Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 1


Redline__

Recommended Posts

Слагай ги! След счупен картер я вдигнах и пей сърце. Дори не съм с метална, а с пластмасовата кора. Единствено разхода на извънградско се вдига малко (нарушена аеродинамика), ама това да му е кусура :)

 

Само ще добавя, че имам два комплекта гуми - 15ки и 17ки. Разликата и при двата е голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • Отговори 113
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda20VT

    6

  • dinko1987

    6

  • niki

    4

  • zdravko zankov

    4

Най-много писали в темата

Като цяло за целия този период , в който и аз карам ОК1 съм се убеждавал десетки пъти, че това е много ниска кола. Но може би единственият й недостатък! И общо взето не само предницата е ниска. Закачал съм НЕРЕАЛНО ниски камъни, легнали полицаи и общо взето всичко, което се намира над височината на асфалта  :D  И за целият този период се възхищавам на себе си, че не съм пукал картер. Даже не съм го изолирал с пластмасова или метална кора. Може би от Шкода са подсили всичко отдолу, защото знаят, че няма как да не закачаш неравностите по пътя. Това всичко го казвам в частност за моя модел Шкода де.... B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал си късмет. Иначе е много ниска. Бях с пакет лоши пътища сега съм с по-яки пружини и пак е ниска. Кога ли нещо ще се счупи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал си късмет. Иначе е много ниска. Бях с пакет лоши пътища сега съм с по-яки пружини и пак е ниска. Кога ли нещо ще се счупи?

 

Така са Октавиите - и 1, и 2, и 3.

 

Икономиите не прощават - стандартно меки амортисьори и малки размери на гуми водят до това. Като седнеш в колата и вече е с 50% клекнала :)

 

Аз сега съм с пакет за лоши пътища и пак изтръпвам като качвам тротоари или минавам над леко повдигнати канавки и легнали полицаи. Досега не съм я закачал, но въпреки това ми се струва ниска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не става дума за икономии. Голф 4 и ауди а3 са с ниски предници и трошат картери на безобразие. За о2 не мога да кажа, а о3 което карах си беше нормално високо без пакет лоши пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Лекува ги и то много добре. Моята също е излекувана.

ПП Да си допълня мнението от по-горе. Добавих си малък кожен пакет-волан, скоростен лост и ръчна както и макси дот табло и съм истински влюбен в колата си. Взех си и оригинални джанти 16ки модел knife и чакам края на месеца да ги мятам, за да може външността да отговаря на вътрешността. Колата ме кефи нечовешки много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз, 2г и половина карах Октавия 1 Lauirin & klement 1.9 tdi 110 хечбек 2000 и слад като я продадох пак ми се падна Октавия 1 Еlegance combi 1.9 tdi 131кс 6ск 2004г.какво да кажа и двете са превъзходни автомобили и не мога да се нарадвам (особенно втората)която като вървене е поне един клас по-нагоре.Само дето ми липсва подгряването на седалките,шибидаха и кожения салон, ама дето се казва няма пълно щастие.

Поздрави и безаварийна на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лекува ги и то много добре. Моята също е излекувана.

ПП Да си допълня мнението от по-горе. Добавих си малък кожен пакет-волан, скоростен лост и ръчна както и макси дот табло и съм истински влюбен в колата си. Взех си и оригинални джанти 16ки модел knife и чакам края на месеца да ги мятам, за да може външността да отговаря на вътрешността. Колата ме кефи нечовешки много.

 

Докрай я на НИМ да я видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Като чета коментарите се радвам че съм от скоро се собственик на  октавия 01 L&K 1.8Т 150кс. автоматик Швеицарка като първи впечатления мнг добра колица страхотна динамика ,дано да излезе стока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

И аз като собственик на Октавия 1U2 1.9 ALH Ambiente .съм много доволен от автомобила. От време на време й скърцат пластмасите но не е болка. Днес останах приятно очарован от това колко Шкоди видях по пътя от Дуранкулак до Констанца. Браво на румънците толкова шкодаци по пътищата не бях виждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Момчета, реших ей така да пусна една тема, да ви кажа колко съм доволен от колата си!

 

Става дума за Octavia 1 хечбек (но и за комбито също се отнася) и искам да ви кажа, че няма нещо в нея дето да не ми харесва! Отвън класическия изчистен дизайн ме кефи адски - арките на калниците са пропорционални на големината на купето, и 15/16 цоловите джанти стоят по мярка на колата. Предната следа не е много по-широка от задната, което също прави колата да изглежда красива. Преливащите се форми на предния капак към маската са модерни и стилни, въпреки, че колата е с дизайн отпреди 10год. Страничната линия на автомобила е плавна и хармонична и се слива със задницата. Дори кръглите изпъкнали емблеми отпред и отзад са страхотни. Харесва ми, че колата изглежда голяма, но всъщност вътре няма разхищение на място.

 

Като седна на шофьорската седалка и се разтапям. Супер удобна е и всичко ми е на 1 ръка разстояние. Радва ме волана, простото устройство на арматурното табло и дизайна на самото табло като цяло. Педалите са супер удобни и леки при натискане. Колата се управлява с лекота и има добра видимост (А-колонките не пречат на видимостта) и волана се върти с точната твърдост - не е нито много лек, нито твърде тежък - създава усещане за сигурност, че именно ТИ управляваш автомобила, а не че се бориш с него. Харесвам червения тръгълник за аварийните светлини с надпис OCTAVIA под него ! Таблото надолу се прелива в централна конзола, където Аудиото е поставено на точната височина. Джоба под него е удобен за документи и цигари. Вечер се насирам от кеф като си видя зеления дисплей на климатроника и ъгловия пепелник, отварящ се бавно и елегантно с едно натискане, а вътре - пак лампичка :mrgreen: . Малкия скоростен лост облечен в кожа с вътрешни и външни шевове и никелирана табелка на която е гравирано Laurin & Klement и предавките. Ръчната спирачка, джобчето до нея и запалката светеща вечер в зелено изглеждат страхотно, сгушени отдолу под подлакътника, регулиращ се във височина. Позициониран е така, че в каквото и положение да е седалката, няма как дясната ръка на шофьора да не отмаря на него! Функционалността му се допълва от вградения в него джоб, където си държа какви ли не простотии под ръка.

 

Тапетите на вратите също са със страхотен дизайн и са удобни както при отваряне и затваряне на вратите, така и при пътуване на дълъг път. Хромираните дръжки за отваряне отвътре са невероятни - от една страна изящни, от друга създават сигурност като ги хванеш - не е някаква тъпа пластмаса дето имаш чувството, че ще ти остане в ръката!!! На шофьорската врата бутониерата за ел. стъкла и т.н. във ФВ стил също стои на мястото си, а на останалите 3 врати копчетата за ел. стъкла създават илюзията, че са в самата пищялка :lol: !

 

Не виждам как осветлението на купето вечер може да бъде по-добро. 3-секционния централен плафон хвърля предостатъчно светли на предностоящите, която може да бъде подсилена от 2та сенника, които имат вградени по 2 лампи. Да не говорим, че за задностоящите има още 2 плафончета, които се включват адски яко с натискане. А накъдето и да се обърнеш вечер, когато е тъмно в салона виждаш някакви зелени светлинки в тъмнината - имам чувстово, че гледам към небето в безоблачна вечер ! А ако наистина искам да гледам към небето - просто завъртам копчето на ел. шибидаха и имам чувстото, че съм в кабрио! Няма да споменавам бежовия свят вътре, понеже и чисто черния салон на по-обикновените Октавии също много ме радва!

 

Незнам дали някой ще го прочете до край, но искам да ви кажа с 2 думи, че ТОВА е моята кола! Колата, в която всеки път се качвам с огромно желание, а когато потегля - усмивката не слиза от лицето ми!!!

 

Честно да ви кажа - повече от това не ми трябва. Не искам! За много от собствениците на Октавия - това е просто кола, но аз съм на мнение, че това е кола със своя индивидуална атмосфера, толкова красива, функционална и практична, приятна както за градско, така и за извънградско шофиране (страхотна стегната возия - нито дървена, нито вози като лодка, в която да ти става лошо от клатенето)

 

Доста хора се оплакват от тях - да, създава проблеми и не е съвършената машина, но когато се качвате в колата си - огледайте се, какво ви дава тя. Всички изтъкват недостатъците, таки пък никой не си казва: "Ей, майка му стара, купил съм си егати яката кола!"

 

Може и аз да съм болния балък, ама си мисля, че не съм излъгал много в горенаписаното!

 

Благодаря на тези, които отделиха време да прочетат това и се замислиха върху него...

Колега аз  също имам Октавия 1 от  2 год.  и ,  НЕ  СЪМ  на  100 %  доволен !  Ще  ти  кажа  2  неща  които  на  мен  НЕ  МИ  харесват  ;  1то  - вътре  в  купето  е  ТЯСНО  поне  за  мен  !  и  2то  -- за  мене   ВОЗЕНЕТО  Е  ТВЪРДО  :  - като  МАХНЕШ  тези  2 неща   Е  ХУБАВА  ! ! !  ,,,  преди  имах   ПЕЖО  405  - различно  е  ....  !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Аз да кажа след първите 1500 километра - возията е верно твърдичка, ма се живее, ама салона е чук. Аз съм от дебелите представители на мъжкото съсловие и ми е кеф като си се возя. Широко ми е, има място за краката ми, че съм и дълъг. Изобщо добре е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 година и 22000 км.

Какво имаше през годината освен обслужването като за нов внос кола:

1.Клапан N75 - оригинален около 120лв. по спомен.

2.Задна лагер главина - китайска около 70 лв. (изхвърлена и заменена с оригинална second hand).

3.Тампони стаб.щанга - около 20 лв.

4.Вътрешни накрайници (кормилни) 32 лв.

 

Сменах 4 броя дискове (раздупчени и нарязани) и предни и задни накладки щот' мерака е като дриснята...Дискове Starline от АутоКели + накладки Ate.

Няколко пъти съм купувал пластмаси по купето.Лесно се демонтират и ми ги крадат.(Масово се крадат капачките на болтовете).

Смених спирачна течност профилактично.

Масло - първа смяна с обслужването и след това на 15000 км. без доливане.

Свещи - с покупката PFR6Q - от тех-ко, и след 10000 км. в коша и Bosch FR7KPP33+ които служат и до момента.

Общо взето без сериозни драми 1 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Направих 25000 км. и направих малко сметка:

Среден разход на газ 11.33/100 за 25000 км. (2370 лв.)

Среден разход на бензин 0,5/100. или (305 лв.)

Паля и тръгвам, не чакам да загравя.

Средната цена на пропан-бутана за изминалата година е 0,89 лв./лтр. (това включва някои отстъпки по определени търговски вериги).

Средната цена на бензин 100 октана е 2,30 лв./лтр. (също включва отстъпки от ЕКО но не и от ОМВ).

Накратко за 2675 лв. имам 25000 км. което в пари е 10,70 на всеки 100 км. за гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Аз също преди няколко дена си купих Шкода Октавия 98г. септември,доволен съм за сега,макар че нямам кой знае кви впечатления от тази кола. предстоят регистрации,ремъци,ролки и други дребни неща и ще видим,но квото съм изминал с нея съм доволен,честита ти ОКТАВИЯ карай си я със здраве.Но имам един въпрос,не мога да си намеря щора за багажника,понеже е комби,а когато я купих нямаше,ако някой може да ми даде идея от къде да си купя или има нещо за продаване да пише,благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте .И аз се сдобих с Октавия 1 1.8Т и след първите 1000 км впечатленията са отлични. Има забележки само по пласмасите, но това си е нещо нормално за кола на 13г. :)

Редактирано от Rosko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 5 месеци по-късно...

Здравеите и от мен.От около месец и аз си взех октавия 1,двигателя е 1.8т АГУ абревиатура.Много ме радва за момента колицата.Има си забележки но за с времето ще ги оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз си вземах една октавия 2003г. август 1.9TDI 90кс ALH за обслужване дадох общо 500лв. И + две преди пружини 65лв к-т много съм доволен от колата за сега но имам един повдигач който се чува постоянно 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си вземах една октавия 2003г. август 1.9TDI 90кс ALH за обслужване дадох общо 500лв. И + две преди пружини 65лв к-т много съм доволен от колата за сега но имам един повдигач който се чува постоянно 

 

Чудесен ДВГ!

Преди обслужването тракаше ли повдигача? Какво масло си сложил? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен ДВГ!

Преди обслужването тракаше ли повдигача? Какво масло си сложил? 

да и преди да го сменя пак тракаше маслото е 10-40 blueuro полусентетика 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

сменях още веднъж масло и пак не се спря повдигача днес си вземах комплект повдигачи колеги надявам се да се спре вече това чукане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.