Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фавия 1.2 12V


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Какво мислите за този двигател на Фабия 1.2 12V. Скоро разбрах всъщност че е три цилиндрова с два вала, с по 4етири кпалана на цилиндър. Кажете плюсове и минуси?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От време на време карам една Фабия джуниър с такъв мотор. Мисля че е идеален за градска кола. Много приятен звук, прилично ускорение (като за 1.2) За мен шофирането на този автомобил е удоволствие. Не съм сигурен но май се водеше 54 коня 100НМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трицилиндровите ДВГ-та теглят като кучета,не случайно е рекламиран като HTP - High Torque Perfomance - с висок въртящ момент.

По четири клапана на цАлиндър също е добре за пълненето и празненето :mrgreen:

 

Още има да се търкалят Daewoo-Tico - 850 cc, 51 коня - подобен трицилиндров агрегат - имат страхотен, както се изразяват старите "кожи", ДЕМАРАЖ.

А има и от старичките Mitsubishi-Colt - с по пет клапана на цАлиндър - малки изтребители - 64 коня ot 1000 cc моторче :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, тоя мотор плюсове НЯМА :!: Не го казвам просто щото не ме кефи - много слаб, трошлив, неремонтируем. В ЕТ имат такива на по 50 000км за основен (от частни клиенти). Масово пък бакшишите ги продават щото разбират как са се навряли с тоя мотор. Счупи ли се веднъж или го сменяш с нов или го връщат в Млада Болеслав за рециклаж - пристъргват го наново - нови бутала, биели, сегменти... не ти трябва такова нещо пред блока е моя съвет ;) .

 

Най-добре от бензиновите малолитражки се справя 1.4 60к.с. Шкодовия мотор :!: Ама го спряха от производство :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, тоя мотор плюсове НЯМА :!: Не го казвам просто щото не ме кефи - много слаб, трошлив, неремонтируем. В ЕТ имат такива на по 50 000км за основен. Масово бакшишите ги продават щото разбират как са се навряли с тоя мотор. Счупи ли се веднъж или го сменяш с нов или го връщат в Млада Болеслав за рециклаж - пристъргват го наново - нови бутала, биели, сегменти... не ти трябва такова нещо пред блока е моя съвет ;)

 

Май си прав, един съсед търкаляше такава Фабия 1,2 с по 4 клапана на цилиндър. Навъртя й към 60-70 хилки и се принуди да я продаде, защото се чупеше на моменти по-често от мойта 40 годишна бангия. Сега тук колегите с такива ще ни се нахвърлят, ама...не мога да си кривя душата, за мен трицилиндровия мотор не е пълноценен и е плод на икономията :oops: . Пак казвам, ЗА МЕН, за да няма обидени после ! :) Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 3-цилиндровия мотор не е добра идея, колкото и да го пазиш и потдържаш (теглят 3 коня , а не 4) натоварването е по-голямо оттам и износването, амортизация и накрая каде отиваш ти? С две думи не е надежден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заклинания...

 

Ето подробности:

http://www.autotrading.ua/faq.asp?grid=22

 

П.П. Има презентация, в която двигателят е "взривен" и разгледан парче по парче...

 

http://www.autotrading.ua/data/img/down ... %201.2.ppt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко, аз определено няма да копувам такъв мотор нито колата . Просто ми беше интересно за мнения и т.н. А това че е неремонтируем направо избива рибата и ме мята в розите :mrgreen: !

Инъче понеже и аз имах честа да покарам и повозя в такава колица- наистина тези 4клапана на цилиндър придават звук на двигателя.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звук ли ще слушаме или кола ще караме? ;)

 

Имам познат със същия мотор (аз също имам такъв) - колата му е на 90к км. и не е имал проблем. Така че няма нужда от обобщаване, защото има разлики в мненията.

 

Двигателя е идеален за градски условия - тих, достатъчно пъргав и икономичен. Едва ли някой смята да върти 300к км. с такава кола, всички нови модели се трошат по-бързо от предната генерация.

 

Колкото до таксиджийте - карането на пропан-бутан и метан скапва повечето двигатели. Този не прави изключение.

 

Този двигател се ползва и от Ауди и от VW и от Сеат и се слага и на новата Фабия. Едва ли е толкова лош колкото го изкарвате.

 

А иначе тази тема е обсъждана поне 2 пъти вече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, тоя мотор плюсове НЯМА :!: Не го казвам просто щото не ме кефи - много слаб, трошлив, неремонтируем. В ЕТ имат такива на по 50 000км за основен (от частни клиенти). Масово пък бакшишите ги продават щото разбират как са се навряли с тоя мотор. Счупи ли се веднъж или го сменяш с нов или го връщат в Млада Болеслав за рециклаж - пристъргват го наново - нови бутала, биели, сегменти... не ти трябва такова нещо пред блока е моя съвет ;) .

 

Най-добре от бензиновите малолитражки се справя 1.4 60к.с. Шкодовия мотор :!: Ама го спряха от производство :oops: .

Малко грешиш и аз съм с такъв.При моя маниер на каране бих казал че моторетката се държи много добре.Вече съм минал над 60 000 и съм нямал никакъв проблем.Ще кача и нещо от преди два дена в дъжд след едно бмв520 на нормален път/не магистрала/.А за ремонта се ремонтира/бутала от поло/http://www.skodaclub-bg.org/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=0 кофти се вижда, но си личи.Таблото е от старите до 200км. Гумите са по-високи.Това са 180км. С тия гуми ми отчита малко по-малко.185х65х14.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 3-цилиндровия мотор не е добра идея, колкото и да го пазиш и потдържаш (теглят 3 коня , а не 4) натоварването е по-голямо оттам и износването, амортизация и накрая каде отиваш ти? С две думи не е надежден!

 

Ако това е обобщение за всички 3 цилиндрови двигатели - изобщо няма да се съглася! Ако имаш случайно познат/приятел с Алфа 33 1.8ТD, вземи я и врътни едно кръгче. После отвори капака и преброй цилиндрите ;)Аз на втората година разбрах, че е с 3 цилиндъра и ми падна ченето. А колата още върви - вече съм и загубил километрите...

А за двигателя, слаган във Фабия... Имахме 3 такива служебни и докато аз работех в тази фирма, всичко си беше ОК, а колите бяха на по около 70-80К. Но лични впечатления нямам... Моята служебна беше пасатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са първите двигатели, които ще се ремонтират само в заводски условия - по-нататък така ще стане с повечето марки.

Това отдавна е станало в УСА-та - свалят мотора, слагат друг, ремонтиран както си требе в завода, иии... пей сърце.

 

Ама наш'те мастери ще му Фанат цаката, сложното е, че може би няма да се доставят резервни части - РБС.

 

А колкото до ресурса - стават все по-държеливи моторите - в украински сайтове съм чел, че карат фаворитите и фелициите по 400-600 хиляди без да ги отварят и това с техните скапани бензини и масла, нека тоя на фабията 1.2 да устиска 200 000 км - все файда :mrgreen: - аз пожизнено не мога ги навъртя, няма да спя в колата я :lol:

 

Много го хвалят за градско каране - падал разходът под 7 л/ 100 км!!!

Но извънградско над 130 км/ час бавно наемал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много го хвалят за градско каране - падал разходът под 7 л/ 100 км!!!

Но извънградско над 130 км/ час бавно наемал...

 

Това с разхода е според зависи при мен е 7-10 според зависи.

На извън градско на 110 влиза в обороти и незнам как и защо мислиш че набира бавно, ако си карал по-слабото двг си прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майка ми, преди да си вземе последната 3-та серия на BMW, имаше VW Polo Fun. Беше точилка на вид - големи джанти, спортен пакет и т.н. И с двигател 1.2, 3 цилиндъра, 12 клапана. Явно е същия мотор, за който говорите тук и се монтира на Фабия. Кара го до към 60 000 км и го смени за бавареца. Не е имала ядове с него никакви за този пробег. Карал съм го доста и заключението ми е - хубав и пъргав дамски двигател, вадещ добър звук. В града разхода му е приличен, но излезе ли на магистралата, със спокойно равномерно със 120 км/ч каране дава около 8 л/100 км разход :!: С други думи двигателчето ми допадна, но ако някой ми каже, че си го е купил с цел нисък разход... значи е сбъркал. Аз лично го сравнявам с Астра 1.4 16V (90 коня) - тя в града ми харчи колкото Полото, а на извънградско - доста по-малко. Какъв е смисъла тогава от подобен род двигателчета, освен ниската им цена - това не мога да разбера :roll: Надявам се колегите с такава Фабия да ми помогнат, че наистина ми стана интересно ;)

 

А що се отнася до издържливостта на този (и не само) двигател - отдавна в "белите" държави са забравили за дългогодишната експлоатация. Там колите масово се сменят/заменят около периода на изтичане на гаранцията с нови. И надали там някой си задава въпроса колата ще изкара ли 200 000 км :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тази кола има цели 2 плюса. Първият обаче може да се намери само ако се купи чисто нова, защото все пак новите части са си друго нещо. Другият идва от доста приемливата цена. Аз също 1-2 пъти съм карала такава и мога да кажа, че като всяка нова кола, е доста приятна за каране и возене. Е, малко е маломощна и тромавичка, но все пак има доста хора, които никога не ръчкат колите си и общо взето ги интересува най-вече да имат Нова, а не Бърза кола. За този тип хора, тази колица си е чудесна още повече, че сред новите коли е една от най-евтините.

Личното ми мнение е, че в тази кола има доста недоразумения и бих предпочела по-стара, но по-бърза и с повече екстри. И все пак като гледам са се навъдили доста такива в София и явно много хора нямат толкова големи изисквания към возилото си, в което, разбира се, няма нищо лошо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, но аз само за малко кацнах тук и отлитам :D Просто споредлих мнение, но оставям все пак на професионалистите да водят форума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за ремонта се ремонтира/бутала от поло/

 

Да Ванка, прав си - бутала от Поло 1.2 със сегменти от 1.4 стават, ама нали трябва да изкараш първо старите бутала, за да ги поставиш тия - именно тук приключва ремонта на твоя двигател :mrgreen: - просто няма как да ги извадиш.

 

За повече инфо - дебелите книги :idea: (не са чак толкова дебели, ама трябва да ти се чете ;) )

 

Така че момчета (и момиче) с 1.2, според мен палнете по една свещ ;) , да не ви се чупят по-добре двигателчетата, че тогава ше ви е само до това колко е тих или колко добър звук вади :oops: .

 

Поздрави (от 1.3 ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, яко е направен и вала... Може да го извадиш само ако си помогнеш с чук за да го освободиш от блока :mrgreen:

Но иначе ако си пазиш двигателчето не мисля че ще е проблем да издържи повечко километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за ремонта се ремонтира/бутала от поло/

 

Така че момчета (и момиче) с 1.2, според мен палнете по една свещ ;) , да не ви се чупят по-добре двигателчетата, че тогава ше ви е само до това колко е тих или колко добър звук вади :oops: .

 

Поздрави (от 1.3 ;) )

Коко заща ли мисля че е на базата на 1.6 или и той е така

http://www.auto.cz/testy/skoda-fabia-1- ... treti.html

като му дойде времето ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за ремонта се ремонтира/бутала от поло/

 

Така че момчета (и момиче) с 1.2, според мен палнете по една свещ ;) , да не ви се чупят по-добре двигателчетата, че тогава ше ви е само до това колко е тих или колко добър звук вади :oops: .

 

Поздрави (от 1.3 ;) )

Коко заща ли мисля че е на базата на 1.6 или и той е така

http://www.auto.cz/testy/skoda-fabia-1- ... treti.html

като му дойде времето ще си покаже.

 

Да, в сайта пише, че е на базата на 1.6 - което си е нормално. 1.0;1.2;1.4, малкия 1.6 и т.п. им разновидности ползват 1 блок ;) . За да направят прахосмукачката просто са изрязали 1ния цилиндър. Големия 1.6;1.8;1.8 16V;2.0;2.0 16V ползват така наречение "голям блок" . Но и 2.0MPi 115к.с. на Octavia е на базата на стария 2.0 115к.с. (от Golf 3 GTi например), обаче новия е толкова еволюирал, че май вече имат повече разлики, отколкото прилики... Така че не си прави грешни изводи, Ванка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за ремонта се ремонтира/бутала от поло/

 

 

 

Да, в сайта пише, че е на базата на 1.6 - което си е нормално. 1.0;1.2;1.4, малкия 1.6 и т.п. им разновидности ползват 1 блок ;) . За да направят прахосмукачката просто са изрязали 1ния цилиндър. Големия 1.6;1.8;1.8 16V;2.0;2.0 16V ползват така наречение "голям блок" . Но и 2.0MPi 115к.с. на Octavia е на базата на стария 2.0 115к.с. (от Golf 3 GTi например), обаче новия е толкова еволюирал, че май вече имат повече разлики, отколкото прилики... Така че не си прави грешни изводи, Ванка.

В етос никаде не дават за буталата.Като гледам биелата си е нормална втулката на биелния лагер се сменя/пък и се прай/ няма никакви признаци за проблем с ремонта.Само трябва да не се обърка балансната тежест,че тогава ще е като ТРАКТОР. Може да не се предлагат бутала. То и на джетовете моторите за капсаловани ма само външно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.