Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колата не пали [вече пали] :)


orange!

Recommended Posts

Преди 2 седмици колата не палеше - имаше ток, всичко светеше нормално, акумулатора си беше на 12.4 В, но като врътна ключа само се чува "цък" от към стартера, той изобщо не завърта и всички лампи изгасват.

 

Тогава я запалих с бутане, покарах, пак пробвах и пак същата работа - отидох при Симо, той предположи че е стартер, свали го за ремонт и сложи някъв оборотен, пробвах да запаля и ... пак същата работа.

 

Решихме, че се е скапал акумулатора, Симо ми даде някъв негов за 1-2 дни докато си купя нов. Пробвах да запаля, завъртя леко веднъж, но не запали, и после пак само "цък" ... Симо каза че и неговия акумулатор е паднал и запаля с бутане а той после ще се зареди и няма да имам проблем ... така и стана.

 

След 2 дни си купих нов Монбат и си взех ремонтирания стартер - само няква втулка била сменена и една изолация пооправена. Колата палеше перфектно.

 

7-8 дни по-късно (тази сутрин) пробвам да запаля и се чува познатото "цък" и всички тоци гаснат ... напрежението на акумулатора е 12.84 В. Вчера си карах колато до 23:30 ... нямаше никви проблеми, тая сутрин в 8:30 - няма никой :)

 

Мисля да я водя на електриджия (като успея да я запаля), но ако някой му се е случвало подобно нещо или има идея - нека да каже :)

 

Дотук съм 95 лв назад (60 акумулатор и 35 за ремонта на стартера), но най-тъпото е, че мислех да мръдна някъде за уикенда, а май няма да я оправя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стегнати ли са хубаво двете клемни обувки на малките кабелчета на шалтера дето са?

Друг вариант - някъде губи контакт - може направо и някоя клема в механизма на контактния ключ.

Аз имах доста дълго време подобни проблеми със стартера и накрая си ги реших като си купих един втора ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не че те плаша но това си е стартер поне според мен. Другото е че може и маса да губи . Есентта мойта имаше същите симтоми. И като разглобих стартера се оказа едно улътнение е заминало и дава на късо. Смених го , както и втулките (1.2лв. едната ) и нов бендикс (25лв. ) и всичко си се оправи.

Не съм ходил при прословутия Симо, но щом за смяна на една втулка за1.2 лв взима 35лв , не бих и отишъл. Може да се окаже че е и нещо друго, но при мен беше съшата ситуация и след ремонта на стартера всичко заспа .

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PV

В интерес на истината не съм се сетил че може да е контактния ключ.

Ще пробвам да го разбърникам.

На кое се вика шалтер? :D

 

@Rapid

Мисля си, че не е стартер, щото Симо все пак го е гледал, а освен това като бях с "оборотния", първия път пак ми го направи същото :?

Иначе не се и съмнявам, че Симо добре ме е натоварил със стартера :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Провери първо дали клемите са добре почистени и стегнати.

Освен това като заредиш акумулатора му вържи минусовата клема и премери тока през плюсовата (т.е. единия край на мултицета на плюс, другия в плюсовата клема). Ако имаш утечка почвай да я търсиш.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PRR:

Не мисля да зареждам акумулатора ... той е нов, купен точно преди 1 седмица и сутринта беше на 12.84 В ... през уикенда мерих за утечки, тогава тока при загасени двигател и консуматори беше 3-4 mA, което е над 10 пъти по-малко от максимално допустимото.

Мисля, че проблема не е в акумулатора, но въпреки това ще пробвам и с друг акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://spasm.cjb.net/common/Skoda%20Books/120_Zelena/9947.jpg

Погледни долу в ляво. Mоже да провериш електромагнитния вкючвател с пробна лампа. Трябва да ти кажа, че скоро имахме същия проблем - бендиксът на стартера се изхвърля, обаче стартерът не завърта, контролните лампи на таблото загасват. И ние първо сменихме акумулатора :) След като сложих чисто новия акумулатор и завъртях ключа, отново бендикса изхвърли, но стартера не се развъртя :) Проверих с контролната лапма и тя светна, което трябва да означава, че проблемът е в самия стартер. Свалих го, разглобих го - вътре нещата изглеждаха съвсем нормално, поне аз не намерих някакви проблеми. Сглобих го, сложих го на колата, завъртях ключа и запали. Та какъв му беше пробема така и не разбрах :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шалтер е популярното название на електромагнитния включвател - малкия цилиндър отстрани, с клеми за кабелите - с двете големи гайки и две малки крачета за клемни обувки - едното е точно за контактния ключ.

А дали е от клемореда на контактния ключ може да разбереш като пробваш да запалиш с плюсовия кабел директно-аз така палих доста време като ми блокира ключалката едно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали е от клемореда на контактния ключ може да разбереш като пробваш да запалиш с плюсовия кабел директно ...

Точно това ще пробвам първо, за да съм сигурен че проблема е в стартера, или поне не е в контактния ключ.

 

Между другото ... същите проблеми с паленето имах веднъж много удавна - преди около 2 години, и тогава само разръчках кабелите, свалях акумулатора и се оправиха нещата ... но мистерията остана не разгадана :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е лоша връзка някъде, може четките на стартера да са отишли.

Стана ли номерът с директното палене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей,колега,по написаното от теб мисля че първо трябва да си провериш в какво състояние са ти кабелите,връзките на минусовия кабел-"маса",за което трябва да го откачиш от акумулатора и купето ,да почистиш клемата,да почистиш мястото на където се захваща другия край,същото и с плюсовия кабел.когато слагаш клемите на акумулатора хубаво развий стягащите болчета и разтвори клемата да може да влезе свободно и тогава стягай.никога не чукайте върху клемата защото вътре в акумулатора се къса вътрешна връзка на елементите.акумулатора го зареди,когато е нов, след 2-3 дни се прави ново зареждане.като направиш тези неща опитай да стартираш мотора.ако не завърти а се чува чукане даваш ключа на контакт при изключена скорост,взимаш дебела отверка и съединяваш плюсовия кабел с клемата на тънкия кабел на шалтера и опитваш да завърти. ако има проблем,опитай с метален предмет-ключ,дебела отверка или др.да дадеш контакт между двата болта на шалтера-там където е вързан плюсовия кабел и другия болт срещу него като трябва резко и силно да притиснеш и не се плашиш от искрите които може да се получат.ако завърти би трябвало да изхвърли бендикса и да зацепи и завърти мотора.ако завърти само стартера опитай наново след като е спрял да се върти.като направиш това пиши за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей,колега,по написаното от теб мисля че първо трябва да си провериш в какво състояние са ти кабелите,връзките на минусовия кабел-"маса",за което трябва да го откачиш от акумулатора и купето ,да почистиш клемата,да почистиш мястото на където се захваща другия край,същото и с плюсовия кабел ...

 

Точно това направих и колата запали :D

Причината беше в захващането за купето на минусовия кабел ... позачистих го със шкурка и колата запали, след това още на 2 пъти се прецакваше, тогава я поразвивах тая връзка и пак я затягах и колата палеше ... така успях да свърша каквото трябваше в събота, а в неделя свалих минусовия кабел и клемите, и направо с телената четка на бормашината ги излъсках перфектно, както и захващането към купето и плюсовия кабел ... сега колата пали и мисля, че проблема е окончателно решен :)

 

Яд ме е, че не съм се сетил по-рано за тая връзка, щях да си спестя сума разправии, аз я гледах, ама ми се видя страшно затегната и не допуснах, че може тя да е проблемна, зачиствах разни други маси, ама тая точно я пропуснах ... много аматьорско изпълнение от моя страна :D

 

Благодаря на всички Ви за съвети, всичко е добре щом свършва добре :D

 

Между другото, има ли смисъл да се мажат такива връзки с нещо за по добра проводимост, в книгите пишеше, че клемите на акумулатора могат да се мажат с няква грес ...

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приятно мие че едно от предположенията ми е било вярно и съм ти помогнал.тук ще ти предложа още нещо което е по добро от това както е в момента.купи си кабел достатъчно дълъг и поне 25 кв.мм сечение и свържи минус на акумулатора с някой от болтовете на мотора който го съединява със скор. кутия,а от там с друг кабел към купето,/или с този с който си сега/ за да подаваш добра верига към стартера тъй като там са между80 и 200 ампера ток,изискващ добра верига.

подобна ситуация с лоша "маса" е когато като запалиш мигач ,а то мига стоп светлина ,също при запалване на фарове да светят други светлини но не и фара.затова първо се гледа "масата" на фаровете и след това предполагаемите повреди

успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че зачистих перфектно всичко около акумулатора, и аз си мисля, че няма да е лошо да се пусне един кабел директно от масата на акумулатора до някой болт направо на стартера. Разтоянието е максимум 1.5 м и мисля, че може да се промуши над скоростната кутия до дтартера :)

Иначе за фаровете и аз знам, че като стане дискотека значи масата я няма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моита така съм направил . Масата е хваната за долния болт на стартера и отива "-" на акумулатора . Кабела не е повече от 70 см . , минава през капака на стартера и стида до акум...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.