Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

2.0 TDI моторите


sotef

Recommended Posts

Здравейте съфорумци.

Въпросът ми е относно качествата на този двигател 2.0 140 PD. Ще вземам " Octavia " и реших преди да отида на място до Еуратек да събера информация за колата и за нейните плюсове и минуси. По отношение на външния вид и интериора мисля, че изглежда много добре. Остава двигателя. В нета четох, че този мотор харчел повече

масло и е по- шумен, защото е PD, а не CR. Това, че е малко по- шумен

не ме притеснява, а и характериктиките му са много добри. Ще се радвам притежателите на коли с този и другите дизелови двигатели от гамата да споделят впечатленията си и да си изясня положението. Някак си не иде на нов автомобил да доливам масло между смените.

Иначе доколкото разбрах двигателя се монтира на Шкода, VW, Aуди, Сеат и Мицубиши. Може и други марки да има.

Мерси предварително, и ако знаете дайте някакъв линк с информация по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаме две дизеларки едната е 1,9 другата 2,0

 

двойката е много добър мотор, носи купето без никакво усилие, пък и шестата скорост на магистралата е една малка фантазия.

доливането на масло присъства като фактор, но поне моите са ми изхарчвали по половин до един литър масло до смените, но това е при положение, че държиш маслото да ти е на макса.

цена - качество... няма конкуренция, взимай и дълго време ще се гордееш с избора си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. А на колко километра се извършват смените на маслото. Става въпрос докато е в гаранция, защото аз бих карал след това до 10000км. между смените и колко е разликата между мин. и максимума на пръчката на 2.0 мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартно, било по време на, или след, гаранцията, качествените и масови моторни масла на нашия пазар се сменят:

- пълна синтетика на 15 000 км;

- полусинтетика на 10 000 км;

- минерално - 10 000 км

 

Купувайки нов автомобил, ще го получиш зареден с пълна синтетика. Докато си в гаранция, при всяка смяна ще ти наливат пак такова масло. Т.е. смяната му ще протича на всеки 15 000 км.

След изтичане на гаранцията моят съвет е да продължаваш да караш с пълна синтетика. Ако имаш предпочитания към друга, различна от предлаганата в ЕТ марка, смени я, но не сменяй вискозитета. Карай с такова масло докато двигателя не започне чувствително да го "хапва".

 

Не мисля, че сменяйки пълната синтетика на 10 000 км, ще постигнеш нещо. Маслото, стига да е качествено е "разчетено" да измине пробега от 15 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смените са на 15 хил. може да ползваш масло отговарящо само и единствено на спецификация VW 505 01 за нормален интервал (препоръчвам ти го) и VW 507 00 за удължен интервал.

лично бих ти препоръчал Mobil Super Synt Special V

 

разликата на пръчката между мин и макс е 1 литър

 

друго, което бих ти препоръчал да вземеш към колата са:

опция лоши пътища (или нещо подобно) - колата е по- висока отпред и е с подкартерна ламарина

чистачка на задното стъкло

ESP - поне според мен е задължително

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам малко по-различно мнение за интервала на смяна

въпреки че производителя е предписал 15 000 км или 1 година

примерно служебните ни Фабии

карат се 99% в града

много често на къси разстояния

примерно 0,5 - 1 - 2 километра

ако колата беше моя не бих чакал да минат 15 000 , за да и сменя маслото

всичко зависи от това как и къде се кара колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам малко по-различно мнение за интервала на смяна

въпреки че производителя е предписал 15 000 км или 1 година

примерно служебните ни Фабии

карат се 99% в града

много често на къси разстояния

примерно 0,5 - 1 - 2 километра

ако колата беше моя не бих чакал да минат 15 000 , за да и сменя маслото

всичко зависи от това как и къде се кара колата

 

напълно съм съгласен, но при такава експлоатация аз лично бих сменял маслото преди зимата и преди лятото, въпреки че, ако маслото е ментак и на 1000 км да го сменяш - все е зле

 

ПП - гледам, че човека е от Монтана и надали Софийските задръствания ще му тормозят колата толкова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е великолепен и, както се вижда от линка, се монтира(1 към 1) на А6, но цената е "малко по-различна" :)http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwagen ... odelRight=

За повишен разход на масло и шумна работа на мотора (в сравнение с други дизели) и дума не може да става. Не бях правил тестдрайв и когато взимах колата от ЕТ бях много приятно изненадан, че няма никакви вибрации на тихи обороти.

По отношение на екстрите, които по принцип са хубави работи :) , но - увеличават теглото на автомобила (а и цената :mrgreen: ). http://www.skoda.de/index.php?e=1-24-1-10 От линка се вижда, че теглото варира от 1410 до 1600 кг(+ шофьор) в зависимост от нивото на оборудване (Abhängig vom Ausstattungsumfang)

Така че, направи си сметката дали искаш повече глезотийки или по-добра динамика. За мен, освен един темпомат, като допълнение, нищо повече не е необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи случайно намерих немския форум на Октавия и ми беше интересно да попитам и там за същото. Общо взето отговорите са като

вашите тук с изключение на един с 1л на 3500км, като 90% са градско. Ето и линк към форума и въпроса ми:

http://www.octavia-forum.de/forum/viewt ... 16&t=29473

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че развиваме темата 2-ка дизел и да се включа и аз - от агенция ЕЖК (една жена каза) ме информираха, че правели много проблеми - не масло, ами технически - главите им били слаби, други неща - нали са доста форсирани (това е все едно "старото 1.9" 130кс - просто е 100см3 отгоре и +10кс). Но това са непотвърдени факти...

 

Аз също го заглеждам тоя двигател, може би някъде във времето и ще го зареждам ;) , та потвърждение или отхвърляне на информацията ще бъде много ценна. Пък и съм в темата на колегата.

 

Та кажете - някой да е чувал, че се чупят много? Повече отколкото се очаква? От нов двигател?

 

EDIT: последни новини - 2-ката на Скаут и 2-ката на другите Шкоди се различават - потвърдено от вносителя!!!! Скаута е с 8 вентила, другите са 16 вентилови!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че развиваме темата 2-ка дизел и да се включа и аз - от агенция ЕЖК (една жена каза) ме информираха, че правели много проблеми - не масло, ами технически - главите им били слаби, други неща - нали са доста форсирани (това е все едно "старото 1.9" 130кс - просто е 100см3 отгоре и +10кс). Но това са непотвърдени факти...

 

Аз също го заглеждам тоя двигател, може би някъде във времето и ще го зареждам ;) , та потвърждение или отхвърляне на информацията ще бъде много ценна. Пък и съм в темата на колегата.

 

Та кажете - някой да е чувал, че се чупят много? Повече отколкото се очаква? От нов двигател?

 

Е те тая агенция е мноо вредна.

 

Значи аз съм с Фабия РС (въпросните 130 коня), а жена ми е с октавия 2.0 ТДИ. Двете коли седят на двора една до друга вече година и малко и НЕ виждам никаква прилика в двигателите.

Второто нещо е, че това въобще не е изцедения вариант на двигателя- на октавия РС дизел е същия мотор във вариант 170 коня, да не говорим, че на същите коне е серийно на ваген и ауди.

 

Мотора е супер и си струва парите с 6те зъба към него, не мисля че можете да сбъркате с него :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.