Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Икономично каране - искрено и лично


hamsia

Recommended Posts

Пешо, тук не съм съгласен с теб... Ей ти последни пример: наложи се да спирам бая бързо от 170 до 0 на магистралата.

 

Велко,

 

Нека да кажем че не съм съгласен :mrgreen: За разлика от камиона при лекия автомобил спирачките са нещо не което се разчита. Спирането на двигател има този минус че като блокират колелата гасне и двигателя. От там заминава и хидравликата! Ти си прави сметката! На мен ми се е налагало да спирам аварийно при нулева и мога да кажа че всичко в този момент е въпрос на знание как да работиш с волана и спирачката а време за скоростния лост просто няма!

Що се отнася до разхода - твойта е 110 кончета и май с друга скоростна кутия (по-дълги предавки). На магистралата просто харчиш по-малко.

 

Абе както и да е. Айде идвай тук да продължим темата на по бира, че тя не е за писане. Мнооого дълго ще стане :mrgreen:

 

Поздрави

 

Не съм съгласен и поддържам мнението на zloQQ :mrgreen: На курсът, който минах в Германия (за рали пилоти) това беше зададено като въпрос към инструктурите и тяхната реакция беше такава - :roll: :oops: :lol:

 

Забравете карането на нулева момчета ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • stenly

    11

  • yosif

    11

  • Mishelle

    7

Най-много писали в темата

До zloQQ

 

Вчера се позагледах малко в бор компа и установих следното - карам на някаква предавка с някаква скорост и с някакъв разход. Виждам червен светофар и отпускам газта - разхода става 0. След това натискам съединителя и изключвам от скорост - разхода става нещо от рода на 3-4 примерно. След това започвам да спирам със спирачката и в секундите преди колата да спре напълно разхода се качва до 6-7?!?

 

Всичко е наред, не се притеснявай ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е нормално. Например като караш с 20 км/ч инерция може да ти показва 15, а да речем с 90 км/ч 1-2. Това значи, че ако караш с 20 км/ч един час ще ти изсмуче 15 литра бензин, а във втория случай 1-2 литра. Това е така, защото времето за работа е константа, а изминатото разстояние е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е нормално. Например като караш с 20 км/ч инерция може да ти показва 15, а да речем с 90 км/ч 1-2. Това значи, че ако караш с 20 км/ч един час ще ти изсмуче 15 литра бензин, а във втория случай 1-2 литра. Това е така, защото времето за работа е константа, а изминатото разстояние е различно.

 

:smt017 Абсолютно ;) Почерпката е от мен :smt013

 

Пешо, грешно съм се изразил. Аз си разчитам на спирачките, даже понякога доста разчитам (макар че всичко е техника и понякога те предава, баш 'гат не очакваш). Иначе си прав за блокирането, случвало ми се е на лед това - натиснах и колелата блокираха, двигателя изгасна и си беше чист късмет, след 3 пълни завъртания около оста, че не кацнах на линиите на трамвая или не се ударих в стената на тунала - всъщност се дръннах в снега ;) (на излизане от Люлин посока център). Та аз за това си ръчкам на скорост нон-стоп (индийски коноп), но не ползвам спирачката много, а намалявам с мотора. Ама колата нямаше ABS.

Но както и да е, всеки кара, както се чувства спокоен. Понякога е правилно, понякога не. Важното е, каквото и е моето мнение и призив > момчета, не пестете няколко лева от собственната си сигурност използвайки опасни "хватки". Освен себе си, може да нараните и невинни. Нека не ни пишат по черните хроники заради опита да се спестят 2 лева!

Наздравееееее!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл с тези нови автомобили да се кара на свободна особено по планински пътища с много завои. И без това си имат система за ППХ.

При по старите е малко по различно, особено тези, които нямат серво на спирачките.

И чесно казано никак не ми се спуска на свободна по такива пътища. Лятото спусках Бузлуджа с Ладата. Пробвах я малко по инерция - набира 100 и отгоре за нула време, а като дойде завой направо ми се изправя косата.

Преди 2-3 години чичо ми пътувал от Стара Загора към Габрово със служебния бус Форд Транзит. Буса бил даже претоварен, а той спускал Шипка на изгасен двигател. По едно време като натиснал спирачката се оказало, че няма никой :oops: . Все едно няма накладки. Просто когато загрее феродото спирачките изчезват. Добре, че не се е наложило екстремно спиране. След това включил на втора и спускал полека, а спирачките се появили чак в Габрово след няколко километра, като изстинали.

Така, че си правете изводите.

Като искате да няма разход включвайте на скорост и гасете двигателя. Така всичко си работи.(това разбира се само за старите коли, без разни електроники)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като почне да гасне натискаш съединителя и какво толкоз?

А спри спирането на включена скорост диференциалът много помага ако рече да се поднася колата на мокро и хлъзгаво.

Експериментът е много прост - в "За рулем" бяха поместили две снимки - жигула спира от 40 км/ час с пълно набиване на спирачките, а шофьорът се стреми да мине между два конуса.

Като спира с изключена скорост колата поднася и омита конусите, на включена скорост - вписва се във "вратата".

 

Може да се пробваш на някой празен паркинг...

 

По ред:

1) Дизела почне ли да гасне Гасне! Няма връщане. Така че съединителя не помага. ВЕрвай ми!

2) Съгласен съм с това което са писали в "За рулем", НО! Там пише за ЖИГУЛА! Това означава ЗАДНО предаване. Карал съм 10 години кола със задно и там това важи. Но не пробвай същото на кола с предно. Ще се изненадаш от разликата в поведението на автомобила :mrgreen:

 

Велко,

прав си. Всяка икономия която води до намаляване на безопаснота е вредна и не трябва да се практикува.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Аз си говоря от гледна точка на задното предаване, заблях се че някои имат фаворити, фабии и нататък :oops:

На предното предаване майката му е подобна - никога не изключвай от скорост и ако нещо я объркаш - ГАЗ!

Карал съм трабантела и фиеста, макар епизодично, но баш когато никой не искаше да продължава по-нататък че сложно станало - я дъжд, я киша :mrgreen: та съм частично наясно и с поведението на таралясници с предно предаване, тъй, колкото да не се убия, пу-пу-пу 8)

Едно време ми попадна едно книжле на Засада, лека му пръст, та в него беше описал всички истории в които е попадал не, не на ралита, а тъй, докато си тренира зиме-лете.

И книгата започва с уговорката, че това е написано да послужи на начинаещи как да се справят, по-точно как да не изпадат в сложни ситуации.

Мисля че на него може да му се вярва.

Едно от основните правила е: НИКОГА да не си на нулева.

Друго правило е: горе-долу да си спомняш на коя си точно.

Трето: ако щеш се събувай бос, но с газта се борави плаааааавно и точно.

Четвърто: спирачките са за да не слизаш от колата в движение :mrgreen:

Та там между другото описваше как рали-пилотите печелят време - като сменят скоростите с късо натискане на съединителя и БЕЗ да отнемат газта. Споделяше че за два месца се научил когато сменя така, на пълна газ, оборотите на мотора за времето докато вкара следващата предавка се увеличават само с 300 - практически никога трансмисията не е на нулева...

 

Аз пробвах навремето ама не става от сефте :mrgreen: а и няма нужда.

Но никога не сменям когато съм влязъл дори в плавен завой и въобще се старая винаги да съм на включена скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....На предното предаване майката му е подобна - никога не изключвай от скорост и ако нещо я объркаш - ГАЗ!

 

И си в канавката!

Момчета, нека който не е правил нещо да не го коментира! В тоя форум има доста хора с опит и със задно и с предно предаване. Нека те се изказват, а не тия които са чели нещо!

 

А относно книжката - да, човека е бил рали пилот. Там не трябва да си на нулева. Но и там винаги си на ръба на възможностите на колата и водача. Аз лично ви препоръчвам да не карате така :mrgreen:

 

И още нещо. Разлика в стабилноста на колата на нулева и която и да е друга предавка е илюзия. Чувствайки че контролираш колата с педала на газта си мислиш, че тя е по-стабилна. Уви, не е така. Когато натиснеш спирачката усилието създадено от нея е стотици пъти по-голямо в сравнение с това от двигателя (особено на високите предавки) и практически не оказва влияние. Да не говорим, че на едни коли двигателя действа отпред, на други отзад а на трети отвсякъде :mrgreen: Единствено включената скорост помага за излизане от завой - там колата става по-стабилна когато подаваш ЛЕКО газ. Но това е друго, нали?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе да става интересно и реших да се включа с моито скромно мнение 8)

Та по повод оставянето на автомобила да се спуска на нулева е допустимо само в случаите , когато имаш на разположение ABS , ASR и разни други джунджурий подпомагащи плавното спиране , а също когато си сигурен , че на 4 те колела се подава равномерно спирачно усилие т.е. тва е валидно почти само за нов автомобил .

По повод номера с подаването на газ в завой при автомобилите с предно предаване ... то е така , ма не е баш тъй , щот не си ли с 4 зимни гуми и не преминеш ли на по - висока предавка за да намалиш въртящия момент подаван към колелата колата ще се завърти , пък ти си давай газ ;)

По тоз повод англичаните са го измислили много добре - съботно - неделни курсуве за шофьори желаещи да станат водачи на автомобили , а не кочияши , каквито бълват непрекъснато наще школи ... та там отиваш с личния си автомобил на един полигон , който е заледен , наводнен , с препятсвия , които немогат да ти потрошат колата и под наблюдение на инструктори се научаваш как да овалдееш колата в екстремна ситуация , макар че за да се усвои една такава материя трябва да се превърне в инстинкт , а не само в определен набор теория , която владеем перфектно , но под въздействието на ареналина правим какви ли не глупости :mrgreen:

 

П.П. Моита почти не дава икономия като пускам по инерция или въобще , коато използвам инерцията отколкото , когато поддържам постоянна скорост от около 100 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй че се сипят съвети не значи някой да ги спазва сляпо.

Обаче откак Кирил и Методий са измислили азбуката не е необходимо нещо да си го преживял за да имаш представа.

Тия, които пишат книгите не са серийни убийци и да слагат запетайките така че някой да разбере грешно и да вземе да направи беля а те да се кефят :mrgreen:

За предното предаване е закон - като си я объркал здраво газта му е майката, но трябва да си на включена предавка, де.

За задното е доста по-сложно защото има коли които са склонни са се затварят и такива, които са склонни да се отварят - мисля нАучния термин е недостатъчна и съответно излишна повратливост.

Даже и идеално проектираната кола при различни условия проявява различна повратливост и тогава настъпват изненадите на задното предаване.

При колите с предно предаване повратливостта не е от голямо значение - общо взето задницата може да се мятка, ама ще сподирва посоката където я влачат предните водещи колела и няма начин да се стреми да ги изпревари по маршрута :mrgreen:

 

Абе хора, на един от филмите на Луи дьо Фюнес не го ли кара лудата монахиня в едно ситроенче, което по едно време остана наполовина - само с преден мост?!

 

Да живей първата европейска предноприводна кола P50( повече позната като Трабант 600).

 

П.П. Въртял съм се само веднъж при невероятни обстоятелства.

В ладата сме трима, катеря баира на Горица, едно село преди Бяла, Варненско. Карам на 4-та с 55 км/ час, че преваляваше снежец, но пътя беше само мокър, не се задържаше сняг. Точно преди върха на баира влязох на участък десетина метра дълъг, покрит с един сантиметър сняг, в който камионите бяха разчистили диря до асфалта.

И се врътнах ненадейно така че задницата се извъртя нагоре по баира и застанах обратно по посока на движението в съседната лента( там е 4 ленти - 2 нагоре и 2 за надолу). Всичко трая 2-3 секунди, успях да сляза до 2-ра, но не сварих да барна спирачките и може би затова се разминахме само с един полупирует.

Какво се оказа. Преди пътуването правих гума - безкамерна - запушиха дупката с фитилче, напомпиха и балансираха задна дясна.

Обааааа-че - момчето я надуло до 2.5 атмосфери( другата задна беше 1.8, предните по 1.7).

Задна дясна е била твърда като камък и като съм влязъл на снега, макар и само с 55 км/ час на 4-та( минимум въртящ момент) и нагоре по баира - никаква инерция допълнителна, това колело се е плъзналои съм се врътнал обратно на часовника като задницата се качи нагоре по стръмното.

Ако янкой ми беше казал че такова нещо е възможно въоПще нямаше да му повярвам, но е факт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По ред:

1) Дизела почне ли да гасне Гасне! Няма връщане. Така че съединителя не помага. ВЕрвай ми!...

PRR, имам въпрос ;)

Астрата е бензин и е с ABS. Пробвал съм от висока скорост (около 150 км/ч) с максимално спирачно усилие да спра до почти 0 км/ч. Малко преди 10 км/ч пуснах спирачката. Ефекта (освен рязкото спиране и осъзнаване защо трябва да се кара с колан) бе: двигателя не изгасна, а когато пуснах спирачката и натиснах съединителя вдигна моментно оборотите с около 700 за да компенсира ниската скорост и високата предавка.

Та въпроса ми е как би се държал дизела в такъв момент? Пробвал ли си.? Мисълта ми е - ще изгасне ли въпреки наличието на ABS?

 

Поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви ДА :cry:

 

Проблема на дизела е че за да запали сместа трябват обороти. При бензина можеш да запалиш и при 2 оборота в минута защото искрата възпламенява сместа. За справка - баща ми (бог да го прости) регулираше запалването. За целта въртеше двигателя за ремъка. Всичко това добре, ама в един момент беше върнал кабела към делкото и двигателя припали при въртене на ръка (готова смес + искра)! Резултата беше 4 шева на палеца щото се оказа между ремъка и ролката. Това дизел няма как да стане...

При дизела е самозапалване, ама като няма обороти няма и температура. А ABS не позволява да блокират колелата, но не позволява да се въртят с голяма скорост. Т.е. ако на 5та паднеш под 40km/h (на мойта)(задействан ABS) двигателя гасне. На бензинката съм го запазвал запален и при 20km/h на 5та....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче от отговора с проста сметка излиза, че дизелът:

- не може да запали на баир и нещо по-лошо...

- не може да запали със стартера си.

С горния пост каза точно това - на 5-та, под 40 км/ час дизелът не припалва сам - това в цифри е: паднат ли оборотите на мотора под 200 об/мин дизелът не може да се припали.

На баир на 2-ра, както всяка заран един комшия камионджия го прави, ИФА-та му припалва на втория метър, едва ли успява да се врътне мотора над 120-150 оборота.

Стартерите развъртат коляновия вал до около 150-200 оборота.

При това става дума за студени двигатели, а не за такива, които току що са се въртяли над 3000 оборота.

Или нещо съм в генерална грешка?!

 

Да отварям ли лаф за дизелите на рибарските лодки у наше село, дето по-ячките успяват да припалят с манивела или с камшик мотори от руско шаси 23 конски сили?

Или за корабните дизели дето се стартират със сгъстен въздух, който успява да ги развърти колкото да се каже че се въртят?

Ми то пък на големите кораби дизелите имат работни обороти в рамките на 200-300 об/ мин.

Как успяват да сгъстят въздуха толкова че да се самовъзпламени горивото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам дали си в генерална грешка, ама иначе нямаше всичките офроудъри да ги правят дизели ако гаснеха по баирите и не можеха да запалят после. Карал съм дизел около седмица-две и съм стигнал, до заключението, че просто трябва да го подържаш в определени обороти. И да - не може да караш с 40 на пета или гасне, или се тресе ужасно :mrgreen: . Но пък за сметка на това върви чудесно и има повече въртящ момент :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче от отговора с проста сметка излиза, че дизелът:

- не може да запали на баир и нещо по-лошо...

- не може да запали със стартера си.

С горния пост каза точно това - на 5-та, под 40 км/ час дизелът не припалва сам - това в цифри е: паднат ли оборотите на мотора под 200 об/мин дизелът не може да се припали.

На баир на 2-ра, както всяка заран един комшия камионджия го прави, ИФА-та му припалва на втория метър, едва ли успява да се врътне мотора над 120-150 оборота.

Стартерите развъртат коляновия вал до около 150-200 оборота.

При това става дума за студени двигатели, а не за такива, които току що са се въртяли над 3000 оборота.

Или нещо съм в генерална грешка?!

 

Да отварям ли лаф за дизелите на рибарските лодки у наше село, дето по-ячките успяват да припалят с манивела или с камшик мотори от руско шаси 23 конски сили?

Или за корабните дизели дето се стартират със сгъстен въздух, който успява да ги развърти колкото да се каже че се въртят?

Ми то пък на големите кораби дизелите имат работни обороти в рамките на 200-300 об/ мин.

Как успяват да сгъстят въздуха толкова че да се самовъзпламени горивото?

 

Какво общо има паленето с баира?!?!?

Ти с колко очакваш че върти стартера? С 5 оборота ли?

И да, не пали на 200 оборота. И не говоря за IFA а за лек автомобил с двигател VAG.

В грешка си за 150-200 оборота. На камион който е с 5 литров двигател и максималните му обороти са 2000 може и да пали с 200. На мойта не става.

Ти с манивелата не брой колко оборота въртиш а с колко въртиш в момента на припалване! Т.е. теб те интересува 1/2 от оборота за колко я правиш.

Да, за корабните дизели знам че работят с до 500 оборота. Те и локомотивите са с толкова. Ама кубатурата им е от 20 до 200 литра нали? А не 1.9 литра!

 

На 5та при 95km/h съм с 2000 оборота. Т.е. при 40km/h съм с 840 оборота. Празен ход около 950. Сещаш ли се какво става? Паднат ли под 800 гасне. Смятай сам!

 

Айде стига толкова. Ако не вярваш покарай малко TDI на VAG и тогава пиши. Мисля че в този форум има достатъчно колеги с ПРАКТИЧЕСКИ опит с тези двигатели и могат малко или много да потвърдят думите ми. А на теб дали ти харесва си е твоя работа :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох аз четири години карах кола със задно и автоматични скорост... Вярно че имаше всякакви електроники, но една зима карах без зимни гуми и беше голяма мък. Следващата сложих зимни и нещата придобиха доста по-човешки вид, мене лично много си ме кефеше задното с автоматик... Такова въртене падаше на един паркинг на Боровец, голям кеф.... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като започна да се говори за дизели, мога да споделя ,че гасенето на дизеловите двигатели при обороти под празен ход става благодарение на компа. При чистия дизел работоспособността се запазва при значително по-ниски обороти (база за сравнение VW Turan 2.0TDI, Pegeout 407 1.6 HDI, Skoda Octavia 1.9 TDI и Opel Kadett 1.6D) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тук добра тема се подхвана за икономичното шофиране. Но според мен реалността е друга - всеки ден като карам из София ми прави впечатление, че масово народа кара на газ-спирачка. Дори когато е ясно, че няма да мине на светофара или още повече - когато свети червено, масово не се намалява, изключва от скорост и т.н., а се кара до последно. Което и всъщност не разбирам :roll: Примерно редовно ми се случва да видя, че свети червено, да съм на 100 метра от светофара, да съм изключил от скорост и да се движа примерно вече с 50-60 км/ч. и хоп някой "джигит" се бутне пред мен. А смисъл буквално няма, защото при това движение колоната си върви и надали някой ще стигне по-бързо от друг...освен до следващия светофар, където отново всички заедно спираме благодарение на червената вълна :mrgreen:

Може това явление да се дължи на натовареното ежедневие, на задръстванията, знам ли...

От друга страна забелязвам голям спад в броя на състезателите по шосетата и магистралите. Прави ми впечатление, че народа вече не лети така както преди. Масово се кара с около 100 км/ч. Дали на българина джоба му е изтънял или просто се е вразумил? Може би е второто, съдейки по пълните паркинги пред всякакви магазини, хипермакети и т.н. Което е и за добро, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно споровете за палене на дизел, искам да кажа, че дизела за да запали трябва да се "заколи" изведнъж, а не да върти продължително, което е валидно при бензина. И да - пали много по-лесно на скорост от бензина. И един метър му е достатъчен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,

 

Дано си прав! Че се нагледах на всякакви джигити напоследък...

 

ikonoma, не знам защо но за дизел не се препоръчва да се пали с бутане/дърпане. Чувал съм че има опасност да прескочи зъб на ангренажа. Не знам дали е истина де. Ако някой може и знае да сподели...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е! Просто го давам като сравнение. И на бензиновите не се препоръчва такова палене. Чувал съм за истински такъв случай на прескочил зъб(или зъби), даже с поражения тук в Габрово. Получава се така, защото разпределителния вал е в покой, а ако се движиш със 60 км/ч например и включиш 5 предавка ще се получи "удар" да речем с 2000 об/мин. върху двигателя, а разпределителния вал понеже е инертна част не може да се набере толкова бързо обороти (това са стотни от секундата, но все пак) и може да се получи откъртване на зъб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я ми обяснете, защо като спирате сте с 30 км. на 5-та предавка, че нещо не зацепвам :oops: Най-добре се спира според мен, например ако се движиш със 170 и заковеш спирачката, на 100км. минаваш на 3-та и после на 2-ра (много бързо разбира се), та я ми обяснете за какво става дума :roll: Да не говорите за супер екстремно спиране, при което ударът е почти неизбежен и изобщо нямаш време да минеш на по-ниска предавка :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.