Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко помощ за сваляне на барабаните


ikonoma

Recommended Posts

Здравейте!

 

Може ли малко теоритична помощ как да сваля барабаните на Фабията? Днес си наумих да проверя как са накладките и да боядисам барабаните. Развих болтчето с кръстата отвертка и след това ударих на камък.

Барабаните не се помръдват от главините. Чуках, правих, струвах - НЕ ЩЕ И НЕ ЩЕ. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро и аз направих същата операция. За свалянето на всеки барабан отиде около 1 час?! В началото не помръдваха, но с постоянно внимателно почукване (на моменти доста силно) и периодично напръскване през отворите за болтовете и по периферията,най-накрая започнаха да се отцепват.След това също внимателно от едната страна се подлага отверка,а от другата продължава леко да се почуква до окончателното сваляне.Междувременно под барабаните беше изпопадало много ръжда.След това почистване и боядисване с термоустойчив спрей.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АБЕ КОЛЕГИ,КАК ЩЕ ЧУКАТЕ БЕ,ЧЕХА ТАКА ЛИ ЩЕ ГИ НАПРАВИ ДА СЕ СВАЛЯТ!Трябва 1 да натисне спирачка и другия да освободи /с шило/щифта който регулира автом.хлабината на задните челюсти.Това се прави рпез дупката за 1 от болтовете дето закрепват джантата.Става за за 30 секунди точно./ако преди това някой "умник" е натягал жилата на ръчната отвътре,тр.да се отп. успех .АКО РЪЖДАТА Е ПРОБЛЕМА,РАЗВЙТЕ ЦЕНТРАЛНИЯ болт на главината и после накиснете с нафтица :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това знам, че трябва да се освободи, даже в ръководството го пише, но е толкова ръждясало, че БАРАБАНА НЕ МОЖЕ ДА ПРЕВЪРТИ ОКОЛО САМАТА ГЛАВИНА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АКО РЪЖДАТА Е ПРОБЛЕМА,РАЗВЙТЕ ЦЕНТРАЛНИЯ БОЛТ НА ГЛАВИНАТА ИЗЛИЗА СИ БАРАБАНА С ГЛАВИНКАТА и после накиснете с нафтица Smile.

OK?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни това:

Skoda Fabia с 2000г. Мультимедийное руководство по ремонту и эксплуатации автомобиля.

http://newshot.ru/2007/05/16/skoda_fabi ... montu.html

 

Аз от там правя всичко по моята. Може да е на руски, но 7-и клас съм учил малко и благодарение на картинките общо взето се оправям.

Ако не можеш да го дръпнеш от там ще мога да ти го пратя по скайпеР или друг начин след 6-и, че сега малко заминавам.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го имам. Мерси все пак. :) Във volkswagen.msk.ru има ръководства специално за спирачките. Всичко правя както тряба, но проблема е в проклетата ръжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен в сервиз са ми ги свяляли с леко почукване. Бях оставил на ръчна да стои зимата и бяха залепнали накладките. Закарах им я с блокриали задни колела, след като бяхме пробвали какво ли не, през дупката, с чукане, с чайници гореща вода :). Направо се изумих, колко лесно го направиха. Първо през въпросната дупка с отвертка и после с леки удари по челната част, ту в горния край, ту в долния, сами паднаха. Ама то с гледане всичко изглежда лесно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го имам. Мерси все пак. :) Във volkswagen.msk.ru има ръководства специално за спирачките. Всичко правя както тряба, но проблема е в проклетата ръжда.

Нали ти написах ако са ръждясали.трябва проблема да е решен вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Така и аз да вметна.

Ако имаш достъп до подемник или канал мини от долу на автомобила и погледни задната част на барабана. Ако е като повечето западни автомобили би било редно да има едно прозорче което е затворено от гумена тапа. В повечето случай едната накладка се износва малко повече от другата и точно на нея седи това прозорче и като махнеш тапата и с малко светлинка се вижда перфектно какво е състоянието на накладките. Свалянето на барабана е на следния принцип. Ако е модел при който барабана не се държи с централната гайка на задната ос то всичко опира до следното. Първо сваляш джантата, вземаш една отверка за предпочитане да е права, вземаш си нещо което да ти осветява до колкото може през отвора на болтовете за джантата и с въртене намираш къде е лостчето което държи накладката винаги в положение най-близо до барабана, вкарваш отверката под него (лостчето е закрипено от долу с една пружинка) и натискаш нагоре с което то приминава от по дебелата си част към по тънката и освобождава накладката от барабана,защото при 98% от тях се образува лек ръб в който накладката задира, ако ръчната ти е натягана допълнително я отпъскаш. После без да чукаш и блъскаш само с две голи ръце хващаш и сваляш барабана. Ако барабана е залепнал за главината (ръжда) може да удариш с чук но точно където са отворите на болтовете в часта която е и главината за да не пукнеш барабана, но никога не правете каквото и да е било по барабана защото са доста крехки и се чупят лесно при удряне с чук, а и когато накладките не са освободени има голямо вероятност при напъването да се отворят буталцата на цилидърчето и да се развали самото то. Ако е с централната гайка барабана развиваш нея и повтаряш горната процедура. Ако нещо съм пропуснал или не си разбрал свиркай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и аз да вметна.

Ако имаш достъп до подемник или канал мини от долу на автомобила и погледни задната част на барабана. Ако е като повечето западни автомобили би било редно да има едно прозорче което е затворено от гумена тапа. В повечето случай едната накладка се износва малко повече от другата и точно на нея седи това прозорче и като махнеш тапата и с малко светлинка се вижда перфектно какво е състоянието на накладките. Свалянето на барабана е на следния принцип. Ако е модел при който барабана не се държи с централната гайка на задната ос то всичко опира до следното. Първо сваляш джантата, вземаш една отверка за предпочитане да е права, вземаш си нещо което да ти осветява до колкото може през отвора на болтовете за джантата и с въртене намираш къде е лостчето което държи накладката винаги в положение най-близо до барабана, вкарваш отверката под него (лостчето е закрипено от долу с една пружинка) и натискаш нагоре с което то приминава от по дебелата си част към по тънката и освобождава накладката от барабана,защото при 98% от тях се образува лек ръб в който накладката задира, ако ръчната ти е натягана допълнително я отпъскаш. После без да чукаш и блъскаш само с две голи ръце хващаш и сваляш барабана. Ако барабана е залепнал за главината (ръжда) може да удариш с чук но точно където са отворите на болтовете в часта която е и главината за да не пукнеш барабана, но никога не правете каквото и да е било по барабана защото са доста крехки и се чупят лесно при удряне с чук, а и когато накладките не са освободени има голямо вероятност при напъването да се отворят буталцата на цилидърчето и да се развали самото то. Ако е с централната гайка барабана развиваш нея и повтаряш горната процедура. Ако нещо съм пропуснал или не си разбрал свиркай

вероятно проблема одавна е решен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.