Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Икономично каране - искрено и лично


hamsia

Recommended Posts

Ами да ти кажа и аз незнам вече, кое е по-добре - да си на предавка и да ти изгасне колата или да си на нулева и да не изгасне. Може би няма да е зле да направим един тест някой път на Божурище например и да стигнем до правилният отговор :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • stenly

    11

  • yosif

    11

  • Mishelle

    7

Най-много писали в темата

Цъ :(

Тоя тест е за .... сняг. Нямам намерение да тествам как ми работят коланите :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За S120:

- стартер - 9 зъба

- венец - около 100+ зъба( броих ги като улав на снимката в зелената книга :mrgreen: може да са и 108, сигур' някой знае)

- макс обороти на стартера - 1000 об/ мин

= предавателно число 100+/ 9 = около 11+

= обороти на коляновия вал при стартиране = не повече от 1000/ 11 около 90- об/ мин.

 

Едва ли на VAG е по-различно.

Ще изгасне ако се спира докрай, но като се падне под 40 км/час какво пречи да се натисне съединителят?

Двигателят ще има достатъчно и предостатъчно обороти да припали, а и 40 км/ час и намаляваща скорост не е вече толкова опасно да поднесе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опс!

 

Написах че говоря за ДИЗЕЛ! Бензин, както съм писал по-горе, може да запали и на НУЛА оборота.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа и аз незнам вече, кое е по-добре - да си на предавка и да ти изгасне колата или да си на нулева и да не изгасне. Може би няма да е зле да направим един тест някой път на Божурище например и да стигнем до правилният отговор :D

Теста на Божурище би доказал, че колата, която е на скорост, независимо, че би изгаснала ако в последния момент не натиснеш съединителя, ще спре по-бързо. Убеден съм, че това е ясно на всички ни, но не в това е въпроса. Питането ми към PRR беше във връзка с любопитството ми как би се държал дизела с ABS при рязко спиране почти до нула. А иначе, най-общо казано - ако в края на аварийното спиране имаш възможност да натиснеш съединителя за да избегнеш гасненето на двигателя, значи...си успял да избегнеш удара :)

Аз по неволя разбрах (или по-скоро си доказах), че спирането на скорост може да намали спирачния път поне с толкова, с колкото бих избегнал удар. Веднъж излизах от подлеза на НДК и карах към Попа. Бях се замислил нещо. Изключил съм от скорост, защото наближавах светофара. Не съм забелязал кога шофьора пред мен беше натиснал спирачките. Когато осъзнах за какво иде реч скочих на моите. ABS-а се включи, спирах супер рязко. Но не достатъчно - виждах как неизбежно се приближавам към задницата на предния. Машинално включих на 3-та, явно ми е било най-лесно и бързо. В резултат на което успях да спра буквално на 5 см зад предната кола :roll: Да, двигателя ми изгасна, но ако обобщим ситуацията - какво загубих от нея? Едно палене. А какво избегнах - най-малкото една смяна на бронята и 2 часа чакане на КАТ. Мисля, че си заслужаваше :P

С това не искам да кажа, че е наложително всеки път да се спира на скорост. Просто не мислете за гасненето на двигателя, когато трябва да се спира аварийно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гасене на двигателя, заключване на волана в движение (май на Москвичите беше възможно?) - това са авангардни методи за самоубийство, не начини да се кара икономично - особено пък коли, които имат поне 1, ако не и 2 серво...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,

 

Когато оборотите паднат под Х ECUто прави опит да ги вдигне давайки повечко газ. Добре де, ама това означава че вместо да подобрява спирачките малко или много действа в обратна посока. Е, може и да не съм прав...

А аз теста ще го направя веднага щом падне достатъчно сняг че не ми се скапва колата с такива тестове...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR,

 

Не мисля, че по някакъв начин има влошаване на спирачките. Не виждам логика да има. ECU-то се опитва да коригира оборотите, но едва след натискане на съединителя. Прави го тогава, когато оборотите са паднали поради една или друга причина под минималните за празен ход. Като изключим моментното поазание на оборотомера и "шума" от повишените обороти, автомобила си се държи така все едно нищо не се е случило.

Ако предположим все пак, че има страничен ефект, то той няма кога да се прояви така, че шофьора да го усети поради простата причина, че ако подминеш въпросните обороти и все още си скочил на спирачките, в следващия момент ти вече ще си спррял, а двигателят ще е изгаснал.

 

Пробвай на снега (дано го има и тази година) и пиши после за резултатите. Много съм любопитен как ще се държи дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, момчета!

Малко късно се включвам в дискусията с моите лични наблюдения, но се надявам че ще са от полза!

Състезанието, което правихме беше с 1.5-литрови дизели и постижението на нашия екип по трасето София-Бургас-София при средна скорост малко под 60 км/ч беше под 3/100, НО....

1. Без климатик

2. Със скорост, с която обрахме страаааааааашно много псувни от колегите, които ни настигаха и караха зад нас

3. Времето за пътуване беше доста дълго

4. На човек му се доспива при такава скорост

Колкото до гасене на двигателя - този младеж, дето прави такива експерименти е не луд за връзване, а направо за прибиране в подходящото заведение. Конструкторите се чудят как да направят волана и спирачките по-леки и по-безопасни, той решил да пробва с експерименти дори в София.....

Ако някой иска колата да му гори по-малко:

1. Да се научи да си поддържа автомобилът в техническа изправност:

-правилна центровка на запалителна и хрланителна система

-правилна работа на спирачната система - без блокирали буталца

-добра трансмисия, позволяваща леко движение на автомобила

-нормално напомпени и с еднакво налягане или леко пренапомпени гуми, но в никакъв случай меки

2. Да се научи да не кара на "газ-спирачка" до последните метри преди червения светофар, който вижда поне от 200-300 метра

3. Да се научи да борави плавно с педала за газта

4. Да се научи бързо да достига до възможно най-високата за случая предавка

и още, и още....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.