Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Икономично каране - искрено и лично


hamsia

Recommended Posts

Аз по принцип одобрявам карането по инерция. Не го практикувам често обаче. Дали ме е шубе и аз не знам.

Преди години бащата като караше Ладата видеше ли надолнище, ключа се поставяше на диагонал. :mrgreen: Лошото е, че не работи сервото, но се ядва. Не е проблем от световно естество.

На Октавията такива приумици не се използват, най-вече заради хидроусилвателя на волана. А и ABS-а пищи гадно, като запалиш по време на движение по инерция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • stenly

    11

  • yosif

    11

  • Mishelle

    7

Най-много писали в темата

Първо - никой не се сети за другата възможност - да не гасиш двигателя, а просто да спреш горивото - за тези от нас, които са с газова това е въпрос на едно цъкване на копчето. В този случай не се маха от скорост и всички серва/алтернатори и т.н. си работят на 6!:mrgreen:

 

Второ - Моят опит е следния:

 

За нормален път не си струва да се циганиш и за гасиш двигателя или да спираш гориво. Това, което правя винаги е следното - когаго се качвам по някой дълъг баир карам на пълна газ, а когато слизам - си карам на скорост, на контакт, на фарове, но без ГОРИВО.

ИКОНОМИЯТА се състои в това - все едно не си карал 1/2 час на втора по баир, а 1 час на четвърта по равно :)

 

А колегата с гасенето на двигателя - дано не го срещна като му се е схванал крака ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с гасенето не е много разумно. Оставаш без серво на волана и на спирачките. Доста опасно е! А икономията е почти нулева. Поне при мен разхода на празен ход е 0.5 l/h, т.е. за един час пускане 500 грама. Заслужава ли си!??!?!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сме съгласни че това с гасенето на двигателя е безмислено и опасно поради много причини.

 

По инерция често на мен комп-а ми показва понякога дори 3-4 литра на час, не знам защо става така, не мога да си го обясня...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сме съгласни че това с гасенето на двигателя е безмислено и опасно поради много причини.

 

По инерция често на мен комп-а ми показва понякога дори 3-4 литра на час, не знам защо става така, не мога да си го обясня...

 

 

Това найстина е странно :roll: При моята Фабиа в спряло състояние компа показва от 0,5 до 1.1 в зависимост от това дали е пуснат климатика или не! При Октавиата ми е на 0,5-0,6l/h

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с гасенето не е много разумно. Оставаш без серво на волана и на спирачките. Доста опасно е! А икономията е почти нулева. Поне при мен разхода на празен ход е 0.5 l/h, т.е. за един час пускане 500 грама. Заслужава ли си!??!?!

 

Поздрави

 

 

Аз съм голям противник на карането на НУЛЕВА! Бати простотията е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ша ма извиняваш ама не си прав :lol:

 

Когато имаш наклон който точно ти поддържа скоростта (и на двете магистрали има такива!) е безмислено да си убиваш инерцията със спиране на скорост или да натискаш газта залудо!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отново съм съгласен с prr аз с мойта скромна 120-ка на магистралите пестя по сума гориво (особено на хемус посока ботевград имам 19 км инерция...)и там развивам по над 130 км/ч ако не помпам от време на време леко спирачката ...ама на мен ми е навик да си карам по инерция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ша ма извиняваш ама не си прав :lol:

 

Когато имаш наклон който точно ти поддържа скоростта (и на двете магистрали има такива!) е безмислено да си убиваш инерцията със спиране на скорост или да натискаш газта залудо!

 

Поздрави

 

Аз си я натискам :D Никога не карам на нулева :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отново съм съгласен с prr аз с мойта скромна 120-ка на магистралите пестя по сума гориво (особено на хемус посока ботевград имам 19 км инерция...)и там развивам по над 130 км/ч ако не помпам от време на време леко спирачката ...ама на мен ми е навик да си карам по инерция...

 

Всичко е въпрос на навик :) На мен ми е навик да карам на скорост :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш излишни пари, лошо няма. И аз бях така. Струваше ми се че колата е нестабилна на нулева. Свикнах и сега се кефя на разход 0.4/100km докато пускам по инерция :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш излишни пари, лошо няма. И аз бях така. Струваше ми се че колата е нестабилна на нулева. Свикнах и сега се кефя на разход 0.4/100km докато пускам по инерция :mrgreen:

 

 

Не, че имам излишни пари, просто така съм свикнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще вметна, че имам един познат, когото така някой преди години му подшушнал да гаси колата за икономия. И човека по нанадолнището гаси колата, обаче по инерция извадил и ключа. Воланът се заключва, нанадолнището завършва със завой ... Едвам се бяха оттървали той и семейството му. Така че, благодаря за такова пестене, предпочитам за 2 лв. да остана жив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да извадиш ключа е, меко казано, лудо!

 

Иначе и аз съм гасил двигателя - на 100S. Там няма серво нито на волана, нито на спирачките, т.е. все тая дали двигателя работи или не. Но на кола със серво е безумие да гасиш!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще вметна, че имам един познат, когото така някой преди години му подшушнал да гаси колата за икономия. И човека по нанадолнището гаси колата, обаче по инерция извадил и ключа. Воланът се заключва, нанадолнището завършва със завой ... Едвам се бяха оттървали той и семейството му. Така че, благодаря за такова пестене, предпочитам за 2 лв. да остана жив.

 

Извинявай ама това е ебати идиотизма :? добре, че не се е нацепил в някаква кола с невинни хора вътре! Бати дебила, извинявай ако ти е приятел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно като е извадил ключа е решил, че допълнително ще икономиса... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така се трепеха едно време с първите жигулита.

Един братовчед на баща ми яко беше обрал мантинелата, щото ключът като не е на контакт иска само едно друсване и излиза колкото воланът да се заключи.

Добре че руснаците не няха пипали тая ключалка а италианците оставили там едно слабо място и като си много на зор можеш да я счупиш :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключът го е извадил машинално, не нарочно. На всеки може да се случи, особено ако досега си карал кола нормално, при което обикновено след като гасиш вадиш ключа и изведнъж почваш да се учиш на "икономия".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключът го е извадил машинално, не нарочно. На всеки може да се случи, особено ако досега си карал кола нормално, при което обикновено след като гасиш вадиш ключа и изведнъж почваш да се учиш на "икономия".

 

 

Ами не съм съгласен! Повярвай ми това не може да се случи на всеки, трябва да си доста....айде да не казвам какъв, че да си изключиш двигатела по време на движение, пък и караш семейството си....ужас, просто нямам думи! Да не говорим колко трябва да си зле, за да си извадиш и ключа....без коментар...То бива пестене, бива ама това на нищо не прилича! Като толкова много пести да не се качва в кола :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш излишни пари, лошо няма. И аз бях така. Струваше ми се че колата е нестабилна на нулева. Свикнах и сега се кефя на разход 0.4/100km докато пускам по инерция :mrgreen:

 

Пешо, тук не съм съгласен с теб ;) За излишните парички. И аз нямам излишни, но доста я ръчкам колата, никога не изключвам от скорост и пак ми дава 5/100. Демек, разхода ни е еднакъв. Разликата евентуално е 1-2 бири преднина от София до Варна. Евентуално... А не я изключвам от скорост, защото... Ей ти последни пример: наложи се да спирам бая бързо от 170 до 0 на магистралата. Трите ленти бяха със спряли коли на първия ляв завой точно след първия тунел преди Ботевград (ремонт имаше и всички преминаваха в насрещното...в петък вечер, а тогава, както е известно, софианци си бегат по родните места ;) и беше лудница...и познай - имаше 3-ма ударили се...защо ли?). И добре че ми е на 5-а, та освен директно да натисна спирачката и да изредя предавките до 2-ра, не правих нищо друго. Иначе, помисли - отпуснал си се и изведнъж, требе да рипаш да вкарваш 5-а тепърва... т.е. поне 2-3 секунди, за да направиш това, (ако го правиш по навик, а и докато изчакаш двигателя леко да намали...). Не, че не може да се спре със спирачките директно, но определено с предавките се спира доооооста по-бързо. Аз лично никога не "нацепвам кучките" макар колата да има ABS. Та след това спиране, всички в колата гледахме и се чудехме дали този зад мен ще успее да не надникне в багажника :mrgreen:

Мисълта ми беше, че карайки на скорост, определено имам предимство при такава ситуация, не дай Боже на обикновенно шосе.

А и както някой спомена с пример, на мен ми е навик това, още от карането на камион, че там, разчитане на спирачките, когато си натоварен...няма.

А гасенето на двигателя, с цел икономия, изобщо няма да го коментирам. Само се надявам да не ме уцели някой "икономист"...че ще го телепортирам много икономично в задгробния живот!

 

...По инерция често на мен комп-а ми показва понякога дори 3-4 литра на час, не знам защо става така, не мога да си го обясня...

 

Показва така, защото когато изключи колата от скорост, а до преди това си карал с N-обороти и съответно N-разход, комп-а не може веднага да ти даде актуалния разход, а намалява постепенно. Ако караш примерно 3-4 минути на "неутрална", разхода ще дойде до 0,5-0,6 ;) Обаче, ако само си махнеш крака от педала на газта - би трябвало директно да ти се изпише 0.0

 

Та с тея икономии...т'ва ми е мнението... Не икономисвам от моята си сигурност. Икономии от бензин, гуми, турски части (че са по-евтини)... Изобщо всякакви икономии относно сигурността на пътя - моята и на другите участници, не са ми по душата :( По-добре някой лев повече да изхарча, а не да лежа 2 седмици в "ПироГРОБ" и да си мисля, ако имах по-хубави гуми или не бях загасил двигателя и ако не ми се беше заключил волана, как щях сега да съм на морето и да си пия със сламка коктейла, а не сестрата в болницата да ми дава със сламка храна, че заради фрактурите... А не дай Боже да утрепа някой...

Малеее - мнооо черно стана накрая ;) Ама...

 

Ае наздраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помня като малък, когато пътувахме за морето, че баща ми изключваше двигателя(оставяше го на контакт по-точно) на някои места по пътя и с километри пътувахме по инерция. Това беше по онези години, когато нямаше много бензин и пътувахме с туба в багажника и всяка капка бензин беше ценна :mrgreen: . Сигурно толкоз ми е бил детския акъл, но аз много се забавлявах с това. Ама чак ключа да вади... :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешо, тук не съм съгласен с теб... Ей ти последни пример: наложи се да спирам бая бързо от 170 до 0 на магистралата.

 

Велко,

 

Нека да кажем че не съм съгласен :mrgreen: За разлика от камиона при лекия автомобил спирачките са нещо не което се разчита. Спирането на двигател има този минус че като блокират колелата гасне и двигателя. От там заминава и хидравликата! Ти си прави сметката! На мен ми се е налагало да спирам аварийно при нулева и мога да кажа че всичко в този момент е въпрос на знание как да работиш с волана и спирачката а време за скоростния лост просто няма!

Що се отнася до разхода - твойта е 110 кончета и май с друга скоростна кутия (по-дълги предавки). На магистралата просто харчиш по-малко.

 

Абе както и да е. Айде идвай тук да продължим темата на по бира, че тя не е за писане. Мнооого дълго ще стане :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като почне да гасне натискаш съединителя и какво толкоз?

А спри спирането на включена скорост диференциалът много помага ако рече да се поднася колата на мокро и хлъзгаво.

Експериментът е много прост - в "За рулем" бяха поместили две снимки - жигула спира от 40 км/ час с пълно набиване на спирачките, а шофьорът се стреми да мине между два конуса.

Като спира с изключена скорост колата поднася и омита конусите, на включена скорост - вписва се във "вратата".

 

Може да се пробваш на някой празен паркинг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До zloQQ

 

Вчера се позагледах малко в бор компа и установих следното - карам на някаква предавка с някаква скорост и с някакъв разход. Виждам червен светофар и отпускам газта - разхода става 0. След това натискам съединителя и изключвам от скорост - разхода става нещо от рода на 3-4 примерно. След това започвам да спирам със спирачката и в секундите преди колата да спре напълно разхода се качва до 6-7?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.