Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна дисковете+Гумените буталца на накладките


vloo

Recommended Posts

колега как реши че точно дисковете са за смяна...вярно ако някое от негумените буталца е блокирало възможно е да ти е изкривило диска,обаче това ти трудно би могъл да прецениш.ако като спираш ти тресе предницата тогава вече най вероятно са криви каквито са мойте...друга причина за смяна е появата на пукнатини или твърде тъник диска под 7 мм..мястото от което ти сълзи не е самото буталце а прахозащитен маншон който се сменява сравнително по лесно от дисковете..там вече в книгата за която говориш има описано как се шлайфа с най-финна вобда шкурка това което се показва от буталцето при напомпан педал и махнати накладки...но е сравнително лесно...за най лесно иди при някой дето ги лови тея неща и го питай дали трябва да сменяваш дисковете или само маншони евентуално буталца..

а за задните спирачки има специална скоба за сваляне на барабаните(и на мен ми трябва и аз нямам) с нея се сваля най лесно...ако го караш по класическия непукистки варянт маай с чука в обратна посока (навън) и може да имаш някакъв успех но е крайно малко вероятно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Книжката я има в раздел литература в електронен вид.

За дисковете първо ги премери - ако са над 7 мм няма нужда от смяна. Мойте са още оригиналните. Неравномерното износване на накладките идва от други неща, например ниско налягане в някой от апаратите поради запушване да речем, въздух в системата или стара спирачна течност. За подобряване на рабатата на спирачките може да помогне източването на спирачната течност и промиването й със спирт за горене; смяна на спирачните маркучи също.

За ремонт на предните спирачни апарати мисля, че доста се е писало тук, пробвай с търсачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VooDoo,мога да ти кажа няколко неща:

-порпуски, разбирай течове, от предните спирачни апарати означава, че уплутнението м/у буталото и цилиндърчето се е скапало, то е една гумичка-причината най-вероятно е корозия -можеш да минеш с смяна на спурачните бутала-продават се/ поне във Варна/ на цена ...май беще 5лв/бр.

-за отзад-трябва ти скоба! няма как...колкото и да блъскаш с бойния чук-нишо няма да се получи! като ги отвориш- ми реалността ще е същата: клеасали буталца, или по-лошото-колозия и течове...най-лесния ремонт е просто да се смени комплект спирачното апаратче на съответното колело -цена 12-13 лв, иначе се продават само гумички, но трябва да си сигурен че вътрешната повърхност на цилиндърчето е гладка-нама корозия...иначе ще накъса и новите гумички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а точно това с промиването и смяната на течността.може ли малко по - подробно?

 

Прави се лесно - отвърташ всички обезвъздушителни щуцери да изтече старата течност, тъкмо виждаш откъде как тече и дали някъде не е позапушено, затягаш, наливаш спирт за горене, после отваряш да изтече и той с мръсотията, след това наливаш новата спирачна течност и обезвъздушаваш.

Скобите за задните барабани са два вида - големите предполагам като на Виктор, и има едни малки дето се продават на Сточна гара и струва от порядъка на 8 лв - представлява една продълговата затворена от единия края гайка, която се навива на полуоската, вътре при резбата има едно цилиндърче, като се навие докрай и се чука яко, полуоската влиза навътре и избутва барабана напред. Принципно може да стане и с навиване на някоя непотребна друга гайка на полуоската и чукане. В никакъв случай не бива да се чука по самата полуоска или да се използва оригиналната гайка за тази цел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламен е прав за двата вида скоби - имам и от другия вид, но нарочно не съм го споменал, защото е направена с цел пестена на време в сервиза и предпочитам в домашни условия да се отдели 5 мин повече за демонтаж по нормалния начин с голямата скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.