Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода на старо - съвети?


aratas

Recommended Posts

Здравейте,

 

първо се извинявам, че пускам тема, която сигурно доста е разисквана в този форум, но нещо не успях да се справя с "търсенето". За това се регистрирах, за да задам въпросите си.Ако можете да посочите линкове към предишни теми, ще съм благодарен.

 

За начало казвам, че не познавам автомобилите Шкода. Запален фен съм на Ауди и от близо 4 години карам една 100-ца 2.6. Наистина прекрасен автомобил, но е на 12 години и е време за смяна с нещо по-новичко. Разбира се първо се насочих към А4 и А6, но цените им са високи, когато става въпрос за производство след 2000г, а и подръжкта им си доста скъпа. И за това подхождам практично и се насочвам към Шкода Октавия. Шкода има добра репутация и цените са доста по-поносими. Емблемата вече няма значение. Остарях и видях, че нама нищо лошо или срамно да караш Шкода :)

 

Сега от това което съм видял като автомобили на старо, дизела общо взето го слагам настрана. За мен покупка на дизел втора или трета ръка е неоснователен риск иначе доста ми допада малкия разход. Така че интересувам се главно от бензиновите модели на Октавия след 2000г или 2001г. Кой бихте ми препоръчали? Стеснявам възможностите. Свикнал съм на по-мощен автомобил и за това всичко под 100 конски сили няма да ме устройва. От екстрите не мога без климатроник. Видях че повечето модели на Шкода имат различни означения в зависимост от "екстрите". Примерно видях SLX, L&K etc обаче нищо не ми говорят. Ще съм ви много благодарен за повече информация, която да ми помогне в избора или в ориентираното. Просто да знам какво да отсея максимално бързо. Към нов внос ли да се ориентирам или към автомобил каран в България. Нямам наблюдения за сервизите на Шкода в БГ и как подържат автомибилите. Все пак Октавия е доста продавана у нас и ще има не малко автомибили от БГ собственици, поне така се надявам.

 

Силно се интересувам дали 1.8Т двигателя е надежден. Имайки предвид, че Шкода е от ВАГ групата, и предполагам че всички модели с 1.8Т било то Ауди, VW или Шкода биват оборудвани с еднакви двигатели (или се лъжа). Като избирах Ауди, ми казаха да страня от 1.8Т също, заради многото дефекти които дава (турбото най-вече). Сега знаете,че на Турбото винати нещата са по-форсирани и по-error prone както се казва. Поради тези причини си взех 6 цилиндров V-образен атмосферен двигател 150кс. И все пак това реноме на 1.8Т бе преди близо 5 години. Блазнят си ме 150-те кончета та за това питам за Турбо-то, но ви казах че предпочитам надежден автомобил, така че може и нещо по-скромно.

Нма да се изхвърлам с парите. Мислите ли че за 12000лв мога да намеря нещо наистина прилично, което да ме изкара следващите 5-6 години без особени проблеми. Всякакви мнение и съвети са добре дошли.

 

Поздрави!

 

п.с

простете ме за правописа, не бях много внимателен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то лесно да се съветва но човек като си избира нова кола избира модел, двигател, цвят екстри и какво ли не, а като избира втора употреба кола избора според мен се свежда до наи запазената и на наи малко километри кола.

А за двигателя взимаи 1.8Т иначе после винаги ще съжаляваш. По възможност 4х4 не губиш нищо от разход а един път на една зима да помогне е достатъчно (все пак е лека кола за градски условия не джип). Имаи впредвид че 4х4 на октавия е различно от на Ауди куатрото. Куатрото е изцяло механика а при октавия е електроника но щом се слага на А3 и ТТ предполагам няма да има проблеми. Като резервни части спрямо А4 трябва да е поне една идея по добре наи малкото ще имаш по малко разходи за окачването (което е по близо до голф и маи е доста по добре като за бг).

А и за парите за които ще си вземеш октавията 2000 аудито ще е нещо 96-98 година и доста по изтормозено.

Но наи вече всичко си зависи от конкретната кола.

Ако чуеш това требва да се оправя то не е скъпо БЯГАИ надалече ако беше толко евтино да са го оправили вече...

Успех... и скоро да се похвалиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

След Audi A6 всяка Octavia ще ти се види дървена :cry: Трябва да скачаш към Superb за да запазиш нивото...

Относно буквичките - различните модификаций включват или не ел. стъкла, климатик/климатроник и т.н. Моя съвет е да не гледаш буквичките а какво има. Просто в различните държави буквичките означават различни екстри. Не е като при Audi и VW.

Относно двигателите. 1.6 ще ти се види слаб (101 коня). 2.0 115 коня също няма да те устрои. За теб наистина остава само 1.8Т. Добрата новина е че за Шкода са 150 коня а не форсираните 180, т.е. вероятността да са читави е малко по-голяма. Дизелите хич не са за пренебрегване, но пък там риска хич не е малък. Аз лично карам 1.9 90 коня и съм доста доволен. 110 кончета също е много добро дизелче...

А относно това дали е читав автомобила на старо - това си е лотария. Никой не може да ти каже, а и на никой не трябва да вярваш...

 

Поздрави и успех в търсенето.

 

PS: L&K означава Laurin & Klement - най-луксозното изпълнение на Шкода. Климатроници, лети джанти, кожени салони и сие. Абе върха на сладоледа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

 

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

 

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

 

Привет! Това са на първо четене обявите, които може да погледнеш в www.mobile.bg Има прилични колички... до около 12К. Както казаха колегите, малко по-различна кола ще ти се види от АUDI, но...

Съвети не мога да дам кой знае какви, но виждам, че споменаваш турбото, та за него > просто отвърти скобата и погледни дали е омаслена тръбата към/от интеркулера. Има ли масло в нея, може скоро да има и нужда от нова турбина. Не е зле и да я закараш да и направят една диагностика в някой добър сервиз (надявам се знаеш такъв). Той комп-а ще си каже, каквото е записал. Провери дали ти бие волана при спиране, защото има при доста коли проблем със спирачните дискове > кривят се. Провери работата на климатика задължително, както и всички ел. джаджи (прозорци, настроика на фаровете, люк, всички светлини, плафоните в купето и багажника) - понякога се срещат грижи и в ел. инсталацията. Ако е с алуминиеви джанти (фабрични) задължително и резервната трябва да е същата!

При дизелите - същото. Не знам, защо поставяш дизелите на страна. При добра поддръжка няма проблем, колата да изкара повече от 400К без ремонт. Лично аз съм виждал Оctavia на 394ххх и работеше като часовниче ;) Но при дизелите си ограничен от към коне > 110. Може да се пипне софт-а и въздушния филтър и да станат към 135 ;) За повече кинти...може още. Но щом искаш повечко кончета, наистина бензина е твоя "приятел" и по-точно 1.8Т

За по-сигурно, директно гледай дадената кола > говоря за оборудването и екстрите.

Окачването е различно от на AUDI, но за това пък е много по-евтино за поддръжка по нашите пътища. А и е здраво!

Виждам, наясно си, че емеблемата няма значение и производителите се стремят към все повече вазимозаменяеми части и агрегати. Двигателите са еднакви във VAG, както и много други елементи. Аз бях на кръстопът като теб А4/Passat/Avensis/Оctavia, а в последствие останаха само А4 и Octavia. За едни и същи парички (есента на 2002 г.) избора беше:

А4 1.6 базов модел, ABS - това е - нямаше клима и ел.стъкла дори.

Octavia - 1.9 TDI пълна с чудеса. Коментари относно избора ми са излишни.

 

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

 

На горния линк, мисля че е колата, доближаваща се най-много до изискванията ти. Малко е над споменатата от теб сума, но пазарене винаги може да има. Предполагам, че ще останеш доволен от кола като тази :)

 

За сервиза, мненията са разногласни, но лично аз не познавам човек, който е продължил да ползва официалния сервиза след гаранционния период. Някои са доволни, други - не. Аз съм от вторите за съжаление.

Като цяло е това. Не е лошо ако имаш познат в някой сервиз, да попиташ, какви наблюдения имат относно Octavia 1.8T

И задължително покарай колата преди да я вземеш. Ако може я изкарай на магистралата и след караулката я подръж в обороти, за да я усетиш. Все пак може да не ти хареса след AUDI-то.

А за това, дали от Бг или внос...нямам идея. Ако намериш подходящата кола, на дали ще има значение.

Успех в намирането и покупката!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.