Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отново "стимулираха" покупката на нов автомобил


Ради

Recommended Posts

Това е нашата реалност. Все стари бракми ще караме.

Аз затова ще си търся втора кола, максимум до 100 к.с. По възможност и с по-малолитражен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За жалост това е положението. Незнам дали в друга европейска държава има толкова трошки по улиците - как тъпите политици за толкова години не ограничиха поне малко вноса на стари коли. В една Сърбия например, която още е наникъде има действащи наредби и ограничения. В Гърция скоро се подготвя тотална забрана за движение на по-стари коли. А тук - неизправни коли, стари или "нововъзкръснали" след сериозен удар в нещо из европата, с гуми тип "пистарки", бълващи дим колкото кремиковци... баси :evil:

А и другата простотия - как се формира данък сгради и такса смет - по данъчната оценка на имота :evil: :evil: :evil: Докога ще съществува тая простотия. Какво общо има цената на жилището? Колко цапат например двама души, живеещи в "по-престижен" квартал и колко цапат четирима, но живеещи по-обикновен квартал? Математически отговора е - два пъти по-малко в сравнение с четиримата. Но защо тогава тези двамата трябва да плащат десет пъти повече отколкото онези четиримата? :evil: :evil: :evil:

Съжалявам за off topic-a но не можах да сдържа гнева си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За жалост това е положението. Незнам дали в друга европейска държава има толкова трошки по улиците - как тъпите политици за толкова години не ограничиха поне малко вноса на стари коли. В една Сърбия например, която още е наникъде има действащи наредби и ограничения. В Гърция скоро се подготвя тотална забрана за движение на по-стари коли. А тук - неизправни коли, стари или "нововъзкръснали" след сериозен удар в нещо из европата, с гуми тип "пистарки", бълващи дим колкото кремиковци... баси :evil:

А и другата простотия - как се формира данък сгради и такса смет - по данъчната оценка на имота :evil: :evil: :evil: Докога ще съществува тая простотия. Какво общо има цената на жилището? Колко цапат например двама души, живеещи в "по-престижен" квартал и колко цапат четирима, но живеещи по-обикновен квартал? Математически отговора е - два пъти по-малко в сравнение с четиримата. Но защо тогава тези двамата трябва да плащат десет пъти повече отколкото онези четиримата? :evil: :evil: :evil:

Съжалявам за off topic-a но не можах да сдържа гнева си.

 

Вижте ме кой съм аз, купил съм си нова кола, затова дай да забранят всички "трошки", по-стари от мойта - това ли искаш да кажеш, колега, щото иначе смисъла ми убягва. Квото могат да си позволят, това карат хората - проблема не е в колите, а в поддържането им и в шофьорите - неадекватни в по-голямата си част.

Съжалявам, ама и аз не можах да се сдържа.

 

Иначе за данъка в Добрич поне май е факт, че е двоен, а за по-мощните и нови коли става огромен. За в София 25% ако е само увеличението ще го преживеем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не казват за данъка на каруците и как ще накарат циганьорите да си платят данък каруца и данък сграда на незаконния коптор, в който живеят неустановен брой боклукогенератори.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За жалост това е положението. Незнам дали в друга европейска държава има толкова трошки по улиците - как тъпите политици за толкова години не ограничиха поне малко вноса на стари коли. В една Сърбия например, която още е наникъде има действащи наредби и ограничения. В Гърция скоро се подготвя тотална забрана за движение на по-стари коли. А тук - неизправни коли, стари или "нововъзкръснали" след сериозен удар в нещо из европата, с гуми тип "пистарки", бълващи дим колкото кремиковци... баси :evil:

А и другата простотия - как се формира данък сгради и такса смет - по данъчната оценка на имота :evil: :evil: :evil: Докога ще съществува тая простотия. Какво общо има цената на жилището? Колко цапат например двама души, живеещи в "по-престижен" квартал и колко цапат четирима, но живеещи по-обикновен квартал? Математически отговора е - два пъти по-малко в сравнение с четиримата. Но защо тогава тези двамата трябва да плащат десет пъти повече отколкото онези четиримата? :evil: :evil: :evil:

Съжалявам за off topic-a но не можах да сдържа гнева си.

 

Вижте ме кой съм аз, купил съм си нова кола, затова дай да забранят всички "трошки", по-стари от мойта - това ли искаш да кажеш, колега, щото иначе смисъла ми убягва. Квото могат да си позволят, това карат хората - проблема не е в колите, а в поддържането им и в шофьорите - неадекватни в по-голямата си част...

 

Колега PV,

и на мен ми убягва откъде си направи тоя извод. Къде в поста ми видя нещо за мен, за новата ми кола и за забрана на трошки по-стари от моята? Просто казах какво мисля за трошките, защото има разлика между трошка и стара кола. Защото трошката си е трошка винаги, а пък понякога има и стари коли в добро състояние и поддържани с грижа от собствениците си. Но тези в добро състояние са толкова малко на фона на останалите. Направи сам сравнение колко от колите над тийнейджърска възраст по улиците са в добро състояние и колко са трошките сред тях. И да, точно за тази по-голяма част от шофьорите - неадекватните - става въпрос. И защо да не може такъв тип да си докара една трошка (струваща колкото един велосипед) от "чужбинско" и да си я кара на воля и да е потенциална заплаха за останалите. Може, защо да не може. Защото никой от управниците не го е грижа за останалите - които работят, плащат си данъците и се стремят да направят живота си по-добър.

 

P.S. Напълно подкрепям и мнението на колегата pow.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с по- високите данъци, но само ако общината ми предложи по- чист квартал, по- малко дупки, по усмихната администрация. Всичко хубаво се плаща, но да плащаш и да не получаваш нищо... малко е нагло от страна на общинарите.

Относно старите коли. И аз съм ЗА да се забранят онези коли, които оставят черни кълба дим след себе си, или онези старите камази и ифи с които се транспортират незаконно отсечените дръвчета. Нормално ли е според вас, един камион на 40-50 години да образува километрична опашка, защото се движи с 30км/ч., а само на 1км. от него ДАЙ да инспектират чисто нов тир мерцедес, който изглежда не е в нарушение. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми допада идеята че за кола над 100 коня трябва да плащаш х2. Даже трябва да направят като ти е над 200 тогава сумата да е х4.

Който иска да е гъзар и да кара отроче на чичко Фердинанд да си плаща като поп, който иска да носи мерник на предния капак пак да си плаща като поп и така.

 

А това за такса смет повече в центъра си е пълна тъпотия. Една свиня може да си прави кочината и в центъра и в гетото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За жалост това е положението. Незнам дали в друга европейска държава има толкова трошки по улиците - как тъпите политици за толкова години не ограничиха поне малко вноса на стари коли. В една Сърбия например, която още е наникъде има действащи наредби и ограничения. В Гърция скоро се подготвя тотална забрана за движение на по-стари коли. А тук - неизправни коли, стари или "нововъзкръснали" след сериозен удар в нещо из европата, с гуми тип "пистарки", бълващи дим колкото кремиковци... баси :evil:

А и другата простотия - как се формира данък сгради и такса смет - по данъчната оценка на имота :evil: :evil: :evil: Докога ще съществува тая простотия. Какво общо има цената на жилището? Колко цапат например двама души, живеещи в "по-престижен" квартал и колко цапат четирима, но живеещи по-обикновен квартал? Математически отговора е - два пъти по-малко в сравнение с четиримата. Но защо тогава тези двамата трябва да плащат десет пъти повече отколкото онези четиримата? :evil: :evil: :evil:

Съжалявам за off topic-a но не можах да сдържа гнева си.

 

Вижте ме кой съм аз, купил съм си нова кола, затова дай да забранят всички "трошки", по-стари от мойта - това ли искаш да кажеш, колега, щото иначе смисъла ми убягва. Квото могат да си позволят, това карат хората - проблема не е в колите, а в поддържането им и в шофьорите - неадекватни в по-голямата си част...

 

Колега PV,

и на мен ми убягва откъде си направи тоя извод. Къде в поста ми видя нещо за мен, за новата ми кола и за забрана на трошки по-стари от моята? Просто казах какво мисля за трошките, защото има разлика между трошка и стара кола. Защото трошката си е трошка винаги, а пък понякога има и стари коли в добро състояние и поддържани с грижа от собствениците си. Но тези в добро състояние са толкова малко на фона на останалите. Направи сам сравнение колко от колите над тийнейджърска възраст по улиците са в добро състояние и колко са трошките сред тях. И да, точно за тази по-голяма част от шофьорите - неадекватните - става въпрос. И защо да не може такъв тип да си докара една трошка (струваща колкото един велосипед) от "чужбинско" и да си я кара на воля и да е потенциална заплаха за останалите. Може, защо да не може. Защото никой от управниците не го е грижа за останалите - които работят, плащат си данъците и се стремят да направят живота си по-добър.

 

P.S. Напълно подкрепям и мнението на колегата pow.

 

Имах предвид, че не си дефинирал в първия си пост какво е трошка, затова именно стигнах до онзи извод. Сега вече си написал разликата. :D

 

Как обаче може да бъде принуден някой да си хвърли "трошката" или старата кола? Или да си я ремонтира. С по-високи данъци ли? Не, няма да стане така, не и с тия доходи и с тези цени на новите коли. А и с някои други работи. Вчера например карах след един Форд, дето яко смърдеше на масло - т.е. износени маслени сегменти. И ме дразнеше, че така смърдеше, но кой може да го принуди да си направи ремонт?

 

Наско, не мисля, че е съвсем справедливо да нараства данъка по 2 и по 4 за над 100 коня. Първо, защото все пак мощността е добре да бъде съобразена с масата на купето. Представи си кола с маса 1.4-1.5 т с 80 коня двигател примерно. Второ, съвременните двигатели даже и с доста ниска кубатура са в нарастваща степен форсирани - не е рядко срещано двигател 1.6 с мощност 100-110 коня. А за повечето коли от среден клас мощност 110-130 коня е напълно нормална, даже необходима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да за това съм съгласен, че някоя С-класа дето е 2 тона няма да върви с двигател 100 коня.

Мисълта ми е че една кола която е примерно до 1200кг 100 коня са и достатъчни за нормално каране, то мощност над тази стойност да се заплаща повече. Като някой ще се прави на състезател и иска кола която е 300 коня за да си я юрка пред кафенетата да си плати повече пък дано тези образи намалеят по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имах предвид, че не си дефинирал в първия си пост какво е трошка, затова именно стигнах до онзи извод. Сега вече си написал разликата. :D

 

Как обаче може да бъде принуден някой да си хвърли "трошката" или старата кола? Или да си я ремонтира. С по-високи данъци ли? Не, няма да стане така, не и с тия доходи и с тези цени на новите коли. А и с някои други работи. Вчера например карах след един Форд, дето яко смърдеше на масло - т.е. износени маслени сегменти. И ме дразнеше, че така смърдеше, но кой може да го принуди да си направи ремонт?

 

Разбрахме се значи, а и изглежда все пак сме на едно мнение smile159

 

Обаче има начин тоя форд да не го срещнеш повече - данъците, доходите и цените на новите коли тук нямат нищо общо. Този, който може да изхвърли тая трошка на боклука или да накара собственика да я ремонтира се казва Държавата! Ето така трябва да стане:

1. Приема се закон, който забранява вноса на коли по-стари от ... години. Точка. Край. Това е решението. Вече регистрираните и търкалящи се по улиците трошки изчезват от улиците благодарение на:

2. Годишен Технически Преглед! С ясно посочени нива на вредни емисии, изправност на спирачки, състояние на гумите, фаровете и всички останали изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите. И с ефективен контрол дали се спазват процедурите при минаване на ГТП, защото всички знаем как се минава сега.

С тези две действия ще заживеем по-добре, не мислите ли?

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имах предвид, че не си дефинирал в първия си пост какво е трошка, затова именно стигнах до онзи извод. Сега вече си написал разликата. :D

 

Как обаче може да бъде принуден някой да си хвърли "трошката" или старата кола? Или да си я ремонтира. С по-високи данъци ли? Не, няма да стане така, не и с тия доходи и с тези цени на новите коли. А и с някои други работи. Вчера например карах след един Форд, дето яко смърдеше на масло - т.е. износени маслени сегменти. И ме дразнеше, че така смърдеше, но кой може да го принуди да си направи ремонт?

 

Разбрахме се значи, а и изглежда все пак сме на едно мнение smile159

 

Обаче има начин тоя форд да не го срещнеш повече - данъците, доходите и цените на новите коли тук нямат нищо общо. Този, който може да изхвърли тая трошка на боклука или да накара собственика да я ремонтира се казва Държавата! Ето така трябва да стане:

1. Приема се закон, който забранява вноса на коли по-стари от ... години. Точка. Край. Това е решението. Вече регистрираните и търкалящи се по улиците трошки изчезват от улиците благодарение на:

2. Годишен Технически Преглед! С ясно посочени нива на вредни емисии, изправност на спирачки, състояние на гумите, фаровете и всички останали изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите. И с ефективен контрол дали се спазват процедурите при минаване на ГТП, защото всички знаем как се минава сега.

С тези две действия ще заживеем по-добре, не мислите ли?

 

поздрави

Колега, днес прехвърляхме един микробус. Преди да отидем в КАТ трябваше да минем преглед. Отидохме, влязохме в офиса за да попълнят документи. След това искахме все пак да минем по линията да видим дали всичко е наред. Е колкото и да ви звучи странно- НЕ НИ РАЗРЕШИХА!!! Дадохме 50лв, а дори и не можахме да проверим как са спирачките. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми допада идеята че за кола над 100 коня трябва да плащаш х2. Даже трябва да направят като ти е над 200 тогава сумата да е х4.

Който иска да е гъзар и да кара отроче на чичко Фердинанд да си плаща като поп, който иска да носи мерник на предния капак пак да си плаща като поп и така.

 

А това за такса смет повече в центъра си е пълна тъпотия. Една свиня може да си прави кочината и в центъра и в гетото

 

До колкото знам, в някои бели страни това се прилага, но на база вълеродни емисии.

И за таксата смет съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имах предвид, че не си дефинирал в първия си пост какво е трошка, затова именно стигнах до онзи извод. Сега вече си написал разликата. :D

 

Как обаче може да бъде принуден някой да си хвърли "трошката" или старата кола? Или да си я ремонтира. С по-високи данъци ли? Не, няма да стане така, не и с тия доходи и с тези цени на новите коли. А и с някои други работи. Вчера например карах след един Форд, дето яко смърдеше на масло - т.е. износени маслени сегменти. И ме дразнеше, че така смърдеше, но кой може да го принуди да си направи ремонт?

 

Разбрахме се значи, а и изглежда все пак сме на едно мнение smile159

 

Обаче има начин тоя форд да не го срещнеш повече - данъците, доходите и цените на новите коли тук нямат нищо общо. Този, който може да изхвърли тая трошка на боклука или да накара собственика да я ремонтира се казва Държавата! Ето така трябва да стане:

1. Приема се закон, който забранява вноса на коли по-стари от ... години. Точка. Край. Това е решението. Вече регистрираните и търкалящи се по улиците трошки изчезват от улиците благодарение на:

2. Годишен Технически Преглед! С ясно посочени нива на вредни емисии, изправност на спирачки, състояние на гумите, фаровете и всички останали изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите. И с ефективен контрол дали се спазват процедурите при минаване на ГТП, защото всички знаем как се минава сега.

С тези две действия ще заживеем по-добре, не мислите ли?

 

поздрави

 

стига сте се ебавали. пример до сега моя кола не се е явявала на преглед и като излезе на пътя е наред. има много нови дет за нищо не стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е че една кола която е примерно до 1200кг 100 коня са и достатъчни за нормално каране
- Тука не съм съгласенх с тебе Наско. Една кола дето нормално е ~1200кг. има обикновен полезен товар още 400кг., в което включваме и пътниците нормално. Е като тръгнеш към вилата с натоварена кола мога да ти кажа, че колкото повече коне под капака - толко по-удобно и често пъти и по-икономично. Иначе малолитражна кола може да е удачна за градско каране, където наистина няма за къде да се бърза, но не всеки ден човек кара в града. И кой как кара все пак си е до манталитет. Една по-мощна кола може да се кара и съвсем нормално. А иначе съвременните коли доста трудно влизат в тая категория с намалението за данъка освен ако не са в малкия клас като габарити.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля като Виктор, по-мощния двигател дава възможност да се движиш спокойно и при натоварен автомобил, да изпреварваш нормално, а също и натоварването на самия двигател, ако е по-голям, е по-малко, отколокото на един малък двигател, който постоянно трябва да го натискаш във високи обороти.

 

 

 

 

 

Разбрахме се значи, а и изглежда все пак сме на едно мнение smile159

 

Обаче има начин тоя форд да не го срещнеш повече - данъците, доходите и цените на новите коли тук нямат нищо общо. Този, който може да изхвърли тая трошка на боклука или да накара собственика да я ремонтира се казва Държавата! Ето така трябва да стане:

1. Приема се закон, който забранява вноса на коли по-стари от ... години. Точка. Край. Това е решението. Вече регистрираните и търкалящи се по улиците трошки изчезват от улиците благодарение на:

2. Годишен Технически Преглед! С ясно посочени нива на вредни емисии, изправност на спирачки, състояние на гумите, фаровете и всички останали изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите. И с ефективен контрол дали се спазват процедурите при минаване на ГТП, защото всички знаем как се минава сега.

С тези две действия ще заживеем по-добре, не мислите ли?

 

поздрави

 

Със забрана на базата на години по принцип не съм съгласен, тъй като няма и не може да се направи много ясно разграничение между стар и неизправен автомобил. Сега примерно новия внос е най-вече 5-10 годишни автомобили, доста зверски експлоатирани и не много добре поддържани. И най-същественото - недостатъчно надеждни, но затова пък със скъпа и специализирана поддръжка. Новите, които се произвеждат сега, след 5-10 години ще са по-зле и от сегашните 5-10 годишни.

За техническите прегледи и вредните емисии - те и доста нови коли имат проблеми като ги закачат. По сегашната наредба нормата на отделяните газове е според нормата, нормална за годината на производство на автомобила. По-високо е нивото само при карбураторните двигатели, и то с механичен карбуратор, докато при колите с електронен карбуратор, моно или пълен инжекцион отделяните газове като процентно съдържание на въглероден окис са почти еднакви за произведени през последните 20-25 години.

 

Спирам да пиша по въпроса, щото се отклонихме доста от темата, а тя беше за новите общински данъци. Първо се чу за София че ще е 25% увеличението, а снощи по БТВ беше написано в една таблица - 0.25%. Явно техническа грешка. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено не мога да разбера, защо се коркате за неща, които реално няма как нито една институция да контролира.

Независимо колко стар автомобил съм си купил, от каква марка или от какъв модел "нов внсо на реални километри" :)

Си остава мое задължение да поддържам машината в изправност.Даже и да засилят Техническите прегледи - което е първото условие, даже и контрола по пътищата да се засили, пак не е гаранция за нищо.

Самия факт, че някой си купува кола за 1500 лева и я експлоатира до момента, в който тя не спре да се движи е показателен.

В случая визирам познати, които искат да си купят Голф или за 2-3к някое БМВ - ясно е за какво става въпрос.

Е най малкото ти тая кола трябва да я прегледаш, постегнеш ,смениш консумативи и в последствие да я поддържаш - неизбежно е да не влагаш средства.

Ненормално е някой да каже аз откакто съм я взел лев не съм дал освен да сипвам гориво.

Да не говорим ако искаш да дадеш някой лев за да си направиш престоя в колата по-комфортен.

Скоро няма да се отърсим от това си мислене.Тази мярка е по скоро опипване на почвата.

Няма как да забраниш на човек да си кара каквото иска - просто нека да се съобразява и с останалите.

А това за сумите - ми и да и не - друг е въпроса какво получаваш срещу този данък на този етап.

Иначе съм твърдо за по-принцип по-крупните сделки да се облагат с по-големи суми.

 

Наскоро ходих в една фирма за строителство да проуча как могат да ме финансират на "зелено".

Учудването ми бе огромно като ми каза, че за апартаменти от по 200 кв.м струващи над 200к Евро се плаща с чантата на место.

И единствената причина е този данък и първоначалната вноска към Държавата.

Значи има за какво да го вдигат.

Друг е въпроса на каква база трябва да се облагат тези данъци.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За жалост това е положението. Незнам дали в друга европейска държава има толкова трошки по улиците - как тъпите политици за толкова години не ограничиха поне малко вноса на стари коли. В една Сърбия например, която още е наникъде има действащи наредби и ограничения. В Гърция скоро се подготвя тотална забрана за движение на по-стари коли. А тук - неизправни коли, стари или "нововъзкръснали" след сериозен удар в нещо из европата, с гуми тип "пистарки", бълващи дим колкото кремиковци... баси :evil:

А и другата простотия - как се формира данък сгради и такса смет - по данъчната оценка на имота :evil: :evil: :evil: Докога ще съществува тая простотия. Какво общо има цената на жилището? Колко цапат например двама души, живеещи в "по-престижен" квартал и колко цапат четирима, но живеещи по-обикновен квартал? Математически отговора е - два пъти по-малко в сравнение с четиримата. Но защо тогава тези двамата трябва да плащат десет пъти повече отколкото онези четиримата? :evil: :evil: :evil:

Съжалявам за off topic-a но не можах да сдържа гнева си.

..........и аз не мога да се въздаржа :

- на кого му се кара стара кола ,колега ! Кой не иска да кара нова Октавия ! Не бъдете като коне с капаци и не забравяйте ,че сме с най ниски доходи от ЕС. В цяла Европа има данъчни преференции за новите коли, само при нас купуването на автото си остана лукс за болшинството хора. Много ясно ,че ще си карам вехтото ауто докато нямам прилични доходи, защото на мен поне ,не ми остава много след издръжката на семейството....или може би ,да тръгнем пеша.....да не ви пречим ! Извинете ме за off-a , ...... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина живеем в много интересна държава...

Съжалявам за офтопика, който ще последва, но на моменти въпреки всичко се изумявам от някои аспекти на живота в милата ни татковина. По цял свят има облекчения за хората, които карат нови автомобили. Данъчни, финансови, какви ли не. Данъчни утежнения има точно за два типа автомобили - за такива, които не покриват дадени норми за вредни емисии и т.н., и за най-скъпите возила, влизащи в категорията "лукс", където разходите и без това са маловажен фактор. Тук не само че държавата прави всичко възможно масата от хората да продължава да купува автомобили от типа "Нов внос, 123 456 километра, идеално състояние, сядаш и караш...към сервиза... и си оставаш вечно там..." за по максимум 5000 лева, но ако някой някак си успее да постигне "привилегията" да кара нов автомобил, изведнъж се оказва, че това видите ли не само не е необходимост, а е даже глезотия, следователно няма нужда държавата да стимулира подобни своеволия. След сакралната дата 1 януари 2007 година уж вносът щеше да се нормализира - това стана максимум на 50 процента, защото държавата продължава да се пълни с автомобили от автоморги на по 500 000 км с по три тотални щети зад гърба си, които се продават за състояние "сядаш и караш".

 

В крайна сметка се оказва че хората ще бъдат стимулирани да карат коли от 1983 година и възможността да си купят нов автомобил ще продължава изглежда като мираж, включително и заради мерките на държавата в тази връзка. Някак си не е нормално да се оказва, че фабрично нов автомобил, който покрива нормите Euro 4, че даже и все още незадължителните норми за вредни емисии, всъщност дължи пет пъти по-високи данъци от дизелов Форд Ескорт от 1986 година (примерно), който сам по себе си замърсява колкото малък завод. Не е ли по-ценно да се работи по въпроса, човекът с въпросната антика от 1986 година скоро също да може да се качи в нов и съвременен автомобил??? И не е ли по-важно един автомобил доколко вреди на околната среда и в какво техническо състояние е в действителност, а не на колко години е, колко конски сили и така нататък?

 

Да не говорим, че според прекрасната ни държава тумба люде с естествен тен (не знам как по-гальовно да ги нарека...), които живеят без адресна регистрация в панелен блок дължат по-малко данъци от някой, който живее в наследствен или придобито с куп усилия жилище в скъп район...

Добре дошли в България...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно всеки един от нас може да даде пример за "трошка" на 1,2 или 3 години. Визирам точно "служебните" автомобили. Така че - не се гъбаркайте със старите автомобили ;

 

Данъкът в София за автомобил "Мерцедес" със 150 конски сили на три години ще се увеличи от 378,80 лв. на 473,55 лв. Така хората с нови и мощни коли ще усетят най-силно увеличението на налога с 25%. За стар "Форд" над 14 години с двигател от 60 коня налогът се вдига от 17,60 лв. на 22 лв. Но се запазва 50% намаление за превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл., снабдени с катализатор.

 

А тук какво е ненормалното? За човека с Мерцедеса 500лв. са примерно 10% от заплатата, а по отношение на Форда - дизел - мога да ви покажа един гаражен перфектен в махалата който човека ежегодно си му прави профилактика и си вози семейството с него.. Нищо че е Форд... Абе то и един Вартбург имаме в квартала... ретро.. Не се кара, но пък всяка седмица се припалва и чисти ;)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мненията до тук ми стана ясно, че щом със с нова кола значи съм Рокфелер и моята октавия 2 140 кс. някой колеги я сравняват с Мерцедес и било нормално данъка да ми е 470 лв. :?: :!: :?: :!: , други пък решиха, че щом колата ми е 140 к.с значи съм Шумахер :mrgreen: и да плащам като поп.

 

Пуснах статията просто от яд, за поредната лъжа от страна на държавата, защото ако си спомняте преди една година когато увеличаваха екотаксите и промените с ДДС-то за стари коли, разни чиновници упорито обещаваха че ще има стимулиране за купувачите на нови коли - да ама .. грънци.

Някой да си спомня последното увеличения на бялата и черна техника от какво беше продиктувано, от нов вид еко такса за преработка на старите уреди.... и какво стана ... някой да е забелязал красивата табелка на входа на техномаркетите на която пише че тук може да оставите своя стар електроуред. Тъй че колеги като си купите нов хладилник и си платите еко таксата за това, не забравяйте да нарамите старият и да го замъкнете до определеното за това място, защото Вие сте си платили данък за това, да им го занесете ЛИЧНО.

Също така искам да попитам колегите, който по наследство живеят в някой стар апартамент или къща в центъра на някой град, ако ви вдигнат данъка 2, 3, 4 пъти, това значи ли че Вие сте гъзарите? И какво ще правите ще се пренесете да живеете в Обеля ли примерно?!?!

 

Тъй че докато всички си мълчим и преглъщаме решенията на хора, на който найстина данъка за колата им е 10% от заплатата ще сме на тоя хал.

Защото е много лесно, да плащаш 30 лв. данък и да викаш, абе майната му ония "гъзарите" и "Шумахерите" да му мислят мен кво ме засяга.

Но според мен Ви засяга колеги, защото това се нарича държавна политика, защото утре Вие или Вашите деца може да имат възможност (за което Ви го полежавам от все сърце) като мен да изтеглят заем и да си купят една хубава нова кога и тогава и Вие ще се прецакани като мен и останалите "гъзари" тук.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мненията до тук ми стана ясно, че щом със с нова кола значи съм Рокфелер и моята октавия 2 140 кс. някой колеги я сравняват с Мерцедес и било нормално данъка да ми е 470 лв. :?: :!: :?: :!: , други пък решиха, че щом колата ми е 140 к.с значи съм Шумахер :mrgreen: и да плащам като поп.

 

Пуснах статията просто от яд, за поредната лъжа от страна на държавата, защото ако си спомняте преди една година когато увеличаваха екотаксите и промените с ДДС-то за стари коли, разни чиновници упорито обещаваха че ще има стимулиране за купувачите на нови коли - да ама .. грънци.

Някой да си спомня последното увеличения на бялата и черна техника от какво беше продиктувано, от нов вид еко такса за преработка на старите уреди.... и какво стана ... някой да е забелязал красивата табелка на входа на техномаркетите на която пише че тук може да оставите своя стар електроуред. Тъй че колеги като си купите нов хладилник и си платите еко таксата за това, не забравяйте да нарамите старият и да го замъкнете до определеното за това място, защото Вие сте си платили данък за това, да им го занесете ЛИЧНО.

Също така искам да попитам колегите, който по наследство живеят в някой стар апартамент или къща в центъра на някой град, ако ви вдигнат данъка 2, 3, 4 пъти, това значи ли че Вие сте гъзарите? И какво ще правите ще се пренесете да живеете в Обеля ли примерно?!?!

 

Тъй че докато всички си мълчим и преглъщаме решенията на хора, на който найстина данъка за колата им е 10% от заплатата ще сме на тоя хал.

Защото е много лесно, да плащаш 30 лв. данък и да викаш, абе майната му ония "гъзарите" и "Шумахерите" да му мислят мен кво ме засяга.

Но според мен Ви засяга колеги, защото това се нарича държавна политика, защото утре Вие или Вашите деца може да имат възможност (за което Ви го полежавам от все сърце) като мен да изтеглят заем и да си купят една хубава нова кога и тогава и Вие ще се прецакани като мен и останалите "гъзари" тук.

Поздрави

 

Колега Ради, и аз не харесвам това правителство, но за да не откриваме топлата вода, трябва да видим как са уредени тези въпроси в белите страни. Който знае да каже. Друг е въпроса, че тези, които трябва да знаят(управляващите) или се правят, че не знаят, или наистина са си безхаберни, но и в двата случая им е през оная работа.

За колите логиката е ясна - който замърсява повече, да плаща повече.

При другите данъци и такси въпроса е по сложен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да за това съм съгласен, че някоя С-класа дето е 2 тона няма да върви с двигател 100 коня.

Мисълта ми е че една кола която е примерно до 1200кг 100 коня са и достатъчни за нормално каране, то мощност над тази стойност да се заплаща повече. Като някой ще се прави на състезател и иска кола която е 300 коня за да си я юрка пред кафенетата да си плати повече пък дано тези образи намалеят по този начин.

 

Хич не мога да ти хвана логиката???

Ще разясниш ли кое точно те вбесява - това, че някои имат мощни коли; това, че простотиите на някои от тях не се санкционират (от КАТ, не от данъчните) или какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради: Благодаря за пожеланията, наистина това е много хубаво човек да си вземе нова кола на изплащане. Аз се опасявам обаче, че след вдигане на данъка за новите коли, не ни чака нещо друго освен вдигане на данъка за старите коли.

Справка: бензин-дизел.

Какво стана - вдигна се шум, че дизела е по скъп от бензина - Е - изравниха ги - как - ами вдигнаха и бензина ;))

Та - с "преекспонирането на тази тема".. ей какъв български език...ще се постигне едно все по-голямо изтръскване на голтаците и босяците като нас ;)

 

Не съм визирал твоята Шкода естествено да я сравнявам с Мерцедес, то все пак ще се съгласиш че колите са 2 вида - Мерцедес и всички останали и ние сме от останалите.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да за това съм съгласен, че някоя С-класа дето е 2 тона няма да върви с двигател 100 коня.

Мисълта ми е че една кола която е примерно до 1200кг 100 коня са и достатъчни за нормално каране, то мощност над тази стойност да се заплаща повече. Като някой ще се прави на състезател и иска кола която е 300 коня за да си я юрка пред кафенетата да си плати повече пък дано тези образи намалеят по този начин.

 

Хич не мога да ти хвана логиката???

Ще разясниш ли кое точно те вбесява - това, че някои имат мощни коли; това, че простотиите на някои от тях не се санкционират (от КАТ, не от данъчните) или какво?

 

Нищо не ме вбесява и съм си много спокоен покрай всички данъци и такси който ни налагат.Ясно ми е че искам или не искам си плащам и това зависи от хора който определят данъците. Писъл съм го, сега пак ще повторя какво искам да кажа по горе: Щом една кола може да е 100 коня може и да е 300 или 500 то този човек който иска да може да изпреварва по 10 коли наведнъж, да ходи на гонки за време, да се радва на чудния си звук на 3.0турбо двигател, да върти гуми по кварталните улици и пред кафетата и тн да си плаща повече. Ясно е на всеки, че кола която е 500 коня ще е мн по добре във всяко отнощение(ае без разход) от кола 100 коня. Ясно е че всички искаме да караме такива коли и ясно че 500 коня кола може да се карат с 50 и 250 км в час и това, че е мощна не значи, че не може да се кара по правилата. Не съм запознат как се плащат данъци и такси по другите държави, но съм склонен да вярвам, че и там който кара мощна кола си плаща повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.