Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Светна EPC-тo (Fabia)


izov

Recommended Posts

Колеги, днес светна лампичката EPC на Фабията и не иска да гасне дори след като гасих и палих колата няколко пъти. Иначе всичко е нормално, всичко си работи и двигателя е пушка. Имате ли идея какъв може да е проблема, за да се подготвя психически за ходенето в ЕТ :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само пример (дано не е това) - ако се скапе ламбдата (а ти имаш две) двигателят даже става още по-пушка. (Включва резервна програма, ама вдига и разхода) Имаш някаква грешка. Дано нищо не е изгоряло, а да е само временен бъг. Хич не се и подготвяй психически, а бегом направо в ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не EPCто не е за хидравликата !!! това е за електрониката на двигателя !

 

споко колега няма нищо сериозно ! при мене аз съм с ЧИП от време на време си светва поне 1 път на 10 дена ! след което като изгася двигателя и го стартирам пак изчезва ! системата е много прецизна и записва всякакви грешки така че иди в ЕТ да ти направят един тест да видят от какво е ! и да изчистят грешките ! аз като ида при тях даже не могат да разберат че съм с чип :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е вследствие от мокрото време, намокрило е някой датчик или нещо по електрониката. След като изсъхне ще се оправи само. Почти съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, при аналогично поведение, беше стоп машинката. Около 50 лв. е смяната в ЕТ. Но, това лесно може сам да го провериш, виж дали ти светят стоповете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, при аналогично поведение, беше стоп машинката. Около 50 лв. е смяната в ЕТ. Но, това лесно може сам да го провериш, виж дали ти светят стоповете.

 

 

Не знам за каква стоп-машинка пишеш колега. При мен в упътването на колата пише "EPC" - Electronic Power Control - електронен модул за регулирането на мощност (демек ECU-то на колата, казано по-модерно). Светването на тази "лампа" ОЗНАЧАВА САМО ЕДНО - грешка в горивообразуващата система.

 

П.С. дори и да е от мокрото време (малко съмнително все пак) - при изсъхване не би трябвало да се оправи. Грешки от този род остават записани (като история /черна кутия/) и се чистят само при прикачване на диагностичен уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се стоп машинката... Не мога да разбера защо ни карат да плащаме за това имайки предвид, че Шкода идеално знаят за проблема и той се дължи на кофти дизайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това изби рибата. Това което е написал Боби е описано в ръководството. Какво общо имат стоповете с двигателя :-k

И какво разбирате под стоп машинка :?: Главен спирачен цилиндър ли, включвателя за стоп светлините или нещо друго :?: Защото при мен има индикатор за несветеща крушка, а при проблеми със спирачките има индикатори за ABS и този на ръчната спирачка светва при ниско ниво на спирачната течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това изби рибата. Това което е написал Боби е описано в ръководството. Какво общо имат стоповете с двигателя :-k

И какво разбирате под стоп машинка :?:

 

Все пак е по-добре от при мен! При същата случка (не добре работеща "стоп машника", т.е. датчик на спирачката) на таблото примигва ... подгряването! Иди разбери от къде тая логика, но факт !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EPC-то на колата е обвързано с един куп датчици, за да регулира горивната смес. Интересува се от много неща, включително от това, дали си натиснал спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EPC-то на колата е обвързано с един куп датчици, за да регулира горивната смес. Интересува се от много неща, включително от това, дали си натиснал спирачката.

 

 

:roll: БРЕ :?: :?: :?: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачката е свързана с компютъра заради темпомата.

 

 

smile162 само и единствено

Не мисля (почти съм сигурен), че има отношение към горивообразуването (EPC)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля (почти съм сигурен), че има отношение към горивообразуването (EPC)

 

Ако е автоматик има отношение и към него. Изобщо за автомобили с управление от типе "drive by wire" това е изключително важен датчик. Така, че хич не си правете илюзий че е само за едно-две неща...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ах, как обичам автоматизацията :mrgreen:

 

Сега, при натискане на педала на спирачката, би трябвало включвателя за стоп сигнала да отваря/затваря веригата, в зависимост от изпълнението си (при по-старите коли винаги затваря верига). Това означава един дискретен сигнал (0 или 1, ненатисната или натисната спирачка). При повреда на този включвател, няма да има сигнал в ECU-то.

От друга страна положение на педала на газтата, скорост, обороти на двигателя, ECU-то би трябвало само да си ги чете. Двигателя прави вакума за сервото на спирачките и може би оттам засича падане на вакума, без натисната спирачка и съответно решава, че не му работят датчиците и пуска в действие EPC-а.

В индустрията има един стандарт SIL 2, SIL 3, използва се при fail safe системи и най-общо казано при производство с висок риск, контролера (PLC) непрекъснато прави оценка на входно-изходните сигнали, дали те са верни и при отклонение спира производсвото.

Може би това е въведено и при ECU-то. Отклонението на едно показание, води до съмнение в работата на системата и затова изисква намесата на сервиза.

Обаче, темпомата взима показания само от педала на газта и спирачката, но не и от съединителя (поне на Фабия 1 е написано това в ръководсвото). А ECU-то регулира оборотите на двигателя. Спирачката не би трябвало да влияе на двигателя при натиснат съединител, а ECU-то няма инфо от съединителя.

В заключение, светването на лампа на таблото, не означава че непременно че има повреда. Лампата е само указание за водача. Липсата на стоп светлини е голям проблем и може би, затова е изкарана логика, да светва лампа за EPC-то и при вероятен проблем със сигнала за включване на стоп светлините.

 

:!: Това са си мой расъждения, на база че съм инженер по автоматизация и опита ми в индустрията. Не означава, че са 100% верни, но пък ТАР (Теория на Автоматичното Регулиране) е една и съща навсякъде. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A,

 

Не знам за Фабията, но при Октавия щом натиснеш съединителя веднага изключва темпомата. Иначе нали се сещаш какво ще стане с оборотите?!?!

 

Поздрави

 

PS: "Спирачката не би трябвало да влияе на двигателя при натиснат съединител, а ECU-то няма инфо от съединителя."

Това е мнооого грешно! Представи си че натисна спирачката а ECU-то не разбере? Резултата ще е че колата ще почне да спира, темпомата ще се опитва да възстанови скороста, т.е. ще подава газ. Понеже двигателя е доста по слаб от спирачката оборотите ще продължат да падат, ECU-то да увеличава газта и така докато не се потроши нещо или водача не натисне съединителя (т.е. там трябва да има датчик!)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, прав си за съединителя. В ръководството е написано да не се минава в неутрална без да се натиска съединител.

 

Сега това е само при включен темпомат, а не всички коли го имат. При натиснат съединител спирачката няма как да влияе на двигателя. Съединителя отделя двигателя механично от скоростната кутия, която е свързана през диференциал и валове с колелата.

Така че, това което съм написал е мнооого вярно. Натисни съединителя на твойта кола и форсирай двигателя, пък нека да видим как ще увеличиш скоростта.

 

А иначе при отпадане на датчика за натисната спирачка, може би и това е имано впредвид, че при включен темпомат, двигателя ще се опитва да поддържа заданието в скорост и при светване на EPC-то, спира да работи и темпомата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си. Просто (и аз не знам защо) прочето "при натиснат" като "при не натиснат" ](*,) Но като цяло идеята ми беше че не може да се мине без датчик и на съединителя, особено при коли с темпомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте колеги понеже днеска се прибирах от селото със Шкодата (фабия 1.4 16в) и валеше дъжд и бяха пуснати чистачките,реших да пусна фаровете и като ги пуснах АБС и ЕПЦ-то светнаха едновременно със звуков сигнал и премигване на на светлината на арматурното табло!Викам брех какво стана,то се оказа,че хидравликата изчезна...Чудех се какво да направя от къде се е получило...Покарах малко и абс изгасна,а ЕПЦ-то остана да свети!Отбих изгасих двигателя и запалих отново и хидравликата дойде и лампите изгаснаха!Въпроса ми колеги е предстой ми утре пътуване до София да рискувам да тръгна или да не предприемам това начинание!Някой знае ли какво му е на автомобила :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип диагностика. Но както го описваш, много вероятно с включването на фаровете, ти е паднало напрежението, а АБС, серво са крупни консуматори и при падане на напреженето първи се изключват. Акумулатор, четки на алтернатора, лоша маса или плюс.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.