Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Pump Duse vs Common Rail


mathematician

Recommended Posts

Чудех се що е то. И що почти всички правят Комън Рейл, а само Фолцваген имат Помпа Дюза.

 

Мда, и още нещо Фоцваген и те щели да минават на Комън Рейл.

 

След кратко ровичкане в Нета попаднах на доста текстове и реших да напиша някакво обобщение, щото нямам кой знае какво да правя. Може да ми оправяте грешките на воля. :-)

 

 

Тук има кратко описание и картинка на Комън Рейла.

 

http://www.dieselbob.co.uk/fuelinjection.shtml

 

 

pic10.jpg

 

 

Комън Рейл означава, че имаме една главна тръба, в която се нагнетява горивото с някаква помпа (предполагам помпата се захранва от вала). В тази тръба има голямо налягане до към 200 бара, че и повече. Има разклонения към всяка дюза (клапа), която се контролира електронно. И компютър определя кога да се отвори дюзата и да се подаде гориво и кога не. В общия случай може да се каже общ горивен тръбопровод или нещо такова.

 

 

Системата Помпа-дюза има отделна помпа с дюза към всеки цилиндър. Пък може и няколко да са. Значи отново има общ тръбопровод, който захранва всяка помпа, но там налягането е доста по-ниско. На всеки цилиндър има помпа, която се задвижва механично от вала. Отделно има и електронно контролирани дюзи като при първата система. Т.е. отново компютър контролира подаването на горивото. В този случай се достига налягане доста по-голямо от Комън Рейла. До към 2000 бара (или 10 пъти повече, всъщност за онова 200 бара не съм сигурен, разликата ми изглежда голяма).

 

 

Недостатъците а двете системи са, че трябва много прецизност. Всички части трябва са супер прецизни. Освен това трябва да се контролират компютърно и пр, което си е предизвикателство при тези температури.

 

Комън Рейла ако има протичане в някоя тръбичка всички дюзи спират, щото няма налягане в цялата система. При другата система ако излезе една помпа с дюзата си от строя, двигателя пак ще работи (предполагам, че не се препоръчва, ама го изтъкват като плюс). Отделно при Помпа Дюза се постига по-голямо налягане, което значи повече икономия на гориво и повече мощ.

 

Проблемите при Помпа Дюза, са че е твърде скъпа система. Много пари струва да се създаде.

 

 

Друг проблем, е че вече стигнала техническите си граници и не може да се развива, заради захранването на помпите от вала. Поради тази причина от Фоцваген (изобратетели демек) обявяват, че минават и те на Комън Рейл.

 

http://reviews.ebay.com.au/TDi-vs-Common-Rail-Diesel-a-Commonsense-Guide_W0QQugidZ10000000001424469

 

 

 

Още малко връзки:

 

http://www.canadiandriver.com/articles/jk/040929.htm

 

 

 

Дано съм бил полезен, че ви досаждам само с въпроси. ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.