Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тунинг Skoda Felicia 1.3 карбуратор


Recommended Posts

Здравейте и от мен.Може би темата ми не е точно за този раздел, защото е въпрос ама карай.

 

Въпроса ми е следния: какво може да се подобри по двигателя/ окачването за да вдигна малко мощноста.

 

Сложих спортен филтър и определено има разлика, макар и не голяма.

Мисля тея дни да отскоча до Крафт да ми присадят накрайник от неръждаема стомана и да махна средното гърне и да се сложи тръба от двуцевката до задното гърне.

Има ли смисъл от това?Ще се "отпуши" ли колата, или само ще започне да бучи?

 

Имам и идея да сложа карбуратори от Кавазаки нинджа(4 на брой).Моля за мнение и за това.

 

Абе с 2 думи дайте съвет кво може да се направи, та колата да стане бегачка.

Мерси предварително!

 

П.П.

Ето и малко снимки:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=124170

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе с 2 думи дайте съвет кво може да се направи, та колата да стане бегачка.

 

личното ми мнение е че тази кола с този двигател е далече от понятието бегачка. може да помислиш за някакъв по голям двигател, но пък идва проблема с КАТ.

помисли за разпределителен вал , шлайф на глава и други неща по двигателя за който ще кажат по разбиращите.

аз бих започнал от сърцето на колата, а не от газъ..... да слагам хромирани накрайници:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си разбрал правилно.Накрайника е само за визуален тунинг.Идеята е да махна средното гърне и да се сложи тръба от неръждавейка.

 

Коляновия вал си има циментация.След шлайф тя ще изчезне.Пряви ли се някъде циментация или да се ориентирам към нов колянов.Маховика също може да се олекоти, ама не знам до колко е допустимото.Все пак идеята е да се направи от нищо нещо, тоест да не влагам супер много пари в колата.

 

Имам приятел железар(има стругове и всичко) с него съм говорил да ми направи колектори--4-2-1(пак неръждавейка).Той каза че може да ги направи, ама някой требе да ги изчисли.

 

От Шкодови двигатели и окачване(сток) разбирам доста, ама от тунинг не разбирам много.Така че помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това идеята е не да става супер бегачка, ама поне 100 кончета да достигне.

П.П.

Сори за новия топик, ама не ми се едит-ваше пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво като е 1.3.Би ли ми обяснил как тогава Сузуки Суифт 1.3 е 105 коня.Все нещо може да се направи.Моля за адекватни и обосновани отговори.

Ще съм благодарен на Редлайн и Хашек ако си кажат мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коляновия вал си има циментация.След шлайф тя ще изчезне.Пряви ли се някъде циментация или да се ориентирам към нов колянов.

за разпределителният говорих, и то май не може да се шлайфа(не съм чувал), а направо нов се слага с други фази на газоразпределението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем то 100коня пак бегачка ли е?

тава 1.3 е колкото 2чаши вода...а й двг не е от най-здравите...

ама както и да е ?

 

:roll: Човек като не знае, трябва поне да не се изказва "компетентно". Тук думата имат от Варненска Шкода Колегия, в частност Redline__ - гордия собственик на белия варненски звяр ;) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това идеята е не да става супер бегачка, ама поне 100 кончета да достигне.

П.П.

Сори за новия топик, ама не ми се едит-ваше пак.

 

Виж, сериозно по темата - 100 кона да не казвам голяма дума но и с много пари не можеш да я направиш. По добър вариант са 1.3 пълния инжекцион. 68 коня са - с чип стават 75. От там насетне с много усилия може да добавиш още някой...Ако питаш мен не си давай парите да буташ този двигател. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво като е 1.3.Би ли ми обяснил как тогава Сузуки Суифт 1.3 е 105 коня.Все нещо може да се направи.Моля за адекватни и обосновани отговори.

Ще съм благодарен на Редлайн и Хашек ако си кажат мнението.

 

ем то 100коня пак бегачка ли е?

тава 1.3 е колкото 2чаши вода...а й двг не е от най-здравите...

ама както и да е ?

 

VooDoo,

 

Братле, поредното ти некомпетентно изказване! 100 коня са ужасно много ... на 100кг. купе! Сузуки Суифт е безкрайно леко (май 500кила). Това прави 5кг на конска сила. За да добиеш представа колко е това ще спомена че Octavia-та е към 1250 (грубо) което означава да е 250 коня. Как ти звучат? Ще ти дам един жокер - VRS-а е 200!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100к.с. се постигат, щом концептуално същият мотор е правил 130к.с. навремето. Но нека да не бъркаме Сузуки мотора, който е 16клапанов с горни валове и припомпена инжекция с нашия 781/791.135-6. Лично съм карал Сузуки Суифт с такъв мотор и той се развинтва до 10000об. като дърпа в диапазона 5000-9000!

 

По повод подобрението в двигателя:

1. Глава: Описал съм подробно в друга тема в същия раздел какво съм правил. Има резултат Единствено не съм сгъстявал камерите и не съм обработвал достатъчно предкамерите. С това можеш да се заемеш ти. Лицето на главата може да се отнеме: за мотор 791.135 с 1.6мм, за 791.136 с 1.0мм

2. Компресия: при сваляне на главата трябва да замериш ризите/сегментите/буталата. Износването на ризите дава загуби, големия ключ в сегментите също. Ако се налага сменяш сегменти и ризи.

3. Поради повишена степен на сгъстяване след т.1 и компресия в цилиндрите по т.2 натоварването на коляновия вал се увеличава. Съветвам да се монтират нови лагери. Биелните се сменят на място след сваляне на картера, за основните е наложително да се демонтира коляновият вал.

4. Разпред. вал: при постигната в т.1 степен на сгъстяване се появява необходимост в увеличаване на фазите на газоразпределението за постигане на оптимална мощност. Трябва да се търси нещо от сорта на 280. По чешките сайтове има такива за около 100Е.

5. След увеличаване на фазите се появява необходимост от по-добро пълнене и празнене. Пълненето може да се подобри чрез монтиране на карбуратор с по-широки дифузори, или съотв. 2 или 4 карбуратора с хоризонтално пълнене, както са тези на Кавазаки. Тук има проблем със синхронизацията, тъй като всеки цилиндър вече се захранва самостоятелно и по този начин трябва да се регулира отделната смес за оптимално пълнене на всяка камера. Празненето се подобрява, като обикновено се изхвърля съществуващият чугунен изпуск. колектор и се изработва тип "октопод" с конфигурация 4:2:1, като четирите изпуск. тръби, излизащи от главата трябва да са с абсолютно еднаква дължина, най-малко 70см. преди съединяването си в 2.

5. След операциите по горните точки диапизонът на максималната мощност отива на майната си, сиреч от 4000об. нагоре. Тук трябва да се поработи по запалването (центробежният и вакуумен механизми на съществуващото делко не дават големи възможности при работа на мотора след 4000об.)

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще добавя само че трябва хубаво да си направиш сметката да не стане като моита работа със V6 на шкодата досега ми излезна колкото една расова бегачка :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сваляш средното гърне то поне си слижи газоускорител (за справка-галериятами раздел Ауспуси) Но не разчитай след избраното действие колата да се "изстрелва" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият вариант е да си приготвиш известна сума пари, да докараш колата във Варна и да я оставиш за около 3 месеца. След което се връщаш с бегачка в София, това съвсем сериозно!

 

П.п.: Към пича с чашите за вода: Мой, дистатъчно си се изложил в тоя форум вече, не стана ли време да потърсиш друго поле за "изява"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се.Сериозно се замислям да си оставя фелициата така с някой малки подобрения и да си взема още една кола.

Мерак ми е да е направя бърза и добре изглеждаща(щото си обичам марката), ама май ще стъпи повече от една бегачка.Предлагат ми Нисан 200 sx 180 коня с twin turbo за 5000 лв. Много се замислям.Но при всички положения си оставям Фелицията.

 

До redline: Имам апартамент в Бургас и това лято ако се ходи натам може да кривна малко да се запознаеме и да обсъдим и твоето предложение.

 

П.П.

Това с махането на средното гърне ще го направя така или иначе, но ще го направя сменяемо.Ако ми писне да ми реве колата просто си слагам гърнето и си свиркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият вариант е да си приготвиш известна сума пари, да докараш колата във Варна и да я оставиш за около 3 месеца. След което се връщаш с бегачка в София, това съвсем сериозно!

 

Честно казано за този вариант и аз се замислям...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redline какво се включва в тези 3 месеца :D сте споделиш ли какви модификации имаш в предвид, че и аз съм доста заинтересован. Колегите в англия правят чудеса вярно от 1.3 инжекция и 1.6 вагеновия мотор, но все пак си мисля, че и карба има доста потенциал :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"HAŠEK Automotive Improvements Studio", локализирано във Варна, е студио изпълняващо проекти свързани с рестраврация и тунинг на автомобили (предимно от марката Skoda). Поръчките могат да биват няколко вида (интериорен, екстериорен, тунинг на двигателя, както и цялостен тунинг). Студиото работи както с проекти на клиентите, така и със собствени разработки и концепции. Разполагаме с богата сервизна и бояджийна база и изобщо всичко необходимо за преобразяването на вашият автомобил!

 

"HAŠEK Automotive Improvements Studio" се снабдява с оригинални (тунинг) части от Чехия, Полша, Словакия и Англия. Разполага и с опция за ръчно изработване на тунинг части по поръчка.

 

Като реализирани проекти и примери за работата на студиото могат да Ви послужат колите на момчетата от Варна, включително и моята (като един все още незавършен проект ;) ). За заинтересованите - колите ще присъстват на Националният Шкода събор - Соколски манастир (28-31.04.2007г.)

 

За повече информация: тук или ЛС ( Хашек/Redline__ )

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Anticop идеята за дроселите от мотор е много добра много от сериозните японки спортистки са така саммо трябва да намериш електроника да ги оправляваш и оште други джаджи, инжектори помпи и тн. сериозна работа е :D:D:D виж в този форум могат да ти дойдат много идеи :)http://www.briskoda.net/forums/felicia-fun-forman/ успех с начинанието и ни дръв в течение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Хашек:

 

Още навремето, когато работих при Сашо Симов ми е разказвал за прословутата 120-ка дето е 130 коня.Той ми каза че навремето в Мототехника е приел 50 броя 120-ки 130 коня пригодени специално за ралита.През тези изминали 4 години все се надявам да видя такава.Все пак са били 50 броя-все някоя трябва да е "оживяла".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Хашек:

 

Още навремето, когато работих при Сашо Симов ми е разказвал за прословутата 120-ка дето е 130 коня.Той ми каза че навремето в Мототехника е приел 50 броя 120-ки 130 коня пригодени специално за ралита.През тези изминали 4 години все се надявам да видя такава.Все пак са били 50 броя-все някоя трябва да е "оживяла".

 

a аз се надявам да видя мотор от такава и евентуално да го купя :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен какъв е бил двигателя, но купето е било на 120.Колите били отвътре с ролбарите и всичко.Били дошли така директно от завода, тоест подобренията не са правени на друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

130RS ли визираш, anticop :?:

 

Доколкото разбрах за LR говори(като репликата на колегата Ников).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.