Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колко е важен плюса?


Mishelle

Recommended Posts

Наред с останалите актуални теми за тоците, реших да пусна още една, защото според мен тя е важна, макар и малко внимание да се обръща конкретно на плюса в колата. Та значи въпроса е следния - всички обръщаме голямо внимание на масата, защото обикновенно тя поражда проблеми, които на всичкото отгоре са и доста видими. Но има и един друг тънък момент - плюса. Да е жив и здрав The Best Forman и аз покрай него, че го послушах :mrgreen: На мен масата си ми е наред, ама понеже нямах какво друго да ръчкам по колата реших да пипна плюса - от акумулатора до стартера и до алтернатора. След старателно почистване с Dremel резултата беше налице - до сега на празни обороти повече от 13.5-6 V не съм имал. След тази процедура постигнах 14-14.1V и то при изтощен акумулатор :)

Има и нещо друго - не знам фабрично дали е така или някой майстор навремето е пипал. Не ми се рови по книгите. При мен кабелите при тези връзки са пуснати така:

- от акумулатора към стартера;

- от стартера към алтернатора.

Мисля си, че по-удачният вариант е:

- от акумулатора до стартера;

- от акумулатора до алтернатора.

 

The Best Forman - :smt044 Получаваш я на първата следваща среща ;) Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричо си е така.

Понеже акумукаторът е далече и на завряно място до него отива само един кабел, вярно че повечето контактни повърхности по пътя създават по-голяма вероятност за проблеми поради окисляването им, но така са го речили хората. И от друга страна - представи си какво ще е в тясната кутия на акумулатора ако има повече кабели там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс - ще се направя че не съм ти видял мнението.

И една препоръка - чети по-внимателно - въпросът беше така ли е оригинално или не и защо е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...След старателно почистване с Dremel резултата беше налице ...

 

А какво е Dremel, че и аз съм на вълна чистене на връзки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

плюса е наистина важен кабел захранващ много консуматори,но при него са отделни вериги ,докато минуса е за всички един.плюса винаги отива на стартера и там клемите се стягат ,няма стомана която да ръждасва и да се препятства минаването на тока,докато масата е на много места по купето което ръждасва и се получава съпротивление и както се случва при някои вериги се получава оттечка и вместо да са включени нормално тока минава и през друг консуматор.затова на места където има захваната маса трябва да се почиства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и там клемите се стягат ,няма стомана която да ръждясва и да се препятства минаването на тока...

Жалко, че не снимах кабелните обувки, закрепящи двата кабела (от акумулатора и от алтернатора) към стартера. Ако ти кажа какво падна от тях...хем са били винаги добре притегнати. Пък и факта от почистването е на лице ;)

Dremel е малка, права (не е Г-образна) машинка, на която можеш да слагаш различни специфични за нея приставки - от камъни за шлайфане до мини дискове за рязане. Има регулируеми обороти от 3000 - 30000 об/мин, през интервал зависещ от модела. Пусни в Google да търсиш Dremel и ще видиш. Незаменим помощник е.

 

max - гъвкавото жило е приставка, а не част от уреда. И не е само шмиргел и шлайф - може да се използва и за мини флекс, за полиране и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не отричам че може да се събере мърсотия на клемите но при оригинално монтиране на шалтера болтовете са медни,кабелната обувка също,гайките най често са кадмирани или никелирани за да не може да се получава ръжда ,която е големо съпротивление за тока.но на колите на повече години колко много неща може да са заменени с други заради различни причини,а и колко от собствениците са стриктни и знаят с какво да заменят тези неща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз буча за тоя ПЛЮС от сума време , даже по едно време мислех , че съм невменяем тип , ама нема кой да слуша :mrgreen: разбира се тва не е универсално лекарство за всички проблеми с тоците , но винаги може да скъса нервите ;) Аз лично съм пуснал дебел кабел към стартера с карбовани и запоени обувки и смених оригиналните обувки на кабела от алтернатора , щот бяха сдали багажа / окислени точно при връзката с кабела / , а сега смятам да го дублирам с още поне 12 квадрата , че с тия фарове постоянно и сума други консуматори май му идва нанагорно :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.