Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Биодизел


Recommended Posts

Разбрах, че се продавали машини за производство на биодизел. Допустимо ли е да се използва такова гориво, произведено от олио за дизеловите двигатели, да речем на Фабия? Какво мислите по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти малко мат`риали за биодизела.

 

 

Биодизел част І - http://www.auto-motor-und-sport.bg/?act=content&rec=125

 

Биодизел част ІІ - http://www.auto-motor-und-sport.bg/?act=content&rec=126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел събираше олио от фритюрниците и го наливаше в стария дизелов мерцедес на баща си. Кара си човека спокойно, а след него оства само апетитното ухание на пържени картофи! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, че се продавали машини за производство на биодизел. Допустимо ли е да се използва такова гориво, произведено от олио за дизеловите двигатели, да речем на Фабия? Какво мислите по въпроса?

 

Не си прави експерименти с колата :) Старите дизели нямат проблем, но по-новите не са така. Системата ти трябва да е пригодена за употребата на биодизел, защото може да се прецакат гумените уплътнения, гарнитури, пластмасови връзки - заради химичния състав на биодизела. Филтъра също ще трябва да се сменя по-често! Т'ва е най-общо казано ;) С две думи - не ти ли пише изрично, че може да ползваш биодизел - стой далеч от него! Иначе голфче 2-ка с олио от фритюрника си се движи и пее. Лично аз на моята кола, такова чудо като биодизел няма да сложа :mrgreen:

П.С. Линковете, които са поместили колегите са полезни и дават доста добра информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ, прав си за старите дизели. Един познат с Лагуна (Ренде) опита биодизел (от българския) и после му се наложи да сваля резервоара, за да го изчисти от мазните налепи, да не говорим, че колата му харчеше много повече, вървеше по-малко и в един прекрасен ден се изръси четирицифрена сума за нови разпръсквачи, щото старите ги беше задръстил биодизела :| . Съвсем друго яче стои въпроса с биодизела в Германия примерно, братовчедка ми си кара там Кангото (пак Ренде) от близо година с биодизел и не е имала никакви проблеми. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел събираше олио от фритюрниците и го наливаше в стария дизелов мерцедес на баща си. Кара си човека спокойно, а след него оства само апетитното ухание на пържени картофи! :lol:

 

Колега, доколкото знам олиото, преди да постъпи в горивната система трябва да е загрято, ако не се лъжа до 75 градуса по Целзий. Чувал съм, че камионите на онази рафинерия за биодизел в Ловеч се движат на рапично олио (като подчертавам, че даже не знам това какво е :oops: ) и са снабдени с система за загряване на мазнината(тук прозвучах като Иван Звездев :lol: ) преди да попадне в горивната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Био-дизел може да използваш само ако това е оказано в опътването на колата ти :idea: В противен случай рискуваш да имаш сериозни проблеми с двигателя си ;) Моят съвет е да не си правиш експерименти :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъммммм :-k от ЕТ ми казаха да не си правя експерименти и честно да си кажа нямам намерение да сипвам биодизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите дизели на Skoda (т.е. до PD) изрично пише че могат да се карат с биодизел.

Новите (дефакто всички PD) НЕ могат.

Това по документация.

Дефакто в Бг чист биодизел май не се продава. Зареждал съм на LUK и хората там си го казват - био часта е до 5%! Затова и разликата в цената е малка. Май на Темпо е същата работа. Май на други места не съм виждал биодизел...

А биодизел не сипвам зимата защото по-лесно замръзва.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ден на всички.

Миналата година пуснаха в Темпо в Младост биодизел и аз без да питам много го сипах в старата Тойотка Старлет 1.5. 1991 г.Моторетката заработи по-тихо,разходът не се промени,вървежът също.А уханието от ауспуха може да се сравни само с това на купа току-що изпържени картофи.В последствие правих опити да разбера от персонала в какво съотношение е смесен,ама дори и управителката не беше наясно.

Докато през ноември двигателят започна да прекъсва,дори при висока скорост,първо рядко,после по-често и накрая закъсах.Като при запушен горивен филтър.А беше не твърде стар.Дръпнахме я до сервиза,оказа се,че дори и тръбопровода от резервоара до филтъра е запушен,наложи се да го продухват.Не се задълбочих повече в анализи,минах на петродисел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Дръпнахме я до сервиза,оказа се,че дори и тръбопровода от резервоара до филтъра е запушен,наложи се да го продухват.Не се задълбочих повече в анализи,минах на петродисел.

В по-горните линкове пише, че разтварял боклуците от резервоара. Може би затова ти се е запушил тръбопровода.

Доколкото останах с впечатление биодизела никак не харесва каучуковите съединения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика биодизела ти е по4истил резервоара и тръбопровода, ако беше продължил да го наливаш щеше да караш и да пееш. Аз карам с биодизел, но не в БГ и колата си е 6. ве4е 15 000км.

http://www.biodieselfillingstations.co.uk/approvals.htm

това ще ви заинтересува

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с биодизел, но не в БГ и колата си е 6. ве4е 15 000км.

 

Това "не в БГ" осмисля целия ти пост. Тук горивата са с много по-различно качество, отколкото в Европа. :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление е абсолютно вярно, че тук в Бг, горивата нямат нищо общо с тези на запад, но както прочетох и от статията, биодизел може да се използва за двигатели между 96-04г. включително и за автомобилите на Фолксваген Груп, сред които е и нашата любима марка :)

Бях писал по нагоре, че на новите Шкоди с дизел. двигател, изрично е забранено да се ползва биодизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички преписвам това което пише на стр.268 от книжката на моята октавия, надявам се да ви бъде полезно:

 

С биогориво могат да се зареждат само автомобили, които са приспособени от завода-производител за използване на биогориво.

Биогориво (гориво RME) трябва да отговаря на нормата CSN (DIN) EN 14 214.

Биогориво (металестери на рапичното масло) се произвежда от растително масло.

Биогоривото не съдържа сяра. Затова при изгарянето му не се освобождава серен двуокис.

Отработените газове съдържат по-малко:

въглероден окис

въглеводороди

твърди частици

Биогоривото лесно се поддава на биологична деградация.

В случай че използвате биогоривото, трябва да обръщате внимание на:

Експлоатационната мощност на автомобила, използващ биогориво, може малко да се намали.

Разход на гориво, може малко да се увеличи.

В случай че външната температура е по-ниска от -10С, препоръчваме да използвате дизелово гориво.

Биогориво по нормата CSN (DIN) EN 14 214 може в различни съотношения да се смесва с дизелово гориво съгласно CSM (DIN) EN 590.

 

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ:

Дори и едно единствено зареждане с биогориво, което не отговаря на нормата CSN (DIN) EN 14 214, може да причини повреждане на горивната система на двигателя.

С биогориво могат да се зареждат само автомобили, които са приспособени от завода-производител за използване на биогориво. В обратен случай дори и едно единствено зареждане с биогорово, което не отговаря на горепосочената норма, може да причини повреждане на горивната система на автомобила

Насъбраната вода във филтъра може да причини лош ход на двигателя

На автомобили с дизелови двигатели, които са оборудвани с филтър за твърди частици, е забранено да ползват биогориво и смесено дизелово гориво (RME)

 

Забележка:

Табелката, намираща се на вътрешната страна на капака на горивният резервоар, съдържа информация, дали Вашият автомобил може да се зарежда с биогориво.

Когато използвате биогориво, някой сервизни операции трябва да се извършват по-ранно, отколкото при използване на дизелово гориво по нормата CSN (DIN) EN 590.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз преди 1 година заредих биодизел на Фабия 1,4 ТДИ.Резултата:Понижена мощност.Трудно палене при топъл двигател.След като писах в няколко форума се оказа,че този дизел не е за системата помпа-дюза.За старите турбодизели няма такива реакции в работата на двигателя.След това се оказа,че на капачката на резервоара си пише точно и ясно-без биодизел ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то в книжката на колата си пише дали може да се кара с биодизел или не :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя,че беше чист биодизел,а не с някакво съотношение на нафта.Даже се полакомих при цената му и натрясках пълен резервоар.Питайте ме как ми излезна през носа.Доставчика казва-тоя биодизел разяжда мръсотиите-смени си горивния филтър.И само от тази смяна икономията отиде подяволите ;)

Друга тема е как го изхарчих,кат тва чудо не гореше повече от 5-6/100 градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ще взема да напиша аз малко по темата да не се бъркате.Какво е биодизел в България-това е въпрос,на който никой не може да даде еднозначен отговор.Има три основни суровини,от коите се произвежда биодизел-рапично масло,слънчогледово масло и високоолеиново слънчогледово масло.От слънчогледово или употребявано слънчогледово масло се прави най-нискокачественото гориво-високото му йодно число го прави по-нетечливо-високи рискове за помпи и горивна система.Смисълът на добиването му е спорно от автомобилистка гледна точка,тъй като използването му изисква същите модификации като при движение с чисто олио,а и цената на 1л идва подобна.Главното му предимство пред олиото е че се смесва бе проблем с дизел,но категорично не се препоръчва движение дори със смес в студено време с дизели с впръскване под високо налягане,но примерно стари двигатели с предкамерно пълнене могат да си го изполлзват в 3/4 от годината без никакъв проблем в рамките на до 70% биодизел от общата смес.Рапичното масло прави изключителен бум в Германия-преди години беше прокламирано като горивото на бъдещето,но нефта падна рязко и позамря.Масово немските автомобили произвеждани 93-98 са пригодени за работа с такъв биодизел -точният термнин е РМе-или рапично метилов естер.Малко разлики със стандартната нафта-в някои страни законодателно слагат 5% от него в дизела на бензиностанциите.По-добра течливост,но е хубаво пак да се меси с дизел,ако колите не са предвидени за работа с него.Тук вече е допустимо използването в по-нови мотори,но мешайте с дизел докъм 20% биодизел в общия състав и ще си свиркате.Третият вид биодизел,обикновенно е най-рядък,защото се сеят специални сортове слънчоглед-и от там цената на първичната суровина е по-скъпа и още по-лошо почти не се намира.Течливостта е на нивото на нафтата,смесването е препоръчително само заради смазочните качества на дизела.Иначе това гориво дава по-малки емесии,повече мощност и по-тиха работа от нормалния дизел,но пък излиза по-скъпо от другите варианти.Тук могат да употребяват всички двигатели(за тези с ПДФ,информацията е противоречива,заради различните технологии на производство и употрба на филтъра,така че НЕДЕЙТЕ),но резултатите от слагането на биодизела подобрява вървежа и екологията.Пак трябва да се меси заради това,че няма горивните помпи не са проектирани за работа с него(освен тези дето държат на РМЕ),а при помпа-дюза и комънн рейл има опасност и за тези компоненти.

Големия проблем в БГ е ,че правителството не е приело стандарти,категоризации и въобще няма орган за контрол.Закона стои в парламента и е умишлено спъван от Нафтаджийското лоби,поради невероятния потенциал на това гориво да завземе голяма част от пазара,да увеличи конкуренцията и намали печалбата.Горивата от възобновяеми източници,са основна директива на ЕС,за разлика от САЩ,които решават проблема с превземането и контрола върху петролните източници.До 2020 година целта е 20-20% от общата енергия,да идва от възобновяеми източници-соларни клетки,геотермални централи,ветрогенератори и биогорива,като най-голям процентен спад от конвенционалните източници на енергия се очаква да има при петролните продукти.Неслучайно фирми като БП и Шел имат приоритетна цел да овладеят производсвото и търговията с биоетанол и горива в Европа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...
Един приятел събираше олио от фритюрниците и го наливаше в стария дизелов мерцедес на баща си. Кара си човека спокойно, а след него оства само апетитното ухание на пържени картофи! :lol:

 

Колега, доколкото знам олиото, преди да постъпи в горивната система трябва да е загрято, ако не се лъжа до 75 градуса по Целзий. Чувал съм, че камионите на онази рафинерия за биодизел в Ловеч се движат на рапично олио (като подчертавам, че даже не знам това какво е :oops: ) и са снабдени с система за загряване на мазнината(тук прозвучах като Иван Звездев :lol: ) преди да попадне в горивната система.

 

Ето тук : http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=1312 показвам какво е то система за загряване на олио

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.