Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Технически преглед за автомобил 4x4


chavdarlk

Recommended Posts

Мой колега с Fiat Panda Climbing 4x4 се интересува как може да му се тестват спирачките. Звънял е вече на много места, и или му казват че не може да стане при тях, или не са сигурни...

Автомобила му е с вискокуплунг.

На едно място само са му казали, че става със завъртане на валяците в различни посоки (но при тях не може да се направи). Съответно, при разлика в спирачното усилие, стенда трябва да коригира оборотите на валяците.

При всяко положение, при неправилно боравене се рискува да се строши стенда, трансмисията на автомобила, или най-малкото да изхвърли рязко колата от валяците :(

Тук в нашия форум предполагам има собственици на автомобили 4x4, които са се сблъскали с този въпрос и могат да дадат информация.

Благодаря предварително.

 

P.S. Колегата си е пуснал теми във форума на Fiat и в offroad форума.

Там също тече дискусия, но информацията е противоречива...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е проблема да се тестват като на нормална кола? Завъртат се валяците, натиска спирачки и се измерват спирачните усилия на всяко колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мога да проумея разликата в тестването на спирачки на автомобил с предно или задно предаване и такъв със задвижване на четирите колела :roll: Това някак ми напомня за ситуации от типа на "Ама за какво са ти джапанки, при положение, че не пушиш?!"...

Честно, според мен някой не е имал желание да си свърши работата като хората и просто си е измил ръцете :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колегата пита за тест на двойното предаване.

При положение че е с вискосъединител не виждам начин на обикновен стенд да се тества дали работи виското. Иначе за старите бангии с блокируемите дифове, просто я качваш на подемника и въртиш колелата на ръка.

Даже не мисля че в България има подобен стенд, който да симулира движение на автомобила с прибоксуване.

Без да имам никакъв опит с подобна материя бих препоръчал тест на компа и тест в реални кални условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мога да проумея разликата в тестването на спирачки на автомобил с предно или задно предаване и такъв със задвижване на четирите колела :roll:

 

Разликата е доста голяма. Причината е че при 4х4 предните/задните колела задвижват задните/предните! Т.е. като стъпиш на валците няма да тестваш само единия мост а и двата. При това с натоварване на междинния диференциал което хич не е добра идея. Изключение правят тия 4х4 при които междинния диференциал може да се изключи (при Опел с махане на бушона).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм много светнат, ама това май важи само за колите с постоянно 4х4 :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че още с развъртането на предните колела, задните ще получат въртящ момент през виското... (дори и при натисната спирачка)

Може би трябва да се повдигне задницата, или да се сложат върху някакви свободни ролки колелата, които не са на валяците :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се струва, че се заблуждавате. Колата има ли междуосев диференциал :?:

Ако е така, нали точно това неговата роля - да отделя предните от задните колела. Защото не може да се гарантира, че задните и предните колела ще се въртят винаги с еднакви обороти.

Да приемем, че ще се тестват предните спирачки.

Предните колела се качват на валците, а задните са върху бетона. Развъртат се, при което въртенето се предава към скоростната кутия, а не към задните колела!

 

Аналогично е на кола само с един двигателен мост, когато вдигнете едната гума във въздуха и я въртите. Въртенето не се придава към другата гума, а към скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма раздатъчна кутия (междинен диференциал).

Скоростната кутия задвижва перманентно предния мост.

Вискокуплунга зацепва и задния мост при разлика в скоростта на движение между двата моста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е прост: трябва да се изключи бушона на електрониката, която управлява хидравличния съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако собственика на съответната Панда 4х4 звънне в сервиза на АутоИталия, обясни какъв е проблема на колата, поинтересува се каква е цената на подобен преглед и евентуално си запази час за такъв, какво ще стане - Черно море ще стигне до София, Витоша ще се превърне във вулкан или Русия ще ни нападне заради това, че редовно се дупим на НАТО И ЕС?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile020 Служебните Fiat Panda 4x4 на АутоИталия имат печат в протокола "НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОВЕРИ" за спирачките smile020

След два месеца щели да отворят собствен център за ГТП, където щяло да бъде възможно да се проверяват и автомобили 4x4 smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много, ще му предам smile159

Предполагам това са контактите :?:

Адрес: София, пощ.код 1680, бул. "България" 100

тел.: 958-28-38, 958-24-34, факс 958-28-91

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.