Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изненада - 110R


malkiq

Recommended Posts

  • Отговори 217
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • malkiq

    63

  • The Best Forman

    17

  • joro-120L

    14

  • maxrpm

    12

Както казах, първия мотор беше, на заем, за да реша дали ще го ползвам, новия си е моя. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Всичко е супер, много фантазия, мисъл и премисляне са нужни за тези неща, които правиш! Респект от мен!

Само ще си позволя един съвет: Коце, пипаш в много опасни и непредсказуеми територии, а именно - уредите за управление. Трябва много да мислиш тук, човече, и когато един ден "стъпи на крака' - много да тестваш преди да се довериш напълно на колата!

Не забравяй, че старите железа са грозни и груби, но са преминали изпитанието на времето и са СИГУРНИ на 100%, а ти създаваш нещо ново, което крие своите огромни рискове!

Давай все така...!

Редактирано от desislav stanev
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Деси, не знаеш колко си прав, точно заради усложняването на цялата кола, съм толкова предпазлив, но смятам, че при отделяне на внимание на всеки детайл, ще достигнем, трудно, но до успех.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес в "междучасието", дойде момента за скоростите.

 

Идеята за кутията е следната:

-Сухо окачване - по-здраво е, по-измислено е и е по-модерно!!!

-Диференциал 4,22 - защото смятам ,че заводския диференциал (3.9), ще дойде много "тежък" на моторчето, в съчетание с 9 инчовите, 15 цолови джанти.

-Капак на 5та предавка от "мокра" кутия, както и фланеца, между капака и корпуса на кутията - защото искам да подменя начина на захват към купето, както и тампона, който така или иначе е дефицитен.

 

Всичко това звучи прекрасно, но не е толкова лесно, нямате идея за колко много разлики става въпрос, дори пластмасовите зъбни колелца, за жилото на километража се различават в зависимост от предавателните числа на диференциала. 

 

В общи линии, деня днес премина в измиване на карантията на кутията...

168816629_285078846559452_5289810730187070164_n.jpg.8c57b52b072e43f281a32e257bf1ae6e.jpg

 

След това, дълго регулиране на луфтове на първичния вал, както и на диференциала, който МАСТЪРА - Тодор Пецанов, преди по-малко от година събра "касета" за сухи полуоски с корона и пиньон от мокра кутия - 4.22

168889415_811573443045108_8261621961797632139_n.jpg.73ff06f53096813e3faf9b045106ed1c.jpg

 

След това купих още една 5 степенна кутия... 

168777624_509606780041140_6041983024165127499_n.jpg.7e5c7726e5af8e239505c7ed21b01f6b.jpg

заради този фланец...

168896458_3840296549392319_950467315865798087_n.jpg.e5692e8ed669c1c57dc9d84bd80e2948.jpg

 

и този капак...

168839741_5081705391899814_4466972805950331655_n.jpg.4fee4d4a9b2fc002e7a00a206313db76.jpg

 

и воала всичко е сглобено!!!

168503714_200203901556501_5746374297657704574_n.jpg.82a1e92eabe8e7ca40692653af431d70.jpg

 

Искам да благодаря за акъла и съветите на Тодор Пецанов както и на @The Best Forman за тва, че помни повече от мен и винаги ми е помагал за всичко, както и днес в студа!!!

 

До тук...

Пари:

 

6696 + 250 мократа кутия донор = 6946лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

472ч + 10ч  = 482ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

990 + 50 (зъбно колело на задна и реглажни пръстени за диференциал) = 1040лв.

 

 

Следва окончателна сглобка, смяна на семеринги, гарнитури и опръстени и кутията е готова.

 

  

  

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа - ако недовиждате и имате работа с Коце , или си носете очилата или шублер с голяма цифрова скала!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Както отбелязаха в една друга тема, която ще светна след малко, от правене на други коли за тая не остава време... нищо подобно!!!

 

Можете да обърнете внимание на часовете в края на темата... разказа ми се играта мерене мислене и какво ли не, но успях да свърша... едно ГОЛЯМО НИЩО !!!
 

Знаете, че съм си навил на пръста, да монтирам електрически усилвател на колоната на волана , избрах Фиатова, за жалост...

 

Плюсовете и са, че е компактна и има реглаж на дълбочина и височина...

 

Както и да е, работата започна първо от картонени макети...

167219532_129743409105629_3679906063865531711_n.thumb.jpg.359f5bc399611d84196ff9d5b91207a6.jpg

166950282_1085985225240057_5601186311855442644_n.thumb.jpg.c9a5c98871c6dcd49ce3fe6ac9265ecc.jpg

След това няколко пъти грешно изработени детайли...

167046949_1402238336791840_3228889594346884208_n.thumb.jpg.2aacbf3f6a7b3519b325e5b62bbc710c.jpg

199359046_1238131623310272_7904811488308971034_n.thumb.jpg.17f5630b463e2a9b81941fbbbc6ce1a6.jpg 

След доста опити, лявата част беше готова и трябваше да направим подобно копие за в дясно...

.188048270_3905831266159321_2520085372719814749_n.thumb.jpg.61fb6512dc62a9aa79c72aca22a2b4c2.jpg188797920_195039802476048_1301296974233695203_n.thumb.jpg.bac07b9eeb123ca3899ef8641e8baed4.jpg

 

Оказа се че лявата и дясната част няма да имат общо...

191292807_2218919778239065_5553117621853455548_n.thumb.jpg.754ad241f1360756c07c5af4a8474f8e.jpg

След това последни тестове...

192611627_639024240828665_4941716584990771456_n.jpg.546c085a815e17e1ea4c97c1ab1d637e.jpg

и на финала тази изрезка...

193270250_312705370325643_8464419723848361095_n.thumb.jpg.b92f4748983c2aec3e446c26b7c9f2cf.jpg

 

Стана това...

201221538_4493831220628385_603070211924072903_n.jpg.67e00770ba774d36f3074c2b4c19f82b.jpg

 

Качих колоната, и се кефех много на резултата! супер здраво устойчиво, прибрано и функционално се получи...

199488693_1638000663257034_2643154610310990307_n.thumb.jpg.a2ffcb5be19753626e193530b7c70897.jpg

200541432_829198711059418_1652067679193599303_n.thumb.jpg.e9a7b7d3bad117a2213dbca21498e24a.jpg

 

Да ама не, оказа се, че няма човек в БГ който да може да подкара тази колона в "Аналогова" кола и сега всичкия труд на вятъра... налага се да изхвърля всичко това да нарежа купето отново и да ползвам Опелова колона, без реглажи...

 

До тук...

Пари:

 

6946лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

482ч + 76ч  = 558ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

1040лв.

 

 

 

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Подреждайки снимките за текущия пост забелязах, че го пускам точно 6 месеца след последния.

 

За тези 6 месеца знаете, че не съм почивал много, а се занимавах с Бореслава до края на Септември.

След всички дейности по Бореслава, гаража ми беше умопомрачителен...разпиляни части, които не са влезнали в употреба или са били дублирани, инструменти на всякъде, по едно време ми "свършиха", толкова не намирах нищо. Влезнах огледах се а 110ката беше буквално превърната в склад и от нея се виждаха едва 10-15%, почесах се по празната глава и си казах няколко дни почивка. На втория ден почивка влезнах и започнах да подреждам и целия процес отне около 12ч.

 

На следващия ден се заех с довършването на предния кош.

Ако не помните, бях монтирал радиаторите, и започнах да мисля над преградата зад тях, която отделя багажното отделение.

Повечето от вас знаят, каква е схемата при 130RS. Там въздуха влиза през радиатора и излиза през решетка на предния капак.

Снимката е на Кранка от 130RS a.

IMG_20200719_131017.thumb.jpg.f587b9962942718ed0765b17e9cf1574.jpg

Да ама не има няколко минуса...

1. Водата тече на пода на багажника, а точно там се държи стойката на резервоара, а тя държи и моста.

2. Разговарях с Анастас, който има опит с отвори на капака. Та той каза, че лятото целия топъл въздух влиза през отворения прозорец в купето, а моята кола ще е возене не за писта и планински.

3. Багажник липсва, а за мен е важен, щот обичам да си карам колите на дълго.

4. Някак си не си представям сериен автомобил в който си виждам "карантията" на колата в багажника.

След толкова минуси единствения плюс е, че въздушната струя натиска предницата.

 

Помислих малко и реших, въздушния поток отива на долу, както е при 120 и започнах да оформям с картон преградата...

248428888_361743729061029_670821727942339500_n.thumb.jpg.a7ecf50928a9ea48367940029ccc9e8c.jpg

 

Оставащото пространство е точно колкото при 120...

IMG_20211026_171911.thumb.jpg.6727585a60e702af5b38e37654b27356.jpg

 

 

А при отворен капак, изглежда добре...IMG_20211026_171901.thumb.jpg.1bec82caad901eb7d90f9b01e957cda2.jpg

И го изработих от метал...

778097359_249788568_397907391815939_1899525339705762153_n(1).jpg.2b1159bd5661a88690c12839b5f7563f.jpg

 

За жалост за резервоар остава двойно по-малко пространство, въпреки това взех един стар под от 100

248440967_969980350534999_4154860272475268602_n.jpg.2d44b37645c9bd78d3937c073b7964d5.jpg

 

Започнах прекрояването...

248365666_134796645518612_818814223934332080_n.thumb.jpg.17143cd2911c28ef3cf6a53bcc11cfd3.jpg

 

На тази снимка личи с колко съм стеснил подаIMG_20211027_173758.thumb.jpg.6b954b62657df863b960b77a11a9106a.jpg

 

Респективно и резервоара...

IMG_20211027_185537.thumb.jpg.08faa27baff177af123a722bc9d65462.jpg

 

За жалост обема на резервоара по този начин е едва около 10л.

Замисляйки се, при 130RS  резервоара се качва на горе за да достигне заветните 45-50л.

При мен толкова няма да са необходими, също така и са невъзможни заради огромното серво и помпа. Поради тези причини, реших да повдигна по-голямата част от резервоара, като така подминавам леко 30те заводски литра на 110R

251335282_594118145205248_8209673245705207120_n.thumb.jpg.cbc82c64836f5d76168de0f3ddbef173.jpg251593783_640756413588108_8227256336707459309_n.thumb.jpg.7763940a9495c2205e68d05cd66d09b6.jpg

 

Тази част от пода застана добре в багажника според мен...

252279345_1033068310584771_3675985294510871854_n.jpg.b8d8142aed87dbdb0ccb9daaac71fc4e.jpg251614647_572494630683405_2696143092334221635_n.jpg.e3612bbca44a3692b95a9c87c0749880.jpg

 

Споделял съм ви преди време, че ще местя тежести над предната ос, за да се доближа максимално до 50х50% разпределение на масите.

По някога разбирам нещата прекалено буквално и реших, че мястото на акумулатора е точно върху моста. Не само че там смятам че ще е най-здравата част, не само че е защитен при евентуален удар, а и само там остана място.

Така и така не бях направил пода под сервото, та изработих и двете...

IMG_20211109_210140.thumb.jpg.83a580a43d665e1d4fbd7dee2a8386b4.jpg

 

Смятам, че нещата взеха да се подреждат в коша, но има дооооста работа още. На този етап, просто изяснявам картинката, кое къде ще стои...

255376927_1234288540408796_3336749788749530530_n.jpg.8199db9896ea746413c0141f54b777bc.jpg255941607_315746266723098_6695024482779434808_n.thumb.jpg.ffef65dfd3764042e65c52c2980a2187.jpg

 

Знаете, че очаквам мнения и критики!!!

 

До тук...

Пари:

 

6946лв.+ 50лв (ламарина, абкант, дискове за флекс) = 6996лв

 

Часове труд (който не е заплатен):

558+32=590ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

Пода на багажника е 500лв.(без доставка) а кутията за акумулатора е 120лв. поради факта, че ползваните са втора употреба, да кажем на половината.

1040лв+310лв.=1350лв.

 

 

 

 

 

 

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получава се повече от прекрасно, а и си остава добър обем за багажник, харесва ми. Критика няма как да дам, смятам, че се получава повече от добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е. Давай боята на коша?

п.п. 'Га ши почерпиш със спестените пари или ще ги вкарваш по сметка?

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Я да светнем и тоя раздел, зимата не съм пипал много по колата, да не кажа нищо, но понапазарувах някакви неща...

 

След хиляди перипети, 3 години чакане, опити от много хора да съдействат, за жалост безуспешни, най-накрая @roodnb си сцепи трътката и успя!!!

 

274306151_458116852723025_4954258460470174600_n.thumb.jpg.6c074fa8214701228b72647985f68434.jpg

 

Най-широките възможни калници, чисто нови са в гаража ми!!!257590324_665156051315944_1954622092156468842_n.jpg.90db8f231b79c296d6eb2b0190ae9a05.jpg257789800_479874453331265_2297331651825102896_n.jpg.d6f5ec253cee8fc90f881088f5dc7591.jpg258158424_417880226629332_5547796538234893925_n.jpg.14d15f0238e4921b11ed0a18be2f9280.jpg258713457_666777744487401_4807748825417633711_n.thumb.jpg.3d6026316359e9aacc1419a51d5d3ade.jpg

 

Освен това Тошко реши да смени концепцията за задно окачване, а аз се възползвах...

272907358_367290518092654_8079639271233008398_n.thumb.jpg.e08ec721684d0154ee35e6df1772ab08.jpg

 

Заиграх се и със спирачките, но не съм сигурен, че ще останат те, защото 312мм трудно влизат в 15' с които ще карам...

264858670_334256035086151_2887373647139983692_n.thumb.jpg.eca56b20a9c836bce9188be377f53c8d.jpg264127703_593120708458407_3550010784428689103_n.thumb.jpg.1381b0a3043b9a9ff0937468f7072c71.jpg264684866_969382887332490_2173155712623179791_n.jpg.0fd16ca12f8a35775e8b8f12a078716a.jpg

 

За да си свържа спирачките взех и малко инструменти...

256808628_7157143857644456_7881509408636559001_n.thumb.jpg.1d947e4f60e227c10d67efe2fc4b8a7c.jpg

 

Доволен съм от резултата!!!

255795959_7157832697575572_1350753671839848842_n.thumb.jpg.89dbd4fbc68d30dd3ab50cbe62261663.jpg

 

Едни клещички, да си дупча и бертвам ламаринката с помощта на @mRt...

275466413_1326015484534388_2693600368834879223_n.thumb.jpg.9a8b5a40f7fb8775028f3db42b5f15e5.jpg

 

Също така си напазарувах и един изпускателен колектор, произведе го Иван от Разград...

274709009_7844926932199475_6044312572406992158_n.thumb.jpg.839236f04700ec2a5132c822de46f4a7.jpg

 

Дойдоха и малко мигачи и други дреболии с помоща на @SKODA 105 RS ...

248890976_7061576363867873_167785434223202869_n.thumb.jpg.cbd83c16fa9a367778ac3bfdef202008.jpg

 

 

 

Деси, финала на всяко мое мнение е финансовото измерение на проекта, и когато някой попита колко излиза да си напавиш 110 ката, ще мога да дам реална сума. За черпене пари, надявам се винаги да има и да не разчитам на спестените пари от проекти, но някой като каже тенекиджията ми взе 10к и некви дреболии... аз показвам стойноста на дреболята...

 

До тук...

Пари:

 

6996лв + 1600 калници, 1200, окачване, 150 инструменти за спирачки и др. (от снимката), 170 мигачи и др. (от снимката), 300 апарати и супорти, 200 клещи = 10616лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

590ч. не съм работил нищо

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

1350лв.

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам , че успяхме да ги намерим , че даже и да стигнат до БГ :)


Като пристигнаха изпитах някво такова вътрешно задоволоство  , даже горе долу , тия панели и аз си ги изчаках :D

 

Иначе както и Иво отбеляза - жестоко си е :D


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,

 

Осем месеца по-късно по колата не е пипано почти нищо.

 

Оказа се че електрическата кормилна колона от Фиат, която монтирах няма как да се подкара без да минава през КАН, а както предполагате, 110 ката си остава аналогова.

Понеже съм си навил на пръста да сложа такава колона, въпреки, че осъзнавам, че е излишно за тази кола, проучих въпроса и разбрах че всички дрифтъри ползват опелски и има как да се подкарат на аналогова кола. Сещате се какво последва...

 

Купих една колона...

image.png.f2a3a0088406c209504c09b82ba95cd9.png

 

Разглобих я за да мога да работя по нея...

464796525_344279486_185851411054788_3294731007660268429_n(1).thumb.jpg.b43e1607a4cb641dbcf8566a948d4826.jpg

 

След това започнах да режа всичко което съм направил по купето...

343009603_781072470039160_6899111641436138804_n.thumb.jpg.060b17ff60c6474910a1f1029a159fac.jpg

 

Диска се счупи докъто го завирах под таблото и щях да се батисам...

342923016_1285711188967470_755035945313315514_n.thumb.jpg.4005e3f6029dcc6a70b7fab8facefb60.jpg

 

Но успях да почистя добре всичко...

344304782_1206098796611404_2989123960168557156_n.thumb.jpg.ed68561f002aec816fd1dd63898b3dbd.jpg

 

След това успях да изработя нова стойка с всички наклони и сериозни усилки в гредичката...

За Фиатова колона...201221538_4493831220628385_603070211924072903_n.jpg.67e00770ba774d36f3074c2b4c19f82b.jpg.6f5f2719cec530b8ba7ecf87f7ed81a3.jpg

 

За Опелска колона, изглежда дори по-заводско...

344288490_2072228452981497_4000500629167288812_n.thumb.jpg.d9e81d98fe7b2cc6403434be83802faa.jpg

 

Монтирана колона и горе-долу монтирано табло...

346107836_260281799839642_3821254410097618698_n.thumb.jpg.676097f15aa2dd7d00b564d7692d534b.jpg

345159179_1265465001063210_5647233295801346256_n.thumb.jpg.e48efe24b76da4be3e62d559504b8041.jpg

 

След това продължих с поставянето на пръта свързващ 120ковата рейка с Опелската колона...

Оказа се, че ъгъла който се получава в каретата е брутален...

 

345979828_270735645322236_3222845366177374941_n.thumb.jpg.533f02a0cb1858c80edc5bd1598b3847.jpg346100770_1017279485922082_1899747589395575377_n.thumb.jpg.1ba95c072254b2c9b0818d87eecdf9b4.jpg

 

За да застане така пръта падна огромно пилене на карето...

346141852_1429756891169733_2629348894282544450_n.thumb.jpg.0a551c0f0c81f61fd5d16e36a5dc0763.jpg345836864_207802528735320_2987698840372564669_n.thumb.jpg.73fee67a53bbf02ea6a85d1f826d75bb.jpg

 

Докъто не спря да блокира...

 

Не ми харесва как се движи но реших да продължа на там и опитах да монтирам педалите... опита беше без успешен...

349248941_499264285674308_5834659029690881214_n.thumb.jpg.8943c05ba364a07040f248897d22db1e.jpg

 

Откачих и зарязах всичко...

 

Докъто си беснея дойдоха нова партида части от чехия, а именно комплект за преминаване на задномоторка към фабиев стартер...

334948117_494417106058287_892530819669915757_n.thumb.jpg.2c80ce406514fe6a8cbfc3e5de9eada8.jpg

 

Предните спирачки също се уточниха, 310мм дискове ръчно изработени и подцинковани супорти и апарати от Октавия 2 ВРС, монтирани на главини от 120 и натъпкани в 15цолова джанта...

318340931_1582136222228331_7888850674316794468_n.thumb.jpg.cf5e0263c2d41ef63c96e7c2df5f1d0a.jpg

319614556_8437316119671603_3551330970756311362_n.thumb.jpg.4de02f88254bfcca50d6117a26988c3a.jpg

319414847_705437497556041_4727338478563703416_n.thumb.jpg.87a9bb469b68c1a8203ec879383e91b1.jpg

319504469_1104816200177275_878423357953430133_n.thumb.jpg.1871008e4ba4f769c0be594c2972ac7b.jpg319399165_718569946358106_7364959819354269188_n.thumb.jpg.910967945b68b9977e698ed7a0f503af.jpg

 

Реших и с каква решетка ше се събира колата...

FB_IMG_1689617464667.thumb.jpg.2bd4b8256db161d01ca8aadffd4f70a1.jpg

 

До тук...

Пари:

 

10616лв + 300лв. спирачки + 180лв колона от Опел + 10лв решетка + 120лв комплект стартер = 11226лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

590ч. +30 = 620ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

1350лв. до момента не съм плащал изработката и цинка на супортите...

 

 

 

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста оптимистично ми се струва с тези паници в 15" джанта, а и едва ли ще има нужда от толкова големи спирачки, защото в противен случай имаш 2 хода 16" джанти или по-малки спирачки ако много държиш на конкретните джанти. Изглежда, че няма да имаш място дори за балансьорки... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми допада изборът на решетка - твърде модерна ми е, но аз не съм критерий

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.