Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За малко да стане мазало...!!!


siromaha

Recommended Posts

Днес за пръв път се разочаровах от колата си и се почувствах непосредствена заплаха за живота си...

 

Вчера бях на рожден ден в Плевен. Днес софийската група (3 коли - Аз, една Тойота Корола и един Фрийлендър) се прибирахме за София, като в моята кола бяхме 4 човека (аз, съпругата ми и още две момчета с мойте габарити - около 100 кг.). През цялото време се движехме заедно, като скоростта ни беше около 80-90 км. Времето беше дъждовно и на много места имаше дълбоки локви... дотук добре, но точно на голямото изкачване след разклона за Плевен/Варна другите 2 коли с които пътувахме тръгнаха да изпреварват един ТИР, който пълзеше по байра със 10-15 км/ч. Аз разбира се също тръгнах да изпреварвам (държа да отбележа, че в насрещното не се виждаха абсолютно никакви коли), като скоростта ми в началото беше не повече от 8-10 км/ч. В момента, в който навлезнах в насрещното и настъпих газта (бях на 1-ва скорост), се включи ASR-а... реагирах бързо и го изключих от копчето с надеждата колата да избуксува малко и после да ускори по-бързо. В момента, в който изключих ASR-a и гумите избуксуваха, КОЛАТА ВНЕЗАПНО ИЗГАСНА. Моментално пробвах да запаля, но не стана. В тоя момент, вече бях изгубил всякаква енерция и спрях на място в насрещното. Пробвах да запаля още няколко пъти, но нищо не стана.

 

Не мога да ви опиша в този момент как се почувствах, като видях прииждащия трафик срещу мен, воден от няколко ТИР-а, който се спускат смело от байра точно срещу мен. Не можех нито да потегля, нито да се върна назад, защото дясното платно беше заето от колоната коли, който се бяха насъбрали зад ТИР-а, който още в началото се опитах неуспешно да изпреваря.

 

Слава Богу колоната срещу мен намали, след като пресветнах около 100 пъти на насрещния ТИР. Дясното платно се освободи и със велики усилия и маневри успяхме да избутаме колата възможно най-вдясно.

 

Сами можете да предположите, че след ни-повече ни по-малко от 5 минути дофтаса пътна помощ, без въобще да съм се обаждал. Слава богу се оказа, че имам безплатен авто-асистанс от Булстрад, та успях да спестя 350 лв за превоз.

 

И за да ви докажа, че има Господ (или някаква сила, която ни пази от лоши неща), ще ви сподедля, че щях да се насера от притеснение но и от облекчение, след като спирайки на ОМВ за зареждане, шофьорът на пътната помощ случайно забеляза, ще имам забит ВИНТ във предната дясна гума!!!

 

Сега съм повече от щастлив, че ми се случи това, защото ако бях продължил не се знае дали гумата нямаше да се пръсне, докато карам по магистралата със 130-140 км/ч в дъждовното време и да се изпотрепем заради има-няма 5 грама шибан метален винт.

 

Сега Шкодата ми стои на паркинга на ЕураТек в очакване на сутринта, а аз си мисля, че ако това ми се беше случило във нормална и цивилизована държава, вече щях да съм млад милионер, осъдил производителя на дефектния автомобил, защото не смятам, че е нормално няколко локви вода или каквото и да било друго могат да станат причина за такава ситуация.

 

Утре се надявам, да се установи причината за повредата, но предположенията ми са прецакана горивна помпа или дефект по електрониката в следствие на мокрото време... добре, че колата ми е още в гаранция.

 

Съжалявам, че написах целия тоя роман, но имах нужда да споделя притесненията си и да апелирам към всички да карат малко по-внимателно и предпазливо. Аз смея да твърдя, че съм доста внимателен, предпазлив и грижовен шофьор, но в ситуации като тази нито опит нито рефлекси могат да ме спасят!!!... Тук са важни само късметът, съдбата и оная сила, която някои наричат Господ.

 

:| :| :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти опиша колко радостен и облекчен се чувствам, че си се отървал само с уплах от всичките перипетии. Лейди Фортуна и Господ Бог наистина са били с тебе в тази кофти ситуация. Ти, съпругата ти и твоите спътници не сте пострадали, това е най-важното. Дано скоро оправят колата и подобно нещо като случка да си остане само единичен спомен, избледняващ в паметта ти с времето. А за милионите от обезщетението - хубаво би било, хем ти компенсиран, хем ние добре и неколкократно почерпени. :mrgreen:

 

Всеки сам си преценява за себе си, но ако не си освещавал колата досега, като ти я върнат, иди със семейството си до някой храм или манастир, да и попее дедо поп :mrgreen: и си сложете една иконка някъде по джобовете на купето или в жабката, да ви пази Господ от подобни и други неволи по пътищата.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тая тактика да изключиш ASRа ? хората нали затова са го направили ? не казвам че това е причината за отказа но просто няма логика да го правиш в момент когато изпреварваш !!! плюс това казваш че си се движил с не повече от 20 км/ч !!! трудно ми е да те разбера ! аз ASRа съм го изключвал 2-3 пъти за 6 години и то да видия дали работи копчето все пак ! и винаги при скорост 0 км/ч има вероятност докато колелата са буксували във водата като си го изключил датчиците да са се излъгали а от там и MSRa да е изключил двигателя !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, по-важното е, че сте се отървали невредими, че колоната срещу теб е карала със съобразена с времето скорост и е имала време да реагира, че тираджията правилно е разбрал честите ти пресветквания. Останалото най-вероятно е въпрос или на фабричен дефект, който гаранцията ще ти го покрие или лошо решение от твоя страна. Е, ако не фабричен дефект, а фабрична недоизпипаност - проблем, но пренебрежим, в сравнение със ситуацията, от която сте се измъкнали.

Вчера, наистина беше МНОГО лошо време за шофиране. Аз пък се прибирах от Аркутино през Бургас за София. Отдавна толкова вода не се беше изливала по мен, към това като прибавим и натоварения трафик... С повече от 120 км/ч беше немислимо да се шофира по магистралата - никаква видимост, всичко беше в облаци вода и пръски, много локви по пътя. Не съм буксувал, както е било при тебе, но много пъти усещах как "прелитам" над някоя локва - гумите на моменти просто не смогваха да изхвърлят цялата вода. Като прибавим и факта, че на Вакарел/Ихтиман температурата падна на около 2 градуса... Между другото, подминах доста автомобили, закъсали и отбили от пътя. Добре, че съпругата ми спеше през част от пътя, та не видя някои от критичните ситуации...

Мисля, тук е момента, да споделя - време е през почивните дни да се забрани пътуването на ТИР-ове, така, както е в някои други страни. И без друго трафика е достатъчно натоварен. Ако има несъгласен с мен, мога следващият път да му заснема какво е да изпревариш в натоварен трафик 8 (осем) ТИР-а, каращи в колона по шосе. Или постоянното изпреварване на такива по магистралата, които правеха такива облаци от вода, че не можеш да видиш дори включената допълнителна габаритна светлина на предния автомобил. Дори и дъжда да отсъства като фактор, движението осезаемо ще се облекчи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм сагласен с Юли !!! тировете само през седмицата !!! Събота и неделя да си караме по спокоино ! със сигурност и ПТПта ще се намалят поне 50% !!! защото много често по не опитните водачи им е трудно да преценят дистанцията при изпреварване не тир и от там и предпоставки за птп

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано късметът не те изоставя и за напред smile163

Сега най-важното и за теб и за всички колеги от форума е, да се изясни подробно ситуацията :!:

Очакваме да напишеш подробностите след като се разбере всичко :!:

Добре ще е и да се допиташ до някой специалист, дали действията ти са били правилни :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам, че това не е в черната хроника. Нека късмета и за вбъдеще е с теб.

ASR-а баш в дъжд работи най-добре и дава най-добро ускорение. Понеже доста коли са с ASR и нагоре, би ли написал после каква е била причината за спирането на двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много се радвам, че не чета за това ти премеждие в черната хроника!!!

Благодари на "някой" (Бог и т.н.), че си се отървал без проблеми другото ("тенекията") е ПОПРАВИМО :!: :!: :!:

Много, много безаварийни на всички колеги!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... В момента, в който навлезнах в насрещното и настъпих газта (бях на 1-ва скорост), се включи ASR-а... реагирах бързо и го изключих от копчето с надеждата колата да избуксува малко и после да ускори по-бързо. В момента, в който изключих ASR-a и гумите избуксуваха, КОЛАТА ВНЕЗАПНО ИЗГАСНА....

 

Каква ти е работата да пипаш ASR-а в критична ситуация?!??!? За изгасването предполагам че вина има и електрониката защото, поне при мен, има още една система (не и помня съкращението) която се "грижи" да намали подаваната газ когато ECU-то реши че има опасност от превъртане на гумите (особено ужасно като катериш бордюри!!!). Тя работи само на 1ва скорост. Другата причина за която се сещам е да си намокрил нещо (има куплунзи за ECU-то точно отпред на двигателя.

 

Както и да е. Радостното в случая е че си/сте се отървал(и) само с уплаха!

 

Поздрави

 

PS: Има няколко писани и не писани правила при каране. Едно от писаните правила е че не се сменя скорост на прелез. Не писано правило е да се избягва смяна на скорост при изпреварване. Камо ли да променях режима на работа на двигателя/спирачките/други!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че всичко е свършило благополучно и сте невредими. Нямам никакво обяснение от какво е изгаснала колата. Грешка е, че си изключвил ASR-а, но важното е, че всичко е завършило добре в крайна сметка, Господ е бил с вас :) . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че доста хора ме критикуват за изключването на ASR-а... предполагам, че сте напълно прави, но в ситуацията, в която попаднах, това решение ми се стори най-правилно, изхождайки от факта, че след срещата в Родопската къща през Декември 07 ходихме с няколко коли до НИМ, за да изпробваме възможностите им на сняг. Още тогава разбрах, че ASR-а не помага много при потегляне на мокра настилка... по скоро предпазва колата от буксуване, но в никакъв случай не може да те изстреля по байра.

 

Относно превключването на предавките... в момента, в който предприех изпреварването вече бях включил на първа, защото карах със 7-8 км/ч и колата така или инаще щеше да изгасне, ако бях на друга предавка. Освен това изкачвах байр, а колата беше пълна (както споменах бяхме 3-ма бая едри момчета по около 100 кг. и съпругата ми... общо около 350 кг.).

 

Днес в 14 часа трябва да съм в ЕураТек и се надявам да разбера, от къде е дошъл проблемът. Огромна е вероятноста причината да съм Аз, макар че силно се надявам да не е така. Напълно е възможно да съм допуснал грешка, като съм деактивирал ASR-a. Кофти ще е, ако се окаже, че причината е фабричен дефект, защото това още един път ще докаже, че никога не трябва да се разчита на случайността.

 

Ще пиша веднага, щом имам някаква актуална информация.

 

П.С. Мерси на всички за топлите думи и за загрижеността!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Напълно е възможно да съм допуснал грешка, като съм деактивирал ASR-a. Кофти ще е, ако се окаже, че причината е фабричен дефект...

Май най-добре ще е грешката да е била у теб!!! :|

Така и ти, и останалите няма да я направим отново, а и ще повиши вярата ни в машините smile103

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Напълно е възможно да съм допуснал грешка, като съм деактивирал ASR-a. Кофти ще е, ако се окаже, че причината е фабричен дефект...

Май най-добре ще е грешката да е била у теб!!! :|

Така и ти, и останалите няма да я направим отново, а и ще повиши вярата ни в машините smile103

 

Абсолютно съм съгласен... в крайна сметка, човек се учи докато е жив!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, добре че тези насреща са спряли, че ако прочета някой от форума в новините не ми се мисли... Още веднъж се уверявам, че колкото и да внимава човек, просто има моменти когато нищо не можеш да направиш. Още като прочетох мнението и си помисли за ASR-а, че не е било разумно да го изключваш и после видях, че по-долу и други хора така смятат. Най-малкото тези ситуации стават много бързо, няма смисъл да губиш секунди да натискаш разни копчета, за това време можеш да реагираш и да се прибереш обратно. Какви са били тия локви, че с 20км/ч. да забуксува (еееей много тяга с ниските обороти на тоя дизел :mrgreen: ). Не допускам, че си с лоши гуми... Аз на магистралата като съм минавал през локви ми е светкал ASR-а, но само за секунда и слава Богу съм минавал без проблем (доволен съм от него), макар, че влезе ли водата отдолу нямаш много опции. Странно все пак защо е загаснала, сигурен ли си че в паниката (аз също бих се паникьосал, макар да не е правилно) не си объркал предавките нещо, че да загасне? Но пък да не запали после :roll:

Иначе съм съгласен с Mishelle, за тировете. И ти си доколкото знам с V6, ами ние какво да кажем.

 

Последно ще кажа добре, че сте се оттървали и за да не те навикват за ASR-а, ще се нарпавя на правописен полицай и ще кажа, че се пише БАИР, не БАЙР (не може да има ударение на "й"). Сега ще нападнат мен и няма да ти се карат за ASR-а :mrgreen: Майтап!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно ще кажа добре, че сте се оттървали и за да не те навикват за ASR-а, ще се нарпавя на правописен полицай и ще кажа, че се пише БАИР, не БАЙР (не може да има ударение на "й"). Сега ще нападнат мен и няма да ти се карат за ASR-а :mrgreen: Майтап!

 

:) :) :) Мерси за корекцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре , че ви се е разминало. :)

 

Между другото на 5,6 пъти ми се е случвало ( същата кола като твоята) да ми гасне на втора когато е с малко газ - веднага след превключване от 1-ва на 2-ра. Няма достатъчен въртящ момент на ниски обороти. Отначало си мислех , че бъркам 2-ра с 4-та , ама не. Режа я повече на първа.

 

Моли се само да не си глътнал вода като си минавал през локвата , че тогава вече няма палене !!! :?

Пожелавам успех и ...малкия дявол!!! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт... Днес ходих в Еуратек... 4 човека се бяха струпали около колата, но до последно не успяха да установят от къде е дошъл проблема. Цял ден не са успяли да запалят колата, но се радвам, че Кристиан Павлов лично се е заел с проблема(хиляди благодарности!!!), което значи, че проблемът ще бъде изчистен със сигурност :)

 

Ще пиша, като имам резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре , че ви се е разминало. :)

 

Между другото на 5,6 пъти ми се е случвало ( същата кола като твоята) да ми гасне на втора когато е с малко газ - веднага след превключване от 1-ва на 2-ра. Няма достатъчен въртящ момент на ниски обороти. Отначало си мислех , че бъркам 2-ра с 4-та , ама не. Режа я повече на първа.

 

Моли се само да не си глътнал вода като си минавал през локвата , че тогава вече няма палене !!! :?

Пожелавам успех и ...малкия дявол!!! ;)

 

Първо да кажа, че наистина се радвам, че всичко се е разминало по нормалному.

 

Аз също съм забелязъл, че колата гасне, в ниските обороти на 2ра. Може би е нормално. Имам една ладичка, която съм свикнал да я подкарвам на полу съединител, когато не е спряла напълно...е при Шкодата това нещо с полу съединителя нещо не се отдава или трябва с дооооста газ...и за това, както казва "димон" също я цедя малко повечко на първа предавка, след което включвам втората...

 

Едит: Забравих да кажа, че и при скорост от 20км/ч, че и повечко първата си влиза без проблем, като у дома си...може би така и трябва...ще се свиква :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към worldman:

 

Всичко е така както казваш , въпреки че в книжката пише , че ПЪРВА се ползвала само колкото да се мръдне колата и веднага трябвало да се превключи на ВТОРА... Да не споделям само как "комфортно" се потегля на светофар по леко нанагорнище...

Трябвало е DSG да е задължителна екстра за всички PD . / мое мнение / :)

 

п.п. с бая неща трябва да се свиква...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слава Богу, че си се измъкнла от ситуацията невредим.

Това им е лошото на новите, лъскави, наблъскани с електроника автомобили. Винаги колкото и да се грижиш за нея може да те предаде в най-неочаквана ситуация.

 

Докато карах Ладата бях спокоен - където да тръгна знам, че ще стигна. Такова нещо като отказване не беше фактор. :)

 

А относно съединителя - наистина е много гаден. Карал съм и Октавия 1 TDI 90 hp. И там гасне на втора при мааалко по не плавно отпускане на съеднителя.

 

Обаче SDI-то има съеднител мечта. Като на учебния Мерцедес, на който карах курсовете. Чудо да стане не можеш го угаси. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, гледам, че зачекнате темата за потегянето при дизеляците с двуделни маховици и ниските обороти, вижте ето това. Колегата го е обяснил кратко, точно и ясно :) .

 

Говоря за ТДи-та - Не е препоръчително да я караш под 1500об/мин, не само на 5та, ами на всички предавки. На мойта даже рядко падам под 1800, ако е натоварена даже я държа над 2000. Тези ТДи-та са с двуделни маховици, които се разбиват от вибрациите при ниски обороти - следва смяна маховик ( 4 цифрена сума - и не е 1000лв ;) ). По сфетофарите тръгвам на около 1300-1500об/мин, също е вредно за маховика (и за съединителя) да пускаш съединителя и тогава да подаваш газ! За турбината е полезно от време на време да си я вкарваш към 4000 оборота на 3та/4та/5та предавка (разбирай - каране на пълна бургия, ако не разработваш мотор, разбира се), защото от не даване на газ турбината спича и сменяш - пак 4 цифрена и пак не е 1000. В добрия случай рециклираш, ама...

 

Това мога да те посъветвам аз, но всеки си кара колата както си знае (може)...

 

Темата, от която е въпросния цитат е ето тази

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зравейте,радвам се че сте се спасили.пожелавам на всички от форума и на всички шофиори безаварийни километри и нека бог е с нас,а за ТИР-овете съм на същото мнение.вуйчо ми е тираджия и май само в българия е разрешено да се шофира събота и неделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да не правя спам в темата, но ми е интересно защо на дизел да го има този проблем с гаснене на ниски обороти? Нали уж там вадят адския въртящ момент? Може би защото по-бавно се разврътат и като тръгнат да падат оборотите не може да се форсира изведнъж? Някой ако знае да кажа, аз не съм специалист но ми е интересно на какъв принцип работят двигателите.

Аз специално на бензина си тръгвам от почти спряло положение (може би 5км/ч. примерно) на втора без проблем, дори ако не е чак толкова намаляла скоростта и без много газ става хватката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, гледам, че зачекнате темата за потегянето при дизеляците с двуделни маховици и ниските обороти, вижте ето това. Колегата го е обяснил кратко, точно и ясно :) .

 

Говоря за ТДи-та - Не е препоръчително да я караш под 1500об/мин, не само на 5та, ами на всички предавки. На мойта даже рядко падам под 1800, ако е натоварена даже я държа над 2000. Тези ТДи-та са с двуделни маховици, които се разбиват от вибрациите при ниски обороти - следва смяна маховик ( 4 цифрена сума - и не е 1000лв ;) ). По сфетофарите тръгвам на около 1300-1500об/мин, също е вредно за маховика (и за съединителя) да пускаш съединителя и тогава да подаваш газ! За турбината е полезно от време на време да си я вкарваш към 4000 оборота на 3та/4та/5та предавка (разбирай - каране на пълна бургия, ако не разработваш мотор, разбира се), защото от не даване на газ турбината спича и сменяш - пак 4 цифрена и пак не е 1000. В добрия случай рециклираш, ама...

 

Това мога да те посъветвам аз, но всеки си кара колата както си знае (може)...

 

Темата, от която е въпросния цитат е ето тази

 

 

Хмм, доста добър съвет! "димон" относно тръгването по нагорнище...дамм забелязъл съм го и аз...трябва с повече газчица...абе свикват се тия работи не са проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодари на Бога, че си се отървал така леко...

А по въпроса за ASR-a - въобще не шашкай, че ти си причината (според мен). Това да не е WINDOWS та да се бъгне така. Колата е направена така, че не може да се пре@бе от един бутон, колкото и несъобразително да е натиснат той.

Много ме съмнява да не се е получил хидравличен удар от засмукване на вода на входа. (Дано да бъркам, че тогава м@мата си е е...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.