се обиди. Но се надявам в крайна сметка някои хора да разберат, че повечето пари за даден автомобил от концерна VAG не са само заради емблемата. Харесвам Шкода, фен съм на марката, но няма как да си затворя очите за очеизвадни неща. Твоите думи са си буквално ... на място.

 

А конкретно за модела, който те интересува - според Ауто Мотор унд Шпорт (бг изданието) в една статия за колите от този клас Руумстър е на 1-во място като двигател, обем (простор) и изпълнение. Предполагам си обиколил другите автодилъри за да видиш те какво предлагат в този клас. Ако не си - направи го. И ще се върнеш, за да си купиш Руумстар-а ;)

 

Относно сервиза - там мненията са противоречиви, както е и предполагам за много друг официални сервизи. Проблема (според мен) при повечето от тях е, че имат големи продажби, а много бавно (някои дори никак) разширяват сервизната си база. Въпроса с наличностите също е спорен - зависи какво ти трябва. А за срока на доставка - тук вече ЕТ са СУПЕР бавни.

 

Успех ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и добре дошъл в клуба :smt004 Добре си избрал марката Шкода, не мисля че ще те разочарова, ако и се довериш.

Не знам какво не хареса на интериора, за мен това е един от най-добрите правен от Шкода. Мисля, че дори може да съперничи на този на Октавия 2. Лично впечатление ;) Колата действително е доста просторна, но багажникът ( без сваляне на седлаките ) си е леко казано под очакванията. Вярно на 1-во място е в Ауто Билд, но с тези цени... малко се излагат. Не знам какво търсиш, но Октавия 2 е също толкова просторна и според мен по си заслужава за семейна кола. Ти си решаваш де, не те агитирам :lol: Но Октавията с най-слабият си двигател 1,6 и първото ниво на оборудване е доста добра алтернатива ;) Успех с избора, но имай в предвид, че детските болести тепърва ще се избистрят при Руумстера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 Добре дошъл! Аз за жалост съвети не мога да ти дам, понеже карам малко по-друг вид Шкода :P . Мога само да ти кажа, че сред всички "баничарки" Руумстъра е най-добрия избор според мен. Поздрави! :)

Привет, goga! Не знам по кой критерий според теб Руумстър-а е най-добрия!!!

Ако е по цената, за това което се предлага - ОК! НО!!! Не може да изкарваш на пазара "баничарка" последен от всички и тя да бъде с толкова забележки и да бъде на нивото на другите! Най-малкото е несериозно!

Освен това - бях с този автомобил на Боровец. Имах възможност да карам от с.Радуил до Боровец отзад с друг автомобил, чиято марка няма да кажа,че ще е като реклама, но той е в същия ценови клас и от почти същия тип - ами през цялото време "подпирах" Руумстъра отзад! Колегата отпред беше карач, двигателят беше 1.9 TDI, а аз бях с 1.5 л. дизел, но с доста по-дълго междуосие! На всяка права дърпа и на всеки завой....го настигам - стабилността в завой не е на необходимото ниво!

Фен съм на Шкода и карам Шнода от 20 г., но....това са фактите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е много относително :lol: Но е ФАКТ, че Ауто Билд го определят като номер 1 измежду : Peugeot Partner, VW Caddy и Opel Combo ! Като победител измежду всички тези модели в съотношение цена качество е... НЕ Шкода, както всеки очакваше, а... Opel :)

 

scorost, за какви забележки говориш ? Аз досега никакви не съм чул, може би единствено за дизайна, ама всеки е с различен вкус :roll: е и цената според мене е малко висока, имайки в предвид пазарния сегмент, но от Шкода явно са решили че няма да подържат завбъдеще досегашния имидж...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 Добре дошъл! Аз за жалост съвети не мога да ти дам, понеже карам малко по-друг вид Шкода :P . Мога само да ти кажа, че сред всички "баничарки" Руумстъра е най-добрия избор според мен. Поздрави! :)

Привет, goga! Не знам по кой критерий според теб Руумстър-а е най-добрия!!!

Ако е по цената, за това което се предлага - ОК! НО!!! Не може да изкарваш на пазара "баничарка" последен от всички и тя да бъде с толкова забележки и да бъде на нивото на другите! Най-малкото е несериозно!

Освен това - бях с този автомобил на Боровец. Имах възможност да карам от с.Радуил до Боровец отзад с друг автомобил, чиято марка няма да кажа,че ще е като реклама, но той е в същия ценови клас и от почти същия тип - ами през цялото време "подпирах" Руумстъра отзад! Колегата отпред беше карач, двигателят беше 1.9 TDI, а аз бях с 1.5 л. дизел, но с доста по-дълго междуосие! На всяка права дърпа и на всеки завой....го настигам - стабилността в завой не е на необходимото ниво!

Фен съм на Шкода и карам Шнода от 20 г., но....това са фактите!

 

Здрасти ,scorost. Ами честно казано се позовавам на написаното по списанията, не на личен опит :oops: . Иначе, като спомена Боровец и Руумстър, значи си бил заедно с братовчед ми на този тест :) . Божан Бошнаков се казва и бачка в "Ауто Мотор унд Спорт". Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележки?

1. Не останах доволен от работата на системата MSR, която се монтира серийно. При всяко по-сериозно потегляне се въртят гуми, като за световно дори на празен отзад автомобил!

2. Като стана дума за серийно оборудване:

Два броя челни Airbag за водача и пътника до него, ABS + MSR, регулируем по височина и дължина волан с електромеханичен усилвател, оборотомер с дигитален частовник, система "Varioflex" за моделиране на задните седалки, предни и задна чистачки с регулируем интервал и пръскачки, триточкови предпазни колани с пиропатрони за донатягане, прекъсване на горивото при удар, имобилайзер вграден в ключа, таблото и двигателя, брони с цвета на купето, фарове "Clear optic", декоративно защитни лайсни на вратите, надлъжни рейки на покрива, калобрани отзад, четири високоговорителя с антена, поленов филтър и система за рециркулация на въздуха в купето, зумер за забравени светлини и незакопчан колан на водача, пепелник, запалка с осветление, лазерна маркировка на стъклата, стоманени джанти 5J x 14" с гуми 175 / 70 R14 за двигателите 1,2 HTP / 64 к.с. и 1,4 MPI / 86 к.с. и стоманени джанти 6J x 15" с гуми 195 / 55 R15 за останалите модели, големи декоративни тасове и др. Арматурно табло с тъмен цвят и възможност за избор на тапицерия с цвят синьо/светло сиво или червено/светло сиво.

Това е то серийното.......вярно е че е за 17 985 лв и за18 860 лв ама с най-малките и най-смешни мотори - 54- и 64 к.с.!!! Срамота, та Fiat от 1.2 вече изкарват 80 к.с......

Ако искаш нещо човешко - ще се бръкнеш още: Следващо ниво СТАЙЛ

Цялото серийно оборудване на РУМСТЕР плюс: климатик с регулиране на температурата, бордкомпютър, странични Airbag за водача и пътника до него, предни електрически стъкла, централно заключване, тонирани стъкла с UV филтър, седалка на водача с регулиране по височина, кутия за вещи под седалката на пътника до водача, джобове в облегалките на предните седалки, странични огледала и дръжки на вратите с цвета на купето, хромирани елементи в интериора, две затварящи се жабки в арматурно табло от по-меки материали с горна тъмна и долна светла част, кори на вратите със светъл цвят, възможност за избор на тапицерия с цвят синьо/тъмно сиво и сиво/тъмно сиво. И....цената вече е 20 875 и 21 695 пак с пикливите мотори!

Ако се загледаш какво получаваш за близо 3 бонбона.....смеееех, смеееех!

Искаш по-комфортно? ОК, тогава си взимаш КОМФОРТ

Цялото серийно оборудване на РУМСТЕР и СТАЙЛ плюс: дистанционно управление на централното заключване, затъмнена горна част на челното стъкло, лети джанти 15" дизайн "Avior", странични огледала с подгряване и електрическо управление, седалка на пътника до водача с регулиране по височина, кутия за вещи под седалката на водача, осем токолони с антена и антенен усилвател, фарове за мъгла, подлакътник отпред, мрежа за укрепване на багаж в багажника. За модела СПОРТ арматурното табло и тапицерията е само в тъмен цвят. За модела КОМФОРТ арматурното табло е с тъмна горна с светла долна част, а корите на вратите и тапицерията е само със светъл цвят. Да ама цената вече стана.....22 685 и 23 490 пак за малките мотори.

За всички, които искат да знаят, през това време цените на големите мотори са с по 6-7 хилки отгоре тези цени!

Хайде и на края смешните екстри:

На моделите ШКОДА РУМСТЕР могат да бъдат поставени в завода следните допълнителни екстри: климатик - 1860 ЛЕВА, климатроник - 2342 ЛЕВА (за РУМСТЕР), климатроник - 482 ЛЕВА (за СТАЙЛ, СПОРТ и КОМФОРТ), централно заключване (за РУМСТЕР) - 435 ЛЕВА, темпомат - 218 ЛЕВА, ASR - антибоксуваща система - 62 ЛЕВА, ESP - електронна стабилизираща система - 715 ЛЕВА, фарове за мъгла - 358 ЛЕВА, подгряване на предните седалки - 358 ЛЕВА, ел.огледала с подгряване (за СТАЙЛ) - 311 ЛЕВА, задни електрически стъкла (за СТАЙЛ, СПОРТ и КОМФОРТ) - 311 ЛЕВА, прожекторни фарове следящи ъгъла на завой (за СТАЙЛ, СПОРТ и КОМФОРТ) - 933 ЛЕВА, фарове за мъгла следящи ъгъла на завой - 544 ЛЕВА (за РУМСТЕР и СТАЙЛ) и 187 ЛЕВА (за СПОРТ и КОМФОРТ), щит под двигателя - 317 ЛЕВА, радиоапарат Skoda Beat - 342 ЛЕВА, радио CD Skoda Dance MP3 - 606 ЛЕВА, Maxi-DOT дисплей - 311 ЛЕВА, сензори за паркиране отзад - 476 ЛЕВА, стъклен панорамен покрив с щори - 1275 ЛЕВА и много други. Интерфейсната заводската алармена инсталация е с цена 1066 ЛЕВА за РУМСТЕР, 631 ЛЕВА за СТАЙЛ и 401 ЛЕВА за СПОРТ и КОМФОРТ.

3. Да бяха се сетили, че вече къде-къде по-малки дизелови мотори имат 6-степенни кутии!!!

И нищо лично, но ако очакваш от AUTI BILD да посочи, че френски автомобил е по-добър от немски/или негов дериват/ явно си добре заслепен! От 100 години немските списания са тенденциозни , дори и при тестове между немските марки пак имат предпочитания....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че цените са доста високи това няма какво да се коментира. И мене ме дразнят някои дреболии, които те ги смятат за екстри и трябва да се заплащат, ама явно от VW са решили да променят досегашния имидж. Аз нито съм карал Руумстер нито имам някакви определени симпатии към модела. Исках само да чуя различни мнения за най-новата гама, която ми е интересна, защото досега такава в Шкода нямаше ;) Без да броим Фургонет :) Но в крайна сметка по-добре да има плурализъм, макар и на такава цена.

Аз не знаех, че слагат 54 коня на това купе :? Това вече ми се струва тъпо. Но пазара ще се ругулира сам, още повече с излизането на Logan MCV. Поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отговорили!

high_octane в интерес на истината си мислех за Октавия, но ми идва малко скъпичко: Октавия Класик 1,6 MPI/102 k.c. 30 062 лв за комби или 28 556 лв - седан. Да не говорим за малко по-високото ниво на оборудване!

Колебанията ми по-скоро бяха между Фабия и Румстър. Хареса ми новия дизайн на втората и по-големия обем. Аз съм си височък и ми е малко криво като ме подпира тавана отгоре :)

В крайна сметка обаче може и да преразгледам варианта Фабия, но ми се щеше да видя новия дизайн и съответно какви ще са новите цени.

Все пак какъв е срока на доставка от ЕТ?

scorost ще се радвам ако споделиш и други впечатления от управлението на Румстър пък било то и толкова за кратко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично на мен Румстъра много ми допада. Качеството на материалите е с пъти по-добро от някои марки автомобили, особено Дачия, Ситроен и Пежо, та дори и от някои Тойоти. Аз също съм висок - 190см., но във Фабията се чувствам перфектно, дори не ми е супер зле на задните седалки. Румстъра ми беше доста по-просторен обаче. Лично аз много се кефя на този Румстър,незнайно как но много ми влезе под кожата. Ако бях на твое място не бих се колебал - вземи Румстъра. Единственото негативно нещо е че може би има детски болести, въпреки че повечето компоненти са заимствани от сегашните модели. Ако аз щях да си купувам Румстър задължително бих си взел стъкления покрив :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата Фабия "чука на вратата" и ако почакаш ще имаш избор - нов модел на по-височка цена/предницата е 1:1 с Руумстър/ или стария модел с евентуални отстъпки/което май не е сигурно :D /

В интерес на истината трябва да кажа, че направих едно кръгче на писта Дракон с голямата червена дизеларка на Руумстър/виж снимката/ и като вървене и стоене по завоите ми хареса. Все пак това не е автомобил за писта! ;)

Всъщност не е лоша компанията отзад - Субару, Нисан 350Z.... :D

http://scorost.mylivepage.com/image/281 ... CF0935.JPG

http://scorost.mylivepage.com/image/281 ... CF0937.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR - антибоксуваща система - 62 ЛЕВА
евтинияяя!!!

 

сроковете на доставака за Октавиа и фабиа са 90 дни.Мнението на собственици на фабиа който карат с най-малките 3 цилиндрови двигатели който са по 54-64 к.с. казват че в някой случай са им слабички, а колата която си харесал изглежда по голяма. според мен замисли се над по- големите двигатели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скорост, тая твоя професия много ми се нрави - нямате ли някое свободно местенце за мен във фирмата? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено се боричкат за мястото на тест-пилота! Никой не се натиска да снима и да мръзне отвън! :D

Аз обичам и да снимам, не само да карам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Тест-пилот" е силно казано, но в общи линии да! В същото време журналист, защото сега с това си изкарвам хляба - правя ТV предаване за автомобили. Основни професии преди години - автомонтьор и проф.шофьор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет KLF и аз като теб съм нов тук :mrgreen:

Това което мога да ти кажа, е че колкото е по-нов модела, толкова по скъп излиза. Просто много от така наречените екстри като климатици, климатроници и прочие в началото ги дават като опция, а след около 6 месеца вече уж се монтират серийно. Така беше и с новата Октавия. В модела елеганс ако не се лъжа в началото имаше само климатик, а вече елеганс се предлага серийно с климатроник, и дори система за паркиране назад, а преди тази система се предлагаше като опция и струваше 622лв.

Така че моят съвет е ако можеш да поизчакаш и дане се хвърляш докато модела е нов. Но ако имаш излишни пари давай.

Относно Румстера, не мога да ти кажа почти нищо, има един брой на списание Ауто Билд, в него има цяла статия посветена на него, за съжаление не мога да открия в кой брой беше, ака го открия пак ще пиша. Успех и дано да кажем и ЧЕСТИТО :smt044

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що подаднах на това:

http://www.skoda-auto.com/global/model/roomsterscout/

 

Айде вече има и Румстер Скот честито :smt010

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Scout-a и аз го видях и ми хареса доста. Май наистина ще поизчакам малко с Румстъра или направо ще се спра на друг модел. Много ми се иска да видя новата Фабия комби ама сигурно ще се бави поне 3-4 месеца още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://cars.actualno.com/news_85361.html

 

http://news.ibox.bg/news/id_1123958698

 

Мога да помогна само с това, ако питате мен си е жив Румстер :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.