Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем Компресия(клапани)


chovek

Recommended Posts

Здравейте, преди време в една друга тема споменах че компресията на 4ти цилиндър е паднала на 3.5 бара. Днес свалих главата и се оказа че изпускатения клапан(и/или леглото) на същия този цилиндър е сдал багажа(както предположи beliq lebed :D ). Дотук добре. С това знам как да се справя. Но преди този проблем компресията на 4те цилиндъра се движеше в границите на 8.5 - 9.5. ДВГ(105L) е на около 6000км след основен ремонт и сега като гледам на ризите още се вижда хонинговането. Колата не прикъдява и не гори масло (има гумички на клапаните).

Налял съм горивните камери с нафта и досега(за около 2 часа) на останалите цилиндри не е помръднало нивото изобщо. Според мен няма смисъл да барам останалите клапани. Хлабините на клапаните също бяха добре регулирани. Искам да попитам:

1. Възможно ли е да са се спекли сегментите (и на 4те цилиндъра!!!) и от там да е ниска компресията?

2. Чувал съм че това се оправя с газ и нафта? Но не знам трябва да ги смеся или последователно да ги налея?

3. Източил съм маслото, така че нафтата(и газта) ще изтече и след това да налея директно маслото или предварително да правя някаква промивка от нафтата и газта (т.е. налага ли се да отварям картера)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, горивните камери се пълнят с бензин, не с нафта - ако нафтата изтече през клапаните е тогава можеш да я хвърляш главата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неплътностите на клапаните се проверяват с керосин( петрол, газ за газени ламБи).

Може на стъблото на клапана от страната която стърчи от водача да се удари една чертица околовръст с тебешир - така ако протече дори минимално количество лесно се установява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течността за проверката я наливай през портовете на главата, а не както правиш при обърната глава в самата камера. Понякога неплътността е много малка и има съвсем леко пръсълзяване след неколкочасов престой, което дава забележим спад в компресията ако не се отстрани.

 

Сегментите не са спекли. Те едно че няма от какво да спекат като е карана колата, второ че ако спекат ще се изпочупят. Това със спичането си го избии от главата.

 

Като я сложиш главата след ремонта, ако не удари 11бара /1,1MПа/ налягане значи не си се справил отлично. 8,5 - 9,5 вече е адски малко. Надявам се мериш компресията при загрят двигател и отворен дросел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок. Ще си направя неточностите още тази вечер и утре ще пиша за резултата. А аз мислех да не ги пипам останалите клапани ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Леглата на клапаните бяха в ужасно състояние. Не ги обработвам с фрези а със абразиви - намерих една специална машинка за ремонт на глави. Оправим ги в момента но, имам следния въпрос. По книгата дават леглото на клапана да не е по-широко от 1.5 мм(т.е. дебелината на повърхността по която контактува клапана в леглото). При мен се получава около 3 мм. Защо са необходими точно тези 1.5 мм?

Общо взето не е проблем да го оправя(съмнявам се да го докарам до 1.5 но ще мога да постигна около 2 мм ако се понапъна), но искам да чуя някое мнение по въпроса.

 

И едно въпросче съвсем не по темата - има ли фабрични внесени в България Шкоди със 5-степенна скоростна кутия? Имам предвид от моделите 105,120.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самия клапан тая ивичка не може да е по-широка от 1.5 мм - няма място по главата му.

Затуй - с фрезерите - както е описано в зелената книга.

 

Има "японки" фабрично с 5-степенна, но корифеите ще кажат как са маркирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книгата дават леглото на клапана да не е по-широко от 1.5 мм(т.е. дебелината на повърхността по която контактува клапана в леглото). При мен се получава около 3 мм. Защо са необходими точно тези 1.5 мм?

 

За да уплътнява клапана, трябва да се съществува някакво налягане между него и леглото. Това налягане е достатъчно голямо, при тази ширина, която дава производителя. Когато я увеличиш, площта, в която клапана контактува с леглото се увеличава. Натиска от пружините на клапана остава същия. Следователно налягането пада и клапана няма да уплътнява добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фрезоването с 3 отделни глави под различен ъгъл има връзка и с въздушния поток при пълнене/издухване на сместа и при глави за състезателни двигатели се използва фрезоване при по-различен ъгъл. Та с две думи желателно е да се оправят леглата на клапаните в главата, което само с абразивни пасти няма да стане, даже те всъщност са за по-късен етап. В зелената книга е описана добре процедурата.

 

А иначе по втория ти въпрос в София има много такива Шкоди за каквито питаш, всъщност от 87ма натам /до 91/ всички са такива вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на txl за обяснението. Клапаните ги шлайфах наново на 45 гр. за да имат идеална контактна повърхност. Значи ще се помъча да постигна предписаната стойност. А колкото до самата машинка тя работи с абразивни малки камъни които се заточват за определения ъгъл. Във леглото на водача на клапана се вкарва ос която е със цангово захващане и на нея се нанизва предварително заточения камък който се завърта с 12000 об. Към машинката си има и приспособление с диамантен изравнител на което се заточват камъните, като ъгъла подлежи на регулиране. Ефекта е същия като със фрезите (даже е по-добър) и става по-бързо ако имаш достатъчно опит(а аз в момента ми е малко зор защото работя отскоро със нея). А пастата тя естествено е най-накрая.

 

За скоростна кутия питах защото нещо ме засърбя за 5-та скорост. Та идеята(доста далечна все още) ми беше да намеря нещо от моргите. Аз наскоро и то в този форум чух че има Шкоди с 5та предавка. Явно не съм достатъчно запознат. А да ми кажете има ли някъде снимки на такава скоростна кутия т.е. по какво мога да позная че е с 5та предавка? Предполагам че корпусът е по голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голям е единствено предния капак на скоростната кутия, от който излиза оста на превключващата вилка. Съответно превключвателната щанга е по-къса и е изменено карето в края и. От морга не мисля, че ще намериш такава кутия. Ако не те притеснява би ли снимал този инструмент за глави и да обясниш каква е историята му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.