Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен проблем :-( (разрешен)


Galliard33

Recommended Posts

Тия дни се появи странен проблем - колата си пали (на газ), има си ниски обороти, има си и високи, но между 1000 и 2000 работи на 3 цилиндъра...Току захапе и четвъртия и след малко пак се закюфка... Това го прави и на топла и на студена кола. Проверих кабелите и свещите - всички си играят. Нещо да не би да се е разбазикало изпреварването,а? Или пък чукче, наковалня, палец, капачка (с електронно съм). На някого да му се е случвало нещо такова?

 

И друг въпрос - има ли зимен и летен термостат? Защото моя отваря на 80 и затваря на 60, т.е. показва ми само между 60 и 80, повече не ще да дига... Уреда дето мери може ли да си "намали" показанията само себе си? Преди като посочи 100 и почва да ври водата, съвсем точен си беше :-)

 

Решение на проблема - ОКАЗА СЕ ЦЕНТРОВКАТА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита така се ебаваше миналата зима - на 2 ра или 3 та с ниска скорост и малко газ / 1500 - 2000 об/мин / и почваше да подскача и да придърпва ... оказаха се свещите - на 1000 км. NGK бяха сдали багажа , а на газанализатора показа бедна смес точно в тоз диапазон ;)

Такова животно летен зимен термостат няма и никоя фирма производител на автомобили не дава различни термостати за лятос и зиме - за 120 та си е 80 гр. , за Фоворита 88 и т.н. ако искаш да имаш парно и да ти работи мотора нормално слагаш тва дет пише у книгите и караш 8)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а не беше ли и за 120-ката на 88 гр...на мен колата ми върви между 80 и 90 градуса....като стигне на 90 и спада....ама то на мен и вентилатора не ми бачка ама сега не ми тряя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и на мене ми прави онзи ден аномалии с цилиндрите, работеше на три.Разбрах че 4-ти не работи смених свещтта и се оправи.Препоръчвам ти да утановиш кой точно цилиндър не работи.

Най лесно става като я оставиш малко да предърпвана 3 цилинндара и след това свалиш свещите.Неработещият цилиндър ще има черна и влажна свещт.Само толкова мога да ти кажа, от газови уредби не разбирам.Затова я карам само на бензин.УСПЕХ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кола на газ не прави черна и мокра свещ . според мен проблема е че мембраните на изпарителя са стари и той не осигурява адекватен преход . аз бих сменил мембраните . за тест можеш да рестриктираш дебита на входящия въздух . ако колата се оправи - сменяй мембраните смело

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

tyny, миналата година имах подобна дилема, ама тогава не можех да наглася оборотите, можех само ако огранича въздуха...Смених мембраните с български, мислиш ли ,че за една година може да отидат? НЕ че се стискам, ама все пак 1 година (2 зими) ли могат само да изкарат?

 

какви мембрани препоръчвате - магазин евентуално?

 

Свещите на какво разстояние трябва да са за зимата?

 

За термостата - летен зимен - иам ли такова животно или да си карам спокойно на 60-80 C?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблемът с прекъсването съм го виждал доста пъти и в повечето случаи се оказва я свещ я кабел дори и бобина, но много рядко, за това ти препоръчвам ако имаш стари но що годе читави свещи и кабели си поиграй първо с тях и после виж изпаритела.Между другото съм виждал как тръбичката която тръгва от водната помпа да минава много близко до главата и ако имаш пробив на някоя лула(което между другото не се вижда лесно) хвърля изкрата директно на маса към тръбичката или на главата.

Това съм го виждал лично!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Galliard свещите ги направи на 0,55 за газ! Аз карам /основно на газ/ със Brisc Silver - свещите са специаллно за газ със посребрен централен електрод /по-тънък е/ и по-малко междина. Имат една особеност - те са с вграден резистор ~4-5kОма, така че е желателно да ги комбинираш със кабели с ниско съпротивление - последния вид за Фаворит/Фелиция - аз съм с такива и нямам проблем.

 

Жалко, че не дойде на последната среща, че щях да те уговарям да ми покажеш на една свалена глава номера с гумичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много ми се щеше, но не можах да дойда на срещата. Дано на следващата стане номера.

 

Тези Brisk Silver отде ги взе - аз съм с Magnetti Marrelli на 2 години и досега си пукаха като пичове. Може и от тях да е, знам ли...

 

Кабели стари имам, ще пробвам един по един, пък да видим...

 

А иначе на кабелите съм им надянал едни доста дебели изолации, защото и аз съм ги виждал да "светят" на тъмно.

 

За това с 0,55 мм сигурен ли си? Аз съм на 0,8 за да е по-силна искрата?

Бъркам ли нещо или би трябвало да е по-силна искрата при по-голямо разстояние? :|

 

За главата и гумичките кажи какво те интересува?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Brisc Silver ги взех от магазина на Симеоновско шосе по 3,50 едната, защото са по-евтини от при бай ти Мето.

 

Сместа от газ/кислород има по-голямо съпротивление за единица разстояние от сместа бензин-кислород. За това е необходимо да се намали междината на свещите, за да се запази силата на искрата. Или по-скоро, за да има изобщо искра във високите обороти. Искра, която да има достатъчна енергия, за да възпламени сместа.

 

Тези свещи си идват фабрично на 0,55 и ако се кара на бензин с тях трябва да се направят на 0,8.

 

Колкото по-голяма междина на електродите на свещта - толкова по-дълга искра, но не и по-силна. Колкото е по-голямо това разстояние - съответно съпротивлението, толко по-малък ток във веригата!

 

За главата не знам как да го измислиме, ще ми се някой ден ако си свободен да ми покажеш при мен, защото има кой да ми направи и на мен приспособление стига да го види какво представлява... Но не бързам с това - може и по-натам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те за искрата, обичам аргументирани мнения!

Утре отивам да взема брисковете - ще ги пробвам - 4x3,50 нищо не е, ако съживят едно-две-пет кончета :) Кaбелите пак оттам или:?:

 

За главата- приспособлението мога да ти го дам когато пожелаеш /извънработно време/ и можеш да си престържеш колкото глави искаш - а иначе може и да си направиш, не е голяма философия, то хубавите неща са и прости :) Можеш да почнеш с намирането на ос - трябва да влиза хубаво във водача на клапана и да е към 30-40 см дълга. Другия критичен компонент е ножа - моя е 5х5мм кобалтов стругарски нож, ръчно заточен. Намери тези компоненти, пък другото кат' се видим.

 

Поздрави, Galliard

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с Ники /kolev123/ сложихме на неговата същите брискове и заработи чудесно. Обаче вече били 14лв комплекта на Симеоновско шосе. Единствения "недостатък" на тези свещи е, че със тях старовремемските стробоскопи не могат да хванат сигнал...

Аз моите кабели за Фаворит съм ги купувал оттам и мисля, че даже сега са паднали малко цените, т.е. под 15лв. комплекта.

 

Интересно, че днес имахме и един комплект нови силиконови кабели за 120ка /пак от същия магазин и пак на Тесла/ и даже бяха с по-ниско съпротивление - всичките до към 4КОма и предпочетохме тях пред Фаворитовия комплект. На фаворитовите друга положителна страна обаче е това, че при капачката са с 90градусови накрайници и седят много по-компактно и естетично. Също и лулите към свещите пасват по-стегнато.

 

А за приспособлението идеята ми е да си направя и за мене, материалите ще се намерят. Ако не се очертава скоро среща на форума ще ти пиша да намина някой ден където ти е удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за изчерпателната информация! Магазина на Симеоновско не ми е най-близкия и най-любимия, но май ще се разходя в събота до него!

 

А за инструмента - работя на НДК, ако искаш в работно време мога да го взема с мен и на някоя обедна почивка да се видим.

А иначе живея в Лозенец - с удоволствие ще ти го покажа.

 

Да знаеш читав заварчик - трябва ми само за една капка с телоподаващо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз за заварки с телоподаващо ползвам близките сервизчета, което не ти е удобно. Не мога да ти помогна. За инструмента ще ти пиша по-натам да се доразберем.

 

Като сложиш новите свещи пиши как ти се струва резултата чисто субективно. Имаш ли под ръка стробоскоп, за да видиш дали ти е добре центровката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Случва ми се поне веднъж-дваж годишно и сваляне на капака на клапаните-реглаж и се оправя незнам при мен това дали не идва от веригата, която може би е разплякала и е за смяна

 

 

А стандартните свещи на 0.8 ли са? и евентуално какво ще стане ако ги преправиш на 0.55????

Благодаря предварително!!!

 

 

 

ПОЗДРАВИ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.