Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(х)Убавица !


Skoda100S

Recommended Posts

Преди 1-2 седмици оправихме старата кола на дядо ми, лека му пръст. Не се бе движила от 10 години по желание на собственика, но за щастие навремето баща ми беше взел необходимите мерки за съхранението й - качи я на трупчета, газ в цилиндрите и т.н. И ето на! Всичко това даде резултат! Колата е напълно съхранена! След няколко часа труд (в доста от тях събирахме старо желязо от двора, което предадохме на отпадъци и с парите купихме акумулатор ) я запалихме от първия път (!), което е щастие от една страна, но пък за нещастие аз бях зад ауспуха и черния дим от газта в цилиндрите ме обля с мощна струя...

 

Тръгнахме да я караме из махалата.

Откакто е купена (през 1974 год.) колата е в същата тази махала. Буквално не можете да си представите колко бурни емоции разбуди у някои комшии тази кола!

Аз карах и баща ми казва "Спри!", спирам и поглеждам встрани на около 50-тина метра бай Иван (адаша). Представете си над 100 килограмов 53 годишен човек човек как тича (или подтичва по-точно)! Беше много епично! Качи сеотзад макар да му беше доста тесничко и потеглихме. През цялото време той пита "Как я запалихте?", "Ама тя върви!", "Не мога да повярвам!". В огледалото го гледам ухилен до ушите! Чак се беше просълзил от радост! Сетих се как ми е разказвал баща ми колко са пътували с таз кола. Направихме едно алайче и вкъщи.

 

През целия ден, когато я мих от праха, които бе събрала в гаража. Минаха поне 20 човека, които зададоха идентични на по-горните въпроси.

 

Вечерта беше захладняло и трудно запалих (може би защото съм ***), тръгнах и пърпърикайки към гаража си мислех колко много повече от ламарина може да бъде една кола, на която качествата като автомобил са доста ограничени в сравнение с тези на днешните четириколесни возила.

Няма ABS, няма ESP, няма AirBag, няма ел стъкла, нито централно заключване, както и много съвременни екстри, но ето - няколко десетки години тези хора бяха живяли с нея и сигурен съм за тях, а и за мен тази кола е по-добра, от която и да е нова.

 

 

Не е тук в Пловдив и често си гледам снимкте и не мога да й се нарадвам ! Реших, че и на вас ще хареса !

Има си и теглич, и ремарке - за велосипедите !

 

Да пожелаем на Баба Шкода на добър път в новия й живот!

 

 

 

П.П.: Грозно стана като скрих регистрационните номера, но гледам, че из нета ги крият - викам си сигурно има защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл!!! Много готино си го разказал. Хубаво е, че сте върнали такава класика към нов живот ;) ! Доста лачена изглежда. Относно номерата, не се притеснявай и аз в началото като се регнах тук си криех номерата на Баба Шкода, но после ми мина параноята :mrgreen: .

 

П.П. Поздрави за твойта Баба Шкода от мойта Баба Шкода :P !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен! Колата изглежда доста запазена! Надявам се в нейния нов живот, да ти носи само положителни емоции! На добър път!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехе много готина количка, доста запазена и този цвят много ми харесва. да си я караш/те с кеф и много безаварийни колиметри.

 

пп. след 10 годни стоене да запали си е голяма работа. разбирам на бай Иван радостта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наисина е много запазена :) Убавица! :) Ще си я караш нали? поне с такова впечатлиние останах..

да те радва още толкова години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря не всички за мненията и топлото отношение. Отскоро съм в този форум и вече имам добри впечатления от него,за разлика от друг, който посещавам - за планинско колоездене. Там дечковците са го окупирали и админа едвам смогва горкия...

Но тук за щастие е друго!

Хората са поне по-зрели. Вероятно и тук има нежелани индивиди, но няма как...

 

 

Сега по темата:

Щом може да бръмчи - ще се кара! :)

 

Добри вести - скоро ще има спирачки! Същите явнос а спекли от стоенето и почти не спираха, но и аз не съм ги ползвал много много... Представете си каква скорост съм достигал... :)

Ще видим как е плана за уикенда, че и резервоара трябва да се чисти.... вероятно е пълен с ръжда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за кола стояла 10-на години на трупчета, ще има какво да се пипне тук-там, и ако гледаш на нея - шкодата, като на хоби не вярвам да те изнерви много това :D е, аз понякога се побърквам с моята, ама това си е от мен, не от нея :mrgreen:

Успех, и дано не излиза нищо голямо за правене :)

 

Да добавя - ремъци, масла и други консумативи предполагам също ще свениш, нали ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е хубава! А относно екстрите - ел. стъклата не са мисия невъзможна($), аларми, централно, оборотомер и т.н. се слагат. ABS - трябва да ти е в главата и немаш ядове! Много се кефя на такива колици и честно казано мойта ако трябва ше седи пред нас, ама няма да я продавам, ако си зема друга!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега!

 

Колата изглежда супер особено имайки предвид че не е мърдала 10 години. Сега няма да е зле да смениш всички гумени съединения и ремъци че за 10 години са станали на бакелит :(

Спирачките можеш да ги раздвижиш за един ден. Предполагам че просто са клеясали.

Иначе колицата е доста надеждна. Бая години покарах такава и определено вършеше работа. Е, не може да се очакват чудеса от кола на 30 години, но за градско ще върши работа.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Добре разказано наистина, да е жива и здрава още дълго.Иначе и аз продавам една подобна, малко "по нова" 77 г, но твоята има по добър вид, явно е държана в гараж.

За паленето да ти кажа-пали я само на смукач, без газ, като предварително, подкачвай бензин ръчно с бензиновата помта, има един лост, който го натискаш надолу нагоре 10-15 пъти, когато е качило достатъчно бензин, движението някакси олеква на лостчето.

 

ПП е видях, че мненията са по стари, ама пък все може да прочете човека :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 години по-късно...

Здравейте, момчета и момичета (надявам се)!

След повече от шест години и половина пауза днес има малко новини от Баба Шкода!

 

След последните раздвижвания от 100-тина километра в края на април 2007-ма днес отново направихме епичен преход, но този път само 50м...

Реших да си вкарвам основното возило в гаража, в който беше Шкодата, та я преместихме в комшийския гараж.

Разбира се и този път топли чувства емоции, надежди и планове за колата.

 

През 2007-ма отделих доста време да проучвам възможности за реставрация, отделихме малко време, пари, водене по майстори, търсене на части и т.н.

Още тогава разбрах, че според моите виждания цялата работа в този си вид няма особен смисъл, защото:

- колата е стара и амортизирана. От годините всичко гумено се е вкоченило, намирането на части е много трудно;

- не пригодна е за съвременния трафик - претенцозна и мудна, морално мнооого остаряла;

- използваните технологии, системи и аргегати будят смях направо (http://www.youtube.com/watch?v=fd-WWpRdV8c);

 

Правейки равносметка се оказа, че ако я стегнем, както трябва ще отидат не малко пари, а колата ще може да се ползва около 1000км годишно за неделни разходки, поради изредените и други аргументи. Ум не ми побира да отида да си свърша работа някъде с нея или да си направим разходка с някоя кръшна мома и накрая на деня да се върна след 250-300км преход и да съм свеж като репичка...

 

Тъй или иначе колата вече се пази най-ревностно над 16 години от последната й активна употреба.

В тази връзка ми се роди точно днес следната "блестяща" идея:

Да взема да си напазаря един автомобил от Англия и агрегатите от него да бъдат интегрирани в Баба Шкода.

В резултат получаваме оригинален външен вид, пътно поведение близко до съвременното и относително безпроблемно движение, тъй като при евентуално възстановяване все ще има някоя дреболия, която да даде ядове в най-неподходящия момент.

Основните концепции на идеята са в следните направления:

1. Двигател и трансмисия - вземане на пълен комплект двигател (както и управлението му /инжекцион, компютър, токове и т.н./) и трансмисия, които са доказано работещи в синхрон

По този начин избягваме проблемите с напасване на гарнитури, колектори, изпускатели, охладителни системи и други чудеса.

2. Подмяна на управлението, окачването и спирачната система

Спирачките на тази кола са покъртителни, удобно би било да има хидравлика, а като знам заводското окачване - взимането на който и да е завой с повече от 60км/ч ще ми образува сериозен дисбаланс на вътрешния мир....

3. Седалки, централно заключване, ел.стъкла - комфорт, необходимост и удобство

 

Накратко казано - на един съвременен автомобил да му се облече стария тоалет на Баба Шкода. При интервенцията ще останат доста части от автомобила донор, чието продаване ще облекчи работата откъм финансовата част.

Изменения в екстериора единствено в други колела и по-ниска стойка, в интериора също минимум промени - седалки и други дребни детайли.

 

Обръщам се за съвет към клуба на знаещите, тъй като в компетенциите ми не са в сферите на автомобилите и не съм много запознат с възможностите за изпълнение на идеята.

 

Кой двигател би могъл да се побере отзад? (мислим си за нещо с поне 100 к.с. все пак)

Ще пасне ли неговата трансмисия с полуоските при монтажа на Шкодата?

За радиатора предполагам ще се отреже отвор отпред, че да има възможност да сработи охладителната система?

Спирачките и окачването. С подходяща доза побългаряване ще могат ли да се бутнат в малкото купе?

Какви колела ще влезнат? 14", 15" (16")?

 

Като цяло как ви се вижда всичко?
С много желание, амбиция и доверен майстор ще стигнем ли до успех?

Редактирано от Skoda100S
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иииииии, къв ужас, каква страшна идея :o  :(  :unsure: , дано се откажеш от нея и не разнебитиш тази красавица. Подобре я продай на някой който да я реставрира в оригиналния и вид. Жалко ще е много ако вземеш да правиш тези глупости по нея и хврлиш много пари за нищо. Мое мнение де, все пак колата си е твоя и ти си решаваш. Както и да е желая ти успех ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам какъв е проблема като я стегнеш да си я ползваш, дори и за ежедневка. Нашата 120-ка си е такава. А за проекта, който мислиш ще отидат горе долу същите пари като да я стегнеш в оригинален вид, че даже и малко по-скъпо може да дойде. Иначе като ти гледам идеята, Анастас е твоя човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах и в предния пост основния проблем да бъде използвана за ежедневна е че е мудна, капризна и остаряла (морално и физически).

Все пак тази кола е от друго време, което е отминало. Ако се сещате за някой мераклия да я реставрира - нека ми се обади, но за 300лв мога и в Отпадъци да я дам, но съм предпочел да й вдъхна нов живот (вместо полусъживен стар).

 

Относно оригиналния вид, за който се притеснявате - той няма да бъда нарушен. Няма да има ксенон и сини пръскалки на чистачките, не се притеснявайте. : )

 

 

А щом Анастас е моя човек - ще се радвам да сподели малко полезно инфо.
Прочетох целия негов журнал на трошача и останах доста доста впечатлен от делата му!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

основния проблем да бъде използвана за ежедневна е че е мудна, капризна и остаряла (морално и физически).

Все пак тази кола е от друго време, което е отминало.

 

Момче, излагаш се с такива глупости. Чета и не мога да повярвам какво пише, има нещо сбъркано. Задномоторка с 4,44 диф. ми казваш че била мудна...  Вярно е, че 998cc и 1046cc aгрегатите са поставени, само колкото да я закараш до работилницата си, но положението далеч не е толкова зле, колкото го описваш.

 

Единственото което може да оправдае горната интервенция, евентуално би била липсата на части, за някой агрегати и възли по окачването, но не и това, което си изтъкнал като недостатъци.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления и от мен за хубавата колица.Насето е твоя човек, има златни ръце и чува петела ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.