Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

климатик -> климатроник


Storm

Recommended Posts

Че ти какъв обикновен имаш?Моя е климатик с регулиране на температурата(не е климатроник)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Skoda Octavia I има 2 вида климатици!!!

- обикновен (едно копче с А/С и три врътки който ако климатика е изключен играят ролята на парно).

- така наречения климатроник - при него се задава определена температура която да се потдържа.

 

ето така изглежда климатроника:

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/displayimage.php?album=random&cat=10208&pos=-2446

 

твоят такъв като на снимката ли е?

ако да, значи имаш климатроник!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не се казваше климатроник, а автоматичен климатик. Климатроника може да топли (от парното) и да охлажда според предварително зададена температура. А автоматичния климатик май може само да охлажда. Разлика имаше и в броя на зоните, в които се мери температурата.

Не съм много сигурен, дано не съм написал някоя глупост. Имаше нещо писано по темата из форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я вярно някой разбирач да разясни или да даде линк, който обяснява точно каква е разликата, че и мен ме интересува тоя въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има два варианта:

- климатик

- автоматичен климатик (при различните фирми има различни имена, климатроник май идва точно от ВАГ)

 

разлика между двата е, че автоматичния поддържа зададената му температура (тук да не се бърка с климатиците на Фабия примерно, със скалата...това не е автоматично регулиране на температурата)

 

 

друго невярно твърдение е че климатика може да топли през зимата

отоплението си идва от отоплителната система

при някои коли (дизелови) има "забодени" подгревателни свещи в антифриза - при тези коли отоплението започна да работи много бързо, точно поради тази причина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантине не са два, а три и те са:

 

1. Климатик

2. Полу-автомотичен климатик с регулиране на температурата и

3. Климатроник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантине не са два, а три и те са:

 

1. Климатик

2. Полу-автомотичен климатик с регулиране на температурата и

3. Климатроник

 

каква е разликата между 2 и 3?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантине не са два, а три и те са:

 

1. Климатик

2. Полу-автомотичен климатик с регулиране на температурата и

3. Климатроник

 

каква е разликата между 2 и 3?

 

климата вее постоянно, другия е с датчик като фладилник/ри фабиите е така. под управлението има едни дупчици за датчика. климатроника следи температурата в купето, има датчици на самите въздуховоди/поне навремето на кромата ми беше така/ контролира темп. и разпределя въздуха според нужното място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Skoda Octavia I има 2 вида климатици!!!

- обикновен (едно копче с А/С и три врътки който ако климатика е изключен играят ролята на парно).

- така наречения климатроник - при него се задава определена температура която да се потдържа.

 

ето така изглежда климатроника:

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/displayimage.php?album=random&cat=10208&pos=-2446

 

твоят такъв като на снимката ли е?

ако да, значи имаш климатроник!

Не се нарича "обикновен",а КЛИМАТИК С РЕГУЛИРАНЕ НА ТЕМПЕРАТУРАТА".На по-стари модели автомобили има "обикновен"климатик,при който си е зададена една температура,която не може да се променя!Не знам да има FABIA с климатроник!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полу-автомотичен климатик няма, има автоматичен климатик. Аз съм с такъв, то друг за Фабия няма. При него, на врътката за топло/студено са разграфени градуси 18,22,26 и чертички между тях за температурата през два градуса. Позволява и охлаждане и загряване на въздуха, автоматично. Случвало ми се е на път, когато външната температура падне под зададената за купето, с цел да поддържа зададената температра, системата сама да пуска топъл въздух. При тази климатик има сензор за температура в купето, но наспчването на въздуха и степените на вентилатора се управляват ръчно чрез врътки. При изключване на климатика, имате отопление и вентилация, като на всеки друг автомобил без климатик.

При климатроника, няма конвенционално отопление и вентилация. При него клапите за насочване на въздуха не са свързани чрез жила с врътките, а всяка клапа си има свой соленоид (задеиства се електрически).

При Фабия 2, доплащането от автоматичен до климатроник е около 450 лв., защото регулирането на температура го има.

При Октавия 1, климатика е без регулиране на температурата. По памет разликата м/у климатик и климатроник беше около 1000 лв. За регулиране на температурата, има един клапан по тръбите на климатичната имсталация, който регулира количеството охлаждаща течност през него, а така и температурата.

Storm, възможно е да се направи, но всички клапи за стъкло, крака и тяло трябва от жила да минат на ел. управление. Допълнително трябва да се сложи и клапан за регулиране на дебита на охладителна течност и вътрешен сензор за температура, а ако се окаже, че компресора, изпарителя и кондензатора са ти различни при климатик и климатроник и те трябва да се сменят. Вариант е от ударена Октавия, да и вземеш климатроника, но при всички случай таблото, а вероятно и част от възките на двигателя, ще трябва да се свалят. А после почват едни поскърцвания и т.н. Плюс това после задължително ще се минава през специализиран сервиз, за да напълнят климатичната инсталация с охлаждащ флуид.

Преди време някой пита за летните жеги може ли да се монтира климатик и най-удачния отговор според мен беше, продай колата и си купи такава с климатик.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с обикновен климатик и той не работи постоянно

изключва от време на време

 

точно защото имаш датчик да следи за някаква темп. иначе старите си веят постоянно и рег. става със силата на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полу-автомотичен климатик няма, има автоматичен климатик. Аз съм с такъв, то друг за Фабия няма. При него, на врътката за топло/студено са разграфени градуси 18,22,26 и чертички между тях за температурата през два градуса.

 

има и с климатроник както и навигация, но тук не се предлага. Коко може да каже повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Фабия 1 е само автоматичен климатик. За Фабия 2 вече има и климатроник. При Окти 2 е същото, като на екрана на климатроника може да се четат системни данни от CAN bus-a. Този климатроник, който го слагат на Окти 1 е същият и за Суперба, но един от ЕТ неотдавна ми каза, че го има и във вариант двузонов, но той не се предлага за БГ. Такъв двузонов, аз съм виждал в старите VW Sharan от 2000г.

Лично аз за първи път чувам, за възможност да се изписват данни от навигационната система на екранчето на климатроника. Дай малко повече инфо, ако може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При климатроника, няма конвенционално отопление и вентилация. При него клапите за насочване на въздуха не са свързани чрез жила с врътките, а всяка клапа си има свой соленоид (задеиства се електрически).

 

Във варианта на управление на клапите с с жила правилния термин е "Термотроник", но за автотърговците тази дума е сложна и предпочитат климатроник, макар и да не е правлилно.Какво е Климатроник бе обяснено много добре.Значи имаме

1. Обикновен климатик

2. Термотроник (автоматично регулиране на зададена температура)

3. Климатроник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Фабия 1 е само автоматичен климатик. За Фабия 2 вече има и климатроник. При Окти 2 е същото, като на екрана на климатроника може да се четат системни данни от CAN bus-a. Този климатроник, който го слагат на Окти 1 е същият и за Суперба, но един от ЕТ неотдавна ми каза, че го има и във вариант двузонов, но той не се предлага за БГ. Такъв двузонов, аз съм виждал в старите VW Sharan от 2000г.

Лично аз за първи път чувам, за възможност да се изписват данни от навигационната система на екранчето на климатроника. Дай малко повече инфо, ако може.

 

точно като мойта комби tdi беше с навигация и климатроник ама внесена от германия май. В бг като питаш и ти казват нема такова животно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим за Фабия, отделна навигация се предлага и тя е същата като на Окти 1 и Супърб-а. Поне я имаше в списъка с опции.

За Окти 1 има отделен климатроник, но такова животно не съм виждал във Фабия, дори и при Шкода Германия. Но може да е монтирано впоследствие.

 

Клапите за насочване на въздуха към предното стъкло, краката или тялото, нямат нищо, ама нищо общо със задаването и регулирането на температурата. Единия случай се задействат чрез жила от врътката, а при климатроника натискаш бутон.

При климатика, в началото Шкода предлагаше климатик без регулиране на температурата. После добавиха и регулиране на температурата. Но и в двата случая става дума за климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапите за насочване на въздуха към предното стъкло, краката или тялото, нямат нищо, ама нищо общо със задаването и регулирането на температурата. Единия случай се задействат чрез жила от врътката, а при климатроника натискаш бутон.

 

 

Къде в предните постове прочете че клапите за насочване на въздуха към предното стъкло, краката или тялото имат нещо общо с регулирането на температурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.