Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Без малко да стана участник в тежка катастрофа


Recommended Posts

Днес следобед към 16.30 се прибирах по ул. 202 към кръговото за Ломско шосе и на пешеходния светофар преди изкачването към кръговото светна червено, бях в средна лента на около 20 м и карах с 50-60 км/ч, та успях да спра с малко зор. Но зад мен караше с по-висока скорост един бял Пасат, чийто шофьор изглежда не видя навреме сфетофара и наби яко спирачки. Пътя беше мокър и колата му занесе, задницата й се врътна наляво и си викам "край, тоя ме удари". Бях почти спрял и включих на втора и потеглих леко, за да не е толков силен удара. Обаче Пасата ме заобиколи отляво и удари друга кола - бял Форд Ескорт, който се движеше доста бързо в най-лявото платно. В следващия момент видях Форда как поднесе, завъртя се, подскочи във въздуха, излетя и премина пред мен и се заби извън пътя, като отнесе някаква телена ограда, и остана на лявата си страна обратно на посока на движението. Шофьорът вътре беше жив и здрав и го измъкнахме през прозореца. Пасата имаше малко щети, само предната му броня се откъсна. Шофьора на Форда се оказа някакъв пенсионер, дето май няма ГО, или от утрешна дата му важала. Щетите му бяха основно по предния капак.

 

Останах да изчакам катаджиите ако имат нужда от мен като свидетел, но нямаха и седнаха да им пишат актове и на двамата.

 

Сега си мисля, че се отървах на косъм по случайност, малко оставаше мойта кола да я сгъне яко, а също така и че аз имам косвена вина, в смисъл, че ако бях нарушил и бях минал на жълто-червен светофар, както направи един бакшиш преди мен, това нямаше да се случи. И затова малко ми е гадно. По ирония на съдбата ще го отнесе като най-виновен шофьора на Пасата, който ако не беше поднесъл и навлязъл в лявото платно, щеше да ме натресе мене доста яко.

 

 

Ето две снимки на Форда:

 

12-01-07_1636.jpg

12-01-07_1643.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламене , не се чуствай виновен т.к. ограничението в града е 50 км/ч няма значение на Цариградското ли си или на 202 ра или на някоя квартална уличка , а отгоре на всичко ако се беше резнал като бакшиша и имаше куки след сфетофара така щяха да ти се зарадват следновогодишно , па ти върви им обяснявай , че си предотвратил ПТП ... нали знаеш - един път да се заговори , че сестра ти е ку*ва върви после да обясняваш , че нямаш сестра ;)

Един тип от Дивотино много хубаво го казваше "Като се спи се ляга , а не се кара кола" ... чукай на дърво и друг път хич не се юркай като видиш , че бая дълго свети зелено ;)

Живот и здраве утре бирата е от тебе :oops: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ни най-малко се чувствай виновен, аз дори такива заблеяни ги псувам по повечко :evil: , но не Форд-а трябваше да лежи там, а глупака който е карал зад теб!!! За жалост по нашите хубави пътища можеш всичко да очакваш всичко, защото ако беше минал на червено можеше е и по зле да стане, и ако питате защо се ядосвам ще ви разкажа една история! Първата: Чакам в едно задръстване на разтояние 2.5 м от колата пред мен, и както си чакам чувам как пищят гуми и като поглеждам в задното огледало виждам как една Jetta наближава задницата на колата ми, веднага включих на първа и потеглих като се наврях м/у колите пред мен, а Jetta-та спря на метър зад колата, която беше пред мен докато чаках! Е това е същото, неможеш да минеш, в твоя случай заради сфетофара, а при моя заради спрялата кола! Е кой е виновен?? 2рата история е подобна: Бях намалил за легнал полицай, когато за мен наближаваше Mercedes със пищящи гуми, наложи се и моите да пропищят, и защо! , защото някои не шофира, а спи! Е това е, дано забравиш по-бързо кокво се е случило, и да не започнеш да минава на червено :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не бих се чувствал гузен. Също така не мисля, че имаш косвена или каквато и да е било вина за случилото се. Вина има оня *** дето е спал зад тебе. Важното е, че си добре, пийни едно голямо по тоя повод тая вечер :) . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това си повтарям, че не съм толкова виновен, поне е добре, че никой не пострада. Ама това да видиш как кола със скорост 60+ км/ч прелита от единия край на пътя и се преобръща не се случва всеки ден. Като на филм, ама на живо, та затова ми се вижда чудо, че не удариха и мойта кола.

Изводите за мен са, че в града не трябва да се кара с повече от 50-60 км/ч, особено в дъждовно и снежно време и по път с чести светофари и кръстовища. И винаги трябва да се слага с колан - щото тоя с Форда не беше виновен, че го удариха, но ако беше без колан сега може би нямаше да е жив.

Сега пак ходих до центъра и обратно и гледам, че пак си карат като бесни и ако не ме изпреварят, може би няма да заспят нощес. Според мен прошка за превишена скорост не бива да има. А сега причината е в чувството за безнаказаност - че като те спрат, ще бутнеш 10 лв. на катаджията и си тръгваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всички светофари станат с часовници положението ще се оправи. Поне аз на такива светофари не минавам на явно червено. Брат ми от суперсъвестност му попиляха корсата точно така: светнало жълто, той набил яко спирачки и сега колата му е двуместна. Според мен сам е виновен, макар че закона казва друго.

 

Не се упреквай! Този зад теб е трябвало да предвиди че може да го изненадаш така. И наистина ако ти беше минал на червено при фал вината щеше да е твоя. За да дам път на един бързак се наложи да изчистя един тир отдясно - а той явно ме видя в последния момент. И после си казвам - що съм глупак съм - да правя път - като някой му се прави на пич - той да си изпреварва отдясно.

 

Само едно не разбирам - като няма жертви -за кой дявол чакате КАТ бе хора??? Не стига ли че има катастрофа, пък и сурвакарите да храним. Когато излетяхме с Лин при Кк първото беше да се разберем с колегата (даже 1 ст не му взех, а той ме изхвърли) и по най бързия начин извлачихме и изнесохме колата на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил, че си мръднал. Аз обаче в такива ситуации си минавам. Защото още преди да спра гледам зад мен автомобила как се движи. Станало ми е навик да заделям поне 30% от вниманието си докато карам, за да следя движещите се зад мен, в огледалата на колата ми. И в такива моменти никога не спирам (доста пъти ми се е случвало и до сега не съм имал проблем). Просто минавам (обикновенно е жълто). Нямам намерение да пробвам как ми работи подглавника в реална ситуация и да вадя някой от багажника си. Определено вниманието ни трябва да е повишено в кофти време, а и не само тогава. Се ще се намери някой джигит...

Моя съвет е - поглеждайте в огледалото преди да спирате по-рязко. Но пък не се уливайте...че докато гледате назад, може да изпднете в ситуация..."Я да видя какво кара този пред мен в багажника, без да слизам от колата", ако този пред вас е решил, че не иска да мине за нищо на света на жълто и засвири с гуми, като за последно! И друго, което според мен е от полза - като започнете да спирате - натиснете няколко пъти спирачките - да премигнат стоповете. Определено премигването по-бързо ще привлече вниманието на заблеялия се зад вас кретен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази никаква зима пътищата в столицата са мнооого хлъзгави! Не е лед а по-скоро някаква гадост сол и кал, но много се хлъзга - онзи ден заваля лек дъждец и изведнъж някакъв таксиджия се спря в задната ми броня...Излизам от колата и замалко и аз да падна - много лигаво беше под краката ми, направо като на снежец/мръсен лед. Щети нямаше, но ви споделям тази случка само за да кажа на всички да внимават извънредно когато карат по СФ улици!

 

Айде лека нощ и Фнимавайте! :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, недей да се упрекваш !!! Нямаш вина, че по нашите пътища има 30% шофьори и 70% ..... всички знаем какво. Ти расъждаваш какво би станало ако беше постъпил другояче. Колегите в случая дават много добри примери - ето и моя, той е от 11.03.1999 г. и тогава аз участвах като пешеходец. На кръстовището между началото на Дружба 1 и пътя към Дружба 2 посока от Младост, под налеза за летището светофарите често не работеха и ставаха много инциденти. Всички го знаеха като :!: Кръстовището на смъртта :!: и там обикновено имаше полицейска кола за да възпира изпълненията на джигитите. На този ден аз се прибирах от пазар от Д1 към Д2. На самото кръстовище рещих да си мина по тротоара и по пешеходната пътека, не по утъпканата встрани пътека и през самото платно точно срещу спирката на 204. Полицаите бяха на 50 м. от мен, светофарите не работеха, аз почти бях стъпил от тревното островче на тротоара и се оглеждах преди да пресека. Вдясно от мен, откъм ЦСКА-то и покрай полицаите, бакшиш със Жигула комби запълзя през кръстовището, подминавайки изчакващите да пресекат други коли от същата лента, без да има видимост и не спазвайки знака'' ОСИГУРИ ПРЕДИМСТВО ''. От Младост към бакшиша се спускаше бус Мерцедес със поне 70 км/ч. Гледам ги аз тия двамата от тревното островче и си мисля - '' Тия ще се ударят ''. И наистина насред кръстовището бусът нацепи Жигулата в багажника, тя се завъртя на 180 градуса, качи се на тротоара и на тревното островче и ме удари отдясно по цялото ми тяло. Шокът, адската болка, обясненията на бакшиша - '' Ми то стана зелено и аз минах'' - както и 55 дена в гипс целия отдясно - за мене това е вече само спомен. Но ако тогава бях пресякъл 50 м. по вляво, като някое бабе в бесен устрем да хване рейса, аз нямаше да преживея това което ми се случи защото бях решил да спазвам правилата за пресичане.

 

Смях : Вижда ме един комшия целият в гипс и вика: '' Ице, да не си бил в Косово ? '' - отговарям му - '' Не, чичо Киро, между двете Дружби стана белята.''

 

Поздрави и се радвам, че си се отървал невредим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Пламене , не се чуствай виновен т.к. ограничението в града е 50 км/ч няма значение на Цариградското ли си или на 202 ра или на някоя квартална уличка ... :

 

само малка поправка - на Цариградско има ограничение от 80км/ч

и не навсякъде в София примерно ограничението е 50км/ч, друг пример бул.България

 

 

Просто трябва да следиш участниците в движението и да спираш по светофарите когато светне червено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изводите за мен са, че в града не трябва да се кара с повече от 50-60 км/ч, особено в дъждовно и снежно време и по път с чести светофари и кръстовища.

Правилният извод!

Иначе досега не ми се е случвало да мина на червено на светофар със секундомер. Винаги е ясно колко време остава, можеш да прецениш скоростта си и да минеш или съответно да спреш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Marinov,

 

Това със таймера на светофара работи когато има движение. Когато обаче светофара е претоварен (пример Статион Васил Левски) таймера пречи. Защо? Защото тарикатите виждат че остават 2-3 секунди и бързат да навлязат в кръстовището и го задръстват допълнително. Решенито? Ми махаш таймера....

Иначе тия таймери ми спестяват доста гориво вечер. Като видя че остават 5 секунди и от далеч я пускам да спира на скорост. Разход 0 :mrgreen:

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.