Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Унищожена Октавия


ръжди

Recommended Posts

Дай Боже тези (този) които са били в нея да са оцеляли. Ама едно не можах да схвана - къде са въздушните възглавници??? По нищо не личи да са се отваряли... Предните както и да е, тя реално не е имала челен удар, ама някоя странична... Баи ужаса. Сега разбирам защо на някои (на доста) марки страничните възглавници вече не са екстра, а са стандартни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните не са се отворили понеже те имат датчици на предната броня и реагират само на челен удар или на удар отпред встрани-а страничните завеси защо не са се отворили? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай Боже тези (този) които са били в нея да са оцеляли.

 

Невъзможно според мен :? . 100 % си мъртъв след такъв удар ако ще й 30 странични възглавници да има... :|

 

П.П. Обаче според мен това са снимки от нещо като тест, иначе щеше да има кървища по интериора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление на мен не ми се струва краш-тест,дано не съм прав разбира се!Ударът е жесток наистина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните не са се отворили понеже те имат датчици на предната броня и реагират само на челен удар или на удар отпред встрани-а страничните завеси защо не са се отворили? :roll:

 

Извини ме, но не си прав. Датчика за ускорение е монтиран в централната колона на таблото, в дъното. Няма смисъл да е в бронята, защото е датчик за ускорение - сработва при ускорение ( в случая спиране ) надхвърлящо определени параметри. Също така еърбезите не сработват, ако не е сложен колана, защото тогава могат да нанесат повече повреди, отколкото да предпазят ( отварянето им на практика си е взрив )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_azide - натриев азид

Sodium azide is best known as the chemical found in automobile airbags. An electrical charge triggered by automobile impact causes sodium azide to explode and release nitrogen gas inside the airbag. The chemical equation for this reaction is 2NaN3 → 2Na + 3N2. The sodium that is formed is a potential hazard itself and is converted by reaction with other ingredients, such as potassium nitrate (KNO3) and silica (SiO2), into an inert alkaline silicate 'glass'.

 

Повечето спасени от възглавници заявяват че изгаранията по лицето причинени от сработването на възглавницата са приемлива цена за спасения живот...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извини ме, но не си прав. Датчика за ускорение е монтиран в централната колона на таблото, в дъното. Няма смисъл да е в бронята, защото е датчик за ускорение - сработва при ускорение ( в случая спиране ) надхвърлящо определени параметри. Също така еърбезите не сработват, ако не е сложен колана, защото тогава могат да нанесат повече повреди, отколкото да предпазят ( отварянето им на практика си е взрив )

 

 

Значи това не може да се случи? Или е Ок, щот не е Шкода, а неква барака ;) Най-добронамерено питам, щот и аз от прочетено тук-там, също мисля, че датчиците са отпред и покриват някакъв ъгъл , а не само фронтален удар. А за коланите си прав ;)

А наздраве и да не пришпорвате възрастните хора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://fishki.net/comment.php?id=16534

 

доста грубо и безотговорно.

Не е за хора със слаби сърца!!!

като гледам удара е в задна врата в дясно под наклон откъм тавана. в такива ситуаций никакви нощни постелки не важят./предна дясна е здрава и отворена/
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че е краш тест. Колата е прекаленно лачена за да е участник в такова нещо. Има и регистрационни табели. Доколкото съм забелязал и гледал в тестовете колите имат маркировка по купето за да се мери резултата от теста, а и в повечето случаи са жълти. Другия момент, който ме навежда на мисълта, че това не е тест е двора, в който се намира колата. Прекаленно обикновен е, за да е паркинг/двор на автопроизводител или фирма за тестове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи това не може да се случи?

 

Това се мота по нета от известно време и според мен е сниман нарочно клип, а не е "случаен" запис. Няма автопроизводител, който да сложи датчика в предната броня и то да се отваря от толкова лек удар. Отваряне на еърбега означава минимум смяна на волан. В много случаи - смяна на цяло табло. Хайде сега си представи да го правиш това всеки път като чукнеш колата при паркиране ?

 

Според http://auto.howstuffworks.com/question130.htm сензорите реагират на удар, еквивалентен на удар в тухлена стена с 15 до 25 км/ч, което си е доста сериозен удар

 

А според http://www.aa1car.com/library/airbag01.htm положението на датчиците е:

Американски коли

Located in the front of most domestic vehicles are one to three "crash" sensors. These are positioned well forward in the crush zones so they will react almost instantly to the sudden deceleration that results from a frontal impact (anything up to about 30 degrees either side of center)

 

Европейски коли

Many European vehicles use only a single electronic crash sensor located inside the passenger compartment. The same setup is now being used in many newer american vehicles.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според http://www.aa1car.com/library/airbag01.htm положението на датчиците е:

Американски коли

Located in the front of most domestic vehicles are one to three "crash" sensors. These are positioned well forward in the crush zones so they will react almost instantly to the sudden deceleration that results from a frontal impact (anything up to about 30 degrees either side of center)

 

Ами точно от този цитат си мисля, че се монтират "well forward in the crush zones so they will react almost instantly" - демек...

Колкото до клипа - естественно, че не е нормално на удар с торба да реагира сензора (сигурно е дал дефект - то МБ бая дефекти дават - имам си един в гаража та го знам що за стока е - няма 40ооо мили, а с техниците от 4 сервиза съм на ти), но я помисли, след като се е отворил еърбег-а от този удар, къде ли е сензора? Аз си мисля, че все пак, това не е нарочно снимано, ама както и да е.

Не казвам, че се монтира само!!! в предната броня (т.е. не точно в бронята, а зад нея) - не ме разбирай погрешно. Пределно ми е ясно как работи еърбег-а (това, нарочно го пропуснах в началото) и че има системи, чийто сензор е в самия диагностичен модул (точно за такива ти говориш, които се монтират в купето - обикновенно където казваш). По-сигурните системи, ползват два сензора - електронно-механичен и сензор за ускорение - както ти си писал по-горе. Та може и в багажника да си го монтираш, стига да е правилно поставен ;)

Та исках да кажа, че не си прав, че не се монтира в предницата на колата (респ. под бронята). Както и да добавя, че има и коли на които еърбег системата се задейства и при непоставен предпазен колан...ама са по-старички де ;)

Ха наздраве сега! И с пожелания, никой да не разбира, как и защо им работи еърбег-а!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заговорихме за еърбегове, аз преди две години разбрах как действат. В интерес на истината сега ми стана интересно, защото тогава се задействаха от удар по долната част на колата (фактически колата прескочи една канафка и се качи на нещо като насип с доста висока скорост). Та въпроса ми е, възможно ли е и някъде по-ниско да има сензори или тези зад бронята са толкова чувствителни? И още един въпрос, наскоро братчеда катастрофира с някакъв джип на Киа на тест драйв (Skorost сигурно знае за какво говоря, по пътя за Дупница стават нещата), та там след почти челен удар еърбега не се отваря :o . Някой има ли предположения защо? Малко са ми профански въпросите, ще ме извините :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години при влизане в дупка се отвориха страничните възглавници и въздушните завеси на една е39.Само от страната дето беше дупката,а челната си остана затворена.При удара гръмнаха 2 пиропатрона и засмърдя да барут-така,че се съмнявам да беше натрий.Човекът дето седеше от тая страна направо подскочи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.