Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Audi R8 - нов прочит на "старата" фурия


Dereal

Recommended Posts

Вечната тема набира нови сили :mrgreen: http://www.rs-auto.bg/reviews/article/4 ... 8-v12-tdi/

 

"Задвижваният от бензинов агрегат R8 е доста сериозен автомобил – той притежава 4.2-литров V8 агрегат с мощност от 420 к.с. Ускорението до 100 км/ч съответно отнема 4.6 секунди. Оказва се обаче, че дизеловият прототип е още по-впечатляващ – говорим си за 6-литров V12 с мощност от 500 к.с. и въртящ момент от 1 000Нм. Те го ускоряват до 100 км/ч със старт от място за 4.2 секунди. Двойното турбо означава, че няма момент, в който да липсва мощност, а постоянният въртящ момент на дизела е допълнително предимство и означава, че има непрекъснат приток при всякакви обороти.

 

Audi обаче има допълни препятствия пред себе си – поне в САЩ. Дизелите в Щатите не са много, а клиентите все още имат склонността да вярват, че това са онези тромави, неприятно миришещи двигатели от 70-те години на миналия век. Audi вероятно ползват R8, за да атакуват това впечатление, като показват по-сексапилната страна на дизелите. Така компанията от Инголщат подготвя американската публика за серията достъпни и по-екологични свои модели.

 

И със сигурност това е един секси автомобил. Като се изключат модификациите в екстериора, който определено са впечатляващи, трябва да се спомене и че максималната скорост на R8 V12 TDI надвишава 300 км/ч. Чудовищният въртящ момент се достига още при 1 750 об/мин, което означава, че ускорението буквално залепя за седалката. И като всички V12 агрегати звукът е като същинска симфония. В унисон с екологичните тенденции, които превземат автомобилната индустрия, прототипът R8 V12 TDI отговаря на предстоящите да бъдат приети емисии Euro 6, които ще влязат в сила от 2014 година. Освен това икономията на гориво е мощен фактор, който потвърждава статута на R8 TDI на практичен суперавтомобил."

 

П.П. Очевидно трябва да направя няколко уточнения - тези два двигателя не са за пряко сравнение - същественото в случая е:

1. Топ спортист се появява с ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ

2. Топ ДВИГАТЕЛЯТ на този спортист е ДИЗЕЛОВ, а не БЕНЗИНОВ.

 

Очевидно има някаква тенденция, макар и да няма "тоя звук"дизела да става спортен. И не, това сравнение не показва как видиш ли дизела е победил, а как е време да му се отдаде полагаемото внимание ;) и да се настани за постоянно в редицата на спортните двигатели, доминирани напълно доскоро от бензинови такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в тази статия пак се сравняват 2 двигателя който нямат нищо общо

 

единя е без турбо 8 цилиндъра, 4.2л и е 420 коня, а другия е с 2 турбокомпресора с обем 6 литра и още 4 цилиндъра-500коня и разликата е 0.4секунди в ускорението от 0-100

 

за 0.4сек все едно са лепнали към бензиновия двигател един 1.8 би турбо 4 цилиндров 80 коня :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря - двигателите са различни по доста параметри. Но съществени са 2 неща - суперспортна серийна кола се оборудва с TDI и ВЕРОЯТНО този V12 ще харчи ако не по-малко от 4.2FSI, то не повече от него... При една чувствително по-добра динамика.

 

А пък и с този въртящ момент честно казано на тази кола май не й трябват 6 скорости, ами само 3 :mrgreen: - тоя двигател става за пълен средно голям автобус, какво остава за едно купе около тон и половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен винаги повече ме гъделичкало ускорението не от 0 до 100 ами например от 60 до 120.... жалко че ги няма разликите в секунди между двата мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм бил фен на дизела, но този двигател определено си заслужва :) А пък и спортна дизелова кола, нещо не ми се връзва като термин, но в автомобилостроенето може да се види какво ли не. Въпреки че според мен много повече би отивал на Q7. На джип 2+ тона ще му е от полза този въртящ момент. :)

 

П.С. Очакваме двуврат Сюпърб с В12 ТДИ :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатления от А8 L / W 12 , бензин 6 литра , изпитано септември07г.

Автомобилът бе на 2000км, от Германия, "неразработен" още.

Няма екстри ,дето да ги няма ! За квото се сетите, всичко има !

Единственото, което разбрах бе, че по-бързо ускорява ,отколкото

спира и ,че няма проблем да вдигне 250, стига да имаш достатъчно място за спиране.. :mrgreen: ......стрелката на скоростомера се качва като оборотомер-невероятно... smile106 ...не знам колко може да достигне , не ме и интересува!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е много удачно да се сравнява двигател 4.2, 8 цилиндъра с 6 литров W12! И тази разлика от 0.4 сек. е направо чудовищна за някакви си нищо и никакви 4 цилиндъра и 1.8 литра в повече. И аз така вчера сравних един бензинов 1.2 HTP с дизел от локомотив Skoda. Еми локомотива имаше повече теглителна мощ, няма какво да спорим, HTP-то беше близо, но все пак локомотива е по-мощен. От тогава вече тотално се убедих, че дизелът е ПРАВИЛНОТО гориво!

 

P.S.: Мислех да напиша едно мнение и за връзката Audi R8 W12="достъпен и ежедневен суперавтомобил" със забележителна икономия на гориво. Но се отказах. Сега остана само да реша дали да си купя един Scud или R8 W12, вие как мислите кое ще е по-икономично и практично за града. В смисъл, че ми трябва "ежедневен" автомобил, а и съм загрижен за икономията. повече от 300-400 хил не мога да отделя. Ако има и метанови уредби за R8 мисля, че това ще е най-добрият вариант за мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оффф

 

NightSpirit

аз си отворих мой сервиз за слагане на метанови уредби в колите. Като си купиш Р8 ела да ти сложа едно метанче да видиш ти какво е икономия :mrgreen: А като си я поръчваш кажи, че си мой приятел те в завода на ауди всички шефчета ме знаят и ще ти сложат един дизелов и един бензинов двигател и така ще имаш и отпреди и отзад двигател и така ще може без проблеми да вдигнеш 600 км в час че то на тия перфектни пъищя с 300 км в час трае ли се ?? Трябва до софия -варна да се моташ 1,5 часа. Другите + на двата двигателя да ти кажа>> перфектен звук от бензинов двигател с икономията на дизелов + цената и разхода на метана :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с двете ръце "За!" в полза на R8 на метан smile092 Някак си екзотично ще бъде... След като видях Hummer H2 с метанова уредба нищо в тази държава не може да ме учуди много повече.

Много ми е интересно като цяло каква точно е логиката на това сравнение, защото в крайна сметка авторите му не са карали дизеловият автомобил, нито пък са имали възможността да измерят на практика каквото и да е, свързано с този автомобил, а са направили упражнение на тема "разказ по картинка", и в случая също "разказ по листче с технически данни". Не го казвам, защото поради стечение на обстоятелствата имам принос в съществуването на един конкурентен сайта на rs-auto, но написаното ми изглежда някак несериозно, но знам ли, въпрос на разбирания все пак.

А иначе сериозно - идеята за дизелов суперспортен автомобил си е интересна отвсякъде, все пак Audi спечелиха Льо Ман с дизелова машина ;) А дали такъв автомобил освен динамиката ще има и чара на бензинов спортист, вече е друга бира - ще поживеем - ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.