Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia


Moadib

Recommended Posts

Здравейте колеги реших да сменям старата 105-ца.

 

Предлагат ми Felicia "94 за 2000 лв все още не съм ходил да я огледам но понеже не съм запознат с колата реших първо да попитам тук какво да гледам и т.н. Ако може да ми кажете какво представлява колата как се поддържа гние ли и изобщо свичко благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега за Фелициа '94 не бях чувал :roll: . Производството им започва от '95- . Зависи къде е карана. Ако е от Италия няма да имаш проблеми с ламарините (ръжда), само не взимай ако е от Австрия или Швейцария, Германия :oops: ... А ако е купувана от България и е карана тук - 100% е поизгнила. Апък за 2000 не вярвам да дават перфектна :roll: . Гният най-често на 5тата врата в 2та ъгъла под задното стъкло/уплътнението и задните вежди. Също така погледни за ръжда и като вдигнеш предния капак там където са болтовете на калниците - понякога и там избива. 1.3 Мотора е лесен и евтин за поддръжка, но пък е слабичък. Ама от 105ца на 1.3 може и да не ти е лошо ;) . 1.6 е по-скъпичък за поддръжка, но пък е с ремък и мърка, а и е 75к.с., 1.9Д - магаре, само му дай да влачи.

 

На първо четене за това се сещам, колегите ще допълват.

 

П.п.: За всеки случай провери дали не става дума за Фаворит '94 ;) . Щото по-реално ми се струва за 2000лв. В което няма лошо, за Фаворита важи също написаното от мен.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи някой който наистина разбира от коли с теб. Тук от форума няма как да се огледа тази кола.Ако аз я копувам за себе си на 1-во място бих огледал купето да не е претърпяло удър и корозията на какво ниво е достигнала. Двигателя трябва да работи тихо и равномерно.Не трябва да пуши от ауспуха и от оддушника. Огледай я за луфтове по ходовата част. Погледни амортисиорите да не са силно омаслени. Скоростите трябва да включват лесно и не трябва да "хъркат "при превключване. Огледай я за теч откъм шайбата на коляновия вал,маншоните на полуосите и рейката дали са здрави.Покарай я малко за да видиш поведението на термометъра (дали грее колата). Ако ти хареса колата,преди да дадеш парите за нея отиди в КАТ заедно със собственика и след като видиш новия талон или табели давай парите.Това е друга тема,но при мен се получи така че собственика на автомобила има съдебен запор.За съжаление го разбрах чак когато отидох в КАТ за смяна на талон и номера :evil: :evil: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Шкодов е ;)

Аз се бях насочил към този мотор,но излезна много добра оферта и нямаше как взех 1.6MPI. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Аз до сега за Фелициа '94 не бях чувал :roll: . Производството им започва от '95- . Зависи къде е карана. Ако е от Италия няма да имаш проблеми с ламарините (ръжда), само не взимай ако е от Австрия или Швейцария, Германия :oops: ... А ако е купувана от България и е карана тук - 100% е поизгнила. Апък за 2000 не вярвам да дават перфектна :roll: . Гният най-често на 5тата врата в 2та ъгъла под задното стъкло/уплътнението и задните вежди. Също така погледни за ръжда и като вдигнеш предния капак там където са болтовете на калниците - понякога и там избива.

 

х

 

братле би ли ми обяснил по-подробно какво значение има каде е карана за ръждата - штото ми стана интересно а и имам проблем с гниенето, а виждам че имаш гледна точка :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам има значение климата, като е влажно гният повече ако е карана в Сахара няма да има гнило. Ако е заради климата това което пише Коко, че няма да има проблем с ръждите на италянските коли не се знае .....там има доста ски курорти и места където е студено и влажно през голяма част от годината. не може да се слага всичко под общ знаменател.

 

извинявам се на Коко, че му извземам обяснението, но аз така ги виждам нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами държави където има много сняг съответно има и много сол и ... нататък го знаеш.

 

Принципно по Европа от доста време не слагат сол, именно заради всичките бели дето прави. По Германия и Австрия, а сигурно и в други страни изливат някакви химикали, които буквално изсушават асфалта. Само ние още си съсипваме колите с тая гадна луга :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , тва дали ще има ръжда или не зависи само от собственика ... много хора с Фаворити са ми се оплаквали , че им изгнили бомбетата на предните амортисьори , а на моита не са мръднали , нооо като има сняг и лед баба ходи на пароструйка всяка седмица / не на четки и други подобия на мивки / . За Фелицията важи същото - ако е гледана колата и не е блъскана гаранция ламарините ще са в ред , а двигател и ходова част се правят лесно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо изобщо коментирам такъв елементарен въпрос. За мен гниенето няма нищо общо с това дали ходиш редовно на автомивка и т.н. Просто Фелицията както и други модели от тази марка са евтини коли с не достатъчно добра антикорозионна защита. Още преди 10тата си тодини почва да избива ръжда по тях. За това и цените им втора употреба са толкова ниски.

 

Лежал съм под Голфове на по 20год., карани душманската, чийто под не е мръднал изобщо. Същото е и при Пасати и Аудита. Всеки е чувал за техните поцинковани купета. Дори евтини италиански коли от същото време като Фиат Типо, Браво са поцинковани и не гният.

 

Веднъж карал кола, която е склоннна към ръжда, никога не бих си взел пак такава, т.е. предпочитам по-стара година кола произведена качествено и като за бели хора, вместо сравнително нова, която ще се разпадне преди другата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не са поцинковани, защото само горещото поцинковане осигурява добра защита, а пък горещопоцинкованата листова ламарина трудно се работи с точкова заварка и отделя отровни газове.

Пък и при щамповането кантовете се оголват от покритието там където реже щанцата.

 

Боядисани са с... цинквайс - популярна в недалечното минало постна боя за тавани, само че навремето германците успяха да я направят автогрунд и се нарича ЦИНКРОМЕТАЛ - от 20-тина години даже ладите са наплескани първа ръка с такава и не гният 5-6 години.

 

Боята работи като електрохимическа защита, подобно на цинковите протектори за ДЖИлязо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто Фелицията както и други модели от тази марка са евтини коли с не достатъчно добра антикорозионна защита. Още преди 10тата си тодини почва да избива ръжда по тях...

 

Дори евтини италиански коли от същото време като Фиат Типо, Браво са поцинковани и не гният.

 

Пишеш глупости! (Пардон!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Zincrometal

 

Another corrosion-resistant coated-steel product involving zinc is Zincrometal (Metal Coatings International), which is processed with a proprietary, two-coat system. The base coat is a chromium-base inorganic material called Dacromet. After the coating is baked, the coil is coated with a second material -- Zincromet, an epoxy-based, zinc-rich topcoat -- followed by another baking cycle.

 

Like the other zinc-coated materials, Zincrometal is used principally for truck and automobile exterior panels. Minimum dry-film thickness for such applications is 0.5 mil. With proper lubricants and drawing compounds, the formability of the material is comparable to that of cold-rolled steel. Welding characteristics are claimed to be similar to those of the uncoated steel.

 

Unlike hot-dip galvanized or electrogalvanized materials, Zincrometal provides barrier, rather than sacrificial, protection. Thus, it is recommended for use where corrosion protection is the primary need, where components are not subjected to abrasion or mechanical abuse. Zincrometal, which is manufactured on a toll basis by coil-coating companies, is essentially a one-sided product, however, and is being replaced in some automotive applications by two-side coated steels.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hanoi, както е разяснил corropt, имах предвид климата - според мен доста важен фактор. Не казвам, че италиянките са вечни - и те ще започнат да гният, но след като се потъркалят в България ;) . Нали гледам на Пейо (кукумитцин) Фелицията - ми тя грам ръжда няма :lol: , за разлика от моята, която си е българка от самото и раждане :mrgreen: .

 

Само отвори мобиле.бг и потърси Фелиции, има няколко за такси (внос пишеше от Австрия или там някъде) - та след като ги видиш, мисля че ще ти стане ясно за какво говоря ;) .

 

Поддръжката също има значение, така е. Лугата освен до ръжда води и до повреди по лака/боята.

 

Пак ще дам пример със Сеата на баща ми от преди 3 години (внос от Германия - в последствие се оказа планинско градче) - толкова му бяха изгнили задните бомбета, че Макферсона влезе в багажника 8) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.