Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Различни ограничения за скорост


adrian_m

Recommended Posts

Някой чувал ли е да има такова нещо по света и дали е удачно според вас - например да има 3 категории автомобили за които да важат различни скоростни ограничения. Да кажем нови луксозни и спортни, среден клас и малки и по-стари автомобили. Говорим и за разбика от 10-15 км/ч най-много. Съгласете се че едно чисто ново Ауди А8 на магистрала дори и да кара със 160 ще има по-къс спирачен път от една стара Лада на 25 години която кара със 120. А в крайна сметка и за двата автомобила важи 140....

Предваритебно ви моля да не подхващате подтеми като - А8 имат достатъчно пари да си купят книжките дори и да карат с 200, говорим по принцип за самата идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория в идеята има доста здрав смисъл (ясно е, че трудно може да се сравняват технологичните възможности на Ауди А8 или Мерцедес S-класа с тези на Лада), само че на практика е безумна. Замисли се само какво би станало, ако един човек има различни привилегии, само защото кара по-модерно и сигурно возило. Особено в милата ни родна татковина, където за съжаление 90 процента от хората със скъпи коли нямат акъл нито да ги оценят по достойнство, нито да ги карат като хората. По-скоро има смисъл в идеята на германците, където по някои магистрали има минимална скорост на движение от ххх км/ч - там хората, които не се чувстват сигурни във възможността на автомобила си да поддържа дълго време определено темпо просто избират алтернативен път и проблемът е решен. Само че при състоянието на родните ни пътища това също изглежда по-скоро като мираж... Въпрос на гледна точка, но като цяло съм абсолютно против подобна мярка, тъй като в крайна сметка на пътя задкормилното устройство е поне толкова важно, колкото и самият автомобил, а ограниченията все пак трябва да важат и за двете понятия едновременно :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да приемем хипотетично че има скоростен клас на колите. Дотук добре, но вазрастов фактор на шофьора, както и фактор за уменията му също трябва доведат до разграничаване в някакви класове. Това пак добре, само не ми е ясно как КАТ ще регулира това нещо и ще следи тия комбинации от по 10 класа.

Пък и ТИР- а като се капичне на магистралата, нека да е разрешено да се кара с 300

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Различни ограничения според типа автомобил няма (има за отделните категорий - леки, тежи и т.н.). В някои страни (Швейцария например) докато си новобранец (2 години) е забранено да караш с максималната разрешена скорост на магистрала (мисля че ограничението беше 100 при макс. 120), както и да се движиш в най-лявата лента при наличието на повече от две.

 

Личното ми мнение е че това няма да помогне. Ако колите са технически изправни и се спазват ограниченията тежките катастрофи ще намалеят доста. BTW пак в Швейцария първите две години е забранено да караш сам! Задължително с водач с ПОНЕ 5 годишен стаж! А ако погледнете статистиката голяма част от размазалите се с превишена скорост са точно от тия с до две години стаж. Т.е. проблема е в контрола, а не в ограниченията. Или поне аз мисля така...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR тази практика с възрастовите ограничения я има и в много други страни. Чудя се реално тя дали би имала успех в Бългаария. Прост пример - в други държави възможността да си купиш да имаш собствен автомобил е доста по-голяма следователно имаш ли желание да караш и да се научиш е ясно че например след около 2 години ще имаш натрупани определен брой километри. Тук обаче има друг факт- например сестра ми която има книжка от 10 години има натрупани не повече от 10к километри. Возят я други хора, нея я мързи да кара, притеснява се, общо взето знае че не и се отдава. Некарането и 10те години без нито един акт я правят шофьор за пример, макар че тя изобщо не е такъв, защото прави грешки, не е сигурна зад волана и има доста неадекватни на пътната обстановка решения. Аз без да се хваля имах нейните километри само за първата година откакто имах книжка. Сега имам десетки натрупани още съответно и няколко акта слава богу и съвсем леки птп-та не по моя вина. това прави ли ме автоматично по лош шофьор???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга ми беше идеята. В онези държави изкарването на книжка никога не е било евтино за разлика от преди 10 години тук! Съответно там много рядко някой вади книжка без идеята да я ползва. Съответно след взимането на книжка почва да кара почти веднага и е задължен да кара с придружител!

Иначе възраста няма кой знае какво значение! Братовчед ми на 14 години беше спечелил поне 20 състезания по картинг, на 16 взе книжка, а на 18 почна да кара официално! Нали се сещаш че е реагирал доста по-адекватно от 90% от останалите въпреки "липсата" на опит :mrgreen:

А иначе темата беше по повод различни ограничения според автомобила който се кара, а такава практика няма и няма и да има!

 

Поздрави

 

PS: Относно добрите и лошите шофьори: Добрият шофьор е не този който може да се измъкне от критична ситуация, а този който умее да избегне попадането в такава ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрият шофьор е не този който може да се измъкне от критична ситуация, а този който умее да избегне попадането в такава ....

 

Добре казано, въпреки, че в София самото движение си е критична ситуация и как се излиза... ба ли му .а.ата.

По стария правилник и у нас имаше ограничения:

млад шофер, камион - на магистрала и извънградско - 10км отдолу, само че не искам пак да повдигам темата за камионите, че няма отзвук. Лично мене много ме дразнят - днес пак ме изпревари един с 80 в града - не ми се мисли като му откажат спирачките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.