Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Изненада - 110R


malkiq

Recommended Posts

Преди 18 часа, malkiq написа:

Че по-тежък няма да стане е ясно, със сигурност ще е по-лек от всяка шкодичка....

 

Не Коце. Нали модерните хидравлики при по-високи скорости вдървяват волана, става по-тежък, та да е по-малко чувствителен и дан са фърлиш некъде. Нали го написа по-горе. Това имах предвид.

 

Преди 18 часа, malkiq написа:

Проблема идва от височината на колата, двойно по-широките гуми, двойно по-тежкия резервоар, радиатора, акумолатора, големи дискове и апарати, двойно по-тежки носачи, двойно по тежка греда на моста... всичко това на предния мост... няма да му е много добре, но за сметка на това се надявам на кантара да покаже, примерно... 400кг. преден мост....

 

Брониран автомобил ли ще правим? Ж.п. релси ли ще има на предния мост? Какви са тези маси? Хората гледат да олекотяват. Еле па на бегачките. Горе се притесняваш една хидравлична помпа да не натежи на мотора.

 400кг. са 8/осем/ торби цимент.

Тоз 1.4МПИ няма да може да откине. Трябва да търсиш V8 от Татра.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 217
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • malkiq

    63

  • The Best Forman

    17

  • joro-120L

    14

  • maxrpm

    12

Идеята е като сложиш крика пред задната гума, да не се вдига цялата страна на колата, от която е крика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Какви са тези маси? Хората гледат да олекотяват. Еле па на бегачките. Горе се притесняваш една хидравлична помпа да не натежи на мотора.

 

Хидравликата ме притеснява, че е въртяща се част, а всеки въртящ се грам убива мотора, това няма нищо общо с масите...

 

За да се конкретизирам, целта на занятието е следната...

Колата по книга е 880кг.

На теория моята чисто механично, ще е доста по-тежка имайки предвид цялото усилване на детайли.

Да вземем предния мост. Ще затворя носачите от долната им страна с ламарина и ще бъдат по-дългите, ще заваря гредичка на моста, там където при теб ляга резервната гума, ще е с хидравлична рейка, която със сигурност е една идея по-тежка от механичната, но смятам че ще е по-лека от секторната кутия и хебелите... да кажем 20/30кг. да се утежни всичко...

Радиатора минава отпред, той също тежи, респективно и антифриза до него...

 

В задната част нещата също се утежняват... сухо окачване, два носача повече, една не лека греда в повече, по-тежка кутия, може би, една идея по-тежък мотор (въпреки че главата е алуминиева) и тн.  

 

От тези 880кг. които споменах в началото, (според мен без да съм проверил) разпределението на масите е приблизително 60% на 40% в полза на задния мост (имайки предвид, че двигателя е зад моста), а при 120 е още по-нелепо заради задно разположения резервоар...

Тоест приблизително тежеста е разпределена 530кг. на задния мост и 350кг. на предния мост, което до някаква степен води до "бутането" на предницата в завой (както и много други фактори естественно)  

 

Елементарната логика води до това, че трябва да се вземат едни 90кг. от задната част на колата и да се преместят отпред...

Това имам предвид в изказването, че на рейката ще и е по-тежко с едни 400кг. 

 

Тоест все едно да сложиш на 120 ката, отпред 205 50 15 гума и да и метнеш едни 3 торби цимент и на място да въртиш спокойно волана...

Според мен ще си трябва хидравлика, за нормално каране и по-скоро маневриране!!!

 

Може да ме сметнете за луд, за човек без работа или за педант, но до такава степен се вглабявам с тези килограми и кое къде точно да бъде разположено, че изработвайки пода заложих по-дебела ламарина и утежних конструкцията с приблизително 30кг. но тези килограми са заложени в най-ниската точка на колата, което смъква центъра на тежеста, а килограмите ще компенсирам със стъкломатен таван.

Всеки детайл се мери, мисли се за разположението му по-колата, дали да е в предната или в задната част, дали да е максимално високо и леко или ниско и тежко... луда работа... иска ми се с всички подобрения, усилваници, екстри, интериорни тъпотий, изолации и тн. да не надвиша 900кг. което ще е много трудно, надявам се не непостижимо. Също така ми се иска разпределението на масите да е максимално близо до 50 на 50 и въпреки това да запазя заводската конструкция на колата. Също така ми се иска да има максимално нисък център на тежеста... Абе много неща ми се искат, но Момчил го каза по-горе..."Първото - направи колата така, както ти се иска, без да правиш компромиси (е, стига да искаш реално възможни неща)." все още не съм на ясно дали искам реално възможни неща... нооо за да докажа сериозността на намеренията си...

 

Проекта има още един донор от днес... надявам се до края на седмицата да е пред гаража...

 

82223216_3988572531168287_7334816294794952704_o.jpg.b40fa7e8a7640d09177d9211c92070e2.jpg

 

     

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилно мислиш относно разпределението на масите отпред и отзад. Хидравлика ще е абсолютно задължителна, според твоя план.

Искам да напиша нещо за последен път и се надявам да не ми се сърдиш и да ме разбереш!

Защо не направиш една стотачка по този твой проект? Да правиш франкенщайн от 110R е грехота, да знаеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата за хидравликата - на зелената откровено се учудвам как заради едни меки и широки гуми, иска бая сила на волана. Това ми е правило впечатление и на други Шкоди с кормилна кутия - воланът се върти осезаемо по-трудно от на 120 с рейка. Да, аз имам други коли, които искат здрави ръце (Варшава, Ниса, Жигули, Волга М21), и Шкодата със задния двигател никак не ми се връзва да е част от тая симпатична компания. Ще мина на по-тесни гуми (от 185 на 165) като за начало.

Ти ще слагаш някакви много много широки и ниски гуми и вероятно по-малък от стандартния волан. От една страна, по-добре е колата да е по-проста и окачване с рейка от японка си е елементарно решение. Ноо, с тия гуми и волан пак няма да се върти волана с два пръста като на стандартната Шкода със 165/80R13. Значи серво...

Да не се повтарям, мислил съм ги и двата варианта (мислех си и аз да слагам серво на 2101). Та, бандурите за хидравликата (помпа, маркучи, кутия), малко не ме кефят. Става свинщина под капака и ядат мощност, макар че при мене има достатъчно коне, или поне достатъчно повече от стандартна Нива 1700 с нейните 82.

Пак така се оглеждах и за климатик - може, правено е, ама е е**ти грозотията и ще духа отдясно под таблото.

Та се замислих за електро на волана, но там пък става грозотия в салона с тоя половин стартер на кормилната колона. Но е най-лесно и се продава комплект за монтаж.

Мислих, мислих, и размислих - въртя си здраво с две ръце на място и това е. Като тръгне, воланът олеква много (това си е особеност). И пак е леко на фона на Ниса или Варшава... Нисата суха е 1600кг, а натоварена идва на 2700... Без серво и със бая тесни 16-ки. 

Сега съм се навил за борд компютър за Жигули. Един приятел ми подари. Произведен в много малка серия през 1989г в НРБ, оригинално за Самара. И така, слага се датчик за скорост на жилото на километража и се монтира електронен разходомер на маркуча след помпата. И чудесията смята моментен и общ разход, скорост, некви секви неща като на нормалните коли. Има си всичките датчици и чудесии, не че ми е нужно, ама ми е супер забавно да го сложа.

 

 

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коце, благодаря за подробните разяснения и старанието ти да се аргументираш.

Значи, ще натовариш предния мост, да не би при висока скорост да вземе да набира височина. V1.

 130RS, която е аналог на твоята, заводска ралиджийка и понавървяваща кола, с такива тежести ли е отпред? Там има ли изравняване на маси? А 130LR?

Абе, гледам да те отърва от хидравликата. Там е цялата работа.

 

Преди 12 часа, desislav stanev написа:

Да правиш франкенщайн от 110R е грехота, да знаеш!

 

 И аз така мисля, но и през ум не ми е минавало да се меся на Коцето. Нека си я направи с мерак. Каквото иска. Това, което е захванал, също е интересно.

... А и той има още едно купе. Живота е пред него. Трупа части от Стотачки. Що да не си направи и една оригинална след време. Сега се упражнява на тази да изгражда купе. Това му е генералната репетиция.

На следващата вече ще е перфектен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.01.2020 г. at 20:14, joro-120L написа:

Гена, това са задномоторни фенове, ентусиасти, ценители на марката. Трудно биха били разбрани от предномоторни такива....

Продължавай да го повтаряш постоянно , пък дано стане истина :)

Коце , колко трябва да ти повтарям , че за мощност трябва ОБЕМ ... карал съм какви ли не миксери , но съм убеден , че 3.6 е по-добре от 1.2  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, The Best Forman написа:

Продължавай да го повтаряш постоянно , пък дано стане истина :)

 

Кое от двете изречения в моя цитат трябва да стане истина? Или и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, joro-120L написа:

Абе, гледам да те отърва от хидравликата. Там е цялата работа.

Потвърждавам от опит , че при 70-80 , волана си понатежава при резки завой и се забелязва недозавиване, дърпал съм волана с 2 ръцеи съм се чудил с коя да дръпна ръчната , за да не отида в тревата на завойте преди гара Елин Пелин. За хидравлика съм! ;) Поддържам мнението си от преди години , че е достатъчно една Шкода , да е Шкода отвън и е без значение какво има под капака , ако не си личи отвън.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, тя недозавива от лека предница, волана няма как да стане тежък с тези тънки гуми. При 70-80 даже олеква още повече. Въртиш волана, гумата се върти и тя, но колата не завива. Всеки шофьор на задномоторна го е изпитвал това нещо в някаква степен. При мен със 195 гума нископрофилна, снижено окачване и малък спортен волан, чак сега волана взе да става леко тежък и да се доближава до нормална кола (под нормална имам предвид разпределението на теглото, а не 20/80 както е при Шкода).

Коце, като успееш да докараш баланса ще стане супер! Тая 110-ка ще се кара подобно на 911 от 70-те! Нямам търпение да се возя! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, joro-120L написа:

 130RS, която е аналог на твоята, заводска ралиджийка и понавървяваща кола, с такива тежести ли е отпред? Там има ли изравняване на маси? А 130LR?

 Жорка, същото е и при тях.

130RS, 60 литров резервоар, вместо 30... усилени носачи и мост, радиатора отпред, акумулатора отпред и отделно въздуха от радиатора натиска през капака...

130ЛР, не знам колко литров, но изнесен отпред резервоар, радиатора си е отпред, акумулатора също и отново въздуха през капака на ЕВО2

Разликата в тея коли и моята е една единственна... не търся медали отличия и тн. за скорост, напълно ясно е че всеки съвременен автомобил в заводския си вид ще върви, ако не повече, то поне колкото нея, но за разлика от бегачките, аз ще се налага да маневрирам и да карам в градска среда, а някак си не ми се бори с колата, не че не си карам 100тицата, ама пада борба...

 

Преди 18 часа, maxrpm написа:

че при 70-80 , волана си понатежава при резки завой и се забелязва недозавиване,

Тва са пълни глупости... ако всичко ти е на ред по предницата, няма как да ти натежава волана в движение... недозавиването няма нищо общо с тежеста на волана...

 

Преди 4 часа, __smirnoff__ написа:

Коце, като успееш да докараш баланса ще стане супер! Тая 110-ка ще се кара подобно на 911 от 70-те! Нямам търпение да се возя!

Е тва е целта, да направя послушна кола, която да ми доставя удоволствие от шофирането.

 

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Иво , не се оплаквай .. при теб и Боре няма шанс да недозавива ;)

 

Гена, то пак недозавива ама само в левите завой ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деси, да си спокоен, ако някога направя тва което искам, още не съм с бастун и имам сили да си играя... Купета да искаш... IMG_20200118_154215.thumb.jpg.6c1826d1e94c66c60ca387398af67672.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 14.01.2020 г. at 13:42, m_g написа:

Само като вметка - има и чисто електрически вариант за серво. Руснаците правят и предлагат разни варианти за монтаж на ВАЗ 2101-2107. Сравнително по-елементарно за монтаж и ползва датчик за скоростта от привод за скоростомер с жило (има вариант за карбураторна кола).

https://monateka.com/article/248602/

Имах FIAT Punto 2 и е с много сходен електически усилвател на волана. Според мен може да се преправи за почти всеки стар автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не е писано какво се свършва с колата, споменах че съм купил донор Фабия, от нея доста неща ще свършат работа за проекта, но най-вече двигателя, климатика, рейката и електрохидравличната помпа.

83173446_2714805322087232_6853494960793059328_n.jpg.8da9adbcae7a0f5a4f9efaf1a22f1bb1.jpg

 

След като фабията пристигна пред нас, ми се разказа играта да я запаля, защото сладурите преди мен бяха нарязали половината моторна инсталация, за да свалят газовата глупост.

83583976_465188244161013_5840446810006487040_n.thumb.jpg.eb7a2f0c98ba1e14f68e4b5662170450.jpg84276475_533811590563757_4006653159396081664_n.thumb.jpg.13fa45e180cbc3423a7e39ff45c652ff.jpg84386555_234924727506969_7503585518567817216_n.jpg.81a532362739a30fa1de62fdfdac5d01.jpg

Тооооолкова много циганий бяха направени... два дена възтановяване... от нерви не съм снимал, но на края и чух гласа...

 

Работи ужасно, всяка ролка пумоли, но се раздава...

 

Както и да е извадих мотора на стойката...

84475907_182047719528915_998192911176695808_n.jpg.5da570dccaed75daac6d8e93ab1bdff8.jpg

източих му маслото...

83858054_159734858780985_1547148804585684992_n.thumb.jpg.06a0c13e3f9787d97f5346a6301384bb.jpg

и го разглобих до гол блок, след което доста старателно го почистих от всякъде...

84447639_473564636645208_1176147820160221184_n.jpg.5056c6df1a0215fde1df5ec1169cff17.jpg83179019_403393280477600_4509445485882245120_n.jpg.b22e484776f2d3b57535170a8e67eae5.jpg83206329_468744690489092_7085956492276269056_n.jpg.8b272e32eaf00558c301e6fa6a1baf65.jpg83494120_201671977548371_8237247773326442496_n.jpg.832e361d5a1057bffc78ee1a1c60cdb3.jpg

 

След почистването на блока, почистих разпределителния вал...

83913592_165238971557427_3070538902356885504_n.thumb.jpg.0f661d6284f4e413453db33b8738f46d.jpg

разглобих и почистих маслените повдигачи...

83308257_170389080891484_8004126818334408704_n.thumb.jpg.59f874b8d3d2ca20edadd532fdf1e201.jpg

и започнах да си играя с ризите...

84385831_526228851582684_8158327551693946880_n.thumb.jpg.7824b4cbe30082771d4768553161eb61.jpg

 

До тук толкова, работата продължава...

Равносметка:

 

Пари:

2620лв.- няма да описвам цената на колата транспорта и тн. защото се надявам някаква част от инвестицията, да се избие. Когато стане ясно какво е продадено от колата и колко пари са взети от вторични, ще добавя стойността.

 

Часове труд (който не е заплатен):

206ч + 20ч = 226ч.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

По време на карантината ми беше скучно и разглобих "донор №1"

90564514_976530779409407_2025322434365751296_n.jpg.9f11cc7226dbdcb0c7eeb817a3a2895e.jpg

 

Вчера возейки се с една Фабия ВРС си помислих "Що пък да не сложа такива седалки в 110 ката"

Прибрах се и реших да пробвам как седят (нормалните, ВРС още не съм чупил)

92052387_2773590556010685_4006004602154516480_n.jpg.d5b2f9efb482b9137f436c555266a890.jpg

седят добре, влизат тамън...

92150215_2896198153767057_8476454980444749824_n.jpg.389fb72a4851bcba71525d32b7955970.jpg

Качвайки ги още, разбрах защо няма да са такива седалки...

92171843_153928495946153_4160511304689254400_n.jpg.d8782d27f7ba1374f0117dc60d40fd69.jpg

Четирите седалки са общо са 87кг. еми... няма да са такива 100%

 

След това, реших да пробвам радиаторите как ще седят в купето...

92104334_285473205772661_964835253103362048_n.jpg.f95d0be51c67053c3e7851703f7f8436.jpg

Ами не седят... ясно е защо хората ползват 120 ков радиатор...

92141669_235267737526412_6446735332791549952_n.jpg.56149dba8633e5190e713239933008c8.jpg

 

Сега се занимавам с управлението от няколко дни... снимки ще има като се уточни всичко 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или кантара не ти е верен или са безумно тежки наистина. На Октавията с еърбег, подгрев и кожа предните са по 22кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Нещата по този проект бавно и методичко се получават...

Двигателя е почти събран...

След тоталното му разглобяване, се оказа че има счупено бутало. 

@anastas се намеси и ми ПОДАРИ 4 бутала с комплект нови сегменти

Наложи се да разпробия коляновия вал, защото във фланеца за захващане на маховика, няма гнездо за лагер, за опашката на скоростите.

Лагер ми подари @The Best Forman,  а стругара ми разпроби и наби на лагера - 20лв.

След това започнах да събирам блока и се срещнах с друг проблем - маслоприемника и картера.

Използвах алуминиевия капак на маслената помпа за Фабия и тръбата с цедката от 120l. Наложи се леко разширяване на тръбата което направи @SKODA 105 RS

Картер избрах да е чисто нов, алуминиев, оребрен от ранните 120L. Там филма е, че се налага 4 от отворите да се разпробият на други места и неправилните да се заварят, след това изшлайфах картера.

Частите ми бяха налични пари съм дал, само за заваряване и шлайфане 50лв.

След това се появи проблема с маховика...

Там филма е много голям и предпочетох да разпробия 2 отвора на 120 ков маховик, така оставам със 120 ковия съединител и стартер, също така мога да олекотя максимално маховика. Проблема обаче е, че датчик колянов вал, няма от какво да чете, за това реших да преместя датчика на предната ролка.

Изработиха ми зъбен венец, стойка за датчика, изшлайфаха ролката на коляновия вал и я разпробиха за да се захване зъбния венец.

Цялата тази процедура излезе - 150лв.

След това закарах главата за шлайф, напасване на клапани и смяна на гумички - 120лв.

Водната помпа ме ядосваше мн, че е огромна и изрязах излишаците на една чисто нова.

 

Започнах да сглобявам всичко...

Пръстени на ризите, всички гарнитури, някви датчици, водна помпа, гумички на клапани и др... 180лв.

@SKODA 105 RS ми ПОДАРИ верига и гарнитура за главата.

 

Забравям със сигурност някви неща но в общи линий е това...

Ако някой му е интересен целия процес имам заснето всичко подробно и мога да кача снимки...

95424285_2541142069479429_7048359168905838592_n.jpg.1f927269fbe05a93650158290608f1ff.jpg

 

Днес си взех още един подарък от @sharpshooter_, задна седалка, свръх лекичка - 4кг.

95219059_836056463546414_189437680143040512_n.jpg.a2b4344af9fd9687646a39810c7b8da0.jpg

 

 

Пари:

2620лв.+ 520лв. = 3140лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

226ч + 80ч = 306ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

около 700лв.

 

 

 

   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата тема е много интересна, ако качиш повече снимки, смятам няма да е излишно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, __smirnoff__ написа:

Цялата тема е много интересна, ако качиш повече снимки, смятам няма да е излишно :)

 

+1

 

Евала за прогреса до тук!

С интерес очаквам продължението ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз двигателя съм го виждал , ама тия седалкииии , евала на Ники за тоз подарък. Направо да лепнали кат плесница ка буза ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Вече имаме и задно окачване за проекта...

100996790_285001709214236_8823687255076896768_n.jpg.431168dad499d242165f018da08b3d16.jpg

 

@Krankenstein днес ми зае старите калници от 130 ката му, за да опитам да сваля читави калъпи от тях и като ги разтоварих реших да ги наложа с джантите които смятам да ползвам...

82432143_4492399854118883_5393840893499277312_n.jpg.a1c998e35558a5cf7a31a5e677823419.jpg

101225982_4492399707452231_4784143429401575424_n.jpg.a21396d00b9dab5b0baa00dd0ae1b35e.jpg

 

Пари:

3140лв.+ 500лв.(окачване) + 1500лв. (джанти) = 5140лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

306ч + 4ч = 310ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

около 700лв.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Разглобих окачването, с изключение на 4 те болта, които държат двата носача един към друг.

 

С какво ли не опитвах... закарах ги дори и в сервиз за камиони, да ги блъскаме с огромни гайковерти на 15 бара налягане... не мърдат, утре ще ги грея с оксижен...

 

104758342_2968229676607169_249150100016621282_n.jpg.c24f2c63523265b46e560e79e8db598b.jpg

 

Пари:

5140лв.

 

Часове труд (който не е заплатен):

310ч + 5ч = 315ч.

 

Спестени пари от налични части услуги и подаръци:

около 700лв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.