Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

аксиален луфт на вала


tyny

Recommended Posts

днес забелязах че при гаснене на студено двигателя ми не връща ... причината е че затяга . на топло не затяга . свалих картера и установих че имам огромен аксиален луфт - 2,5 мм , очаквах да имам скапани биелни легери но нямам . нямам и луфт в пистонните болтове .

питането ми е - дали това може да е причина мотора да затяга . затяга толкова много че стартера изкриви оста на ротора !!! смених маслото с 5В50 и разлика няма(старото беше 25В60)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз луфт е огромен - 2.5 мм все едно нямаш аксиален лагер зад ангренажното колело на веригата ... пробвай да смениш тоз лагер с последния ремонтен лагер , но дали ще се оправи божа работа ... до колкото знам размерите им са 4 през 0.25 , от там нататък подлагане на шайби , но не е гаранция , че като обереш луфта на вала няма да затегне ... виж да няма износване и около леглата на основните лагери за да се получи такова "хлопане"

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си мислех да свалям мотора - доколкото си спомням аксиалния осигурителен пръстен се намира зад петата на външния основен лагер от към 1- ви цилиндър . ще сваля ангренажа и ще видя дали не мога да обера луфта под колелото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мартине, защо не каза за този проблем днес като ми се обади? На шкодовия двигател направляващите пръстени /шаиби/, които обират аксиалната хлабина на вала са поставени от двете страни на 1вия основен лагер, откъм ангренажа. Затягане съм виждал да се получава, когато един от тези направляващи пръстени /имат си издатък, който ляга в гнездо на капачката на лагера и застопорява/ излезне от гнездото си и почне да се върти. Това е съпроводено и от осезаемо стържене. Разлика от 2.5мм както пишеш няма как да се обере дори с последния ремонтен размер направляващи пръстени. Или вала е неправилно шлайфан, или липсва някой шайба зад ангренажното колело.

 

Ако много си го зациклил мини да ти дам вал дето ще работи още без шлайф и който не прави аксиален луфт с фабричния р-р направляващи шайби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първия основен ремонт който правих на моята Шкода направих една страхотна грешка. Забравих да сложа един от тези пръстени(ако не ме лъже паметта те са два - от двете страни на първи основен лагер), мисля че беше вътрешния. И резултата беше че след 10000 км трябваше да шлайфам колянов вал. Други поражения по двигателя нямаше и не ми се е случвало да затяга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

проблема е решен - два пръстена от сточна гара - четвърти и трети ремонти - за да излезне подравняването на ангренажа пръстените са различни - десетина лева двата. в момента мотора няма ядове - не затяга (при гасене връща) , пали лесно а и тропането изчезна . за момента отложих погребението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема, че не си заслужава. Какво значеше като има детонации след гасене? Кофти центровка или богато гориво. Върти ми се в главата че това беше за прегрял двг, но този е в нормата, 70-80С

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бедна смес , кофти гориво , прегрят мотор - това са предпоставките за детониране

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.