Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход OCTAVIA 1.6 i


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги (най-вече модераторите), не ми се сърдете, ако тази тема вече е зачекната някъде... :oops:

Искам да ви запитам според вас нормално ли е OCTAVIA 1.6 i (101 НР) на градско да ми дава разход на бензин м/у 9.5 и 12.2 л/100 км.

 

Забележка: ниската граница се постига с доста нежно и бавно каране - тип "баба", а високата при изнервено и припряно - тип "бързащ заядлица".

 

Ще се радвам да науча нещо повечко. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормален ми се струва тоя разход за бензин. Но пък и зависи от градското. Аз съм докарвал 9 на дизелака (нормално под 6.5 в града)....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи в кой град и по кое време на деня. Според мен в София сутрин около 9:00 и вечер около 18:00 ако засичаш и 15/100 ще е нормално. Средната скорост е 10-15 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре все си мисля,че 1,6,трябва да е по-икономичен от 2л турбо,ма знам ли?Може би пък имам по-специфичен стил на каране,ама пробвай следните мерки-повиши налягането на гумите до 0,2 под максималното дадено от Шкода,изпразни багажника от боклуци,виж дали катализатора ти е позапушен,свали висчко дето не е сток по аеродинамиката(багажници и прочие),гаси фаровете,климатика да е на еко,не карай на отворени прозорци.

Забравих нещо адски важно-когато колата е студена,харчи адски много.Избягвайте суперкъси отсечки.Стремете се да качвате по-бързо температурата-не пускайте парното веднага, и след 2 мин каране,изключете от скорост и форсирайте двигателя до средата на оборотомера(направете го няколко пъти).Стремете се при студена кола да не давате газ на скорост(първо е гадно за двигателя,второ харчи адската.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо място да отбележа - нали си наясно, че този двигател е нещо като абсолютния минимум за купе с това тегло. И от тук веднага се вижда една от възможните предпоставки за по-високия разход - при днешните задръствания често се налага потегляне и движение на ниски предавки. А това определено мъчи малкия мотор, сложен на голямо купе.

 

Друга предпоставка за повишения разход може да бъде стила на шофиране. Определения от тебе тип "баба" в повечето случаи е последван от по-голям разход. Защо? Ами защото при бавна скорост на движение ти нямаш инерция, т.е. сравнително рядко ще имаш възможност да стигнеш далеч при изключена предавка, т.е. наближавайки светофар и т.н.

 

Оптималния според мен вариант, когато искаш да икономисваш гориво е: работи плавно с педала на газта, всяко нервно натискане, волно или неволно, води до харчлък. Движи се с останалите коли, недей да им пречиш, но предусещай момента на спиране и своевремено изключвай от скорост и ползвай инерцията. Когато наближаваш баир, засилвай се, моментният разход е по-висок, но като цяло изкачването ще бъде по-икономично. Ако си в задръстване и колата пред теб мръдне само 1 метър, не го прави и ти.

 

В общи линии това е, може много да се изпише по въпроса. Според мен основният ти проблем е двигател/купе. От тук насетне пробвай различни техники на шофиране, без с това обаче да пречиш на останалите участници в движението, защото е много досадно както за теб, така и за тях. Опитай се да усетиш автомобила, да предугаждаш следващото спиране и изобщо бъди една крачка пред пътната обстановка, ако мога така да се изразя. Ще има резултат, сигурен съм. Аз например, без да преча на движението, напротив :lol: , с 1.8 Т мотор правих без никакъв проблем 7.5 л/100 км на градско, а на извънградско, при 120 км/ч. - 5 - 5.5. С това искам да кажа - колеги, малките мотори вече не са толкова икономични, особено в съчетание с голямо купе, когато говорим за нормално шофиране. Просто са по-евтини при самата покупка, нищо повече. Но това си е мое убеждение ;) И както чета - Wertz го доказва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам също една Октавия със същия двигател,за който говориш и ти и като за замисля и на мене харчи толкова.Разбира се всичко зависи от типа на каране,а според мен и до някъде качеството на бензина!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се връщам,правих тест за разход.Маршрута беше Младост-Студентски град, през Студентски до Околовръстното до Павлово,от там до автогарата.Тръгване със студен двигател,връщане с топъл.Тегло на колата-стандарт + 220кг,налягане на гумите нормално,външна температура 14-17.Данни от борда за отиването-14км изминати,средна скорост 25(задръствания и много светофари),разход 8,2литра-това пътуване е в интервала 13-13 и 40.

Данни от връщането-пак толкова километри,27 средна скорост,7,2 среден разход.

Топ разход Октавия 2 рс-отсечката беше края на магистралата за Дупница при Диканите до вход Дупница-драфтинг зад тир при скорости 90-100,изключвания от скорост,с 2 натискания на спирачки,с изключени всички тоци-4,8.Максимален разход-Бояна драг-15,4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята се върти около 8-9/100 км градско. Повече от 10 никога не е отивала, освен при изкачване на много стръмен баир на първа. Борд компа показваше нещо от сорта на 30/100, че май и повече. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако използваш системата за принудителен празен ход(ППХ), която всеки модерен автомобил има, т.е. да използваш двигателя като моторна спирачка при спиране, а не да пускаш по инерция и после да натискаш спирачката, ти гарантирам огромен резултат по отношение на разхода. При спиране по този начин моментния ти разход е нула ;) . Колкото по често го правиш (при спиране заради светофарите например) толкова по-добре за джоба... :D Аз когато си изградих този навик( да спирам така) си смъкнах разхода драстично. А и по този начин се удължава живота на спирачната система.

 

Със здраве !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и по този начин се удължава живота на спирачната система.

 

 

и се съкращава на съединител, скоростна кутия и двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и по този начин се удължава живота на спирачната система.

 

 

и се съкращава на съединител, скоростна кутия и двигател.

100% не е вярно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм напълно съгласен . Вярно- увеличава се износването на съединителя, но незначително. Колкото до двигателя - така той се развърта принудително, т.е. без почти никакво натоварване и износването му се увеличава пренебрежимо малко.

Поне така смятам аз 8)

 

Със здраве !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и по този начин се удължава живота на спирачната система.

 

 

и се съкращава на съединител, скоростна кутия и двигател.

 

в режим на моторна спирачка най голямо натоварване има за полуоските - тънкостта е че че си имат посока на изосването - при движение към ускорение ... при точно обратния случай пак се износват но това износване няма никакво значение .

по въпроса на съсединителя - по- ниска предвафка се вклчява само с двойно амбриране . по този начин отговарям и на въпроса за скоростната кутия . за двигателя - едишън 100 е напълно прав , стига двигателя да не влиза в свръх обороти

 

п.с. моята шкода 120 има иппх (икономайзер за принудителен празен ход) и на газ . системата си работи много добре и дава около 5-6 % икономия .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторната спирачка наистина води до разход 0 л/100 км, но за да се постигнат по-значителни икономии от излползването й е най-удачно тя да се използва при спускане или понякога при намаляване от висока скорост. За градските условия, според мен, инерцията е по-доброто решение. Незнам дали ще обясня разбиранията си правилно, т.е. точно, но ще опитам:

 

Вариант 1: имаме отсечка, примерно 500 метра и след нея - светофар. Движим се със скорост Х, наложена ни от интензивното градско движение, т.е. тя е далеч по-малка от 100 км/ч. Тези 500 метра няма как да ги изминем на моторна спирачка, защото ще спрем съвсем условно на половината път. Затова ние подаваме равномерно газ и отпускаме педала едва на 200 метра преди светофара. Това означава, че за 300 метра ние сме натискали педала. Да речем, че разходът ни е 7 л/100, а само за оставащите 200 метра той е 0 л/100 км.

 

Вариант 2: при въпросната скорост Х изключваме от скорост и стигаме до светофара по инерция. Разходът ни в случая е 1 л/час. А разстоянието ще го изминем да речем за около 20 сек., т.е. разходът на гориво е нищожно малък, докато за 300 метра при постоянна скорост това не е така.

 

Та според мен, при тези съвсем груби, примерни и условни стойности, при вариант 2 ще имаме по-голяма икономия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя двигател харчи 2литра на час с климатроника...

Идеята беше за икономичното шофиране, за което ти самия написа да се гаси климатик/климатроник и т.н., във връзка с което в примера си написах 1 л/час, защото е без допълнителния товар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато карах шофьорските курсове,инструкторът непрекъснато ми набиваше в главата вариант 2.Е, успя, де! :)

Сега вече ми е станало навик!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарна електроника, която следи диапазон обороти.

Работи така: при обороти над 1200 изключва подаването на бензин в системата за празен ход, а обратно при падането им до 800 отново отваря клапана за бензина за празен ход; това се комбинира с ключе на педала на газта, което е включено при натиснат педал и изключено при отпуснат.

Какво се получава в резултат:

- на обороти до 1200 при отпуснат педал на газта двигателят се захранва нормално с бензин за празен ход - ключето на педала е изключено, но електрониката е включила клапана за бензина за празен ход - това е работа на празен ход;

- ако при обороти над 1200 на включена предавка се отпусне педалът на газта ключето изключва клапана, но и електрониката е изключила докато оборотите не паднат до 800 - двигателят работи като моторна спирачка;

- ако се натисне педалът на газта или оборотите паднат под 800 ключето или електрониката включват подаването на бензин за празен ход и двигателят плавно припалва.

 

Системата се нарича Икономайзер за Принудителен Празен Ход( ИППХ или ЗПХХ според братушките).

Изключително ефективна е за градско каране и за спускане по дълги баири при селско каране. На градско сваля около литър-литър и половина защото практически не се налага употреба на спирачки за намаляване на скоростта преди светофар или в каквито и да е било други случаи. Колата спира доста енергично каот на II-ра предавка буквално "боде нос". В началото дори трудно се свиква да се сменят предавките нагоре - а си се заблял, а е прегаснал и придърпал мотора :mrgreen:

Естествено клапите на карбуратора са регулирани така, че да са напълно затворени( както е на лада) или минимално отворени за да може двигателят да е дроселиран максимално( да му е трудно да смуче въздух).

 

Шкодовският карбуратор е с почти затворени клапи и спира много енергично дори и без да има електроники и ключета за изключване на елмагнитния клапан за бензина.

Но всеки може да опита да си прекара захранването на тоя клапан през изключващ бутон нейде на волана или на лоста на скоростите и ръчно да преминава в режим моторна спирачка.

 

Иначе системата лесно се "присажда" - достатъчно е да се изработи лонзолка за ключето, което "следи" дали е натиснат педалът на газта, а блокчето електроника може да се намери в повечето морги - свързва се на захранване и към бобината, както се свързва оборотомер, каквото всъщност представлява.

На ладите блокчето управлява не клапана за сместа за празен ход, а един допълнителен( и излишен) електропневмоклапан, та той пък управлява клапана за сместа - типично руско решение да се намери работа на още един отдел в завода :mrgreen:

 

Полски ФИАТ имат чисто механична такава система - вакуумът при затворени клапи когато оборотите на мотора са над 1200, включва клапан, който "отсича" бензина за празен ход и така получават ефекта на моторна спирачка.

 

ИППХ е разработен във връзка с идеята, че на празен ход при спиране с двигател процесът става неустойчив и нивото на вредните емисии се повишава рязко - един път и еколозите да я свършат както трябва.

 

За съжаление е БГ-сервизите навремето се оказа че няма кой да й разбира на тази система, та връзваха вакуума накъсо и карбураторът си ставаше както на всички други.

На ладата вече 130 000 км не се е налагало да се регулира или подменя ключето на педала, а то щрака на всяко натискане-отпускане.

Единствената повреда са процепени вакуумни маркучета - почва да ис прави каквото си иска, но най-често "изчезва" празният ход, и вследствие на неправилен монтаж( не може да се изтича кондензатът от електропневмоклапана) се наложи да го обърна на 90 градуса - да си тече на воля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....по въпроса на съсединителя - по- ниска предвафка се вклчява само с двойно амбриране...

 

Тук гледам, че двойно амбриране се ползва...ма си мисля, че това е за старите камиони ;) ако се лъжа – поправете ме. За чий е при колите? Нали има синхронизатори... За колегите, които искат да си пазят съединителя – не го ползвайте освен при потегляне. Говоря за дизелите – бавнооборотни, спокойно могат да се превключват предавките на средата на оборотомера без съединител ;) Понеже знам, че има и колеги тук, които карат камиони – те, предполагам знаят.

А по темата – Боби – нема се плашиш – аз на дизела докарвам 12 градско като искам. А на твоята може и 20 да направя ;) Първа – газ, втора – газ, спирачка и отново ;). Иначе ако искам да карам икономично – само със скорости карам – никакви спирачки. Съединителя е на 190К – добре си е още, а спирачки смених като я взех и от тогава не съм ги пипал – 90К. Ма чак багажника да си изпразня и да си тура климатроничето на икономичен режим...и то за 1 литър нафта...май нема а стане – ба тая икономия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги (най-вече модераторите), не ми се сърдете, ако тази тема вече е зачекната някъде... :oops:

Искам да ви запитам според вас нормално ли е OCTAVIA 1.6 i (101 НР) на градско да ми дава разход на бензин м/у 9.5 и 12.2 л/100 км.

 

Забележка: ниската граница се постига с доста нежно и бавно каране - тип "баба", а високата при изнервено и припряно - тип "бързащ заядлица".

 

Ще се радвам да науча нещо повечко. :D

 

Ами според мен е нормално.

 

По каталог я дават 10л/100км градско. Щом падаш под 10, трябва да се радваш.

 

А това, че гори повече отколкото по каталог, е нормално. Все пак ти не караш така, както е според процедурата за засичане на средния разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OFF: каква е процедурата за засичане :oops: :roll:

 

Всички директиви за автомобилната индустрия:

http://ec.europa.eu/enterprise/automoti ... /index.htm

 

 

Нашата е 80/1268/EEC - Fuel consumption of motor vehicles

 

http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/directives/vehicles/dir80_1268_cee.html

 

 

Те това е оригинала, но е на малко юридически език. Няколко пъти е променяна, последния път 1999 год.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31980L1268:EN:NOT

 

 

Приятно четене. Има доста връзки към други документи, анекси и директиви.

 

Някои важни точки, дето ги разгледах на бързо:

1. Автомобилът трябва да е разработен (мин 3000 км. да е изминал преди това).

2. Стандарнто оборудване, стандарнтни гуми, стандартни масла.

3. Всичко е заредено на макс. с изключение на резервоара, който е на 90% от каталожните данни.

4. Водачът се води 75 кг (68 кг водач + 7 кг багаж).

5. Измерването се провежда при затворени прозорци, изключени климатици или затоплящи системи.

6. Преди замерването автомобилът трябва да е загрял до работна температура.

7. Мери се на равен участък с не повече от 2% разлика м/у начална и крайна точка.

8. По време на теста скоростта не трябва да мърда повече от +- 2 км/ч.

9. Кара се на най-високата възможна предавка.

10. Има условия за вятъра, за влажността на въздуха, за атмосферното налягане.

 

Извънградкосто е на 90 км/ч. Има и някакво 120 км/ч, ама не го разбрах точно за какво е. Може би се карат и двете и се смята по формула някаква.

 

Не можах да намеря условията за градското шофиране и как се смята средния разход. Щото средния разход май не е средно аритметично, а се взема 30% градско и 70% извънградско и така се смята. И може би там се вкарва и това 120 км/ч с някакъв процент.

 

 

Нали разбираш, че ти трудно можеш да се доближиш до този разход, защото тръгваш с незагрят автомобил. Често има спускания и изкачвания. Работят фарове, климатици, музиката. Не си 75 кг, имаш 2-ма спътника или возиш една камара боклуци в багажника.

 

Интересно ми е какви са условията за градско и до колко се доближават до реалността в София.

 

 

Ако някой ги изкопа от тези директиви, да ги пусне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.